Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Joupir84 - 24.04.09 - klo:09:11
-
Apua kaipailisin. Kyseessä Ylö 7500 8-pyörätelillä ja tarkoitus ottaa(otettu jo) viistoperä pois ja tehdä hydraulisesti aukeava takalaita. Eli kysymys kuuluukin että onko kellään kokemuksia vastaavasta projektista ja ennenkaikkea jos kuvia saisin että kuinka on toteutettu. Pottupellossa on ollut kuvia vastaavista mutta en nyt enään niitä onnistunut löytämään.
Tämä projekti tehdään sen tähden että kärry tulee ajosilppurin alle ja viistoperällä ei siinä ringissä purkunopeuden takia pärjää. Kuvia voi laittaa sähköpostiin: joupir84@luukku.com
-
Koneviestissä vai Käytännön Maamiehessä oli takavuosina kuvia Mattilan koneaseman hakekonteista rakennetuista rehukärreistä . Niissä oli hyraulinentakalaita toteutettu lyhyillä sylintereillä jotka nostivat takalaitaa suoraan ylöspäin ja pois alanurkissa sijaitsevista lukituskoukuista . Purkautuva kuorma työnti sitten edeltään laidan auki . Etuna tuossa on yksinkertainen rakenne ja ettei se nosta kärrin kokonaiskorkeutta . Kuvia tuosta voi löytyä Mattilan koeaseman sivuilta ???
pikasella tarkastelulla löysin sieltä tuollaisen kuvan ....
http://www.mattilankoneasema.com/?s=rehunkorjuu.php
-
Koneviestissä on se juttu niistä hakekonteista tehdyistä kärryistä joita jiipee42 tarkoitti, teemanumero käsittelee rattorien perävaunuja ja lehti on vuodelta 2006 ja numero 8 ja se juttu löytyy sivulta 36.
-
Apua kaipailisin. Kyseessä Ylö 7500 8-pyörätelillä ja tarkoitus ottaa(otettu jo) viistoperä pois ja tehdä hydraulisesti aukeava takalaita. Eli kysymys kuuluukin että onko kellään kokemuksia vastaavasta projektista ja ennenkaikkea jos kuvia saisin että kuinka on toteutettu. Pottupellossa on ollut kuvia vastaavista mutta en nyt enään niitä onnistunut löytämään.
Tämä projekti tehdään sen tähden että kärry tulee ajosilppurin alle ja viistoperällä ei siinä ringissä purkunopeuden takia pärjää. Kuvia voi laittaa sähköpostiin: joupir84@luukku.com
eikö tuo ole pieni sellaiseen hommaan?
-
purkuperäkärryt ( ylö, esko ym. ) pehmenee kyllä ensimmäisenä kesänä ketjuiltaan joten älä oikeen hirveästi takalaitaan uhraa aikaa. on sitte hyvä takalaita mutta loput kärryt...
-
ei siinä välttämättä tarvita hydraulisylinteriä jos viitsii avata sen käsin sieltä takaa. mulla ollut vuosia korvattuna viistoperä. ihan vaan samanlaisella puu laidalla. saranoitu ylhäältä noin puoili metriä takakulmasta eteenpäin joten au'etessaan nousee ylöspäin jonkin verran ettei ota maahan. alareunassa on sitten sellaiset kourat joilla se vapautetaan ihan käsin kääntämällä. ne kun laittaa toimimaan vaikka jarrysulintereilla, niissä on jousi valmiina. niin saa toimivan.
-
kiitän tähäastisista vastauksista. Ihmettelen kommenttia että ketjut menee ekana kesänä.. Tähän astikin kestany moitteetta ja viistoperä ollu kuitenkin vastuksena. Jatkossa pääseee puolet helpommalla pohjaketjun kun ei tarvi seinää vasten lykätä. Ja ovat kärryt pienet mutta olis edes yhet kärryt itellä kun rehunteko on ulkoistettu ja ajomatkaa paikoin on niin ne kärryt menis kyl ringis yhtenä. Ja se 8-pyöräteli--menee vaikka riisipellolla jälkiä jättämättä. Ja kun ei ole ylimäärästä sijoittaa n.10000 e kärryihin just ny
-
Se ajosilppuri junttaa vähän tanakamman kuorman ku rattorivetonen. Meilä taarupin 465 noukkari ajokärrynä, ni kyllä on kuletin erilujilla ku pelkässä noukkari käytössä.
-
Se ajosilppuri junttaa vähän tanakamman kuorman ku rattorivetonen. Meilä taarupin 465 noukkari ajokärrynä, ni kyllä on kuletin erilujilla ku pelkässä noukkari käytössä.
Juuri näin, jos ennen kärry täytetty trvetoisella " kylkikoneella" niin kuorman tiivys toista luokkaa ajosilppurin kans.