tässä toimintaa vähän paremmassa heinässä: http://www.youtube.com/watch?v=o9wUejQo94g&feature=relatedOjalalle huomio. Fentti meinaa hyytyä, joten ilmastointi oli sammutettu ja ajettiin ovi auki! ::)
tässä toimintaa vähän paremmassa heinässä: http://www.youtube.com/watch?v=o9wUejQo94g&feature=relatedOjalalle huomio. Fentti meinaa hyytyä, joten ilmastointi oli sammutettu ja ajettiin ovi auki! ::)
Hienon näköisesti se toimii silti. Hintaakin varmaan investoinnille tulee. Tietääkö joku, että paljonko?
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)
Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)
Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.
Muistelen että tuo mainittu 90 keur oli mainittu jossain alan lehdessä taannoin jonkun näyttelyjutun yhteydessä.
Jos kerää karhot keskelle niin pienentää käyttömahdollisuuksia, ei saa kun koneen leveyden yhteen karhoon ja jää nuo ojan yli heittelyt tms pois. Mut oiskos tuo mahdottomuus tehdä et sais sekä että.
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)
Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)
Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.
RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.
Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..
ROC noukinkarhotin nyt Suomessa. Etuja perinteisiin karhottimiin mm. Puhtaampi karhe: ei enää maata pitkin raapimista, vaan kuljetinmatto hoitaa homman, eivätkä kivet löydä enää tietään karheeseen. Puhtaanpi työn jälki: noukkimet seuraavat pellon pintaa tarkasti. Joustavuus: karheen voi tarvittaessa heittää vaikka sarkaojan yli ja karheen koontipuolta voi muuttaa vauhdissa. Kommentit, epäilyt ja kysymykset ja huomiot tervetulleita. Luonnossa voi ihmettelemään tulla Farmarissa viikonloppuna, osasto C29 ja työnäytöksistä ilmotetaan myöhemmin..
videoita: http://www.youtube.com/watch?v=cRWZ0gbcrA0 ja lisää (ja parempia) videoita aiheesta löytyy käyttäjältä denuba youtubesta.
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)
Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.
RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.
Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..
No paljasta nyt edes vähän hintahaarukkaa tai edes hinnan suhdetta perinteisiin samankokoisiin roottorikarhottimiiin
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa.
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä. :-\
Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..
Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)
Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.
RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.
Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..
No paljasta nyt edes vähän hintahaarukkaa tai edes hinnan suhdetta perinteisiin samankokoisiin roottorikarhottimiiin
niin, ennenko sepät alkaa väsätä omia vastaavantyyppisiä koneita ;D
mitäs tuohon nyt tarviis, noukkimia... kuljettimia... hydrauliikkaa ja kuljetuspyörät. Ei muuta ;)
Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.Listahinta 100000€,ja näyttelytarjous 99999€ ???
Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.
Tällä aukealla tuollainen mitä ao. jutussa kehutaan. Toimii toivotulla tavalla myös näillä nurkilla. Yks sato takana ja tyytyväiset käyttäjät, kone tuli suoraan ameriikan ihmemaasta eikä hinta ollut ollenkaan paha,9m koneeseen verrattuna todella edullinen.
http://www.kuhn.com/internet/weben.nsf/0/510F406C1E23660CC12574190044E3EF
Yksi talvi ja korkeintaan kymppitonni rahaa niin teen tuommosen.
Ai miten.
Ensin vaikka *unkkarin ts-150 silppuri, siitä romut päältä pois, lyhyt mattokuljetin joka siirtää penkkaa päin ja sen alta lähtemään toinen kuljetin joka kuskaa heinän toisen karhon päälle. Sen kakkoskuljettimen varustan sylinterillä jolla se nostetaan kuljetusasentoon. Noukinpää isommille laakereille ja tukipyörille, voimanotolta 1000rpm niin saa vetää sen 15-18 km/h, matoille tietysti hydrauliikkaveto.
