Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 07.01.08 - klo:21:09
-
Oletteko verranneet kuormakirjaa saamaanne laskuun ?
Ei välttämättä sama, miksi ?
Jos tilaat vaikka 10 000 l ja terminaalis laitetaan "sinnepäin"
lokeroon vaikka 10 196 litraa maanalaisesta siilosta +4 asteista soppaa,
ulkona paukkuu -18 pakkasta, autoilija kiitää läpi maakunnan
ja viimmesenä sulle lorottaa 10 000, merkkaa saman kuormakirjaan...
Laskun kun saat,siinä on 10 196 litraa x 0,82 eur...
Hepulia pukkaa, reklamaatio kauppiaalle ja selitys:
...tässä on nyt käyny niin että sopan tiheys eli tilavuus on
muuttunu lämpötilan laskemisen myötä ja sulle on tullu
terminaalin mittauksen mukaan 10 196 ja siitä lasku... >:(
Hyväksyykö raati ?
Entäs jos käyp toisinpäin, autoo ottaa soppaa 10 000 lokeroon,
ajaa helteellä läpi maakunnan ja soppa lämpenee, tiheys laskee
ja tilavuus lisääntyy => Lorottaa sulle lokeron tyhjäksi ja mittaus
antaa 10 196, kauppias satavarmasti laskuttaa sulta 10 196 ?
=> Nettoaa 196 litran myynnistä bonukset >:(
Jos ostettas soppaa tonni hinnalla ei ongelmaa olisi ?
Huoltsikalle ei lorotella mittarin läpi vaan päällikkö tsekkaa auton säiliön
päältä mittalaitteesta litrat ja vertaus terminaalin lastaus mittaan
vaikuttaa jotain mut mitä ?
Onko kukaan törmänny moisiin mittaus ongelmiin ?
-
Oletteko verranneet kuormakirjaa saamaanne laskuun ?
Ei välttämättä sama, miksi ?
Jos tilaat vaikka 10 000 l ja terminaalis laitetaan "sinnepäin"
lokeroon vaikka 10 196 litraa maanalaisesta siilosta +4 asteista soppaa,
ulkona paukkuu -18 pakkasta, autoilija kiitää läpi maakunnan
ja viimmesenä sulle lorottaa 10 000, merkkaa saman kuormakirjaan...
Laskun kun saat,siinä on 10 196 litraa x 0,82 eur...
Hepulia pukkaa, reklamaatio kauppiaalle ja selitys:
...tässä on nyt käyny niin että sopan tiheys eli tilavuus on
muuttunu lämpötilan laskemisen myötä ja sulle on tullu
terminaalin mittauksen mukaan 10 196 ja siitä lasku... >:(
Hyväksyykö raati ?
Entäs jos käyp toisinpäin, autoo ottaa soppaa 10 000 lokeroon,
ajaa helteellä läpi maakunnan ja soppa lämpenee, tiheys laskee
ja tilavuus lisääntyy => Lorottaa sulle lokeron tyhjäksi ja mittaus
antaa 10 196, kauppias satavarmasti laskuttaa sulta 10 196 ?
=> Nettoaa 196 litran myynnistä bonukset >:(
Jos ostettas soppaa tonni hinnalla ei ongelmaa olisi ?
Huoltsikalle ei lorotella mittarin läpi vaan päällikkö tsekkaa auton säiliön
päältä mittalaitteesta litrat ja vertaus terminaalin lastaus mittaan
vaikuttaa jotain mut mitä ?
Onko kukaan törmänny moisiin mittaus ongelmiin ?
Massikkamiehellä ei ole moisia mietintäongelmia.
DynaVt on sen verran edullisempi portaaton, että ei tartte ihan viimeisiä polltoainepisaroita laskea...
-
Massikkamiehellä ei ole moisia mietintäongelmia.
mutta oletko miettinyt pääseekö kylmällä löpöllä pidemmän matkan kuin lämpimällä...?
pitäisikö polttoainetta oikeasti jäähdyttää, jotta saisi mahtumaan enemmän energiaa samaan tilaan...?
-
Massikkamiehellä ei ole moisia mietintäongelmia.
mutta oletko miettinyt pääseekö kylmällä löpöllä pidemmän matkan kuin lämpimällä...?
***Olen.
pitäisikö polttoainetta oikeasti jäähdyttää, jotta saisi mahtumaan enemmän energiaa samaan tilaan...?
***Jos polttoaine on kylmempää, kutistuu polttoainetankkikin hiukan. Ehkäpä just energiatiheydestä saatavan lisähyödyn verran. Tilanne +-0
-
Kesälaadussakin on enemmän energiaa. Johtopäätös: 40 asteen pakkasessa on kesälaadulla useampi heppa enemmän käytössä.
-
En ole moista kokenut. Jos rahtikirjaan leimattu litramäärä poikkeaa laskussa olevasta on reklamaation paikka. Saakohan siltä kauppiaalta muutenkaan edullisemmin sitä polttoainetta, kun tilaamalla suoraan toimittajalta?
