Agronet

Keskusteluaiheet => Maidontuotanto ja lihanaudat => Aiheen aloitti: apilas - 06.04.10 - klo:10:45

Otsikko: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: apilas - 06.04.10 - klo:10:45


Tälläästä juttua oli viimoses KM:n jutuus hiehokasvattamon rakennuskustannuksissa conexx halli ylivoimaasesti edullisin ratkaasu kyl ny korpiaa suomalaasta navetta konsepti myyjää,On näköjään ilmaa reippaasti toisten katteissa :o
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: apemies - 06.04.10 - klo:11:11
Olisi hieno homma, jos conexx saisi toimitusvarmuuden myös järkevällle tasolle. Vasta sitten tarjoaa järkevän vaihtoehdon, joka olisi erittäin tervetullut tänne kauppiaitten paratiisiin...
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Terminator - 06.04.10 - klo:11:28
Eikä muuten ole ainoa tapaus missä conexx on halvin.

Aikoinaan pro agrian suunitteliat piirtivät yhteen taloon 120 lehmän navetan. HINTA 1,2 MILJOONAA EUROA. Isäntä ottikin conexx navetan pihaansa niin 180 lehmää ja 0,8 MILJOONAA EUROA.

Conexx hinta oli toteutunut ja pro agrian VAIN ARVIO.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Sahrami - 06.04.10 - klo:11:32
Eikä muuten ole ainoa tapaus missä conexx on halvin.

Aikoinaan pro agrian suunitteliat piirtivät yhteen taloon 120 lehmän navetan. HINTA 1,2 MILJOONAA EUROA. Isäntä ottikin conexx navetan pihaansa niin 180 lehmää ja 0,8 MILJOONAA EUROA.

Conexx hinta oli toteutunut ja pro agrian VAIN ARVIO.

Onko tämä navetta ollut minkä aikaa toiminnassa? Kokemuksia!!!
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Terminator - 06.04.10 - klo:11:42
Eikä muuten ole ainoa tapaus missä conexx on halvin.

Aikoinaan pro agrian suunitteliat piirtivät yhteen taloon 120 lehmän navetan. HINTA 1,2 MILJOONAA EUROA. Isäntä ottikin conexx navetan pihaansa niin 180 lehmää ja 0,8 MILJOONAA EUROA.

Conexx hinta oli toteutunut ja pro agrian VAIN ARVIO.

Onko tämä navetta ollut minkä aikaa toiminnassa? Kokemuksia!!!

Maatilan pellervoista löytyy kyseinen navetta jottu. Muuta tietoa minulle ai asiasta ole.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: emo-heikki - 06.04.10 - klo:11:43
Itselle ei ole koskaan oikein avautunut tämä, kun vertaa teollisuushallien, kappahallien ja jääkiekkohallien neliöhintoa, että miksi nämä navetat on niin helvetin paljon kalliimpia kuin nuo edelliset ????
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Terminator - 06.04.10 - klo:11:58
Itselle ei ole koskaan oikein avautunut tämä, kun vertaa teollisuushallien, kappahallien ja jääkiekkohallien neliöhintoa, että miksi nämä navetat on niin helvetin paljon kalliimpia kuin nuo edelliset ????

Onkohan siinä navetta suunittelun prosentti palkiossa jotain perää?