Kiitti vaan vitusti tuosta linkistä, taas joutuu roppaamaan ens talvenkin. ;D
Kyllä ihmisellä suunnitelmia pitää olla. :D
Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.
Just... Epäilen kyllä että pitää olla kova puhumaan että näitä saa kaupaksi, siis enempää kuin muutaman esittelykappaleen maakuntiin. Koska kuitenkin 99,99 % ajaa niillä polkupyörillä ja 0,01 % lentokoneilla ;D
Hyödyt on kyllä kiistattomat mutta suuret pitää olla ongelmat roottorikarhottimien kanssa jos tähän pitää lähteä...
Siis tuollahan ei voi mitenkään säädellä karhon leveyttä? vai voiko..
Yksi talvi ja korkeintaan kymppitonni rahaa niin teen tuommosen.
Ai miten.
Ensin vaikka *unkkarin ts-150 silppuri, siitä romut päältä pois, lyhyt mattokuljetin joka siirtää penkkaa päin ja sen alta lähtemään toinen kuljetin joka kuskaa heinän toisen karhon päälle. Sen kakkoskuljettimen varustan sylinterillä jolla se nostetaan kuljetusasentoon. Noukinpää isommille laakereille ja tukipyörille, voimanotolta 1000rpm niin saa vetää sen 15-18 km/h, matoille tietysti hydrauliikkaveto.
Kiitti vaan vitusti tuosta linkistä, taas joutuu roppaamaan ens talvenkin. ;D
Kyllä ihmisellä suunnitelmia pitää olla. :D
Otetaan kolme elhon pölhöpöyhintä. Laitetaan yhteen runkoon (taittuva) hiukan limittäin ja mattokuljettimet persuuksiin. Siinä se.
:D
Tällä aukealla tuollainen mitä ao. jutussa kehutaan. Toimii toivotulla tavalla myös näillä nurkilla. Yks sato takana ja tyytyväiset käyttäjät, kone tuli suoraan ameriikan ihmemaasta eikä hinta ollut ollenkaan paha,9m koneeseen verrattuna todella edullinen.
http://www.kuhn.com/internet/weben.nsf/0/510F406C1E23660CC12574190044E3EF
Yksi talvi ja korkeintaan kymppitonni rahaa niin teen tuommosen.
Kiitti vaan vitusti tuosta linkistä, taas joutuu roppaamaan ens talvenkin. ;D
Kyllä ihmisellä suunnitelmia pitää olla. :D
ilmeisestinnii alkaa maatalouskoneiden hinnoittelu muotoutua siten että koneen hinta lähentelee siitä summasta tiettyä osuutta mikä on mahdollista urakoinnilla saavuttaa koneen iän aikana. koneista tulee kuten osakkeit. sijoitat koneeseen ja kone tuottaa. tuosta tuotosta määräytyy koneen hinta. traktori taitaa olla ainut kone jonka hinnoista kilpaillaa. :o
ja vielä porukka ihmettellee miksi maatalouskauppa on alamäesä ::)
Möykkystä karhoo teki, siistiä jälkee muuten ::)
Livenä vähän yli tunti sitte ::)
Tuntuu oudolta katsella käytetyn hintoja tuossa hintaluokassa, kun uuden saa suomessan 95000 http://www.scan-agro.dk/_pdfs/scanagronyt/20_Scan-Agro%20NYT%202008%20for%20web%20reduceret.pdf
Ja kuhn nimellä noita nähnyt maailmalla myös, kuin myös tuota ROC 7m niittokonetta sivullekarhoittavana. JOS ajaa 1000 ha vuodessa, ja poistoaika 6 v ilman korkovaadetta, on kalustokustannus pelkästä karhoittimesta 15€/ha, miten perustelee asiakkaalle tuplahinnan työstä? Kaikenkaikkiaan minun silmissä tuon markkinointimateriaali olisi rakennettu sinimailasen tarpeisiin. Koneen hyvyyttä en kyseenalaista minäkään
Otetaan kolme elhon pölhöpöyhintä. Laitetaan yhteen runkoon (taittuva) hiukan limittäin ja mattokuljettimet persuuksiin. Siinä se.
hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
öö ajosilppurilla ei tartte päästä päälle....hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
vaikka olen itse luomuviljelijä pohjoisessa huonoilla pelloilla, niin en ymmärrä, millaisella vehkeellä pääsee 15 metri karhon päälle, edes 9 metrisen?
