Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kartsa - 04.02.11 - klo:19:23

Otsikko: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kartsa - 04.02.11 - klo:19:23
Mitäs kokemuksia on Agronetin asiantuntijoilta kyseisestä telakaivinkoneesta. Mieli tekisi laittaa tollanen kones tähän maatalouden sivuhommiiksi. tunteja olis sellaset 1500h vm 2007. eihän se ulottuvuuksiltaan samanlainen ole kun 21tonninen mutta sitä siirtelis näppärästi noilla maatalous rattoriilla en kaipaa kommenttia siitä kuinka halpoja urakoitsiat ovat vaan kommentteja kyseisestä koneesta... kiitokset vaan asiallisista vastauksista.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: farmex - 04.02.11 - klo:19:37
Urakoitsijoita saa halvalla. ;D
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: SamiT - 04.02.11 - klo:19:56
En tiedä muuta kun että on viimeisen päälle tiukkaan pakattu tekniikka kuorien sisään, eli remontin teko tahtoo olla hiukan hankalaa, vaan eihän noin uuteen vielä muutamiin vuosiin juuri mitään tartte tehdäkään oletettavasti.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: nilihaara - 04.02.11 - klo:21:42
Mitäs kokemuksia on Agronetin asiantuntijoilta kyseisestä telakaivinkoneesta. Mieli tekisi laittaa tollanen kones tähän maatalouden sivuhommiiksi. tunteja olis sellaset 1500h vm 2007. eihän se ulottuvuuksiltaan samanlainen ole kun 21tonninen mutta sitä siirtelis näppärästi noilla maatalous rattoriilla en kaipaa kommenttia siitä kuinka halpoja urakoitsiat ovat vaan kommentteja kyseisestä koneesta... kiitokset vaan asiallisista vastauksista.
Tunnit epäilyyttää, kannattaa suhtautua varauksella. Muuten mikäs siinä mutta on kyllä niin kilpailtu kokoluokka että pitää olla hyvä työmaa tiedossa että saa katetta, kilpailu on kovaa ja metsästä et saa katetta. Saman tuntipalkan saat 2,4 tonnisella pienemmillä kuluilla.  :)  Onnea matkaan.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kartsa - 05.02.11 - klo:18:19
Eikö täällä palstalla olekkaan new hollandin omistajia, tai asiasta tietäviä?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kenni - 05.02.11 - klo:19:23
Eipä kai tuossa mitään erityisiä tyyppivikoja ole. Viime kesä meni pakasta vedetyn 135b-srlc:n kaivamia ojamaita kuskatessa ja ihan hyvin sillä valmista tuli. Muutaman päivän touhusin koneella energiakouran kanssa ja ihan hyvin se käteen sopi. Yleensä noi lyhytperäset on aika tiukkaan pakattuja mutta varsinkin uudemmassa b mallissa on ihan asialliset huoltoluukut. Löpöö se tuossa nipsuttelussa vei kyllä enemmän mitä oma f-h 130.3 Hollannissa työkiekat oli kyllä korkeemmat kun ei tota vanhaa rouskua viitti metelin takia kauheesti huudattaa.

Niin ja halvan punnan aikaan uuden hinta puskulevyllä oli alle 60000egee, et hintalaatu hyvinkin kohdillaan.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: erppo - 05.02.11 - klo:20:25
Meillä oli jonkin aikaa tuollainen kampes. Muutamia havaintoja, ensin miinukset:Jos pitkälä kaivuuvarrella, ulottuvuutta kyllä piisaa mutta kivet ei vain käänny...
Vetomoottorit alamittaiset, kone kuitenkin painaa 14-15 tn varustelusta riippuen. Kabiini ahdas, varsinkin jos sinne änkeää tuollainen 190 cm/100 kg masinisti.. Huoltokohteet ainakin -07 mallissa tosi hankalasti, esimerkiksi öljynputsarit alla ahtaassa välissä ja pakko kiertää lujalle, ettei irtoa ajossa.
Isuzun kone kyllä luja, mutta pa-putsari kannattaa vaihtaa usein.
Sitten plussat: Sopii kaivamaan siellä, mihin vaan telat sopii, nopea,  kohtuullinen kulutus, lc-alustalla tukeva kaivaa, kokoisekseen hyvä kuormaustöissä johtuen puomiston liikeradoista.
Varmaan luja kone , hydrauliikan hallinta ei kuitenkaan Hitachin luokkaa, vaan hieman "kulmikas".
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: SAS - 05.02.11 - klo:21:59
Osta Volvo testivoittaja yhä uudestaan ,voimakkain ,halvat huollot ja osat
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kartsa - 05.02.11 - klo:22:07
No jos ei kivet kääntynyt niin jäikö ne kääntämättä kun perä kevyt, vai voima loppui? Koskastoi B malli on tullu markkinoille?
Hitachi Zaxis on ekana ollu ajatuksis mutta hollandit on hieman halvempia... Mietteissä ollu myö toi jos siihen sitten laittais ton giljotiinin joskus kiinni, mitä Kenni toi nyykkäri vei suurinpiirtein tunnissa naftaa?
Joo totta se on että nyt ei kurssit oo ihan kohdillaan kun vertaa että ei ole kauaakaan kun eurolla sai melkeen punnan... Paljon on noita myynnis jo suomessa jobbareillakin, mutta ottavat 10 000e välistä plus alv. kertokaahan toki lisää jos jollakin kokemusta kyseisestä koneesta.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: koivumaki - 05.02.11 - klo:22:11
Vetomoottorit alamittaiset, kone kuitenkin painaa 14-15 tn varustelusta riippuen.

