punavanne on zetor broxima 120 hs siinä on samanväriset vanteet kuin oikeissa traktoreissa.
ei hämäys vaan alkuperäinen punavanne! ;D komunistien kasaama. juuu, ei tule paljon ajettua ku on niiin köpsää seisottaa kun ei lähe liikkeelle. kinnarissa vain ei kukaan kehtaa ottaa asiaa tosissaan. kooteja ei kukkaan tietä. kesäks kait hankittava työkone lainaan..
tjaah olen olettanut että punavanne on ventti,
onkohan nuo kuinka yksilöllisiä merkkien kesken? tuntuu olevan hirmu vaikiaa saaha selville tuon punavanteen koodeja.
niinpä ja tuossa eniten kuulema nyppii se kun joutuva kiireessä tekemään ja sit unohtu yhtä ja toista tekemättä. kuten tuossa hiukkaspoltto laittaa topimimaan. kuukauten ajon jälkeen tehot hävis kesen mänön ja oli nimittäin tuo pytty pikkasen tukossa. ei polttannu ollenkaan, keräs vaan! paino varmaan sen 17-18 kiloa pönttö. takuuseen uuus. toimiiii, kun täppä tietsikan ohjelmassa.Jaa että urea pelottaa, mutta hiukkaspönttö (ja varmaan egr) on ihan ok. ;D
Eikös sulla Oksa ole niitä traktoreita monta ja ihan sellaisia perusvarmoja rautoja, eikö niistä löydy niittokoneen eteen traktoria. Ei ole pönttöä eikä ureaa.Kyllä siellä pönttö on, muttei konetilassa. ???
Korostuu yhä enemmän marginaali merkkien välttely kun diagnostiikka vaatii tietoja ja laitteita. Pätevän henkilöstön ja laitteiston ylläpito on kallista.
Näennäisesti halpa ei ole loppujen lopuksi halpa ja köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Kaikista tuntuu , kun tätä ja toista oksan koodi keskustelua lukee ,että oksan setoori on jonkin kylä sepän valo hoidossa ,eikä valtuutetulla setorin merkki korjaamolla molla molla ...
Tuollaisille poppa miehille maahan tuoja ei koodeja yleensä jakele . Muillakin merkeillä sama juttu :D
tuo ihan totta. ja ittiä on pikkasen potuttannu tuo valun kytkinremppa mikä kesti hiton kauan oikein koulutetun asentajan tekemänä ja kun vielä ohjeistin että tee myös net huomaamasi viat... ettei tartte heti alkaa takas tuomaan. noooo, moottorin takapäästä vuotaa ööliä kivasti... ite en ymmärrä kun kait kone just tuolta poikkikin ja eiks siellä joku stefakin ole kun kerran se koiranluu ulosottoonkin piti vaihtaa.. setka on aika harvinainen pajoilla kun niissä ei pahemmin ole vikoja kuulunu.. yksinkertaisina. mut tänään kun olin putsamassa pihoja ja siitä sit pääsin kahville.. kone seiso tunnin ja kun lähtin taas jäähtyneellä ni taas oli herja päällä.. muuten koko päivän oli toiminu. virrat pois ja sit pääsin jo puoltuntia taas kunnes alkoi häikät.. 14.3 v näytti kyllä mittari tuottoa...
tuo ihan totta. ja ittiä on pikkasen potuttannu tuo valun kytkinremppa mikä kesti hiton kauan oikein koulutetun asentajan tekemänä ja kun vielä ohjeistin että tee myös net huomaamasi viat... ettei tartte heti alkaa takas tuomaan. noooo, moottorin takapäästä vuotaa ööliä kivasti... ite en ymmärrä kun kait kone just tuolta poikkikin ja eiks siellä joku stefakin ole kun kerran se koiranluu ulosottoonkin piti vaihtaa.. setka on aika harvinainen pajoilla kun niissä ei pahemmin ole vikoja kuulunu.. yksinkertaisina. mut tänään kun olin putsamassa pihoja ja siitä sit pääsin kahville.. kone seiso tunnin ja kun lähtin taas jäähtyneellä ni taas oli herja päällä.. muuten koko päivän oli toiminu. virrat pois ja sit pääsin jo puoltuntia taas kunnes alkoi häikät.. 14.3 v näytti kyllä mittari tuottoa...Kai nyt sellaisen koulutetun asentajan työllä on takuu? Vai onko vaihteistoöljyä? Mikä on koiranluu ulosottoon?
