Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kepudeus - 06.03.08 - klo:11:48

Otsikko: Valmet 8400
Kirjoitti: Kepudeus - 06.03.08 - klo:11:48
Onko hyvä ? Paljon kehuneet urakointiuutisten juttua myöten. Joskus oli 702, ei vakuuttanut. Kannattaako harkita ?
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: samppaj76 - 06.03.08 - klo:12:15
luja peruskone, aivan eri mitä vanhat 02 sarjan koneet. riippuu minkälaisella käytöllä ollut ja paljonko otettu tehoa. vakio säädöillä kestää ajaa vaikka kuinka paljon. jos otetaan 260 heppaa voimanotosta esim. suokäytössä sitten menee vaihteisto remonttiin noin kolmen tuhannen tunnin välein. hyvä kone jos käytetystä kyselet edulliset käyttökulut boschin rivipumppu ei vie paljoa polttoainetta. 8400 ja 8550 on onnistuneimpia malleja. kevyt tehoonsa nähden menee vähän huonommallakin kelillä. kannattaa harkita jos vähän ajettuja sattuu löytymään. ;D.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: erik - 06.03.08 - klo:13:47
ostin tuossa joulukuussa 00 vuotisen 1300 tuntia ajetun 8400 vallun ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen jos vertaillaan vaikka t150 joka myös löytyy pihalta niin on huomattavasti laiskempi meneen kuin 8400
että suosittelen kyllä mutta vähän ajetut on kiven alla
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: Kepudeus - 06.03.08 - klo:16:20
Alkupään koneissa oli jotakin ongelmaa, mutta sitten kai pelanneet hyvin. Paljon ajettuja alkavat vain olla.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: Loordi Fordson - 06.03.08 - klo:16:37
Yhdellä urakoitsijalla on yli 12000 h tuntia ajettu, vuosmalli jotakin -00. Paljon kehunut tätä yksinkertaisuuden ja käyttövarmuuden vuoksi. Samaa ei ole sitten sanonut T-sarjan koneestaan. Mutta osa kritiikistä menee enempi oman mieltymyksensä puolelle. Ei siinä T-sarjalaisessakaan kaiketi niin mahdottomia ongelmia ollut. 
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 06.03.08 - klo:18:20
juu, urkaointiuutisten 8400 ollu kovas käytössä. 26000h konetta avaamatta, hieno suoritus! kuinka pitkälle lie kestää?

---------
meillä ollu 3. yhteenlaskettu tuntimäärä 31000h. 1 on vielä talossa ja pysyy, 14100h mittarissa.

maailman paras traktori. voimaa on ja kestää. mukavempiakin traktoreita on tehty, mutta hinta/laatu/teho suhde on tässä mallissa kohallaan.

1993 ja 1994 malleissa eri laatikko, siitä eteenpäin suunnilleen samaa tekniikka. 1993 vuotinen kesti hyvin, ei ongelmia kestävyydessä.

8550 mallia ei saa verrata tähän, sen mallin pilaa stanadynen jakajapumppu.

8750 on hyvä malli myös,7.4l rivipumppu. mutta ne vasta onkin kiven alla!
-------

ag huttu tuo saksasta ja hollannista 8750 ja 8950 malleja (8400 siellä harvinainen, sitä kuyn myytiin vain 1993-1996 ulkomailla)
kysyntä on kuulemma kova, hinnatkin pilvissä esim. 8950:stä 65000e!

Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: samppaj76 - 06.03.08 - klo:18:49
kyllä nuo isot valtrat pitävät arvonsa varsinkin vähän ajetut on kovassa kurssissa. noihin 8550 voi ja kannattaa vaihtaa boschin jakajapumppu.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: mike - 06.03.08 - klo:21:58
Jaa että maailman parhain traktori,aika paljon sanottu.35:sta vergusta niin vois sanoa mutta että valmetista.
(http://www.classicmotorscork.com/images/mf35_after.jpg)
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: kaju - 06.03.08 - klo:22:14
Hyvä perustraktori ilman mitää tilu lilu hilavitkuttimia. Itellä oli tollanen ja hyvin varustein. Pelas ilman häiriöitä. Harmittaa että annoin vaihdossa, olis kannattanu pitää itellä
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: herttu - 06.03.08 - klo:23:11
kyllä nuo isot valtrat pitävät arvonsa varsinkin vähän ajetut on kovassa kurssissa. noihin 8550 voi ja kannattaa vaihtaa boschin jakajapumppu.