Petri
kapeehan tuo on jo 1000ha ajoille. ei kerkiä millään.
hidas silppurin eteen karhotettaessa kun yhden karhon saamiseen vaaditaan 2 edestakasta ajokertaa.
hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
kapeehan tuo on jo 1000ha ajoille. ei kerkiä millään.
hidas silppurin eteen karhotettaessa kun yhden karhon saamiseen vaaditaan 2 edestakasta ajokertaa.
hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
Kannatan myös edelleen keskelle karhotusta!
Mutta en kyllä pysty oleen samaa mieltä että tuhat hehtaaria vuodessa olis liikaa... ???
Pikkuisen laskin niin kyllä tuolla pitäis päästä semmoinen 2000ha kesässä, siis olettaen että ajonopeus on se 15km/h ja että karhoa syntyy 12h päivässä, eli ajetaan kahdessa vuorossa. Hyötyleveytenä käytin 8,5 metriä. Työpäiviä (kun ei sada tai vehkeet hajalla ;D) 14kpl.
Tällä saa semmoisen luvun kuin 2142ha.
Eli seitsämässä päivässä reilu tuhat hehtaaria, siinä saa jo BIG-X:n ostoakin suunnitella..... 8)
Laskekaa älkääkä perustelko "mutu"-tietoon, joku lukee agroakin joskus ihan oikeassa tiedontarpeessa, piruparka...... :D
Myyjien asenne kohallaan näyttelyssä ::) ::) :o
kapeehan tuo on jo 1000ha ajoille. ei kerkiä millään.
hidas silppurin eteen karhotettaessa kun yhden karhon saamiseen vaaditaan 2 edestakasta ajokertaa.
hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
Kannatan myös edelleen keskelle karhotusta!
Mutta en kyllä pysty oleen samaa mieltä että tuhat hehtaaria vuodessa olis liikaa... ???
Pikkuisen laskin niin kyllä tuolla pitäis päästä semmoinen 2000ha kesässä, siis olettaen että ajonopeus on se 15km/h ja että karhoa syntyy 12h päivässä, eli ajetaan kahdessa vuorossa. Hyötyleveytenä käytin 8,5 metriä. Työpäiviä (kun ei sada tai vehkeet hajalla ;D) 14kpl.
Tällä saa semmoisen luvun kuin 2142ha.
Eli seitsämässä päivässä reilu tuhat hehtaaria, siinä saa jo BIG-X:n ostoakin suunnitella..... 8)
Laskekaa älkääkä perustelko "mutu"-tietoon, joku lukee agroakin joskus ihan oikeassa tiedontarpeessa, piruparka...... :D
kapeehan tuo on jo 1000ha ajoille. ei kerkiä millään.
hidas silppurin eteen karhotettaessa kun yhden karhon saamiseen vaaditaan 2 edestakasta ajokertaa.
hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
Kannatan myös edelleen keskelle karhotusta!
Mutta en kyllä pysty oleen samaa mieltä että tuhat hehtaaria vuodessa olis liikaa... ???
Pikkuisen laskin niin kyllä tuolla pitäis päästä semmoinen 2000ha kesässä, siis olettaen että ajonopeus on se 15km/h ja että karhoa syntyy 12h päivässä, eli ajetaan kahdessa vuorossa. Hyötyleveytenä käytin 8,5 metriä. Työpäiviä (kun ei sada tai vehkeet hajalla ;D) 14kpl.
Tällä saa semmoisen luvun kuin 2142ha.