Toki oon keriinny ittekkin miettimään olikohan tuossa remontissa oikeasti järkeä. olis tehny sitten ku kytkin olis ollu loppu.Tehdä startti remppa, kehä ja kytkin kaikki erikseen :o Eikös se noin ollut parempi ;)
LainausToki oon keriinny ittekkin miettimään olikohan tuossa remontissa oikeasti järkeä. olis tehny sitten ku kytkin olis ollu loppu.Tehdä startti remppa, kehä ja kytkin kaikki erikseen :o Eikös se noin ollut parempi ;)
Tuskin välimatkan takia kannattaa ostaa huono traktori. Eiköhän se myyjä sinne Savon sydämmeenkin tule jos oikeasti meinaa traktorin ostaa. Myyjälle ei ihan joka viikkokaan tule uuden myyntiä.
Hämeenlinnassa oli aikoinaan Valmetin myyjä joka myi liki joka työpäivä uuden traktorin. Oli monta taloa sillä sellaisia joka osti useamman uuden vuodessa.
miusta on parempi aina tehä kunnolla nuo rempat kun kerran remppaa... saa sitten jopa ajella pitkiä aikoja ilman mitään. sitä koiranluuta net kutsui sitä pitkää akselia joka tuo voiman tankin läpi sinne ulosottoon... ei kait oikia nimi..? mutta kyllä tuohon punavanteeseen on tehty kyllä aika paljon remppaa.. mut kun täällä ei ole oikeita konemyyjiä lähimainkaan ni mitäs teet?onko zetorissakin runkotankki valmetin tapaan :-\ :-\ :-\ :-\
Tarttee tunnustaa olen monasti miettinyt näiden marginaalikoneiden ostamista, huomattavasti halvemmalla saisi kun jonkun Mezzo/Mega Valmetin tai jonkun muun ajan valtavirta koneen. Vaikka johonkin Sameenkin saa osia Euroopasta niin tuo vika viagnostiikka taitaa se suurin ongelma olla. Kaikki asentajat osaa korjata kytkimen jarrut yms mutta häiriöön ne taitaa pysähtyä. Toisin kuin noi valtavirta koneet joilla on korjaamo joka kaupungissa
sitä koiranluuta net kutsui sitä pitkää akselia joka tuo voiman tankin läpi sinne ulosottoon... ei kait oikia nimi..?
juuu. mut joskus ihmetelly mistä se hinta noissa käytetyissä kertyy kun on moni kone kuin peirutista tuotu. tuossa setkassa hieman ihmetyttänny tuo maahantuojan asenne. käyttöohjekirjankin puutteet.. kun meinasin ajaa ns. sisään tuon omani klapikoneen pyörityksessä ni eiä löytynykään koneen ohjetta kirjasta. piti soittaa virmaan ja kysyä kuin sai ulosoton jäämään käyntiin kunn nosti perseen penkistä. nooo, puuttuihan siitä suomiversiosta n. 40 sivua verratuna brittiversioon. eihän sitä nyt kaikkea......
