Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: koivumaki - 31.01.10 - klo:15:14

Otsikko: Hornetin crash
Kirjoitti: koivumaki - 31.01.10 - klo:15:14
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.
Jenkit ovat menettäneet koneita samalla kaavalla.Liike on siellä nyt kielletty.
Pyrstöluisussa kone menetti niin paljon korkeutta että kone ei kertakaikkiaan oikene lähes äänen nopeudesta.Korkeutta oikaisuun tarvittaisiin vähintään 8 km.Lentäjien oli pakko hypätä 5km kohdalla koska heillä ei ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia saada konetta vaakalentoon enne Juupajoen maankamaraa.
Puheet tekniikkavioista ovat hyvin todennäköisesti ihan puppua.Ohjaustietokoneet kyllä putoavat yksi toisensa jälkeen pois,mutta käsiajo jää silti jäljelle.Kyse oli mahdottoman yrittämisestä.
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: ENTER - 31.01.10 - klo:15:21
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.
Jenkit ovat menettäneet koneita samalla kaavalla.Liike on siellä nyt kielletty.
Pyrstöluisussa kone menetti niin paljon korkeutta että kone ei kertakaikkiaan oikene lähes äänen nopeudesta.Korkeutta oikaisuun tarvittaisiin vähintään 8 km.Lentäjien oli pakko hypätä 5km kohdalla koska heillä ei ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia saada konetta vaakalentoon enne Juupajoen maankamaraa.
Puheet tekniikkavioista ovat hyvin todennäköisesti ihan puppua.Ohjaustietokoneet kyllä putoavat yksi toisensa jälkeen pois,mutta käsiajo jää silti jäljelle.Kyse oli mahdottoman yrittämisestä.

no miksi eivät ohojanneet käsin
onkait kone käänneltävissä vielä tuossaki noppeuvessa ???
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: Timppa - 31.01.10 - klo:15:23
Ne on simulaattorissa oppinnu että tuossa tilanteessa vain irrotetaan ote
ohjaussauvasta niin tietokone hoitaa ohjauksen.

 ;D
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 31.01.10 - klo:15:26
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.

Kukas sen ohjelman on tehnyt? Sotilaat on opetettu vain noudattamaan käskyjä.
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: Oksa - 31.01.10 - klo:18:54
jos ne olikii hesalaisia kuskeja?  oppineet ajamaan sillätyylillä !   eiks eilen ja toissa päivänä taas siellä rutattu oikein urakalla autonkoslia?    serkku aina kertoo kuika nätisti siellä ajetaan liikenteessä!
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: Tapani - 31.01.10 - klo:19:05
Tää kuulus tonne vitsipalstalle, mutta laitan tähän, kun on samaa aihetta.

Helikopterin lentäjäoppilas ja opettaja läksivät harjotuslennolle. Päästyään ilmaan katkes helikopterin roottorista lapa ja kone alko heija eeestaas. Opetta käski oppilasta laskeutumaan. Vähän ajan päästä katkes toinen lapa ja kopteri läksi syöksyyn. Opettaja kiskas housunsa kinttuun ja työnsi ohjaussauvan peppuunsa. Oppilas kysyi: mitä toi auttaa. Opettaja vastas: ei mitään, mutta on tutkijalautakunnalla ihmettelemistä.
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: koivumaki - 31.01.10 - klo:21:37
Taannoisen Hornet onnettomuuden aiheuttivat ilmeisesti lentäjät ihan omin avuin.
Ohjelman mukaista pyrstöluisua ei vaan olisi pitänyt tehdä.
Jenkit ovat menettäneet koneita samalla kaavalla.Liike on siellä nyt kielletty.
Pyrstöluisussa kone menetti niin paljon korkeutta että kone ei kertakaikkiaan oikene lähes äänen nopeudesta.Korkeutta oikaisuun tarvittaisiin vähintään 8 km.Lentäjien oli pakko hypätä 5km kohdalla koska heillä ei ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia saada konetta vaakalentoon enne Juupajoen maankamaraa.
Puheet tekniikkavioista ovat hyvin todennäköisesti ihan puppua.Ohjaustietokoneet kyllä putoavat yksi toisensa jälkeen pois,mutta käsiajo jää silti jäljelle.Kyse oli mahdottoman yrittämisestä.

no miksi eivät ohojanneet käsin
onkait kone käänneltävissä vielä tuossaki noppeuvessa ???