--kaverilla oli vanhempi Koppelo 135,valitteli kans alavaunun vetotehoja.Onko noi moottorit noissa Kobelco,NH Kobelcoissa pienemmät painoon suhteutettuna kuin esim.Komatsussa.Oon tolla Komatsulla aika pystyyn kivunnu montusta ylös eikä siitä vetovoima helpolla lopu,tahtoo loppua usko muuten ennen kuin voima.Miten on?Eikös noi HyDash moottorit ole melkein kaikissa?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: erppo - 06.02.11 - klo:07:22
Kone on kuitenkin pikkukone ja jos siihen laitetaan 2,9 m kaivuuvarsi, kuten yli 20 tn koneissa, voimahan siitä loppuu. Jos vielä käytetään jotain kallistavaa liitintä, ongelma vain pahenee. Toinen hankala juttu, mikä meille tuli eteen pitkällä puomilla on koneen kuljetuskorkeus. Kauha paikallaan ei puomistoa tahdo millään saada taiteltua laillisiin korkeuksiin tr-lavetille ilman että kauha tuppaa kabiiniin. Siksi koneeseen vaihdettiin 2,4 m kaivuupuomi, niin samalla voimakin riitti paremmin ja kaivuugeometria parani.
Leveillä teloilla ja tukisuksilla ojan päällä ajettaessa liikkuminen on tuskallista, kun laput vastaavat suksiin ja jos ei satu olemaan rapaa "voiteluaineena".
Luulisin, että vetomnoottorit ovat n. 12 tn koneen kokoluokkaa. Metsämallissa on sitten jo pykälää voimakkaammat (myös perusketju taitaa olla astetta jämäkämpää), mutta nämä mallit ovat todella harvinaisia, uitettuna tuskin löytyy ollenkaan.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: redbull - 06.02.11 - klo:08:26
Niin ja halvan punnan aikaan uuden hinta puskulevyllä oli alle 60000egee, et hintalaatu hyvinkin kohdillaan.
[/quote]
>>Halvimmillaan 2009 mallisen 8 tuntia ajetun olisi saanut vuosi sitten 47000 eurolla ja siinä oli puskulevy :o :o Hitachin zx;n sai samaan aikaan noin kymppiä kalliimmalla, Niitä oli useita jotka lähti huomattavasti alle 60 tonnin ::)
 http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/valuutat/valuutta.jsp?curid=GBP&days=1825&x=38&y=11
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kenni - 06.02.11 - klo:10:59
Aika tarkkaan 10L/h meni lopöö kun tämmösen kasan 14tuntiin nipsutteli.

http://i1228.photobucket.com/albums/ee451/_kenni_/IMAG0281.jpg

Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: redbull - 06.02.11 - klo:11:30
mikäs nipsutin sulla on?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kenni - 06.02.11 - klo:11:48
Kymppikoura

http://www.youtube.com/watch?v=vT1G-reQO1w
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: leku - 07.02.11 - klo:19:39
Hyvä kone se kuitenkin on. ainoastaan tunnit ihmetyttää.
itse tuotiin vuosi sitten samainen englannista, pitkällä puomilla. 3400h, n 28t€ pihassa. kallistuva kiinnike. kesäisin  sekalaista hommaa sekä kymppikouran isoin giljotiini talvet kiinni. Ei ongelmia, ainakaan vielä, ahdas tosin on huoltojen kannalta, eberin asentaja kirosi....
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kartsa - 07.02.11 - klo:21:50
tossa se kone on mitä oon kattonut ----> http://www.mascus.fi/Maarakennus/Kaytetyt-Telakaivukoneet/New-Holland-E135SRLC/0860df6c-bd92-43e1-b21e-2d47a0f1e481.html         