Tuleehan siitä kahdesta miljoonan euron navetasta enemmän hynää tilille, kuin yhdestä 0,5 miljoonan. ;D
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Sahrami - 06.04.10 - klo:11:58
Itselle ei ole koskaan oikein avautunut tämä, kun vertaa teollisuushallien, kappahallien ja jääkiekkohallien neliöhintoa, että miksi nämä navetat on niin helvetin paljon kalliimpia kuin nuo edelliset ????
Olisiko osittain syynä se, että kun rakennusmyyjä havaitsee, että ostaja on maanviljelijä joka saa hankkeeseensa tukieuroja, nii häneltä voi sitten ottaa myös kovempaa hintaa??? Ainakin yksi tuttu navetan rakentanut sanoi, että samat tarvikkeet samasta liikkestä. Iso hinnan ero, kun tarjouksen pyysi rakennusfirma ja maanviljelijä...
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: emo-heikki - 06.04.10 - klo:12:06
Itselle ei ole koskaan oikein avautunut tämä, kun vertaa teollisuushallien, kappahallien ja jääkiekkohallien neliöhintoa, että miksi nämä navetat on niin helvetin paljon kalliimpia kuin nuo edelliset ????
Olisiko osittain syynä se, että kun rakennusmyyjä havaitsee, että ostaja on maanviljelijä joka saa hankkeeseensa tukieuroja, nii häneltä voi sitten ottaa myös kovempaa hintaa??? Ainakin yksi tuttu navetan rakentanut sanoi, että samat tarvikkeet samasta liikkestä. Iso hinnan ero, kun tarjouksen pyysi rakennusfirma ja maanviljelijä...

Samajuttu on veneissä, jos ostat veneeseen uuden lampun tai jonkun muun teknisen osan, niiin hinta on viisinkertainen kun kerrot että se menee veneeseen ...
Ne vaan on sellaista porukkaa, että maksaa sen mitä pyydetään.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Terminator - 06.04.10 - klo:12:10
No eihän maatalous kaupassa ole käytännössä mitään kilpailua.
Kyselin itse aikoinaan nosto-ovia. Soitin valmistajalle suoraan että millä hinnalla sieltä lähtisi ovet. Myynti edustaja sanoi suoraan että heidän pitää suoraan myydyistä ovista ottaa niin kova hinta että asiakkaan kannattaa ovet ostaa k-maataloudesta.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Timon - 06.04.10 - klo:13:35
Toimitusvarmuus ainakin toissakesänä aivan perseestä.Täs pari viikkoa sitten kävi navetan rakentamista aikova tutustumassa ja kertoi kyselleensä tarjousta Conaxxista.Ei kuulemma loppujuoksussa niin edullinen ollutkaan,mitä aluksi vaikutti.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: SomeBody77 - 06.04.10 - klo:13:53
Toimitusvarmuus ainakin toissakesänä aivan perseestä.Täs pari viikkoa sitten kävi navetan rakentamista aikova tutustumassa ja kertoi kyselleensä tarjousta Conaxxista.Ei kuulemma loppujuoksussa niin edullinen ollutkaan,mitä aluksi vaikutti.
Conexxin edullisuus tulee esiin, jos rakentamis malli sallii riittävästi kannakkeita välille. Jos on esim sivuruokinta + makuuparsien kohdalle ei halua tolppia niin liimapuukaaret hakkaa hinnassa Conexxin. Mutta esim vinopohja nautakasvattamoissa Conexx on erittäin kilpailukykyinen. Conexxin tarjouksessa kannattaa muistaa, että se on sentään asennettuna. Muut perustuu kustannusarvioon. Sit on paljon kiinni minkälaisen rakennusporukan saa...
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: korven ukko - 06.04.10 - klo:14:15
nautasektorin miljardituet ja tuplahinnat vetävät rakentamiskustannukset pilviin.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Terminator - 06.04.10 - klo:17:10
nautasektorin miljardituet ja tuplahinnat vetävät rakentamiskustannukset pilviin.

Suunitelussa jo ne kustannukset yleensä karkaa. Siinä pellervon navetta jutussa oli esimerkkinä että conexx navettaan sai kaikki (6 kpl nosto-ovia ja pienet ovet) samaan hintaan kuin pro agrian suunittelian piirtäjän navettaan olisi maksanut yksi nosto-ovi.
Conexx:in nosto-ovet oli standardi mitoilla ja pro agrian olisi ollut tilaus mitoilla.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Agronettiläinen - 06.04.10 - klo:17:29
Oli hieno homma, jos conexx saisi toimitusvarmuuden myös järkevällle tasolle. Vasta sitten tarjoaa järkevän vaihtoehdon, joka olisi erittäin tervetullut tänne kauppiaitten paratiisiin...