Mikä on stanadynen jakajapumpussa vikana ?
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: Hervast - 06.03.08 - klo:23:17
Päivällä ajeltiin koeajot 12000 tuntia rullatulla -97 8750:llä ja olihan siinä möyräkkä soundi suoralla putkella. Varsin pätevän oloinen työkone, vakiona ilmastointi, sigen teollisuusakseli, isolohko moottori ja riittävän kokoinen Boschin rivipumppu. Nostolaitteessa heilahduksenvaimennus ja ajovoimanottokin taitaa olla vakiovaruste.

Ihan se työkelpoiselta vielä vaikutti vaikka tunteja olikin jo kertynyt.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: handetonttu - 07.03.08 - klo:08:26

mitä pyydetään -95, 8400 ja 5000-6000h ajetuilla koneilla vielä? Vai onko noin vähän ajettuja enään?
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 07.03.08 - klo:09:16
stanadyne on heikko,arka epäpuhtauksille, vie enemmän löpöä vrt rivi.
stanadynen viritys onnistuu joten kuten, mutta ei kestä senkään vertaa ja löpö maistuu edelleen.

kaverin 8550:stä hajos se stanadyne 5000h:ssa. vaihtoi sitten bossin JAKAJApumpun siihen kulutus laski noukinvaunun vedossa huomattavasti. ei siitä silti tullu 8400 tai 8950 veronen, ahtopaineet meinaa nousta liiaksi ja lykkää savua.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 07.03.08 - klo:09:25
Päivällä ajeltiin koeajot 12000 tuntia rullatulla -97 8750:llä ja olihan siinä möyräkkä soundi suoralla putkella. Varsin pätevän oloinen työkone, vakiona ilmastointi, sigen teollisuusakseli, isolohko moottori ja riittävän kokoinen Boschin rivipumppu. Nostolaitteessa heilahduksenvaimennus ja ajovoimanottokin taitaa olla vakiovaruste.

Ihan se työkelpoiselta vielä vaikutti vaikka tunteja olikin jo kertynyt.

***missäs semmonen on kaupan? 8400/8750 liikenne ja forest lasikatolla kelpais. saa ilmotella jos jossain näkyy myynnissä.

valtralla oli liikenne 8750 kaupan, meni heti ei ollu nettisivuilla kun pari päivää. olikohan hinta 45000-50000e välillä.
---------

8750:ssä on sama pumppu ja turbo kuin 8400:ssa. pumppu on pes6a95.

8950:ssä on isompi turbo ja kuorma-auton p pumppu. en tiedä miksi niin iso? malli on pes6p120  pumpusta lähtee 400hv. vaatii jo isompaa turbo noihin lukuihin....voimansiirto tosin sanoo työsopimuksen irti jo paaljon ennemmin...
tuo 8950 on ruma käyntinen, pumppu pitää aika metakkaa. lähtee myös huonommin käyntiin vrt 8400.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: mike - 07.03.08 - klo:10:12
Päivällä ajeltiin koeajot 12000 tuntia rullatulla -97 8750:llä ja olihan siinä möyräkkä soundi suoralla putkella. Varsin pätevän oloinen työkone, vakiona ilmastointi, sigen teollisuusakseli, isolohko moottori ja riittävän kokoinen Boschin rivipumppu. Nostolaitteessa heilahduksenvaimennus ja ajovoimanottokin taitaa olla vakiovaruste.

Ihan se työkelpoiselta vielä vaikutti vaikka tunteja olikin jo kertynyt.

***missäs semmonen on kaupan? 8400/8750 liikenne ja forest lasikatolla kelpais. saa ilmotella jos jossain näkyy myynnissä.

valtralla oli liikenne 8750 kaupan, meni heti ei ollu nettisivuilla kun pari päivää. olikohan hinta 45000-50000e välillä.
---------



Pistä maaseuduntulevaisuuden ostetaan osioon ilmoitus.Vähän ajettuja isoja koneita löytyy paljon eteläsuomen viljatiloilta.
Siellä niitä on hallin perällä pölyttymässä.Ihan uteliaisuudesta,miksi 8550:n ahtopaineet nousee liiaksi ja savuttaa?
Onko t-sarjassa enään samoja moottoreita vai onko ne cr koneella ja muutenkin erilaisia? eri lohkot? eri männät?
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 07.03.08 - klo:11:47
eipä löydy forest lasikatolla olevaa konetta maatilan liiteristä...
--------------

ahdot nousi pahimmillaan 2.1barii. tehoa 225hv voimanotosta ja täyskaasulla lykkäs savua.
ennakoita on säädetty ja säädetty. ei vaan oikeen ala toimia.

