Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ravenlord - 25.08.10 - klo:13:40

Otsikko: karko
Kirjoitti: ravenlord - 25.08.10 - klo:13:40
Millaisia käyttäjäkokemuksia?
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Oksa - 25.08.10 - klo:20:11
korkeita ovatten miusta mutta aika nätisti tehtyjä, ei pahemmin saumat repsota!          käyttänny, - en!
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: 3070 E - 25.08.10 - klo:21:33
Eiks ne oo aika kalliita??
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: zetor8045 - 25.08.10 - klo:21:38
Eiks ne oo aika kalliita??
No kaikki on suhteellista kun riippuu käyttömäärästä ja tarpeesta mikä on kallis ja mikä ei  ;D Taksat täytyy olla vaan sitten koneita ja töitä vastaavat niinkuin järkikin sanoo  ;)
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: 3070 E - 25.08.10 - klo:21:42
Eiks ne oo aika kalliita??
No kaikki on suhteellista kun riippuu käyttömäärästä ja tarpeesta mikä on kallis ja mikä ei  ;D Taksat täytyy olla vaan sitten koneita ja töitä vastaavat niinkuin järkikin sanoo  ;)

Eli tollaset tulee laittaa, että saa keväällä niihin pellolta kiviä koota.  ;D ;D
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: D-Tune - 25.08.10 - klo:22:33
henkselit paukkuu, ainakin vanhemmissa liian kovia:/ sittemmin uusii takuuna kestäny. Paskapytyn painopiste helvetin korkeel, koska konttilukoil.... kaatuu tieajosa helpohkosti , tai ainakin heiluuu
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: JaskaR - 25.08.10 - klo:22:54
Kolmiakselisia ei saisi myydä ilman pakko-ohjausta, eihän sillä suju peräedellä mihinkään jos "vapaasti" ohjautuva akseli alla. Muutenkin hieman sellainen tunne, että pakko olla hienoa kun on niin kallista...  ;)
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Valtramies - 25.08.10 - klo:23:20
henkselit paukkuu, ainakin vanhemmissa liian kovia:/ sittemmin uusii takuuna kestäny. Paskapytyn painopiste helvetin korkeel, koska konttilukoil.... kaatuu tieajosa helpohkosti , tai ainakin heiluuu

Kattelin samaa, kun tuos paikallinen maitomies kärrytteli lietettä karkolla, että aika pirun korkeella se pytty on.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: zetor8045 - 26.08.10 - klo:01:23
Eiks ne oo aika kalliita??
No kaikki on suhteellista kun riippuu käyttömäärästä ja tarpeesta mikä on kallis ja mikä ei  ;D Taksat täytyy olla vaan sitten koneita ja töitä vastaavat niinkuin järkikin sanoo  ;)

Eli tollaset tulee laittaa, että saa keväällä niihin pellolta kiviä koota.  ;D ;D
Ääh siihen löytyy halvempiakin kärryjä tenkaselta mutta siis 18T täytyy olla kyllä kantavuutta niin ei tartte olla niin tarkka että kuinka monta ämpärillistä pistää kyytiin  ;D Peecon garco tai vastaavat ulkolaiset kärryt saattapi olla parempi vaihtoehto....
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Lemmu - 26.08.10 - klo:07:45
osta multivita
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Turkka - 26.08.10 - klo:07:57
osta multivita
pysyykö takapyörät maas multivitalla kipates ??
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: ravenlord - 26.08.10 - klo:16:04
löytyykö Ojalan liiveristä karkoja? Kunkerran kaikki on niin ylivoimaista, nikait karkotkin löytyy..
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Konemies - 26.08.10 - klo:17:05
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: pötsjölööm - 26.08.10 - klo:17:31
Onkohan noissa jalkalava vaunuissa vähän sama homma, kun yleisöljyssä. Joka hommaan käypi, mutta mihinkään ei kunnolla.  ::) Tosin Kartanokoneet, jo nimenäkin semmonen ,että eipä ole muutenkaan, mulle tarkotettuja vehkeitä.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Lemmu - 26.08.10 - klo:19:21
osta multivita
pysyykö takapyörät maas multivitalla kipates ??