Apemies on taas agrossa konsultoimassa toisen firman piikkiin. Taas jälleen huhuihin perustuneet mielipiteet esitetään omina kokemuksina. Samalla kiihkolla kuin valio-sanoman julistus!

Ottamatta kantaa eri firmoihin tai keidenkään kirjoittajien välisiin henkilökohtaisuuksiin, on mielestäni silti varsin oudoksuttavaa miten maailmalla on mahdollista liikkua juttuja toimitusten ja asennusten viivästymisistä jos niin ei käytännössä olisi kuitenkaan tapahtunut?  ??? Vai keksiikö joku niin yksityiskohtaisia huhuja?  ???

En ole perehtynyt Conexx- pakettien rahoitusehtoihin mutta eräs yksityiskohtainen huhu kertoi että paketista täytyisi maksaa 60% ennen kuin työmaalle toimitetaan mitään tavaraa? Onko tuo 60% paketin hinta joka menee materiaaleista ja ulkomaan työntekijöiden asennuksesta ja loppu osa paketin hinnasta katetta?
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: emo-heikki - 06.04.10 - klo:17:31
Oli hieno homma, jos conexx saisi toimitusvarmuuden myös järkevällle tasolle. Vasta sitten tarjoaa järkevän vaihtoehdon, joka olisi erittäin tervetullut tänne kauppiaitten paratiisiin...

Apemies on taas agrossa konsultoimassa toisen firman piikkiin. Taas jälleen huhuihin perustuneet mielipiteet esitetään omina kokemuksina. Samalla kiihkolla kuin valio-sanoman julistus!

Ottamatta kantaa eri firmoihin tai keidenkään kirjoittajien välisiin henkilökohtaisuuksiin, on mielestäni silti varsin oudoksuttavaa miten maailmalla on mahdollista liikkua juttuja toimitusten ja asennusten viivästymisistä jos niin ei käytännössä olisi kuitenkaan tapahtunut?  ??? Vai keksiikö joku niin yksityiskohtaisia huhuja?  ???

En ole perehtynyt Conexx- pakettien rahoitusehtoihin mutta eräs yksityiskohtainen huhu kertoi että paketista täytyisi maksaa 60% ennen kuin työmaalle toimitetaan mitään tavaraa? Onko tuo 60% paketin hinta joka menee materiaaleista ja ulkomaan työntekijöiden asennuksesta ja loppu osa paketin hinnasta katetta?

Näin toimitaan rakennuspuolella ihan yleisesti, asiakas maksaa rakentamisen maksuposteina, jotka kulkee samaan tahtin rakennuksen edistymisen kanssa.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: jaskatheman - 06.04.10 - klo:21:11
Oli hieno homma, jos conexx saisi toimitusvarmuuden myös järkevällle tasolle. Vasta sitten tarjoaa järkevän vaihtoehdon, joka olisi erittäin tervetullut tänne kauppiaitten paratiisiin...

Apemies on taas agrossa konsultoimassa toisen firman piikkiin. Taas jälleen huhuihin perustuneet mielipiteet esitetään omina kokemuksina. Samalla kiihkolla kuin valio-sanoman julistus!

Ittellä on omaa kokemusta tuosta conexxista ja mun tapaukses se tuli reilu 100 000 ekua halvemmaksi ku avaimet käteen-mullila, toki omaa työtä oli aika reippaasti, että sinänsä vähän vaikea verrata.

Ja mitä tulee toimitusaikoihin niin omani oli sen 3kk myöhässä, rakennuskesä meni peukaloita pyöräytellessä. Vitutti lievästi....
Sen jälkeen ku romut tuli mäelle niin asennus luonnasi hienosti.

Nykyään sopimuksessa on oikein joku sanktiopykäläkin myöhästymisille.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Turkka - 06.04.10 - klo:21:36
mikäs connexxis on seinämatsku,jos on kylmä halli?? paljoko tulee laattia neliölle suurinpiirtein hintaa tuollaasella liiterillä?? 
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: vms1 - 06.04.10 - klo:22:14
Eikä muuten ole ainoa tapaus missä conexx on halvin.