Onko kellään tietoa myyjästä, mistä liikkeesta Leku koneen osti, käytikö valikäsiä? Kävitkö konetta kattomassa paikan päällä? kommentoikaa konetta.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Cornfarmer - 07.02.11 - klo:22:20
Osta Volvo testivoittaja yhä uudestaan ,voimakkain ,halvat huollot ja osat


Eli siis tarkoitat et osta samsung joka on vain volvon nimellä, muuten korealaasta pata rautaa ;) Moottori on ainakin hyvä mites sas voi kehua et voimaa on ku siä on deutzin moottori...? toki volvo lukee vain venttiilin kannessa ja kilvissä mut deutzi se on!
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Veku - 10.02.11 - klo:19:32
Onko raadilla tietoa että saakohan näihi lyhytperäisiin koneisiin mistään takapainoja? helpottais monesa paikasa jossei olisi niin kiikku vehe.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: erppo - 10.02.11 - klo:20:33
Jos sinulla on koneessa lc-alusta ja vaikka 800-900 mm laput tukisuksilla, konetta ei  saa kiikkumaan omin voimin millään. Eihän se oikein jaksa nostaa edes toista telaa ilmaan. Jos taas olet onnistunut hankkimaan lyhyt- ja kapea-asustaisen koneen, otan osaa....
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Veku - 10.02.11 - klo:21:27
Jos sinulla on koneessa lc-alusta ja vaikka 800-900 mm laput tukisuksilla, konetta ei  saa kiikkumaan omin voimin millään. Eihän se oikein jaksa nostaa edes toista telaa ilmaan. Jos taas olet onnistunut hankkimaan lyhyt- ja kapea-asustaisen koneen, otan osaa....

Sillä tässä kyselen kun ko. koneen osto on työnalla ja tuohon kiikkumiseen tuli vain kiinnitettyä huomiota kun katselin urakoitsijan kaivamista sivusta. Ja kun ulkomailla näkyy olevan koneet järkiään pidemmällä kaivuuvarrella niin se ei ainakaan vähennä kiikkumista.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: dmem - 10.02.11 - klo:22:05
Osta Volvo testivoittaja yhä uudestaan ,voimakkain ,halvat huollot ja osat

Joku amerikanrauta, catti tais olla, voitti koneviestin marraskuun testin. volvo joutu tyytymään nelos sijaan.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: SAS - 10.02.11 - klo:22:14
Se moottori on juuri se heikoin lenkki Volvossa ;D
Ei Volvokaan ole enään entisensä ,koreassa koppuloivat ,niin pian kaikki ,eikös osa cateistakin tehdä siellä .
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: zetor8045 - 10.02.11 - klo:23:58
Se moottori on juuri se heikoin lenkki Volvossa ;D
Ei Volvokaan ole enään entisensä ,koreassa koppuloivat ,niin pian kaikki ,eikös osa cateistakin tehdä siellä .
Moottorihan on sitten tuossa se paras osa   ;D  Mutta nää uudemmat volvot ei oo enää ihan niin hyviä kuin edellisen mallin mutta hyviä kumminkin  ;D
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Kartsa - 11.02.11 - klo:23:44
Nonii. eikös toi nyt ole pitkäalustainen kone mikä on ylempänä linkissä, eikö koneiden leveys ole aina sama?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: malanko - 01.12.18 - klo:22:23
Mitä eroa otsikon koneeseen on 145-mallissa?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 01.12.18 - klo:23:44
Mitä eroa otsikon koneeseen on 145-mallissa?

No 145nen on teoriassa painavampi ja ns normaali peräinen.
Ja myöskin valmistettu iittalias kun 135set tuli jaappanista kobelcolta.

Uudet 145 kobelcot onsitte japanilaisia ja lyhyt peräisiä jne.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: malanko - 02.12.18 - klo:07:27
Eikö tuo ole lyhytperäinen?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.12.18 - klo:09:57
Tai sitten siinä on pitkä alusta ;D
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: maidontuottaja - 02.12.18 - klo:10:25
Mul on tuollainen 135 Newholland Kobelco pyskulevylllä, mukava kone kaivaa. Tunteja nyt 5200, onko tuossa jotain juttuja, mitä kannattaa alkaa seurailla noilla tunneilla? On mitsun koneella.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 02.12.18 - klo:11:58
Eikö tuo ole lyhytperäinen?
Näkyy olevan moista en olekkaan ennen nähnyt.
Oliskohan iittalialainen.
Nettikonees on yksi 145nen mikä normaali mittanen. Mikä tehty käsittääkseni italias. Eli ent fiat kobelco.

