Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: handetonttu - 15.12.10 - klo:18:50
-
Täällä agrossa kun on kaikki tietämys koneista niin kysynkin onko tietoa mainitun merkkisistä koneista, tässä tapauksessa pyöräkuormaajasta?
On muistaakseni ainakin ollut myynnissä suomessa?
oliko ensimmäisiä kiinalaisia vai onko tehty euroopassa?
Mitä tekniikkaa sisältää? Eli onko voimalaitos iveco/cummins/deutzzzz.... muu mikä? Vaihteisto ja akselit?
Eli tohtiiko ajatella, hinta ainakin merkkivehkeisiin verrattuna houkutteleva. Johtuuko siitä että kaikki haluaa ne pois käsistään?
Kommenteista kiitollinen.
-
Täällä agrossa kun on kaikki tietämys koneista niin kysynkin onko tietoa mainitun merkkisistä koneista, tässä tapauksessa pyöräkuormaajasta?
On muistaakseni ainakin ollut myynnissä suomessa?
oliko ensimmäisiä kiinalaisia vai onko tehty euroopassa?
Mitä tekniikkaa sisältää? Eli onko voimalaitos iveco/cummins/deutzzzz.... muu mikä? Vaihteisto ja akselit?
Eli tohtiiko ajatella, hinta ainakin merkkivehkeisiin verrattuna houkutteleva. Johtuuko siitä että kaikki haluaa ne pois käsistään?
Kommenteista kiitollinen.
Nimimerkki SamiT omistaa jonkin hallan, muistaakseni.
-
Tos olis yks. Ei ainakaan hinnalla pilattu. Honka trading on vissiin aikoinaan tuonu maihin.
http://www.europe-machinery.com/used/wheel-loader/1362458/halla-ha170e.html
-
Eikös Halla ole käytännössä sama laite kun Fiat-Hitachi?
-
Juu, meiltä löytyy Halla 220LCE telakaivuri vm. -99. Nämä ovat Korealaisia koneita, merkin valmistus päättyi 1999. Perusrunko ainakin kaivurissa on puomin muotoa myöten lisensioitu Hitachilta, tekniikkana on Cummins 5,9 moottori ja hydrauliikka on Kawasakin valmistetta, eli ne taas samat kuin Komatsussa ja Hyundaissa, sylinterit Hyundailta ja ja alakerrassa vetomoottorit Hy-Dash-merkkiset, samaa löytyy Kobelcosta ja Daewoo-Doosanista. Samoista palikoista nuo romut on kaikki tehty tuolla Koreassa ja Japanissa. Pyöräkuormaajista en tiedä tarkemmin kuin että Cumminsin moottoria löytyy sieltäkin. Ainakin kaivureissa ollut 220 pyöräkoneessa Grazziano-akselit, ihan heikkoja ovat ne, muuten varmatoimiseen ja hieman vanhahtavaan tekniikkaan perustuvia koneita. Ei ole mitään ylimääräisiä kärähtäviä elektroniikkaboxeja näissä. Myös ääntä löytyy hytissä ja ei mitään tarpeettomia hilavitkuttimia löydy. Työkoneita, ei koristeita eikä herkkuja tarjolla, eikä myöskään aiheuta kateutta sitten naapureissa.
-
Linkki HA 170 kuormaajan tietoihin
http://www.ritchiespecs.com/specification?type=construction+equipment&category=Wheel+Loader&make=Halla&model=HA170&modelid=103961 (http://www.ritchiespecs.com/specification?type=construction+equipment&category=Wheel+Loader&make=Halla&model=HA170&modelid=103961)
-
Onko graziano heikko esitys vai johtuuko huonohko maine huollon puutteesta? Jarrullisia akseleita kun ovat ja jos niihin ei öljyjä vaihtele niin jarruremontti on ainakin nopeasti edessä.
-
Telakoneella sanoivat että ongelma koskee juurikin tuossa 220 pyöräkaivurissa olevaa akselityyppiä, on vissiin liian kovilla siinä käytössä. Muuten ei Halloissa ole mitään erikoista ollut kuulemma, ennemminkin varmatoimisiksi on koneita asiakkaat kehuneet.