Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: roadman - 27.01.11 - klo:16:44
-
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7407
-
On directikin muutaman yllätyksen tehnyt, kun on jarruttanut renkaat lukossa, päästänyt jarrun ja yrittänyt kääntää.. Vaihde olikin mennyt pienelle ja luisto jatkuu.. Kytkinpoljin on jo ihan outo asia johon ei kosketa. Harvoin tulee pidettyä vaihteistoa rullauksella.
-
Kaikki nämä onnettomuudet johtuivat kokemattomuudesta.
Traktorilla ajokoulutus pitäisi aloittaa nuffilla ja majurilla niin siinä oppii vaihteet käyttää ja jarruja. ;D
-
Mitä jarruja? :o
-
näköjään ei ole porukoilla käytännön kokemusta portaattomista.
:D
-
näköjään ei ole porukoilla käytännön kokemusta portaattomista.
:D
Eikä majoristilla poljinajosta ;D Liika kehitys tappaa, jos osa tekniikkaa laahaa perässä. Ei ole suunnittelijat kaikkia tilanteita, ja ongelmia ottaneet huomioon.
-
Mitä jarruja? :o
SIINÄPÄ SE ;D
-
Kaikki nämä onnettomuudet johtuivat kokemattomuudesta.
Traktorilla ajokoulutus pitäisi aloittaa nuffilla ja majurilla niin siinä oppii vaihteet käyttää ja jarruja. ;D
Ja vielä semmoisella missä jarrut puoltaa. :D
-
Kaikki nämä onnettomuudet johtuivat kokemattomuudesta.
Traktorilla ajokoulutus pitäisi aloittaa nuffilla ja majurilla niin siinä oppii vaihteet käyttää ja jarruja. ;D
Ja vielä semmoisella missä jarrut puoltaa. :D
Ja ohjauksessa puoli kierrosta klappia.
Puuttuu enää jarrujen kanssa vastakkaiseen suuntaan puoltava ojaustehostin.
-
portaaton on kyllä todella vaarallinen osaamattomalle kuskille talvella. Itse ei kävisi mielessäkään antaa vt:tä kellekkään joka ei sillä ole ensin kesällä perusteellisesti harjoitellut.
-
Traktorikorttiin pakollinen liukkaan kelin harjoittelu? ( +1000eur)
-
Ainakin Dyna-VT:n moottorijarrutuksen voimakkuus on säädettävissä...
Toisekseen ennakoiva ajotapa ei oo koskaan pahitteeksi. On tehty virhe, jos joudutaan jarruttamaan... äkillisesti. Toinen liukkauteen liittyvä arvaamattomuus syntyy siitä, kun automatiikka kytkee nelivedon pois päältä ja voimansiirto alkaa muuttaa välitystä suuremmaksi... toki estettävissä taidolla tai kytkemällä etuveto automatiikalta pois.