Nyt ei oo kyse vikakoodeista vaan viasta Massikassa. Huolto soitti, että Massikkaa on luurattu kameroilla joka lunkusta ja öljyt päästetty astiaan loodasta ja suodattimet paloottu. Metallin hiuetta ei ole missään suodattimessa ja öljy puhdasta. Kameralla katsoen vetolevy kuin uusi. Siis jostain resonoi tai jurajaa vedättäessä, mutta mistä ? Usko ja luulo oli, että vika on vetolevyssä, mutta näillä näkymin ei. Vika tai ääni alkoi kuuluen satunnaisesti, nykyään aina kun vedättää. Tai en oo ajanut lokakuun puolivälin jälkeen, kun ajattelin olla tekemättä suurempaa vahinkoa. Se kait olikin virhe :( Nyt kaivataan syllisestä hyviä vihjeitä tai edes arvauksia ::)Kyllä tämäntyyppinen vika on paljon sähkövikaa ikävämpi >:(
Nyt ei oo kyse vikakoodeista vaan viasta Massikassa. Huolto soitti, että Massikkaa on luurattu kameroilla joka lunkusta ja öljyt päästetty astiaan loodasta ja suodattimet paloottu. Metallin hiuetta ei ole missään suodattimessa ja öljy puhdasta. Kameralla katsoen vetolevy kuin uusi. Siis jostain resonoi tai jurajaa vedättäessä, mutta mistä ? Usko ja luulo oli, että vika on vetolevyssä, mutta näillä näkymin ei. Vika tai ääni alkoi kuuluen satunnaisesti, nykyään aina kun vedättää. Tai en oo ajanut lokakuun puolivälin jälkeen, kun ajattelin olla tekemättä suurempaa vahinkoa. Se kait olikin virhe :( Nyt kaivataan syllisestä hyviä vihjeitä tai edes arvauksia ::)Kyllä tämäntyyppinen vika on paljon sähkövikaa ikävämpi >:(
Tarttee tunnustaa olen monasti miettinyt näiden marginaalikoneiden ostamista, huomattavasti halvemmalla saisi kun jonkun Mezzo/Mega Valmetin tai jonkun muun ajan valtavirta koneen. Vaikka johonkin Sameenkin saa osia Euroopasta niin tuo vika viagnostiikka taitaa se suurin ongelma olla. Kaikki asentajat osaa korjata kytkimen jarrut yms mutta häiriöön ne taitaa pysähtyä. Toisin kuin noi valtavirta koneet joilla on korjaamo joka kaupungissaJotkut Samen moottorit heikkoja, eikä osia saa mistään. Täälläpäin joutuivat romuuttamaan Rubinin kun kone kilahti, eikä osia saa mistään
Nyt ei oo kyse vikakoodeista vaan viasta Massikassa. Huolto soitti, että Massikkaa on luurattu kameroilla joka lunkusta ja öljyt päästetty astiaan loodasta ja suodattimet paloottu. Metallin hiuetta ei ole missään suodattimessa ja öljy puhdasta. Kameralla katsoen vetolevy kuin uusi. Siis jostain resonoi tai jurajaa vedättäessä, mutta mistä ? Usko ja luulo oli, että vika on vetolevyssä, mutta näillä näkymin ei. Vika tai ääni alkoi kuuluen satunnaisesti, nykyään aina kun vedättää. Tai en oo ajanut lokakuun puolivälin jälkeen, kun ajattelin olla tekemättä suurempaa vahinkoa. Se kait olikin virhe :( Nyt kaivataan syllisestä hyviä vihjeitä tai edes arvauksia ::)Kyllä tämäntyyppinen vika on paljon sähkövikaa ikävämpi >:(
Tuo on totta.
Radion volumen säätö vinkki on toki hyvä, mutta kyllä tuo jurina viputtaa ja vähän pelottaakin, että mistä tulee joskus jotain esille. Kuuluu periatteessa koko ajan kun kiihdyttää tai vedättää kunnolla vaikka mäessä.
Jokunen veikkaus on tullut päivän mittaan. Muistaakseni huoltopäällikkö oli epäillyt että dyna-4 loota resonoi ja johtuu siitä umpivanteisiin. Kuulemma ei olisi ainut ja pulttivanteisissa ei kyseistä ongelmaa ole ollut :o Mutta miksi se loota resonoi ? Huolto soitti tämän jälkeen, että jossain pinjooniakselin (tai sinnepäin) boorissa on vähän välystä. Lupas yrittää vielä kattoa kameralla. Kuulemma melko yleinen ongelma 6400 sarjassa mutta ei noin pienellä välyksellä, joten ei sen takia kannattaisi katkaista vielä, mutta jos ääni on siitä lähtöisin ja vaikka ei olisikkaan niin ongelma olisi korjattu etukäteen. Ja tuota vikaahan ei muissa 5400 sarjalaisissa ole ollut kait koskaan :( Mutta selvityksen alla on, vaikka syyllistä ei ehkä ole tunnistettu.
