Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kylmis - 24.07.09 - klo:22:15
-
Turha valittaa tämän jälkeen. Ukrainassa 3065:lla ajettu 6000-7000h. Vuodessa noin 800h. Ukrainalaiset ovat vieläpä tyytyväisiä koneeseen. Paremmin pelaa kuin neukkuaikaiset viritykset. Ei siis syytä moittia Sampon kestävyyttä täälläkään ;D
-
Tais tulla väärälle palstalle, eiköhän oikea topic olis vapaansanan parhaimmat vitsit?
-
Tais tulla väärälle palstalle, eiköhän oikea topic olis vapaansanan parhaimmat vitsit?
Tuntuukos jotta tieto lisää tuskaa ;D
-
Tuntuu siltä että Pori olis myyty jo ruottalaisille jos vehkeet ei pelais vähintään yhtä hyvin ku satavuotiaat neukkukoneet.
En kyllä ihan hirveesti henkseleitä paukuttelis sillä meriitillä ;D ;)
-
Jos haluat kohtuuhinnalla kasan peltiä osta Sampo, jos haluat kunnon puimurin osta Hew Holland.
-
Jos haluat kohtuuhinnalla kasan peltiä osta Sampo, jos haluat kunnon puimurin osta Hew Holland.
Näin! 8)
-
Jos haluat kohtuuhinnalla kasan peltiä osta Sampo, jos haluat kunnon puimurin osta Hew Holland.
Miksiköhän ko. ukrainalainen ammattimies on päätynyt Sampoon, vaikka nurkan takaa saa näitä New Hollandejakin.
-
Jos haluat kohtuuhinnalla kasan peltiä osta Sampo, jos haluat kunnon puimurin osta Hew Holland.
Miksiköhän ko. ukrainalainen ammattimies on päätynyt Sampoon, vaikka nurkan takaa saa näitä New Hollandejakin.
Kyllä sitä kerran elämässä pitää se suuri virhe tehdä, että sitten taas oppii, tai niin, kaikki ei ole oppinut...!
-
Jos haluat kohtuuhinnalla kasan peltiä osta Sampo, jos haluat kunnon puimurin osta Hew Holland.
Miksiköhän ko. ukrainalainen ammattimies on päätynyt Sampoon, vaikka nurkan takaa saa näitä New Hollandejakin.
Rääpiihän Suomalainen viljelijäkin tilkkujaan ulkomaisilla koneilla..
-
Jos haluat kohtuuhinnalla kasan peltiä osta Sampo, jos haluat kunnon puimurin osta Hew Holland.
Miksiköhän ko. ukrainalainen ammattimies on päätynyt Sampoon, vaikka nurkan takaa saa näitä New Hollandejakin.
Rääpiihän Suomalainen viljelijäkin tilkkujaan ulkomaisilla koneilla..
Entäs jos kaikki suomalaiset koneet vietäisiin ulos. Sehän ois hyvä juttu, ;) saisi Suomi vientituloja... :D
-
Turha valittaa tämän jälkeen. Ukrainassa 3065:lla ajettu 6000-7000h. Vuodessa noin 800h. Ukrainalaiset ovat vieläpä tyytyväisiä koneeseen. Paremmin pelaa kuin neukkuaikaiset viritykset. Ei siis syytä moittia Sampon kestävyyttä täälläkään ;D
ja saavat varmaan aika kovaa käyttöä osakseen.
täällä tuntuu moni vastustavan kotimaisia koneita ihan vaan periaatteen vuoksi ilman mitään parempaa tietoa asiasta.
-
Vanhat Sampot ja roosenleewin Massikat ovat LUOMUpuimureita. Kevyitä ja ketteriä.
-
En viitsi sanoa mitään, vaikka mieli tekis ;) ;D
-
Vanhat Sampot ja roosenleewin Massikat ovat LUOMUpuimureita. Kevyitä ja ketteriä.
