Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: härski - 15.02.08 - klo:21:51
-
Noniin, nyt se paalikärryn alla oleva teli sitten hajos, pyöränlaakeri meni ja nappas mukanaan akselin päästä kierteet millä laakerit kiristetään sekä laakerin sisäkehän sorvatun paikan >:(. Onko kellään tiedossa mistä vois löytyy hajonnut teli mistä vois toisen akselin "lainata"? Vai hakisko vaan suosiolla uuden telin ::)... Akseli on siis 16,5/70-18 pyörillä.
-
Noniin, nyt se paalikärryn alla oleva teli sitten hajos, pyöränlaakeri meni ja nappas mukanaan akselin päästä kierteet millä laakerit kiristetään sekä laakerin sisäkehän sorvatun paikan >:(. Onko kellään tiedossa mistä vois löytyy hajonnut teli mistä vois toisen akselin "lainata"? Vai hakisko vaan suosiolla uuden telin ::)... Akseli on siis 16,5/70-18 pyörillä.
Vaihtoehto B.
Tossa yks ja muitaki varmasti on, tai sit teet ite.
http://www.rrkarryt.fi/tuote0.htm
-
noi vaan maksaa ihan sikana osta kuokin tai perävaunun teli ni tulee kantavuutta ja kestävyyttä
-
noi vaan maksaa ihan sikana osta kuokin tai perävaunun teli ni tulee kantavuutta ja kestävyyttä
Eipä noi nyt taida ihan sikana maksaa..........mut on taatusti kestävät telit ...............
-
noi vaan maksaa ihan sikana osta kuokin tai perävaunun teli ni tulee kantavuutta ja kestävyyttä
Alkaa vaan olla hakuusis lehtijousitetut alustat.
-
monesti tahtoo vanhat kuormaauton telit olla niin huonossa kunnossa. ettei niitä ilman remontteja pysty käyttämään. tahtoo raskailla kuormilla väsyä. nykyään traktoreilla vedetään yhtä isoja kuormia kuin kuormaautolla. minä ainakin ostaisin uuden. sillä on kuitenkin kilometrejä enemmän edessä. kaikessa ei kannata säästää turvallisuudessa varsinkaan. nuo rr-kärryn telit näyttää ihan hyviltä. kerran kun kaataa perävaunun tielle katkenneen akselin takia niin oppii.
-
Ihmettelin vähän hajoamista >:(, kun noi venäläiset telit on mielestäni olleet aika vahvoja. Vaikka laakerit 3 vuotta sitten katsottiinkin kuntoon niin siinä kierteessä on ollut varmaankin jotain häikkää ::). Jos varaosia ei löydy niin suunnittelin hakevani uuden samanlaisen telin jostakin, vaikkapa Eestin puolelta.
-
Ihmettelin vähän hajoamista >:(, kun noi venäläiset telit on mielestäni olleet aika vahvoja. Vaikka laakerit 3 vuotta sitten katsottiinkin kuntoon niin siinä kierteessä on ollut varmaankin jotain häikkää ::). Jos varaosia ei löydy niin suunnittelin hakevani uuden samanlaisen telin jostakin, vaikkapa Eestin puolelta.
No eikö tuota akselia vois tietättä jollain kyläsepällä? Ja vaikka korjuuttaa akselisto samaan syssyyn? Luulis et tulis halvimaksi.
-
no kyllä ne kuikin telit kestää maatalousajoa mailman tappiin saakka nopeudet sentään on vaan puolet siitä mitä kuorma-autolla on ajettu ni ei ne niin koville joudu
itsellä maansiirtokärryissä noin 70 luvulta olevan täysperän teli ja hyvin on kestäny ja on varmasti parempi ajaa kun venäläinen alusta
-
Napa on kyllä melko lujaa tekoa. Laakeriviat johtuu yleensä kiristysmutterien löystymisestä, vaikka siellä on aika veikeän näköinen lukitus ko. muttereille. Korjaus onnistuu helposti myös siten, että puretaan jarrut ym. sälä pois, akseli puolesta välistä kaasulla poikki, laakerikaulojen ja kierteen kohdat hitsillä täyteen ja koko komeus sorviin. Lukitusmuttereita saa varaosana.
Reilu vuosi sitten korjasin vastaavan tapauksen ja ainakin vielä on toiminut moitteettomasti.
-
eilen hajos kuorma-auton teli...tai siis jousi poikki, meinas mennä koko kärry nurin.
venäläinen kenuteli on kestäny hyvin. kerran hirtti laakeri kiinni rasvan puutteessa, korjaantui uudella laakerilla. on muutes pirun kulutuskestävät ne venäjän kumit. aika monta vuotta kesti ajaa kankaille.
mulla on yksi varateli josta vois tuon akselin saada. paljonko tarjotaan? ;-)