Nyt ei oo kyse vikakoodeista vaan viasta Massikassa. Huolto soitti, että Massikkaa on luurattu kameroilla joka lunkusta ja öljyt päästetty astiaan loodasta ja suodattimet paloottu. Metallin hiuetta ei ole missään suodattimessa ja öljy puhdasta. Kameralla katsoen vetolevy kuin uusi. Siis jostain resonoi tai jurajaa vedättäessä, mutta mistä ? Usko ja luulo oli, että vika on vetolevyssä, mutta näillä näkymin ei. Vika tai ääni alkoi kuuluen satunnaisesti, nykyään aina kun vedättää. Tai en oo ajanut lokakuun puolivälin jälkeen, kun ajattelin olla tekemättä suurempaa vahinkoa. Se kait olikin virhe :( Nyt kaivataan syllisestä hyviä vihjeitä tai edes arvauksia ::)Kyllä tämäntyyppinen vika on paljon sähkövikaa ikävämpi >:(
Tuo on totta.
Radion volumen säätö vinkki on toki hyvä, mutta kyllä tuo jurina viputtaa ja vähän pelottaakin, että mistä tulee joskus jotain esille. Kuuluu periatteessa koko ajan kun kiihdyttää tai vedättää kunnolla vaikka mäessä.
Jokunen veikkaus on tullut päivän mittaan. Muistaakseni huoltopäällikkö oli epäillyt että dyna-4 loota resonoi ja johtuu siitä umpivanteisiin. Kuulemma ei olisi ainut ja pulttivanteisissa ei kyseistä ongelmaa ole ollut :o Mutta miksi se loota resonoi ? Huolto soitti tämän jälkeen, että jossain pinjooniakselin (tai sinnepäin) boorissa on vähän välystä. Lupas yrittää vielä kattoa kameralla. Kuulemma melko yleinen ongelma 6400 sarjassa mutta ei noin pienellä välyksellä, joten ei sen takia kannattaisi katkaista vielä, mutta jos ääni on siitä lähtöisin ja vaikka ei olisikkaan niin ongelma olisi korjattu etukäteen. Ja tuota vikaahan ei muissa 5400 sarjalaisissa ole ollut kait koskaan :( Mutta selvityksen alla on, vaikka syyllistä ei ehkä ole tunnistettu.
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-5050-automekaanikon-stetoskooppi?product=70-03499
Tuonlaisella kun kuuntelee mistä jurina tulee ,niin vika paikallistuu edes oikealle hehtaarille .
Nyt ei oo kyse vikakoodeista vaan viasta Massikassa. Huolto soitti, että Massikkaa on luurattu kameroilla joka lunkusta ja öljyt päästetty astiaan loodasta ja suodattimet paloottu. Metallin hiuetta ei ole missään suodattimessa ja öljy puhdasta. Kameralla katsoen vetolevy kuin uusi. Siis jostain resonoi tai jurajaa vedättäessä, mutta mistä ? Usko ja luulo oli, että vika on vetolevyssä, mutta näillä näkymin ei. Vika tai ääni alkoi kuuluen satunnaisesti, nykyään aina kun vedättää. Tai en oo ajanut lokakuun puolivälin jälkeen, kun ajattelin olla tekemättä suurempaa vahinkoa. Se kait olikin virhe :( Nyt kaivataan syllisestä hyviä vihjeitä tai edes arvauksia ::)Kyllä tämäntyyppinen vika on paljon sähkövikaa ikävämpi >:(
Tuo on totta.
Radion volumen säätö vinkki on toki hyvä, mutta kyllä tuo jurina viputtaa ja vähän pelottaakin, että mistä tulee joskus jotain esille. Kuuluu periatteessa koko ajan kun kiihdyttää tai vedättää kunnolla vaikka mäessä.