--käännettävissä kyllä.Muttamutta,kaartosäde tuossa nopeudessa on 8km luokkaa.Kun korkeutta on 5km,niin suurimmalla sallitulla noin 10Gn kiihtyvyydellä kone vaan ei käänny vaakalentoon ennen maankamaraa.
--lenoohjelmanhan tekivät lentäjät.Perusvirhe tuli siinä kohtaa.
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: Timon - 31.01.10 - klo:23:45
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...
Otsikko: Pohoooooojanmaan pöllö...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 01.02.10 - klo:00:27
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Kohta tulee asiantuntijalausunto.... Pooooooooooohojaanmaalta ::) ::)
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: koivumaki - 01.02.10 - klo:07:28
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

--tämän asian ympärillä spekuloidaan varmasti paljon,tottakai on myös mahdollista että jokin tekninen vikakin on voinut jotain aiheuttaa,mutta tällä USAssa kielletyllä liikesarjalla on näitä koneita menetetty useita.

--kyse on ihan puhtaasta matematiikasta.
--lähes äänen nopeudella etenevän koneen kaartosäde 10Gn kiihtyvyydellä on niin suuri,että maankamara tulee tässä tapauksessa vastaan ennen oikenemista.Siis 5km korkeus ei olisi riittänyt koneen oikaisemiseen.Ei ohjauskyky auta jos matka loppuu kesken.
--oleellista käsittääkseni on myös se,että pyrstöluisussa menetetään joskus enemmän korkeutta,joskus vähemmän.Nyt menetettiin enemmän,koneen ohjauskyvyn palautumisen aikana menetettiin siis mahdollisuus oikenemiseen samalla kun nopeus kasvoi.
--jos ohjauskyky olisi saavutettu esim 9km korkeudella homma olisi vielä hoitunut
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: Greenpwr - 01.02.10 - klo:11:46
Tuossa yläpuolella meni äsken isompi rahti/matkustajakone ja kolme herhiläistä siivellä, liekö ollu Tupolevin reitin varmistus menossa,kun suunta lievästi itäänpäin.... jos ne oli migejä siitä luultavasti uutisista kuulee...?
Otsikko: Vs: Pohoooooojanmaan pöllö...
Kirjoitti: Neke - 01.02.10 - klo:21:34
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Kohta tulee asiantuntijalausunto.... Pooooooooooohojaanmaalta ::) ::)

Moon luullu et se o veetilä kovin kepulaane.
Otsikko: ***** runkkari.....
Kirjoitti: sorkkis - 01.02.10 - klo:21:37
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

Kohta tulee asiantuntijalausunto.... Pooooooooooohojaanmaalta ::) ::)
Lohjaltako ne olis pitäny olla . >:(
Otsikko: Vs: Hornetin crash
Kirjoitti: A-P - 01.02.10 - klo:22:07
Kerro Koivumäki,kun tunnut tietävän,miksi kone sitten ei yhtään lähtenyt oikeemaan,vaikka lentäjät sitä yrittivät?Vanhimman poikani näkemys oli äsken kun keskustelimme,aika lailla erilainen...

--tämän asian ympärillä spekuloidaan varmasti paljon,tottakai on myös mahdollista että jokin tekninen vikakin on voinut jotain aiheuttaa,mutta tällä USAssa kielletyllä liikesarjalla on näitä koneita menetetty useita.

--kyse on ihan puhtaasta matematiikasta.
--lähes äänen nopeudella etenevän koneen kaartosäde 10Gn kiihtyvyydellä on niin suuri,että maankamara tulee tässä tapauksessa vastaan ennen oikenemista.Siis 5km korkeus ei olisi riittänyt koneen oikaisemiseen.Ei ohjauskyky auta jos matka loppuu kesken.
--oleellista käsittääkseni on myös se,että pyrstöluisussa menetetään joskus enemmän korkeutta,joskus vähemmän.Nyt menetettiin enemmän,koneen ohjauskyvyn palautumisen aikana menetettiin siis mahdollisuus oikenemiseen samalla kun nopeus kasvoi.
--jos ohjauskyky olisi saavutettu esim 9km korkeudella homma olisi vielä hoitunut

Kerroppa tuo juttusi myös ilmavoimien onnettomuustutkijalautakunnalle,siinä on paljon enempi viisautta mitä nuo lentäjät ovat koskaan oppineet uransa aikana 8)