Aikoinaan pro agrian suunitteliat piirtivät yhteen taloon 120 lehmän navetan. HINTA 1,2 MILJOONAA EUROA. Isäntä ottikin conexx navetan pihaansa niin 180 lehmää ja 0,8 MILJOONAA EUROA.

Conexx hinta oli toteutunut ja pro agrian VAIN ARVIO.

Kuuluuko tähän sonneksiin samanlaiset kalusteetkin. Mun käsitys on ainakin, että lypsävillä ei saada kovin suurta eroa itte hallissa vaan erot tulee lantajärjestelmissä ja muussa tekniikassa ja silloin on suht harhaanjohtavaa jos laskelmat on tehty eri kalustolla. Eikai pooragria piirrä lietevehkeitä ritilämatolla jos sanoo että haluaa kestokuivike altaan jonka päätyyn lypsyasema.



"Näin toimitaan rakennuspuolella ihan yleisesti, asiakas maksaa rakentamisen maksuposteina, jotka kulkee samaan tahtin rakennuksen edistymisen kanssa."

En tiiä miten toimitaan rakenuttajan ja pääurakoitsijan välillä mutta pääurakoitsijalta ei ainakaan heru penniäkään aliurakoitsijalle ennenkuin so***** osa töistä on tehty ja sitten vasta saa laittaa postia kulkeen.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Terminator - 06.04.10 - klo:22:17
Eikä muuten ole ainoa tapaus missä conexx on halvin.

Aikoinaan pro agrian suunitteliat piirtivät yhteen taloon 120 lehmän navetan. HINTA 1,2 MILJOONAA EUROA. Isäntä ottikin conexx navetan pihaansa niin 180 lehmää ja 0,8 MILJOONAA EUROA.

Conexx hinta oli toteutunut ja pro agrian VAIN ARVIO.

Kuuluuko tähän sonneksiin samanlaiset kalusteetkin. Mun käsitys on ainakin, että lypsävillä ei saada kovin suurta eroa itte hallissa vaan erot tulee lantajärjestelmissä ja muussa tekniikassa ja silloin on suht harhaanjohtavaa jos laskelmat on tehty eri kalustolla. Eikai pooragria piirrä lietevehkeitä ritilämatolla jos sanoo että haluaa kestokuivike altaan jonka päätyyn lypsyasema.



"Näin toimitaan rakennuspuolella ihan yleisesti, asiakas maksaa rakentamisen maksuposteina, jotka kulkee samaan tahtin rakennuksen edistymisen kanssa."

En tiiä miten toimitaan rakenuttajan ja pääurakoitsijan välillä mutta pääurakoitsijalta ei ainakaan heru penniäkään aliurakoitsijalle ennenkuin so***** osa töistä on tehty ja sitten vasta saa laittaa postia kulkeen.


Käyttivät entisiä lietealtaita kummassakin suunitelmassa hyväkseen ja kumpikin oli minun mielestä lypsyasemalla varustettuja.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Lese - 06.04.10 - klo:22:21
mikäs connexxis on seinämatsku,jos on kylmä halli??

http://www.conexx.info/fi_main.php
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: korven ukko - 06.04.10 - klo:22:22
nautasektorin miljardituet ja tuplahinnat vetävät rakentamiskustannukset pilviin.