Jokunen veikkaus on tullut päivän mittaan. Muistaakseni huoltopäällikkö oli epäillyt että dyna-4 loota resonoi ja johtuu siitä umpivanteisiin. Kuulemma ei olisi ainut ja pulttivanteisissa ei kyseistä ongelmaa ole ollut :o Mutta miksi se loota resonoi ? Huolto soitti tämän jälkeen, että jossain pinjooniakselin (tai sinnepäin) boorissa on vähän välystä. Lupas yrittää vielä kattoa kameralla. Kuulemma melko yleinen ongelma 6400 sarjassa mutta ei noin pienellä välyksellä, joten ei sen takia kannattaisi katkaista vielä, mutta jos ääni on siitä lähtöisin ja vaikka ei olisikkaan niin ongelma olisi korjattu etukäteen. Ja tuota vikaahan ei muissa 5400 sarjalaisissa ole ollut kait koskaan :( Mutta selvityksen alla on, vaikka syyllistä ei ehkä ole tunnistettu.
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-5050-automekaanikon-stetoskooppi?product=70-03499
Tuonlaisella kun kuuntelee mistä jurina tulee ,niin vika paikallistuu edes oikealle hehtaarille .
Huolto sanoi jossain vaiheessa että otetaan pois pukeilta ja pistetään pyörät paikalleen ja kuunnellaan. Mutta paskamainen tuota on kuunnella ei se paikallaan juraja vaan ajossa eikä ihan pikkuvaihteella. Tai pikku vaihteellakin jos seisoo jarrun päällä. Mutta pukeilla ei kuulemma saanut jurajamaan niinkään.
Onhan noita ihmeellisiä ääniä ollut muissakin. Fiiulla olin joskus kaatamassa rehua ja kun lähdin pois alkoi kiljunta. Jätin traktorin yhteen liittymään yöksi ja aamulla soitin Nukariselle että olisko peräremontin aika. Iltapäivällä Arvo soitti ja sanoi, että peräremontti on tehty. Eli kartaanin keskilaakeri ujelsi ;D
6400 luulin samaa peräongelmaa, mutta aloin tajuta, että soratiellä kyseistä ujellusta ei kuulu. Continentaalit edestä päittäin vaihto ja äänet loppui 8)
hyvä et löyty vika. oishan tuo voinu tehä kivaakin juttua levitessään aikanaan.. mut on se ihme miten huonoista osista rakentelevat noita voimalinjoja.. maanantai kappaleita liikaa.. rampalla yleensä tapana maksaa omansa. mut kun on kunnolla tehty ni ei kait noita usein tartte uusiks tehä... itellä kyl on kokemus tuostakii, nyyn aikaan, ja siks kone kiertoon... mut ei parempaan.. valitettavasti!taitaa tuo suunnanvaihtamisen helppus nykyään rassata voimalinjaa jollain lailla enempi kuin ennnen l-h-r kepillisten aikaan... ei tainnu fiudesta mennä pakki päälle vielä eteenpäin mentäesssä :-\ :-\ :-\ :-\
ei pahemmin korahta kun pieni vauhti... mut tuo suunnanvaihto ainakin itellä on viiveellinen joten kun kone on jo pyshtymässä ni voipi laittaa pakin päälle.. mut vaikka seisois ni eipä reakoinu tuohonkaan... viiveellä tahi viiveettä.. joku releenkaltainen kait tuotakin havannoi...?
