Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Uuno74 - 24.01.10 - klo:19:59

Otsikko: Massey 3060
Kirjoitti: Uuno74 - 24.01.10 - klo:19:59
Onko foorumilla minkälaisia kokemuksia yllämainitusta traktorista.
Näköjään jonkun verran ongelmia 32+32 vaihteiston kanssa? Jonkun verran näitä on tarjolla jopa järkevään hintaan.
Mutta millaisella remonttimielellä täytyy olla varustettu jos lähtee 5000h-6000h käyneitä koneita kosiskelemaan.
Tunteja ei kertyisi paljon, nurkkahommia, ruiskutus ym.

Kommenttejä otetaan vastaan  ::)

Terveisin Uuno
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Greenpwr - 24.01.10 - klo:20:23
Voi kun kaiken muistais, E-malli oli ja lähti. Mitä kuuluu kytkimen työsylintarille, poljinsylinterin kierretankoa pitää säädellä, jos vaihtaa asetelmaa ja levyä, vaihteensiirtohaarukan vaihto helppo homma, luukun asennus työkalu M10 kierretangon pätkä takayläkulman pultin paikalle, riittää kädet paremmin. Aluevaihteen rele mallia kuplan valonvaihto rele, Laakkosella halvempi kuin Agrilla. Jos kampiakselin etupään stefa alkaa vuotamaan syynä voi olla runkolaakeri pukin katkeaminen, oli se ihanaa aikaa...
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: JaskaR - 24.01.10 - klo:20:27
Itsellä tuollainen vm92 tunteja n.18000h. Varustettuna jälkiasennetulla turbolla ja voimaa otettu niin paljon kuin tuosta voi syötön säädöllä kohtuudella saada. Vaihteistoon on pitänyt uusia suunnanvaihdon synkrot ja yksi vaihteen siirtäjä. Muuta ongelmaa ei ole ollut. Moottoriin uusittiin parivuotta sitten männän renkaat ja tarkistettiin suihkut. Hyvä kone juuri ruiskutuksiin ja pikku hommiin. Ketterä ja suhteellisen paljon voimaa.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: mike - 24.01.10 - klo:20:31
Oli nettikoneessa hyvä ja meni jo.http://www.nettikone.com/799681
Tuollainen E on parempi.Yksinkertainen kuljettaja rikkoo 32+32 laatikon.

Meidän mäellä oli 32+32 turbotettuna,luja oli.

Runkolaakerin pukin katkeaminen?
Ajoitko kiveen?
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Uuno74 - 25.01.10 - klo:08:12
Kiitos vastauksista  ;D

E malli olis sitten vähän varmempi ostos....
Miten ton turbon asennus, onko miten tyyris homma?

Terveisin Uuno
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Greenpwr - 25.01.10 - klo:11:50
Oli nettikoneessa hyvä ja meni jo.http://www.nettikone.com/799681
Tuollainen E on parempi.Yksinkertainen kuljettaja rikkoo 32+32 laatikon.

Meidän mäellä oli 32+32 turbotettuna,luja oli.

Runkolaakerin pukin katkeaminen?
Ajoitko kiveen?
En, siihen on muutama kevennysreikä porattu ja kierteytetty, kovasti massikka insinöörin aivoituksia ihmetteli muutkin, kun aihetta esittelin mallikappaleiden avulla, on käyny kyllä muillekkin....
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Teroman - 25.01.10 - klo:14:41

Oliko se Vaihteistokin aivan Hanurista noissa pikku mansikeissa ?

http://personal.inet.fi/koti/tero.hokka/ml.wav
 8)

www.taikakvartetti.com

lisää hanuria
 ::)
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: MF4000 - 25.01.10 - klo:20:33
Terolla ei käy kauppa ei
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: hvinnamo - 25.01.10 - klo:21:40
Itellä oli etukuomainkoneena ja vakioremontti oli jokavuotinen kytkinremontti.Vaihdoin Jd 5820:een ja ei ole kytkimen kanssa tarvinu tapella.Mutta ruiskutus ym. koneena varmaan ihan toimiva.Miinusta vaan melko lyhyet vetovarret.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: 3070 E - 07.02.10 - klo:18:02
3070 E:llä 4000 tuntia pienin menoin takana ja toiset edessä, on järeämpi loota kuin mallia pienemmässä, et se on viiminen mikä siitä hajoaa. MF 3000 sarja on ollut aikoinaan paljon muita edellä. 
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: hvinnamo - 07.02.10 - klo:18:59
Naapurilla oli 3090 ja siitä hajos kaikki lootasta ja etuperästä lähtien.Takuuseen korjasivat yli 100000mk:lla.Hävitti heti kun takuu loppui.Itsellä oli 3060 ja täytyy sanoa että kytkinremontin sai tehdä lumihommien takia joka vuosi,muuten joka toinen.Vaihteisto mekaanisine suunnavaihtoineen aika huono ja kerran sai sitäkin avata.Latureita,startteja,lämppärinmoottori ym.Ilman turboa tehoton.Muuten ihan hyvä peli.Vaihdoin 5820 JD:seen ja en ole katunut kertaakaan.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: aaknuuti - 08.02.10 - klo:09:12
Läheltä olen katsonut kun tilalle on hankittu uutena 3070E. Hiljainen ja miellyttävä. Päävaihteiston kaaviosta huomaa että kyseessä on ranskalainen kone.