pysyy, purkaa kippauksesta tulevan nostattavan voiman aisan hyd.sylintereihin. punalaitaisissa tuhtilaisissa purkaa kuski ittensä tuulilasiin... enkä tarkoita ejakuloimista
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Turkka - 26.08.10 - klo:19:32
osta multivita
pysyykö takapyörät maas multivitalla kipates ??

pysyy, purkaa kippauksesta tulevan nostattavan voiman aisan hyd.sylintereihin. punalaitaisissa tuhtilaisissa purkaa kuski ittensä tuulilasiin... enkä tarkoita ejakuloimista
takapyörät metrin korkeures on niitä harvoja hetkiä ku ei todellakaa oo mieles!!!! ek on tuhtien kans pakollinen lisävaruste
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: jari - 26.08.10 - klo:19:32
osta multivita
pysyykö takapyörät maas multivitalla kipates ??

pysyy, purkaa kippauksesta tulevan nostattavan voiman aisan hyd.sylintereihin. punalaitaisissa tuhtilaisissa purkaa kuski ittensä tuulilasiin... enkä tarkoita ejakuloimista
;D ;D
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Ojala - 26.08.10 - klo:19:43
löytyykö Ojalan liiveristä karkoja? Kunkerran kaikki on niin ylivoimaista, nikait karkotkin löytyy..

Multivita löytyy juu, siihenaikaan kun sen hankin, Karkot hitsailtiin Suomenlahen eteläpuolella, nykyään
kyllä Kalajoella.  ;)
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: kyntaja - 26.08.10 - klo:20:47
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..

Muitako kärrejä ei ole suomessa kaatunut ???

Laatu kohdillaan,hintakin ;).Itsellä kaatui omasta ajo/huolimaatomuus virheestä karko sisältäen 17m3 itseään.
Aisa oli ainut mikä antautui,omatekele pytty.Aisakin olisi selvinnyt jos veturina olisi ollut kevyt perseinen Valtra. :D
Raudat on hieman parempia mitä pojat käyttää.Runko kävi mutkalla,mut palutui kun saatiin nyykkärin perä maahan.Kontti oli kiinni 4kpl konttilukkoja.

multivat hintaansa nähden huonot.Perus jyvä täppäröintiin menee.Sarnat irtoaa,telitapit pyörii ja irtoaa yms. Jarruja ei voi kiriä yms yms...
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Lemmu - 26.08.10 - klo:22:06
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..

Muitako kärrejä ei ole suomessa kaatunut ???

Laatu kohdillaan,hintakin ;).Itsellä kaatui omasta ajo/huolimaatomuus virheestä karko sisältäen 17m3 itseään.
Aisa oli ainut mikä antautui,omatekele pytty.Aisakin olisi selvinnyt jos veturina olisi ollut kevyt perseinen Valtra. :D
Raudat on hieman parempia mitä pojat käyttää.Runko kävi mutkalla,mut palutui kun saatiin nyykkärin perä maahan.Kontti oli kiinni 4kpl konttilukkoja.

multivat hintaansa nähden huonot.Perus jyvä täppäröintiin menee.Sarnat irtoaa,telitapit pyörii ja irtoaa yms. Jarruja ei voi kiriä yms yms...

oon kyllä eri mieltä ku kattoo esim. multivan ja karkon maalausta ym. laatua. ja ajo on muutakin ku jyvää...
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: zetor8045 - 27.08.10 - klo:21:40
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..

Muitako kärrejä ei ole suomessa kaatunut ???

Laatu kohdillaan,hintakin ;).Itsellä kaatui omasta ajo/huolimaatomuus virheestä karko sisältäen 17m3 itseään.
Aisa oli ainut mikä antautui,omatekele pytty.Aisakin olisi selvinnyt jos veturina olisi ollut kevyt perseinen Valtra. :D
Raudat on hieman parempia mitä pojat käyttää.Runko kävi mutkalla,mut palutui kun saatiin nyykkärin perä maahan.Kontti oli kiinni 4kpl konttilukkoja.

multivat hintaansa nähden huonot.Perus jyvä täppäröintiin menee.Sarnat irtoaa,telitapit pyörii ja irtoaa yms. Jarruja ei voi kiriä yms yms...

oon kyllä eri mieltä ku kattoo esim. multivan ja karkon maalausta ym. laatua. ja ajo on muutakin ku jyvää...
Maansiirtokärryinä noi multivat on ihan sikakalliit siihen verraten mitä siinä on rautaa ja mitenkä hyvin ne toimii muutenkaan...
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: ravenlord - 30.08.10 - klo:13:40
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..