savutuksen kun saa lakkaamaan ei kone lähde käyntiin. jos syöttöä pinentää veto häviää radikaalisti. turbo on isompi 65/60 siivillä (8950)

nyt se pelittää kohtuudella. kesällä sitten näkee miten noukinvaunu tulee perässä. semmonen maku vaan jääny suuhun että rivipumppu on ihan toista maata.
----------------

03 vuotiset on mekaanisella stanadynellä (t180-t180 aina sähköbossilla)

06-07 tuli cr koneet.

moottorit on pääpiirteittäin samoja.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: Ram - 07.03.08 - klo:12:54
NETTIKONEESSA TULI JUURI MYYNTIIN 875O!
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: MULTIPOWR - 07.03.08 - klo:20:44
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: mike - 07.03.08 - klo:21:12
eipä löydy forest lasikatolla olevaa konetta maatilan liiteristä...
--------------

ahdot nousi pahimmillaan 2.1barii. tehoa 225hv voimanotosta ja täyskaasulla lykkäs savua.
ennakoita on säädetty ja säädetty. ei vaan oikeen ala toimia.

savutuksen kun saa lakkaamaan ei kone lähde käyntiin. jos syöttöä pinentää veto häviää radikaalisti. turbo on isompi 65/60 siivillä (8950)

nyt se pelittää kohtuudella. kesällä sitten näkee miten noukinvaunu tulee perässä. semmonen maku vaan jääny suuhun että rivipumppu on ihan toista maata.
----------------

03 vuotiset on mekaanisella stanadynellä (t180-t180 aina sähköbossilla)

06-07 tuli cr koneet.

moottorit on pääpiirteittäin samoja.

Voiko sinne heittää noin vaan rivi pumpun tai no kyllä kai te sen tiedätte voiko vai ei.Onko samat ilmansuodattimet 8550/8400 ja muutenkin ilmapuolen putkistot ettei vaan olis ilman puute toisaalta ahtaahan se 2.1 baaria. ??? Onko se naftapumppu terve säätääköhän ennakkoa ???
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 07.03.08 - klo:22:00
1993 ja 1994 mallisissa 8400:ssa pienempi ilmanputsari. 93 mallista tuli tapista 193hv ilman savua. 13000h mittarissa.
------

rivipumpunkin noihin 8550:iin saa. vaatii jakopään takalevyn vaihdo ja pumpun pyöritysrattaan vaihdon. eli koko jakopää purkuun. suutinputket ja suuttimet pitää vaihtaa myös.
hitekissä pikavaihde anturi pitää rakennella kaasuvipuun,ym. isohomma.

empä tiiä mikä siinä on, tosiaan nyt ei savuta. tuntuu kuulemma laiskahkolta...tosipaikka sitte kertoo miten vetää. ahtoja on nyt 1.5-1.7bar.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 07.03.08 - klo:22:04
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

***kuka tykkää mistäkin. ryskähommiin tuo 8400 on parempi kuin massikka.
viljatilalle löytyy sitten muitakin vehkeitä. jotkut ajaa sen 100h vuoteen crystaalilla toisella on uus massikka. kuka mitenkin.

mutta kun sitä voimaa pitää olla ja koneen pitää kestää on toi 8400 ihan ok.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: KJL - 07.03.08 - klo:23:11
Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta.

Jaa, ettei se ajovoimanotto ookkaa tarkootettu käytettäväksi ajossa... Koskas sitä sitte oikeen käytettääs...
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: mike - 07.03.08 - klo:23:49

hitekissä pikavaihde anturi pitää rakennella kaasuvipuun,ym. isohomma
[/quote]

 ???
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: MULTIPOWR - 08.03.08 - klo:01:41
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

***kuka tykkää mistäkin. ryskähommiin tuo 8400 on parempi kuin massikka.
viljatilalle löytyy sitten muitakin vehkeitä. jotkut ajaa sen 100h vuoteen crystaalilla toisella on uus massikka. kuka mitenkin.

mutta kun sitä voimaa pitää olla ja koneen pitää kestää on toi 8400 ihan ok.
Oot ihan oikees. En missään nimessä moiti 8400 Vallua. Luotettavuus ja  kestävyys lähentelee 956 Casea.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: retku - 08.03.08 - klo:08:29
Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta.