Tuli monta kertaa haukuttua konetta kun sitä vertasi Deutz Dx 6.30:iin. Ajan kanssa on oppinut asennoitumaan toisella tavalla. Jos ei ole kiire ja ymmärtämystä riittää niin 3070:illä on mukava nautiskella hommista. Työnteosta ei voi puhua koska moottorina on Perkins.

Vaihteistossa eikä sähköissä ole ollut mitään ongelmia. Polttoaineputket tulevat niin kaukaa että jostain imee aina ilmaa.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: SKN - 08.02.10 - klo:13:21
DataTronicista kannattaa pysyä erossa. On varmaan aikansa hitech, mut 10-15 vuotta tekee sähkökomponenteille tehtävänsä.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: natikka - 08.02.10 - klo:15:53
3070 E:llä 4000 tuntia pienin menoin takana ja toiset edessä, on järeämpi loota kuin mallia pienemmässä, et se on viiminen mikä siitä hajoaa. MF 3000 sarja on ollut aikoinaan paljon muita edellä. 
kunnes tuli casen 5100 sarja.. ;D
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Timppa - 08.02.10 - klo:16:09
3070 E:llä 4000 tuntia pienin menoin takana ja toiset edessä, on järeämpi loota kuin mallia pienemmässä, et se on viiminen mikä siitä hajoaa. MF 3000 sarja on ollut aikoinaan paljon muita edellä. 
kunnes tuli casen 5100 sarja.. ;D

Keissi on siit *****mainen kun sillä ei voi olla paikallaan lainkaan kun suunnanvaihtimessa ei ole vapaa-asentoa.

Siin sit viipotat eestaas...

 ;D
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: JoHaRa - 08.02.10 - klo:16:12
Onko tuo juuri se malli jossa öljyt eivät meinanneet alkuvaiheessa pysyä sisällä ollenkaan? Siis ihan eka 3000-sarja joskus 80-luvun alkupuolella. Niitä purettiin ja paikattiin kuulemma paljon.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 08.02.10 - klo:17:00
Onko tuo juuri se malli jossa öljyt eivät meinanneet alkuvaiheessa pysyä sisällä ollenkaan? Siis ihan eka 3000-sarja joskus 80-luvun alkupuolella. Niitä purettiin ja paikattiin kuulemma paljon.

3000-sarja tuli markkinoille -87, eli ei niitä -80-luvun alus ollu vielä kovin montaa tehty.
Ensimmäisis oli öljyn suodatuksen kans ongelmia. Myöhempiin malleihin lisättiin toinenkin suodatin.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Timppa - 08.02.10 - klo:19:43
Onko tuo juuri se malli jossa öljyt eivät meinanneet alkuvaiheessa pysyä sisällä ollenkaan? Siis ihan eka 3000-sarja joskus 80-luvun alkupuolella. Niitä purettiin ja paikattiin kuulemma paljon.

3000-sarja tuli markkinoille -87, eli ei niitä -80-luvun alus ollu vielä kovin montaa tehty.
Ensimmäisis oli öljyn suodatuksen kans ongelmia. Myöhempiin malleihin lisättiin toinenkin suodatin.

Niissä ei ollut painesuodatinta ensin. Vain imusuodatin hydrauliikassa.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: natikka - 08.02.10 - klo:21:55
3070 E:llä 4000 tuntia pienin menoin takana ja toiset edessä, on järeämpi loota kuin mallia pienemmässä, et se on viiminen mikä siitä hajoaa. MF 3000 sarja on ollut aikoinaan paljon muita edellä. 
kunnes tuli casen 5100 sarja.. ;D

Keissi on siit *****mainen kun sillä ei voi olla paikallaan lainkaan kun suunnanvaihtimessa ei ole vapaa-asentoa.

Siin sit viipotat eestaas...

 ;D
niis vanhemmis ei ookkaa, pykälää uuremmis on.. ;)
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: hl - 08.02.10 - klo:22:06
miksi masseri kun on traktoreitakin..  ::)
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: JoHaRa - 09.02.10 - klo:08:30
Onko tuo juuri se malli jossa öljyt eivät meinanneet alkuvaiheessa pysyä sisällä ollenkaan? Siis ihan eka 3000-sarja joskus 80-luvun alkupuolella. Niitä purettiin ja paikattiin kuulemma paljon.

3000-sarja tuli markkinoille -87, eli ei niitä -80-luvun alus ollu vielä kovin montaa tehty.
Ensimmäisis oli öljyn suodatuksen kans ongelmia. Myöhempiin malleihin lisättiin toinenkin suodatin.

Vanhalla menee vuodet sekaisin. Muistan että Vampulaan tuli 3 tuollaista ja kaikki korjattiin 50 ajotunnin jälkeen. Se oli siis varmaan -87. Muistan kun ajelin mopolla tuollaisen ohi.
Otsikko: Vs: Massey 3060
Kirjoitti: Timppa - 09.02.10 - klo:08:47
Muistan kun ajelin mopolla tuollaisen ohi

***Oli kova suoritus joskus 80 luvulla.