Uusia ja uudempia kaiketi on tehty kyllä japanis lyhytperäsenä vähä joka kokoo.
Mutta einiitä ole juur näkyny täälä.
Kuin 70 85 115 135 200 235 malleja.
Mutta on olemas myös160 blade runner ja vissiin 180 br vai oliko 165 ja 185.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 02.12.18 - klo:12:04
Mul on tuollainen 135 Newholland Kobelco pyskulevylllä, mukava kone kaivaa. Tunteja nyt 5200, onko tuossa jotain juttuja, mitä kannattaa alkaa seurailla noilla tunneilla? On mitsun koneella.

Vaihdat öljyjä ja kaivat siinä ne👍
No navat ovat erityisen tärkeet öljy kohteet.
Ketjut ja rattaat yms tietty josain kohtaa menee. Mutta niitä eitarvi seurata neet huomaa kun ovat kuluneet😕

Hieno vehje ajaa tosiaan. Aivan toista kuin korean kauhu kammiot. Puomin liikeradat erittäin hyvät.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: kylmis - 02.12.18 - klo:20:11
Niinkuin edellä sanottu, niin napaöljyt ehdottomasti vaihdettava ainakin kerran vuoteen. Ja käyttöohjekirjasta oikea öljyluokitus just eikä melkein. Erittäin suositeltavaa olisi myös vaihtaa hydrauliikan öljyt ja suodattimet. Sinnekin mielellään jotain laadukasta kuraa, kuten Teboilin S-maxia. Ajomoottorit ja pumppu on arvokkaimmat kohteet, niitä kannattaisi yrittää ylläpitää. Mikäli aikaa ja inspiraatiota navettaprojekteilta riittää, niin puomiston nippoja kannattaisi rasvailla melko tiheään. Sinnekin laadukasta, punaista tappivaseliinia. Puomisto on näissä hommissa oikeasti kovilla ja tapit syövät vaseliinia. Sellainen perusmaajussirasvailu ei oikein riitä.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: malanko - 02.12.18 - klo:20:15
Mul on tuollainen 135 Newholland Kobelco pyskulevylllä, mukava kone kaivaa. Tunteja nyt 5200, onko tuossa jotain juttuja, mitä kannattaa alkaa seurailla noilla tunneilla? On mitsun koneella.

Vaihdat öljyjä ja kaivat siinä ne👍
No navat ovat erityisen tärkeet öljy kohteet.
Ketjut ja rattaat yms tietty josain kohtaa menee. Mutta niitä eitarvi seurata neet huomaa kun ovat kuluneet😕

Hieno vehje ajaa tosiaan. Aivan toista kuin korean kauhu kammiot. Puomin liikeradat erittäin hyvät.


Korean kauhukammiot? Taitaa olla vanhaa tietoa.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 02.12.18 - klo:21:25
No mites tua tulee vähä työkseen välillä ajeltua noita korean kammotuksia😨 Onne semmosia rytkyttimiä että voi itkun vit~tu!
Joo ja tosiaan ihan on uusiakin kyseessä.
Joskin pitää sanoa että jotkut vanhemmat mallit on mukavampia kaivaa saa siis siistiäkin jälkee. Ja jotkut putket ja johdotkin voi säilyy ehjänä.

Kyllä Kobelco,Hitachi,Cat,Jcb ja Volvo on paljon mukavampia laitteita👍 Volvo ainakin tosin on myös Korean ihme.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: malanko - 02.12.18 - klo:21:45
No mites tua tulee vähä työkseen välillä ajeltua noita korean kammotuksia😨 Onne semmosia rytkyttimiä että voi itkun vit~tu!
Joo ja tosiaan ihan on uusiakin kyseessä.
Joskin pitää sanoa että jotkut vanhemmat mallit on mukavampia kaivaa saa siis siistiäkin jälkee. Ja jotkut putket ja johdotkin voi säilyy ehjänä.

Kyllä Kobelco,Hitachi,Cat,Jcb ja Volvo on paljon mukavampia laitteita👍 Volvo ainakin tosin on myös Korean ihme.

Pari kaveria on ajanut muitten koneita kymmeniä vuosia, ja he eivät kyllä Hyundaita ja Doosania(Daewoita) moittineet, JCB:n kestävyyttä kylläkin.  Eräs sanoi Hitachia hiihtosimulaattoriksi.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: klapikasa - 02.12.18 - klo:21:56
Volvo 88 in Korea Kone, 140 Tai jotain kyltissä lukee germany.
Doosanit muistaakseni kasataan Hollannissa. Kobelkoja, siis näitä uusia näkyy aika paljon, tuttuja myyntimiehiä jotka sai vanhoja asiakkaita? Liipereitä, varsinkin pyöräalustaisina tuttu näky täällä.