Suunitelussa jo ne kustannukset yleensä karkaa. Siinä pellervon navetta jutussa oli esimerkkinä että conexx navettaan sai kaikki (6 kpl nosto-ovia ja pienet ovet) samaan hintaan kuin pro agrian suunittelian piirtäjän navettaan olisi maksanut yksi nosto-ovi.
Conexx:in nosto-ovet oli standardi mitoilla ja pro agrian olisi ollut tilaus mitoilla.
nautasektorin miljardituet ja tuplahinnat vetävät rakentamiskustannukset pilviin kaikilta rakentajilta. Myös tuettoman rakentamisen kustannukset ja vievät siten pohjaa merkkinoiden ehdolla toimivalta tuotannolta. Huom, maatalousrakentamisen volyymi on merkittävä takijä kaikki rakentamistoiminta huomioiden.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: konehalli - 06.04.10 - klo:22:39
conexx nettisivuilla olevassa fsc halli hinnastoissa näkyy, että Viroon sama lähes 900 neliön halli maksaa melkein 10000 vähemmän kuin Suomeen.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: Lese - 06.04.10 - klo:22:45
http://www.conexx.info/entista_ehompi_navetta_180_lypsavalle.pdf

Tämä on vissiin se mistä tuossa aikaisemmin joku jutteli...
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: hps80 - 07.04.10 - klo:06:51
Pariin aiemmin esillä olleeseen kysymykseen:

- Virossa navetta on oikeastikin runkotoimittajalle sen 10 000 halvempi koska lumikuorma siellä on pienempi ja laskennallinen lumikuorma määrää hinnan.

- Navetta maksaa enemmän kuin teollisuushalli koska sen pohjatyöt ovat toista luokkaa. Suora lattia on aina halvin mutta ei toimi eläintiloissa. Jos pohjan yläpuolelle tulevat rakenneosat ovat kalliimpia, isäntä asioi väärän firman kanssa tai tekee vääriä rakenneratkaisuja.

- Tekeekekö joku oikeasti sopimuksia ilman myöhästymissakkoja?
- Osa rakennusyrityksistä haluaa rahaa etukäteen, osa ei edes pyydä ja osa ottaa jos saa. Riippuu myös siitä kummalla on paremmat luottotiedot, myyvällä firmalla vai asiakkaalla.
Otsikko: Vs: "Ero seuraavaan oli satojatuhansia euroja"
Kirjoitti: SomeBody77 - 07.04.10 - klo:08:02
Pariin aiemmin esillä olleeseen kysymykseen:

- Virossa navetta on oikeastikin runkotoimittajalle sen 10 000 halvempi koska lumikuorma siellä on pienempi ja laskennallinen lumikuorma määrää hinnan.

- Navetta maksaa enemmän kuin teollisuushalli koska sen pohjatyöt ovat toista luokkaa. Suora lattia on aina halvin mutta ei toimi eläintiloissa. Jos pohjan yläpuolelle tulevat rakenneosat ovat kalliimpia, isäntä asioi väärän firman kanssa tai tekee vääriä rakenneratkaisuja.

- Tekeekekö joku oikeasti sopimuksia ilman myöhästymissakkoja?
- Osa rakennusyrityksistä haluaa rahaa etukäteen, osa ei edes pyydä ja osa ottaa jos saa. Riippuu myös siitä kummalla on paremmat luottotiedot, myyvällä firmalla vai asiakkaalla.
Näinhän se menee. Painottaisin vielä, että ulkomaalaiset tavarantoimittajat eivät laita tavaraa liikkeelle ennen, kuin osa kauppasummasta on maksettu. Yleensä maksu menee kolmessa erässä, tilatessa, tavaran saavuttua asiakkaalle ja työn valmistuttua. Osuudet riippuu tuotteesta ja valmistajasta. Käytäntö on ollu jo pitkään käytös, mut osa suomalaisista myyntiorganisaatioista on ottanut "rahoittajan" roolin. Samalla tuotteen hintaa on hilattu ylös. Nyt kun asioidaan suoraan tehtaan agenttien kanssa, niin maksuehdot huononevat, mutta hinnat - ainakin teoriassa - tippuvat.

Navettojen osalta peliä sekoittaa investointituki, joka tilitetään jälkikäteen. Nythän periaatteessa investointituelle joutuu hankkimaan lyhytaikaisen rahoituksen. Jos tukea saisi laskujen tahdissa, niin tuesta saisi maksimaalisen hyödyn. Nyt osan vie kauppa tai pankki.