Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rene - 22.04.09 - klo:21:35
-
On sekaasin >:( Mitenhän olis jos laittaisi öljyn syyläriinkin nesteen tilalle? Onkohan kukaan ikinä kokeillut, polttoöljy toimii ainakin jäähdytysnesteenä mutta toimisikohan moottoriöljy. Kone on vanha paska ja käyttöä hyvin vähän. Ei viitsisi metsästää uutta konetta ainakaan vielä ja asennuksestakin on vaivaa...
-
Menee kumiletkut heti.
-
kansi irrota, höylää, kiinnitä ja tuhansia tunteja lisää elinikää.mikä pelivehjes on kysees?
-
kansi irrota, höylää, kiinnitä ja tuhansia tunteja lisää elinikää.mikä pelivehjes on kysees?
Åkeri... Varmaan omaa vikaa. Jäähdyttimessä on ollut pelkkää vettä. Olen alavesiletkun hanan aina vetänyt auki kun on kone sammutettu ja pakkanen mahdollista mutta kai se on jäätynyt jostain silti. Vaikuttaisi että öljyä siirtyy moottorista nesteen puolelle.
Voisi olla tiedossakin edullinen moottori mutta se on autosta ja luulen että joutuu vaihtaa tosipaljon osia ennen kun saa åkermanniin sopimaan. Alkaa olla kyllä alkuyön kone jo tuo, pitääkin katsoa mikä on konehuutokaupan tarjonta. Huomenna on tutustumispäivä tuurin konehuutokauppaan.
-
Kumiletkut pitäisi vaihtaa öljynkestäviin eli vaikka silikoniletkuja. Sitten öljyt voisi pysyä sisällä. Öljy johtaa nestettä huonommin lämpöä. joten ei taida tuolla virityksellä enää täysiä tehoja ottaa, voi mennä jumiin.
Ettei vain olisi sylinteriputken alapäässä syöpymää. Nesteiden vaihdolla välttäisi monta remonttia. Jotkuhan on tuota vaivaa hoitaneet sementillä tai jäähdyttäjänpaikkausaineelle. Varovasti käytettynä voi auttaakin, tosin moni on niillä saanut jäähdyttäjänkin tukkoon.
-
volvon koneis ei oo ollu ainakaan mitään yleistä syytä epäillä lohkon ja putken alareunan syöpymiä mutta tiivisteet kyllä menee aika nopeaa rapeiksi jos vesien kans loorailee pitkänpäälle pääsevät "kuivumaan" . ei muuta kun kannet auki niin rupee löytymään syntipukkia voisin epäillä että putken alapään tiivisteet on kuivahtanu.ittellä on justiin td 42 auki vaihroin putket ja männät uusiin niin totesin että putken alatiivisteet oli enemmmän muovimaaset kun kumista väsätyt, oli hiukan aika jo tehny tehtäviään ne ei kylläkään vuotanu ;)
-
Voisi olla tiedossakin edullinen moottori mutta se on autosta ja luulen että joutuu vaihtaa tosipaljon osia ennen kun saa åkermanniin sopimaan. Alkaa olla kyllä alkuyön kone jo tuo, pitääkin katsoa mikä on konehuutokaupan tarjonta. Huomenna on tutustumispäivä tuurin konehuutokauppaan.
Lisää jännitystä elämään :)
-
Pitääkin ottaa vähän kantta auki. Pitäähän tuossa koneessa siis purkia männätkiertokanget pois vai saako jotenkin putken pois vain kannen irrottamalla?
Pari kobelco 135:sta oli huutokauppasivulla ce-merkittömiä eli varaosiksi vaan voi käyttää :D oli vaan niin uusia että saattaa olla vielä hintaa.
-
Minulta löytyy käyntikuntoinen Volvo TD 60, jos on tarvetta. Eikä ole kallis.
p. 040-5775645 / Lapua
-
kyllä siinä joutuu männät irrottaan että putket saa järkevästi pois ::).
-
Yksi mäntä kiinnileikannut lievästi ja putkessa pikku naarmu. Ei oikein mitään syytä yhtäkkiä löytynyt öljyjen siirtymiseen nesteeseen. Kannen tiiviste vaikutti täysin ehjältä, putkien tiivisteet ehjät ja öljytilan paineennousukaan ei mahdollinen väljän mittatikunreiän takia. Tulee lohkovaurio ainoastaan mieleen mahdollisena vikana. Tai voi kai kannessakin öljy ja vesikanavan välinen seinä olla kateissa.
Kaikkiaan pienet vauriot kun tuli heti lopetettua käyttö. Katsottiin toiseenkin moottoriin jolla ajettiin niin pitkään kun kävi, oli yksi mäntä ja yksi putki kateissa, ainoastaan yksi mäntä ehjä ja neljä runkolaakeria ihan naarmuilla.
-
Ei kannata öljyllä kokeilla. Johtaa todella huonosti sitä lämpöä.
-
Yksi mäntä kiinnileikannut lievästi ja putkessa pikku naarmu. Ei oikein mitään syytä yhtäkkiä löytynyt öljyjen siirtymiseen nesteeseen. Kannen tiiviste vaikutti täysin ehjältä, putkien tiivisteet ehjät ja öljytilan paineennousukaan ei mahdollinen väljän mittatikunreiän takia. Tulee lohkovaurio ainoastaan mieleen mahdollisena vikana. Tai voi kai kannessakin öljy ja vesikanavan välinen seinä olla kateissa.
Otappa kansipahvi uusiks kouraas ja katteleppa tarkemmi 3-4 sylinterin väliä. Siinä putki vajonnu ales nuin 3 kymppää ja puhaaltaa kannen ravosta vesitilaa. Kestää meleko kauvvan ko muuta merkkiä tullee ko syäpymöt kasipahvin putken tiivisteesä.
Oli aikanansa sama vika mut korjauksen jäläkeen ei oo koommin vikkaa tehenny. Tosi enhän mää viä ton remoon jäläkeenoo ajanukka ko 4500 h, joten kestosta en viä tiä!