Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 1q2w3e4r5t2 - 03.02.11 - klo:22:50
-
Ostin junkkarin ts 150 tarkkuus silppurin. tekeekö sillä mitään. minkä kokonen karho on hyvän kokonen
-
Siunaa ittes nyt ainakin aluksi. :D
No ei kai ny sentään.
Eli ensimmäisenä tarkistat, uudesta kun et taida kirjoittaa, että pyörän napojen "rakenteet" ei ole lintallaan eli että eivät ole ruvenneet kallistumaan.
Siitä kiitollinen vekotin että liikkuu pienelläkin traktorilla.
Joku 280, maksimissaan 320 leveällä murskaimella ajettu karho joka on vedetty niin kapealle kuin saa.
Terät tulee pitää hyvässä iskussa.
-
Miksi.. :o Toivotan onnea tuleviin rehuntekoihin! ;)
-
Jee...eeee, muistellaampas vanhoja, rengas jäi(vääntyi) kerran johonkin uraan käännöksessä ja sittempä oli tuhkattua heinää runkopalkin päällä... Jf:ltä terät, kulmahiomakoneella jättö keveämmäksi, pääsee teroituskivi vähemmällä. Syöttöruuvin levykytkin kannattaa ilmata useammin kuin harvemmin.
-
Jee...eeee, muistellaampas vanhoja, rengas jäi(vääntyi) kerran johonkin uraan käännöksessä ja sittempä oli tuhkattua heinää runkopalkin päällä... Jf:ltä terät, kulmahiomakoneella jättö keveämmäksi, pääsee teroituskivi vähemmällä. Syöttöruuvin levykytkin kannattaa ilmata useammin kuin harvemmin.
[/color]
Tuo ruuvi tahtoo luistaa aika lailla, huoltoa kaipaa tosiaan. 2,4 ja 3 metrin karhoa ajettiin aikanaan. Molemmat menee kyllä, mutta tosi kapealle pitää karho säätää, joku 110- 120 alkaa olla sopiva.
Kasteen aikana ja sateella saa ihan rauhassa pysyä pirtissä, märkä karho ja junkkari ei ole hyvä yhdistelmä.
Kyllä sillä 20-30 hehtaaria kertakorjuuna tekee ihan helposti, mutta toisaalta lähes samalla hinnalla saa nykyään 90 Jf, joka onkin jo aivan eri peli.
-
kyllä tuollaisella ajelee. mulla nyt 15 kesää ajettu kone noin 30 ha kertakorjuuna. taitaa terät ja hiomakivi olla ainoat mitä vaihdettu. jaa torven yläosa kului loppuun? 2,8 metrin karhoa on ajettu. noin 40 min ha esikuivatussa normiheinässä menee. veturi 6750 vallu.
-
Se menee vähä sillä tapaa että kun menee ensimmäisen härmän räkärautapajan tuotteen ostamaan niin on se takuulla kyllä viimeinenkin. ;D
Hihnapyörät lähtee akseleiltaan joko käsivoimin tai palasina, se on sitä metallipajateollisuuden taidonnäytettä mittatarkkuuksista?
Laakerit esim. jotain iankaikkisen halpoja vekottimia, näkee jo itse laakeripukista kun on valupursetta enemmän ja vähemmän..
JF:ssä sentään SKF:n laakereita.
-
älä osta härmästä mikä liikkuu.
-
ei tuo kovin paha kone ole. Yhteistyötilalla oli tuollainen käytössä joku vuosi sitten. 280:n karhoa nieli mukavasti rapian 10ha päivätahtia, mutta 350:lla niitetyllä rupesi hönkimään vastaan. Mielestäni kesti hyvin ja taitaa edelleen olla iskussa, tosin hallissa käyttämättömänä.
-
karu värkki, ei sen vähemmistä aineista voi tehdä tarkkuusilppuria ::)
jos jf- vertaa , pirun huonolla kameralla kopioitu, yksityiiskohdat
puuttuu.
raaka-aineina fe 37 patarautaa....
kestää kun vetokones ei kovin suuri, eli isolla vetokoneella
pehmiää alta aikayksikön (mm megavallulla)
pahin yksityiskohta on tuo noukin, kiinteä rakenne koneen kanssa,
jos pellossa epätasasuutta (tahi kantoa, kiveä) katkoo herkästi
noukkimen piikkiä > hakkurille > rehuun > xxxxxxx
kyllä tolla rehut tekee, vaatii tosiaan tasaisen karhon, on
meinaan tän koneen akilleen kantapää, vuodesta 92- 09
tolla silppuroineena kaks konetta pehmittäneenä .
alaa vuodessa noin + 100 ha
nykyään jf 955 hinattava, on aivan eri luokan kone.