Muitako kärrejä ei ole suomessa kaatunut ???

Laatu kohdillaan,hintakin ;).Itsellä kaatui omasta ajo/huolimaatomuus virheestä karko sisältäen 17m3 itseään.
Aisa oli ainut mikä antautui,omatekele pytty.Aisakin olisi selvinnyt jos veturina olisi ollut kevyt perseinen Valtra. :D
Raudat on hieman parempia mitä pojat käyttää.Runko kävi mutkalla,mut palutui kun saatiin nyykkärin perä maahan.Kontti oli kiinni 4kpl konttilukkoja.

multivat hintaansa nähden huonot.Perus jyvä täppäröintiin menee.Sarnat irtoaa,telitapit pyörii ja irtoaa yms. Jarruja ei voi kiriä yms yms...

oon kyllä eri mieltä ku kattoo esim. multivan ja karkon maalausta ym. laatua. ja ajo on muutakin ku jyvää...
Maansiirtokärryinä noi multivat on ihan sikakalliit siihen verraten mitä siinä on rautaa ja mitenkä hyvin ne toimii muutenkaan...

Jaanotta parahta maakärryt saa ku katkaasoo vanahan soraauton hytin takaa? Kaikki jyryt lienee jo uusiokäytössä..
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: kyntaja - 30.08.10 - klo:16:54
Aivan hirveet on semmoset kärryt.Runka antaa myöden kipatessa epätasaisella.Kaatumatautisia jos runkoa ei vahvista.Kuorma-autossa etuakseli pitää rungon kohdillaan,traktorissa vetosilmä ei.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: farmex - 30.08.10 - klo:17:52
Ei taida kyntäjällä olla käyttökokemuksia noista autoista tehdyistä.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: 3070 E - 30.08.10 - klo:19:20
Kuinka järeä sen kärryn täytyy olla, kuorma-autosta tehty on äkkiä painava, 12 tonnin Palmssit painaa 2800kg ja niitä ennen ajettiin 11 tonnin Velsoilla jotka painaa 2000kg, täytyy sanoa että hyvin on 23 vuotta vanhat Velsalaiset kestäneet kaikenlaista ajoa.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: 6350 - 30.08.10 - klo:20:15
Aivan hirveet on semmoset kärryt.Runka antaa myöden kipatessa epätasaisella.Kaatumatautisia jos runkoa ei vahvista.Kuorma-autossa etuakseli pitää rungon kohdillaan,traktorissa vetosilmä ei.

Voittaa ne silti mitkä tahansa keinuteliset maakärryt. Hintaa myös kaikkinensa vain 1/4-1/3 tehdastekoiseen riittävän järeään kärryyn nähden. Kuorkin puolikkaita tullu jonkin verran revittyä perässä.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: zetor8045 - 05.09.10 - klo:20:19
Aivan hirveet on semmoset kärryt.Runka antaa myöden kipatessa epätasaisella.Kaatumatautisia jos runkoa ei vahvista.Kuorma-autossa etuakseli pitää rungon kohdillaan,traktorissa vetosilmä ei.

Voittaa ne silti mitkä tahansa keinuteliset maakärryt. Hintaa myös kaikkinensa vain 1/4-1/3 tehdastekoiseen riittävän järeään kärryyn nähden. Kuorkin puolikkaita tullu jonkin verran revittyä perässä.
No hiukan alle 20 000€ maksaa noi LMR-18T kärryt ja kyllä kestää tosin onkin parabelijouset  :D n.5500kg painoa mutta rullaa silti kevyesti  ;D
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: realisti - 05.09.10 - klo:20:49
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..

Muitako kärrejä ei ole suomessa kaatunut ???