Mikä sitten on korea kone tänä päivänä?
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 02.12.18 - klo:22:53
No mites tua tulee vähä työkseen välillä ajeltua noita korean kammotuksia😨 Onne semmosia rytkyttimiä että voi itkun vit~tu!
Joo ja tosiaan ihan on uusiakin kyseessä.
Joskin pitää sanoa että jotkut vanhemmat mallit on mukavampia kaivaa saa siis siistiäkin jälkee. Ja jotkut putket ja johdotkin voi säilyy ehjänä.

Kyllä Kobelco,Hitachi,Cat,Jcb ja Volvo on paljon mukavampia laitteita👍 Volvo ainakin tosin on myös Korean ihme.

Pari kaveria on ajanut muitten koneita kymmeniä vuosia, ja he eivät kyllä Hyundaita ja Doosania(Daewoita) moittineet, JCB:n kestävyyttä kylläkin.  Eräs sanoi Hitachia hiihtosimulaattoriksi.

Nii hitaastis on piitkät vipujen liikkeet joissain malleis.
Kestävyyteen en ota kantaa.
Kaikki neet on aina rikki.

Sitte se mitä näillä tehdään niin vaikuttaa siihen miltä nämä tuntuu.
Jotain ryskäämistä sama vaikka olis rytkytin.
Mutta jos pitää jotain asfaltin tahi laatan pohjii tms tehdä nii ei niin miellyttävää. Tai jotain putki/johto viidakkoa perata maasta niin ei perke.le.
No minulta nuo tarkemmat hommat ei luonaa olisitte mikä härveli tahansa.
Mutta huomaa niissä eron kyllä.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: klapikasa - 03.12.18 - klo:08:41
Nytkin kaivoin kaapeli hässäkän seassa. Tarkkana ja kone missä on haamuliikeitä on paska kaivaa tämmöstä. Miltei joka päivä kaapeleita, kaasua kaukolämpöön tulee vastaan
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 03.12.18 - klo:17:03
Nytkin kaivoin kaapeli hässäkän seassa. Tarkkana ja kone missä on haamuliikeitä on paska kaivaa tämmöstä. Miltei joka päivä kaapeleita, kaasua kaukolämpöön tulee vastaan
Juu onneks meil on parempia kuskeja noihin vitt~u kaivuihin ku allekirjottanu.
Joo semmonen rytkytin kone mikä hyppää heti pienestäkin vivun liikkeestä sen 15cm niin teenny sillä sitte aina kaikki säpäleinä. Sillain näät paremmat kuskit sanoo että väsyy ihan saata,nasti kun tommosilla hehtaari luskimilla päivän ruopii.
Saati joku tassi tahi muu mukavampi laitos olis alla.
Nii tosiaan meitä on sen useempi kymmen kolistajaa onneks. Niin eitartte niitä putkia rikkoo yms meikäläisen😊
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: RimaPoika - 05.12.18 - klo:09:51
Osta Volvo testivoittaja yhä uudestaan ,voimakkain ,halvat huollot ja osat

Erään monella merkillä toimivan koneyrittäjän mukaan
Volvon huollon kalleus on yksi suurimmista syistä jättää
Volvon kaivuri ostamatta.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: Varjo79 - 05.12.18 - klo:21:56
Osta Volvo testivoittaja yhä uudestaan ,voimakkain ,halvat huollot ja osat

Erään monella merkillä toimivan koneyrittäjän mukaan
Volvon huollon kalleus on yksi suurimmista syistä jättää
Volvon kaivuri ostamatta.

No juu samoin sieltä putoo cat hitaasti ja kobelco jos osien marmori hintaa ruvetaan punnitseen hytkynrytkyyn ja toosaniin. Mutta käytettävyydessä on järjestys toinen.
Varmaan kiinan koneisiin vielähalvemmat osat ja huollot.
Muuten ihan yhtä hyviä ajaa kun korean lutkuttimet.
Otsikko: Vs: New holland 135 srlc
Kirjoitti: RimaPoika - 06.12.18 - klo:06:34
Se on varmaan hankintahinta ja jälkimarkkinointi
yleensäkin ne asiat mitkä kannattaa puntaroida
hankintaa tehdessä tarkoin.
Merkki, väri ja muut imago asiat sit menee enempi tunteella.