Kylvö hoituu ihan luontaistyyliin siinä puimisen yhteydessä?
-
Taitaa tuo säätö ja kestävyys puoli olla isännästä kiinni. Jotkut ei vaan osaa, silloin laitetaan lisää rautaa... ::)
-
Siinähän luki että puimureita vahvistetaan maissin puintia varten, hollantia ei tarvii maissia varten vahvistaa, senkus vaihtaa pöytää ja menoks!
-
Menee Venäjälle muitakin, kuin Sampoja. Tuttavan mukaan Kouvolan aseman ratapihalla on lähes 200 Casea 20 jalan pöytineen.
Mutta tuskinpa olisi kenellekään haitaksi, vaikka Sampo valloittaisi Venäjän.
-
Menee Venäjälle muitakin, kuin Sampoja. Tuttavan mukaan Kouvolan aseman ratapihalla on lähes 200 Casea 20 jalan pöytineen.
Mutta tuskinpa olisi kenellekään haitaksi, vaikka Sampo valloittaisi Venäjän.
Mites Venäjä liittyy Ukrainaan?
-
Mites Venäjä liittyy Ukrainaan?
1,576 kilometrin maarajalla.
-
Vanhat Sampot ja roosenleewin Massikat ovat LUOMUpuimureita. Kevyitä ja ketteriä.
Kylvö hoituu ihan luontaistyyliin siinä puimisen yhteydessä?
Jos on säkkimalli, niin rikkasiemenet tulee yhteen pussiiin ja toiseen siemenet, maahan ei tunnetusti mene ollenkaan ;& ;&
-
Taitaa tuo säätö ja kestävyys puoli olla isännästä kiinni. Jotkut ei vaan osaa, silloin laitetaan lisää rautaa... ::)
Olen samaa mieltä. Sampon saa kuitenkin suht helposti puomaan puhdasta tavaraa.
-
Voi olla, että ne 200 Casea menevätkin Ukrainaan, sou vot?
-
Kouvolassa on yritys johon lähes kaikki amerikacaset tällä mantereella saa toimitusmääräyksen nykyisin. Vastaavia on 3 kpl tällä mantereella. Kotkan satamasta menevät kouvolaan, linkut siniset ja punaset, quattrack vai mikä se nimi olikaan. Jos ostaja on idässä, junakyydillä aina romaniaan, kazakstaniin asti. Puolaan ja saksaan yms menevät saavat laivakyydin. Kuljetusliike töysän lavetteja oli 3 samassa viking laivassa, kuormana linkkucasea ja niiden paripyörät. Tämä yritys aloitti reilu vuosi sitten. Rakensivat uudet hallit ja kouluttivat yli 20 työmiestä. Eli sopimus oletettavasti hiukan pidempi. On siellä n 300 hp jäykkärunkoisiakin. Eli kaiketi nää amerikan tuotoksest niistäkin? Joku tietää tarkemmin? Joku vääräleuka voisi sanoa että http://www1.caseih.com/distributor-english/Products/Tractors/11/Documents/Magnum/flipviewerxpress.html ovat enemmän suomalaisia kuin S-Valtra, jos sisudiesel unohdetaan ni olis tottakin :)
-
Menee Venäjälle muitakin, kuin Sampoja. Tuttavan mukaan Kouvolan aseman ratapihalla on lähes 200 Casea 20 jalan pöytineen.
Mutta tuskinpa olisi kenellekään haitaksi, vaikka Sampo valloittaisi Venäjän.
ukrainassa kuulemma puidaan 16 tuntia samaan suuntaan. siinä on peltolohkolla jo kokoa.
uusimmassa km-lehdessä oli juttua romanian suurimmasta yksityisestä tilasta.
peltoa vaivaiset 53 000ha.
tosimies kylvää tuollaisen alan 565 valmetilla ja 2m leveällä sinisellä nostolaite jukolla. ;D ;D
-
Oiva kommentti komissaarilta. Itse en tohtinut ottaa kantaa noin tomerasti, mutta suunta on oikea.