Laatu kohdillaan,hintakin ;).Itsellä kaatui omasta ajo/huolimaatomuus virheestä karko sisältäen 17m3 itseään.
Aisa oli ainut mikä antautui,omatekele pytty.Aisakin olisi selvinnyt jos veturina olisi ollut kevyt perseinen Valtra. :D
Raudat on hieman parempia mitä pojat käyttää.Runko kävi mutkalla,mut palutui kun saatiin nyykkärin perä maahan.Kontti oli kiinni 4kpl konttilukkoja.

multivat hintaansa nähden huonot.Perus jyvä täppäröintiin menee.Sarnat irtoaa,telitapit pyörii ja irtoaa yms. Jarruja ei voi kiriä yms yms...

oon kyllä eri mieltä ku kattoo esim. multivan ja karkon maalausta ym. laatua. ja ajo on muutakin ku jyvää...
Maansiirtokärryinä noi multivat on ihan sikakalliit siihen verraten mitä siinä on rautaa ja mitenkä hyvin ne toimii muutenkaan...

entäs junkkari j-16? Kuustonnia kalliimpi kuin saman kokoinen multiva. Ainakin meillä on oltu todella tyytyväisiä multiva trm 150hd vaunuun, ainoa mitä toivoisi olisi viljakasetin kanssa mekaaniset lukot takalaitaan. Maansiirrossa nekin tarpeettomat. Tosin seuraava vaunu täytyy hintasyistä olla ERT tai Ferrel merkkinen.
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Verku - 05.09.10 - klo:20:56
Aivan hirveet on semmoset kärryt.Runka antaa myöden kipatessa epätasaisella.Kaatumatautisia jos runkoa ei vahvista.Kuorma-autossa etuakseli pitää rungon kohdillaan,traktorissa vetosilmä ei.

Voittaa ne silti mitkä tahansa keinuteliset maakärryt. Hintaa myös kaikkinensa vain 1/4-1/3 tehdastekoiseen riittävän järeään kärryyn nähden. Kuorkin puolikkaita tullu jonkin verran revittyä perässä.

Ei taida piisata 7000€ (~1/3 tehdastekoisesta) jos uudet sylinterit ja oikiat maatalousrenkhaat laithhaa?

Itte oon sitä mieltä että rautakärry on menneisyyden jäänne, pohojalaisen nuukuuden multihuipentuma kun veltto, 1,5miljoonaa ajettu kuorki tehdään "uudeksi" kärryksi ja sitten kehutaan kuinka tehtaalla ei osata uutta tehdä.....

 :D

Äläkää nyt tosissaan ottako, viinapirut ne hourii... ;D
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: mlahti - 05.09.10 - klo:21:12
kahden isoimman kaks akselisen multivan kokemuksella äänet multivalle..
Otsikko: Vs: karko
Kirjoitti: Simpauttaja - 05.09.10 - klo:21:15
Noita on näkyny olevan pötköllään lietepyttyjen ja rehulaitojen kans..

Muitako kärrejä ei ole suomessa kaatunut ???

Laatu kohdillaan,hintakin ;).Itsellä kaatui omasta ajo/huolimaatomuus virheestä karko sisältäen 17m3 itseään.
Aisa oli ainut mikä antautui,omatekele pytty.Aisakin olisi selvinnyt jos veturina olisi ollut kevyt perseinen Valtra. :D
Raudat on hieman parempia mitä pojat käyttää.Runko kävi mutkalla,mut palutui kun saatiin nyykkärin perä maahan.Kontti oli kiinni 4kpl konttilukkoja.

multivat hintaansa nähden huonot.Perus jyvä täppäröintiin menee.Sarnat irtoaa,telitapit pyörii ja irtoaa yms. Jarruja ei voi kiriä yms yms...

oon kyllä eri mieltä ku kattoo esim. multivan ja karkon maalausta ym. laatua. ja ajo on muutakin ku jyvää...
Maansiirtokärryinä noi multivat on ihan sikakalliit siihen verraten mitä siinä on rautaa ja mitenkä hyvin ne toimii muutenkaan...

entäs junkkari j-16? Kuustonnia kalliimpi kuin saman kokoinen multiva. Ainakin meillä on oltu todella tyytyväisiä multiva trm 150hd vaunuun, ainoa mitä toivoisi olisi viljakasetin kanssa mekaaniset lukot takalaitaan. Maansiirrossa nekin tarpeettomat. Tosin seuraava vaunu täytyy hintasyistä olla ERT tai Ferrel merkkinen.

Aika ihme hintoja oot saanu ;D