Jaa, ettei se ajovoimanotto ookkaa tarkootettu käytettäväksi ajossa... Koskas sitä sitte oikeen käytettääs...

***meinaat että vetävää kärryä tarvii 40-60km/h vauhissa? oot väärässä, ajovoimaa tarvii hitaissa nopeuksissa,suolla,metsäsä, maansiirtokärryllä liikkeelle lähdettäessä ym.

valmetin ajovoa välitys on nopea. nopea siksi että nivelakseli kestää,kärryn voimansiirto kestää ja itse traktori kestää paremmin. 200hv luokkaan asti suunniteltu ajovoa on oltava nopea.

esim. newhollannissa on puolet hitaampi välitys, sillä pystyy ajamaan siis puolet kovenpaa ajovoalla. ongelmia tulee perän kestossa, rattaat ei kestä vakiona. suokoneisiin onkin vaihdettu suomalaiset rattaat.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: KJL - 08.03.08 - klo:15:28


Jaa, ettei se ajovoimanotto ookkaa tarkootettu käytettäväksi ajossa... Koskas sitä sitte oikeen käytettääs...

***meinaat että vetävää kärryä tarvii 40-60km/h vauhissa? oot väärässä, ajovoimaa tarvii hitaissa nopeuksissa,suolla,metsäsä, maansiirtokärryllä liikkeelle lähdettäessä ym.


Oikeenko tosissas uskoit mun luulevan noin...  ;D

valmetin ajovoa välitys on nopea. nopea siksi että nivelakseli kestää,kärryn voimansiirto kestää ja itse traktori kestää paremmin. 200hv luokkaan asti suunniteltu ajovoa on oltava nopea.

esim. newhollannissa on puolet hitaampi välitys, sillä pystyy ajamaan siis puolet kovenpaa ajovoalla. ongelmia tulee perän kestossa, rattaat ei kestä vakiona. suokoneisiin onkin vaihdettu suomalaiset rattaat.

Totttakai tolle ajovoimanoton nopeudelle on selityksensä. Pieni kierrosnopeus-> suuri vääntö, suuri kierrosnopeus -> pieni vääntö, suuri vääntö -> raskaammat rakenteet tai paikat paskaksi. Noinhan se on aina menny. Kuorma-autossakin voimansiirron lopullinen välityksen hidastus tapahtuu vasta taka-akselilla. (tai kuinka sen nyt sanois mahdollisimman epäselvästi)
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: makke - 11.03.08 - klo:23:39
MInulla on 8400 ja olen olut aivan tyytyväinen, kesäsin on turvesuolla ja toimenkuvaan kuuluu myös kärryn veto joskus on käynyt mielessä ajovoimanoton kestävyys kun koneessa 193HV otettu tumpista kun aumalle noustessa hias 2 päällä ja kaikki pelissä ni kyllä se kestää todella paljon jos on kuskilla vähän jotain korvien välissä. Kohta 8300h ajettu ja ei mitään isompia ole ollu ens kesäks pitäs uus kytkin paketti vaihtaa mut KULUVIA osia. Valmetin vaihteet on vähän jälkeen jääny kun on vielä vanhan mallin seipäät lattiassa mutta olen pystyny niittenkans elämään. VOIN SUOSITELLA
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: mike - 12.03.08 - klo:08:49
Peruskoneitten peruskone. 6-vuotta oli tommonnen (vm-01) vaihdoin Ferkuun. Minkätähden ihmisten täytyy kitua tommosissa melutärinäsälinävaihdekeppiviidakoissa ku parempaakin on tarjolla. Voimaa siitä löytyy, mut ei paljoo muuta. N.900 tuntia viljatilan töitä ja kerran oli perä auki.(Valtran ammattihuoltajien syystä). Olivat jättäneet ajovoimanoton päälle huollon jälkeen ja lähdin ajelemaan kotiin.15 km kesti ja sit ei enää 150hv voimat jaksaneet liikuttaa konetta. Pari viikkoa lisää SISU huoltoa ja taas mentiin.

80-90 luvun koneessa automatiikka hoitaa ajovoimanoton pois päältä.Mikäs merkki se nyt olikaan? ::)
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: Make - 12.03.08 - klo:22:34
Internationalissa automatiikka hoitaa ajovoimanoton pois jo 70-luvulla.
Otsikko: Vs: Valmet 8400
Kirjoitti: kissa - 13.03.08 - klo:21:24
Kyllä löytyy 1000h ajettu 8400 hallista,vaan myyntiin ei tuu!!