Kun saataisiin ne Sammot vielä mukaan.
-
Menee Venäjälle muitakin, kuin Sampoja. Tuttavan mukaan Kouvolan aseman ratapihalla on lähes 200 Casea 20 jalan pöytineen.
Mutta tuskinpa olisi kenellekään haitaksi, vaikka Sampo valloittaisi Venäjän.
Huomaiskohan kukaan mitään, jos yksi häviäisi jonnekkin :-\
Tuskin nuo kaikki perille pääsevät Venäjälläkään. Jos 200 casea laitetaan Kirgiisiaan menemään junalla, niin kyllä siitä kuormasta hävikki on ainakin 10%
-
Onko kukaan Suomessa puinut 7000h sampolla? On varmaan aika moinen "aarre" porilaisille insseille käydä kattomassa mitkä paikat ratkeilee ensimäiseksi.
Isoja jd puimureita olen nähnyt usein pasilan asemalla. Itään päin, maata en tiedä. Tuskin enää näkyy kun vuosaaren satama on avattu.
-
Onko kukaan Suomessa puinut 7000h sampolla? On varmaan aika moinen "aarre" porilaisille insseille käydä kattomassa mitkä paikat ratkeilee ensimäiseksi.
Isoja jd puimureita olen nähnyt usein pasilan asemalla. Itään päin, maata en tiedä. Tuskin enää näkyy kun vuosaaren satama on avattu.
Onko kukaan puinut suomessa puimurilla 7000 h? Mitä olen kauppojen vaihtokonerivejä katsellut, niin yleensä puimuri kuin puimuri tulee riviin ensimmäisen kerran viimeistään 2000 h kohdalla, tosi paljon on vaihdettu koneita joilla on ajettu 700-1200 h. Ihan järjetöntä.
-
Olihan maaseudussa juttua viime syksynä kaverista, joka oli puinut 50 vuotta samalla puimurilla. Tosin samanlaisia koneita oli jo pari kappaletta varaosakoneina jemmassa.
-
Onko kukaan Suomessa puinut 7000h sampolla? On varmaan aika moinen "aarre" porilaisille insseille käydä kattomassa mitkä paikat ratkeilee ensimäiseksi.
Isoja jd puimureita olen nähnyt usein pasilan asemalla. Itään päin, maata en tiedä. Tuskin enää näkyy kun vuosaaren satama on avattu.
Onko kukaan puinut suomessa puimurilla 7000 h? Mitä olen kauppojen vaihtokonerivejä katsellut, niin yleensä puimuri kuin puimuri tulee riviin ensimmäisen kerran viimeistään 2000 h kohdalla, tosi paljon on vaihdettu koneita joilla on ajettu 700-1200 h. Ihan järjetöntä.
Puimurin vaihtoon voi olla syynä muukin kuin tuntimäärä.Esim.kasvaneet puintialat.
Ja mistä tulis hyvät käytetyt jos jotku ei vaihtais ajallaan 8)
-
Onko kukaan puinut suomessa puimurilla 7000 h? Mitä olen kauppojen vaihtokonerivejä katsellut, niin yleensä puimuri kuin puimuri tulee riviin ensimmäisen kerran viimeistään 2000 h kohdalla, tosi paljon on vaihdettu koneita joilla on ajettu 700-1200 h. Ihan järjetöntä.
Keskon, agrimarketin ja agritekin vaihtokoneissa löytyi YKSI yli 3000 tuntia ajettu (NH 8080), seuraavana 2950 ajettu Claas 48
Eiköhän ne sammon ensimmäiset ratkeilut selviä jo vähemmilläkin tuntimäärillä. 7000 tunnin jälkeen voi jo ihmetellä että mitä alkuperäistä ja korjaamatonta on jäljellä, voivat sitten heikentää turhan kestäviä osia.
