Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mixa80 - 08.09.09 - klo:21:51
-
Kehuja, moitteita ym kommentteja nyky renkaista. Pitäis talveksi uusia 600/38 kokoiset kumit. ja etten myös 480/28.
-
Kehuja, moitteita ym kommentteja nyky renkaista. Pitäis talveksi uusia 600/38 kokoiset kumit. ja etten myös 480/28.
kontit pitää lumella,mutta pyöreitä ei mun alle oo sattunu.
-
Pirelli tai Trellebori, jos tarvitset pitoja.
Misukat, jos haluat luistimet.
-
Pirelli/trelleborg tai Firestonet- ne ehkä hinta laatusuhteeltaan parhaimmat...
-
Ainakin Trelleborg/Pirelli tuntuis olevan hirmuisen pitävä sekä kurassa että talvella.
Firestonekin pitää kohtuullisesti talvella ainakin uutena.Firen kulutuspinta on 600mm nimelliskoossa 550mm leveä,ainakin noissa jotka mulla on.Trellessä 600 oikeasti.
Misukka liukas kuten aina todetaan.
Itse tosin luovutin ja talvella käytetyissä renkaissa nastat,joten itelle talvipito ei enää hirmu tärkeä.
-
Pirelli/Trelleborg on ehkä arvokkaatkin mutta on hyvät. Uskomattomat kestämään myös tieajoa.
-
mulla on kahdessa valtrassa tauruksen renkaat. ihan hyvät renkaat toimii kuten kalliimmatkin. talvipito on vähän parempi kuin edellisissä misukoissa. edullisempi vaihtoehto kannattaa harkita. pyörii tasaisesti 50:n vauhdissakin. kahteen koneeseen kierros kalliimpia renkaita olisi maksanut melkoisesti enemmän muutaman vuoden kokemuksella noilla ajaa siinä kuin kallimmillakin renkailla.
-
Talvipitoa ajatellen goodyear on ok, taurus siitä huonompi ja firestone näiden välillä. Stomil goodyearin luokkaa. Nämä päti ainakin pari vuotta sitten tuumakokoihin.
Metsässä ajoa tms. pistoja firestone kestää noista parhaiten, sitten goodyear ja pahnanpohjimmaisena tulevat taurus ja stomil.
-
virestone evo 9000
oikijastaan oli halavin paketti millisarijan kumiloista
ihan kelepo kumit
-
Alla olevassa osotteessa hinnat näkyvissä,verratkaa joku laskutaitoinen?
Mimmonen sitten kummina tuo raksiooni,sitä en tiedä.
Ruotsin ruunulla myös halapa kurssi.
http://agriculturaltyres.myshopify.com/collections/traxion?page=1
-
Tauruksissa (point 8 ) semmonen "ominaisuus", ainakin 2005 kun rikoin toisen renkaan koneesta, että uudessa renkaassa oli samat kantavuus ja kokomerkinnät kuin hajonneessa renkaassa, mutta mitattuna se oli pykälää kapeampaa rengassarjaa! (helppo verrata, kun oli toisessa koneessa SAMA rengaskoko kuin tämä uusi merkinnöillä turvotettu rengas, tosin oikealla kokomerkinnällä.
Sanomattakin selvää oli, kun maahantuoja vain pyöritteli käsiään, että se oli viimeinen taurus tässä osoitteessa... >:(
Onko käytäntö muuttunut? Vai yhäkö myydään esim. 13.6 rengasta 14.9 kokosena?
-
Niin kaikki muuttuu nykyään. Taurus oli ennen justiinsa sen levyinen, kuin kokonumero kylessä. Nyt pitää ostaa 70-sarjalainen, jos haluaa samanlevyisen, kuin vanha tuumamitoilla oleva 8-sarjan taurus. Kulutuspinnan leveyttä mittailen.
-
Täältä kanssa ääni firestonen 9000 evolle.
kohta 2000h pelkkää maantie ajua edessä vielä 50% pintaa jälellä. keulalla koko ajan tonnin nuija painona (kesällä etukuormain ja talvella am tehon 3000 S ) ja lisäksi 600 kg suolavettä etusissa tuntuis kestävän tuota maantie ajua. takana vielä 90 % pintaa jälellä.
Jännä miten tuo oikean puoleinen etunen aina kuluu vähän enemmän kuin vasen.
-
oikeisto kuluttaa enempi kuin vasennisto! se on sitä kolopiallai (tai jotai) kapitalismia!