-
Pumpun tilavuuskin muuttuu hieman lämpötilan vaihdellessa, en tiedä onko mitään vaikutusta mihinkään mutta tuli vain mieleen
-
Massikkamiehellä ei ole moisia mietintäongelmia.
mutta oletko miettinyt pääseekö kylmällä löpöllä pidemmän matkan kuin lämpimällä...?
***Olen.
no just... kaikkea sitä tulee mietiskeltyä kun aika on oikein pitkää...
pitäisikö polttoainetta oikeasti jäähdyttää, jotta saisi mahtumaan enemmän energiaa samaan tilaan...?
***Jos polttoaine on kylmempää, kutistuu polttoainetankkikin hiukan. Ehkäpä just energiatiheydestä saatavan lisähyödyn verran. Tilanne +-0
joo... mutta jos männän päälle saadaan mahtumaan enempi energiaa kerralla... nestetyppeä löpön joukkoon, ja voit laittaa tusinametrisen potilan ferggun taakke...
-
Onko kukaan törmänny moisiin mittaus ongelmiin ?
Kyll mää oon luullu notta tilalla se mitataan paljonko polttoainetta jätetään?
-
Eli jos kannan ryysyrannan täyteen puita heinäkuulla niin nakkilalaisella on helmikuussa hitosti energiaa puuhellaan laitettavaksi.
-
Onko kukaan törmänny moisiin mittaus ongelmiin ?
Kyll mää oon luullu notta tilalla se mitataan paljonko polttoainetta jätetään?
Ei ole tuollaista tullut vastaan mutta kun ne tilatut määrät on niin pieniä maks 5000 l niin siitä yhdestä autosta viedään moneen paikkaan. Tietysti voisivat jyvittää kaikille oman osan?
-
se on tuo öljyn hinta mikä nyt on kohonnut niin se vetää tarkaksi ;). en ole huomannut niin isoja eroja öljyissä kun tulee pääasiassa ostettua syksyllä ennen pakkasia en osta talvella oikeastaan ollenkaan öljyä kun nuo tankit vetää niin paljon. ensikesälle on vielä onneksi tuota öljyä mikä maksoi 64 cent litra. laskussa on summa mitä on tankkiin lorotettu näin toimii ainakin shellin kanssa. kyllä ainakin viljan kuivaus vetää vakavaksi onko järkeä näillä öljyn hinnoilla. kustannusten nousu on ollut melkoista nousukiitoa :o. eikä loppua näy
-
Jos tilaat vaikka 10 000 l ja terminaalis laitetaan "sinnepäin"
lokeroon vaikka 10 196 litraa
Mistä sen tiedon saa, paljonko terminaalissa on lastattu, kun jaetaan eri säiliöistä eri tilaajille, ja lisäksi siirretään vaunusta autoon? Ja toisaalta, jos itse mittaat, miten voi olla varma että omat mittalaitteesi pitävät sen paremmin paikkaansa?
maanalaisesta siilosta +4 asteista soppaa
Säiliöt ovat pääosin maanpäällisiä, eli tilavuus pitäs olla lähes sama kuin auton kyydissä.
Jos rahtikirjaan leimattu litramäärä poikkeaa laskussa olevasta on reklamaation paikka.
Sitä minäkin. Autojen pumput kalibroidaan, kuten huoltoasemienkin, tietyin välein. Jos heti auton lähdettyä pihasta pumppaat koko määrän ulos niin olen suht vakuuttunut siitä että se tilavuus löytyy tankista. Jos taas tankkaa pitkin vuotta niin litroissa tullee varmaankin suuria heittoja mutta massassa ei. Tähän pitää vielä sisältää kondenssiveden tuomat haitat.
Johtopäätös: 40 asteen pakkasessa on kesälaadulla useampi heppa enemmän käytössä.
Ööh, nojoo. Kesäpolttoaineella lienee lisäaineiden vähemmäisyydestä ??? jonkinlainen massaetu, mutta ilmaa on liikaa dieselkoneessa kuitenkin joten kesälaadun hyöty talvella voi kyllä olla marginaalinen. Toisaalta parempi intercooler hyötysuhde tuo enemmän hyötyä, josta voi olettaa että ilman ominaisuudet ovat moottorille tärkeämmät kuin polttoaineen marginaaliset erot.
-
luullakseni lasku tulee säiliöauton mittarin mukaan, koska eihän terminaalissa voida tietää paljonko kuski jättää kellekin..
-
luullakseni lasku tulee säiliöauton mittarin mukaan, koska eihän terminaalissa voida tietää paljonko kuski jättää kellekin..
Juuri näin, ite ainaki tilaan yleensä säiliöt täyteen.