Jos koneella ajetaan max 3500 tuntia, aika turha suunnitella kestämään tuplamäärää, tulee vain kallis ja painava kone eikä romikselle roudatessa ole mitään hyötyä siitä että kone kestäisi ajoa vielä saman verran lisää.
-
On sammot ainakin claasiin verrattuna jrjen kanssa tehtyjä. Vielä jos käyttäjällä on järkeä niin varmasti sammolla saa puitua.
-
Onko kukaan puinut suomessa puimurilla 7000 h? Mitä olen kauppojen vaihtokonerivejä katsellut, niin yleensä puimuri kuin puimuri tulee riviin ensimmäisen kerran viimeistään 2000 h kohdalla, tosi paljon on vaihdettu koneita joilla on ajettu 700-1200 h. Ihan järjetöntä.
Keskon, agrimarketin ja agritekin vaihtokoneissa löytyi YKSI yli 3000 tuntia ajettu (NH 8080), seuraavana 2950 ajettu Claas 48
Eiköhän ne sammon ensimmäiset ratkeilut selviä jo vähemmilläkin tuntimäärillä. 7000 tunnin jälkeen voi jo ihmetellä että mitä alkuperäistä ja korjaamatonta on jäljellä, voivat sitten heikentää turhan kestäviä osia.
Jos koneella ajetaan max 3500 tuntia, aika turha suunnitella kestämään tuplamäärää, tulee vain kallis ja painava kone eikä romikselle roudatessa ole mitään hyötyä siitä että kone kestäisi ajoa vielä saman verran lisää.
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Leikkuupuimurit-Kaikki/Claas,7,createdate_desc,search.html
ei löytynyt tällä kertaa kuin yksi 6600h puitu claas.
joku aika sitten oli romaniasta yli 12 000h puitu claas mascuksen sivuilla.
-
http://www.agriaffaires.co.uk/used/combine-harvester/846139/new-holland-tx-34.html :D
-
On sammot ainakin claasiin verrattuna jrjen kanssa tehtyjä. Vielä jos käyttäjällä on järkeä niin varmasti sammolla saa puitua.
Puhdistettavuuskin on ihan toista luokkaa, kuin umpiraudoissa.
-
Onko ne jotain kierrätysosia jotka täyttävät kaikki sampojen säilytyshallinen nurkat ??? Kovasti ainakin näkyvät vuosi vuodelta lisääntyvän. Huoltoa :-X
-
Olihan maaseudussa juttua viime syksynä kaverista, joka oli puinut 50 vuotta samalla puimurilla. Tosin samanlaisia koneita oli jo pari kappaletta varaosakoneina jemmassa.
Massey-Harris. Kalannista. :)
-
Kyllä sampoa taidetaan vähä liikaa moittia. Itse tuli vaihdettua Claas Sampoon, malli on 2065 HT150, Claassi oli kyllä kestävä, sillä ajettiin 18 syksyä, nyt pari vuotta Sampolla ajaneena kestävyydestä ei vielä voi sanoa mitään mutta erittäin tehokas peruspuimuri, hydro ja ilmastointi riittää mulle ja hyvä puhdistettavuus jota ei voi sanoa uusissa vastaavissa Claaseissa. Oon ajanut tuolla hiukan vajaa 150 ha syksyssä ja reserviä kyllä löytyy laajenpaankin pinta-alaan.
-
Suomen ennätys löytyy kuitenkin Claasilta,5000h.
-
Suomen ennätys löytyy kuitenkin Claasilta,5000h.
NOT! Tässä nyt ainakin yksi aivan eri luokkaa oleva esimerkki kestävyydestä...
http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID4/1601.html (http://www.agronet.fi/dcforum/Agronet/DCForumID4/1601.html)
(Katso kyseisen keskustelun ensimmäinen vastaus)
-
Sampon kuskeille tulityökorti pakolliseksi ;D