Eli seitsämässä päivässä reilu tuhat hehtaaria, siinä saa jo BIG-X:n ostoakin suunnitella..... 8)
Laskekaa älkääkä perustelko "mutu"-tietoon, joku lukee agroakin joskus ihan oikeassa tiedontarpeessa, piruparka...... :D
Ei paljoa laskut auta kun KÄYTÄNNÖSSÄ ei 15m leveällä,keskelle karhottavalla, pysy ajosilppurin edelle heikossa heinässä. Normiheinässä sopivasti. Karhottaja menee kuitenkin sopivasti edellä,ei voi olla kymmenien hehtaarien puskuria mikäli perässä tulee ongelmia. Milläs korjaat isolle ajosilppurille tarkoitetut karhot joita valmiina 30ha...
Eikun farmariin kyselemään tyhmiä keltaisen silppurin äärestä,voipi kuulla käytännön eikä "laskennallisia" kokemuksia 8)
Lasketaan vielä että se 8,9m tulee tyhjää peltoa, eli karheen kanssa työleveys 10,5m. Ja syksyllä voisi ehtiä karhottaa olkea vielä yhden tuhat hehtaaria helposti.kapeehan tuo on jo 1000ha ajoille. ei kerkiä millään.
hidas silppurin eteen karhotettaessa kun yhden karhon saamiseen vaaditaan 2 edestakasta ajokertaa.
hintaa 50 000e, työleveys 15m ja keskelle karhottavana niin sitte.
Kannatan myös edelleen keskelle karhotusta!
Mutta en kyllä pysty oleen samaa mieltä että tuhat hehtaaria vuodessa olis liikaa... ???
Pikkuisen laskin niin kyllä tuolla pitäis päästä semmoinen 2000ha kesässä, siis olettaen että ajonopeus on se 15km/h ja että karhoa syntyy 12h päivässä, eli ajetaan kahdessa vuorossa. Hyötyleveytenä käytin 8,5 metriä. Työpäiviä (kun ei sada tai vehkeet hajalla ;D) 14kpl.
Tällä saa semmoisen luvun kuin 2142ha.
Eli seitsämässä päivässä reilu tuhat hehtaaria, siinä saa jo BIG-X:n ostoakin suunnitella..... 8)
Laskekaa älkääkä perustelko "mutu"-tietoon, joku lukee agroakin joskus ihan oikeassa tiedontarpeessa, piruparka...... :D
Ei paljoa laskut auta kun KÄYTÄNNÖSSÄ ei 15m leveällä,keskelle karhottavalla, pysy ajosilppurin edelle heikossa heinässä. Normiheinässä sopivasti. Karhottaja menee kuitenkin sopivasti edellä,ei voi olla kymmenien hehtaarien puskuria mikäli perässä tulee ongelmia. Milläs korjaat isolle ajosilppurille tarkoitetut karhot joita valmiina 30ha...
Eikun farmariin kyselemään tyhmiä keltaisen silppurin äärestä,voipi kuulla käytännön eikä "laskennallisia" kokemuksia 8)
Jos se hyöty olis 8,9m gps:llä niin tulos kasvaa entuudestaan. :D
Ryppy otsaan ja herne nenään niin pysyy verenpainelääkemyyjillä lompsa kunnossa..... ;D
nyt Nivalassa Kujalassa.
joo. kuhni näytti aika asialliselta. rautaa on!
amerikan elho
http://www.youtube.com/watch?v=R9l2q0KFnKM
tässä on vähän ideaa
http://www.youtube.com/watch?v=M425yV0Z9Qg
joo. kuhni näytti aika asialliselta. rautaa on!
amerikan elho
http://www.youtube.com/watch?v=R9l2q0KFnKM
tässä on vähän ideaa
http://www.youtube.com/watch?v=M425yV0Z9Qg
no voihan mitekäs tuo korrenkatkoja on mennyt multa aivan ohi. Täytynee selvittää hintaa... ;D$39,628