Eli esim jos tilaan vaikka kymppitonnin niin sitä voi tulla jopa 15 tonnia
jos vain säiliöissä on tilaa ja kuskilla ylimääräistä, tai sitten vain kahdeksan tonnia jos ei ollutkaan tilaa..
-
Löytyy jo aika monesta nykykoneesta, polttoaineen
jäähdytin 8)
Miksi pitää jäähdyttää, laitetaan syöttöö niin paljon
että riittää lämpimänäkin ;) (Näin sanos Valtramies)
Onko muuten uudessa CR Sisussa ?
-
Löytyy jo aika monesta nykykoneesta, polttoaineen
jäähdytin 8)
Miksi pitää jäähdyttää, laitetaan syöttöö niin paljon
että riittää lämpimänäkin ;) (Näin sanos Valtramies)
Onko muuten uudessa CR Sisussa ?
sillä saadaan moottori täyttämään päästönormit..
-
Päästönormeista tiedä mut paluu polttoaineen
jäähyttäminen enne tankkiin menoa vähentää
sopan lämpenemistä ja tehon laskua...
-
Kyllä se on kaikissa commonrail myllyissä. Pakko olla,tekee hieman lämpöjä ne valtavat paineet...
-
Kesälaadussakin on enemmän energiaa. Johtopäätös: 40 asteen pakkasessa on kesälaadulla useampi heppa enemmän käytössä.
Niinpä, aina olis edullisinta ajaa niin "paksulla" sopalla kun mahdollista,
pakasella vaan tahtoo tulla ylimääräsiä sulkeisia hyytymisestä.
Kaikista rasvasinta kesälaatua meinasin heti keväällä tilata koko
kesäksi ja lokakuulla sit talvisoppaan suoraan.
Nesteen sivuilta saap päivämäärät milloon sopan laatua muutetaan
kesällä -0, -5 samepistet.
Kysymykseen pääseekö kylmällä sopalla pidemmän matkan on vastaus
KYLLÄ ja tehoot on paremmat.
Kun otat soppaa tankin täyteen kylmänä, alkaa se kiertäessään
paluun kautta osan takas, lämpenee coolerista huolimatta,
paisuu jne ja RIITTÄÄ PIDEMMÄLLE ;D
Ei tällä "kuningasidealla" varmaan suuria voittoja tehdä mut kuitenki.
Tankkauspaikkaa valittaesa pakaasella pitäis ottaa aina maanpäällisesta
tonkasta kylmää niin sais tiiviimpää ja kuumalla kesällä maanalaasesta
pytystä sais taas sitä jäähytettyä "formulaa" jos niinku oikeen
tarkoiksi menee ;)
-
Ei tällä "kuningasidealla" varmaan suuria voittoja tehdä mut kuitenki.
***Pers´aukisen on sentitkin koottava talteen sieltä mistä mahdollista...
-
OHHOH onpas Timpan tyttöystävällä hyvä vararavintovarasto :o pärjääpi melkkein pual vuatta tankkaamatta ;D varsinaisesti ei liity polttoaineeseen,mutta sivuaa hiukan kuitenkin 8)
-
OHHOH onpas Timpan tyttöystävällä hyvä vararavintovarasto :o pärjääpi melkkein pual vuatta tankkaamatta ;D varsinaisesti ei liity polttoaineeseen,mutta sivuaa hiukan kuitenkin 8)
Varsinaine energia keskittymä ;D
-
Onkos Ojalan aineet tulleet jollain pimeällä kyydillä? http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589;2655;2710;2791;2800;3478;3482
Aineet lastataan autoon vakiolämpöisinä, en kylläkään muista käytettävää lämpötilaa.
-
Onkos Ojalan aineet tulleet jollain pimeällä kyydillä? http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589;2655;2710;2791;2800;3478;3482
Aineet lastataan autoon vakiolämpöisinä, en kylläkään muista käytettävää lämpötilaa.
Kyllähän se aika pimeetä kyytiä on jos, ostat Agrimarketista,
ABC auto ajaa ja NEOT on tukku mut Nesteen aineet ;)
-
Paikallinen Agrimarket myy Teboilia.
-
Aikasemmin oli TB/TB
NEOT kilpailuttaa toimittajat ja Kokkolas Nesteen terminaalista ny ajoovat
ainaki syksyllä, vaihtelee varmaan alueittain.
Kesko myy nyt TB ja aiemmin Shell ja ennen sitä Neste
Yrmylla Neste ainaki täälä
-
Alkuperäiseen kysymykseen on vastaus että siitä maksetaan mitä auton mittari näyttää... Eli Ojalaa on koijattu...Reklamaatiota vaan kumminkin ostat sen verran että eivät halua asiakasta menettää...
-
pärjääpi melkkein pual vuatta tankkaamatta ;D varsinaisesti ei liity polttoaineeseen,mutta sivuaa hiukan kuitenkin 8)
[/quote]
Taas näitä maitopojan piilohomojuttuja...
Kyllä naisella täytyy olla komia persus.