hyvä et löyty vika. oishan tuo voinu tehä kivaakin juttua levitessään aikanaan.. mut on se ihme miten huonoista osista rakentelevat noita voimalinjoja.. maanantai kappaleita liikaa.. rampalla yleensä tapana maksaa omansa. mut kun on kunnolla tehty ni ei kait noita usein tartte uusiks tehä... itellä kyl on kokemus tuostakii, nyyn aikaan, ja siks kone kiertoon... mut ei parempaan.. valitettavasti!taitaa tuo suunnanvaihtamisen helppus nykyään rassata voimalinjaa jollain lailla enempi kuin ennnen l-h-r kepillisten aikaan... ei tainnu fiudesta mennä pakki päälle vielä eteenpäin mentäesssä :-\ :-\ :-\ :-\
juuu, eihän kytkin olekin se kuluva osa noissa työkoneissa. valun mittarissa on jo 16 000 tuntiaq ja kun mettäraakki ni siinä on nyt 5. kytkin menossa.. ja fiussa meni kytkin kun stefa vuoti ööliä pintaan.. ei yleensä ole alle 8-9 t tunnin tarvinna kytkintä laittaa.. ja fiussa oli öölihuollossa huomattu etuakselin öölivuoto... maantieajo ei oo herkkua traktorille.Oliko se vielä turbiinikin?
Kauheasti on mennyt kytkimiä sulla. Ihankuin keltaisista vanhoista valmeteista. Mulla tuossa linkussa ny 18000h siinä on kyllä jo paljon muutakin tulossa että taitaa jäädä remontti tekemättä..
¨hyvä et löyty vika. oishan tuo voinu tehä kivaakin juttua levitessään aikanaan.. mut on se ihme miten huonoista osista rakentelevat noita voimalinjoja.. maanantai kappaleita liikaa.. rampalla yleensä tapana maksaa omansa. mut kun on kunnolla tehty ni ei kait noita usein tartte uusiks tehä... itellä kyl on kokemus tuostakii, nyyn aikaan, ja siks kone kiertoon... mut ei parempaan.. valitettavasti!taitaa tuo suunnanvaihtamisen helppus nykyään rassata voimalinjaa jollain lailla enempi kuin ennnen l-h-r kepillisten aikaan... ei tainnu fiudesta mennä pakki päälle vielä eteenpäin mentäesssä :-\ :-\ :-\ :-\
mitäs muuta kuin sitä hontaa joutuit kunnostaan?? ei kait verku sentäs tuolla hinnalla tullu kuntoon..? sit oliski halpa remppa!!
Yllätys perjantaipäivän ratoksi. Pelkäsin pahinta, mutta tämä oli vain hieman normi huoltoa kalliimpi. Osat ja öljyt 1400 verolla ja töitä 22h. "Ei me voida laskuttaa nyt tuntia tunnista" piti varmasti paikkansa. Onkohan noissa merkkikorjaamon tunneissa joku ennalta määrätty maksimi kyseiseen työhön?
niin, kyllä jos jossain saa hyää huoltoa ni sinne kannattaa pikkasen jopa rahaakin kantaa jotta on etes joku paikka missä huollattaa koneita. ite olen kantannu tuohon yhteen jo muutaman kymmenen vuotta kun nuo toiset on vähän heikompia... kun ei hirveesti valinnanvaraa.. toiset tekee ja toiset lupaa..
Se tuo korjaamon kellon käyminen on joskus aika mystinen juttu. Omakohtaisia kokemuksia ylilyönneistä ei ole, mutta sellaisia tuttuja jotka on vienyt iltapäivällä ja hakenut aamulla pois tai vastaavia ja tunnit ihan hurjia. Yks jo eläkkeellä oleva ainakin oli sanonut, että illalla ja yöllä tehty suunnittelu tietenkin laskutetaan 8)Voihan koneen kimpussa olla 3-4 ukkoa.
Se tuo korjaamon kellon käyminen on joskus aika mystinen juttu. Omakohtaisia kokemuksia ylilyönneistä ei ole, mutta sellaisia tuttuja jotka on vienyt iltapäivällä ja hakenut aamulla pois tai vastaavia ja tunnit ihan hurjia. Yks jo eläkkeellä oleva ainakin oli sanonut, että illalla ja yöllä tehty suunnittelu tietenkin laskutetaan 8)Voihan koneen kimpussa olla 3-4 ukkoa.
voihan tunteihin olla lisätty pärstä kerroin ;DSe tuo korjaamon kellon käyminen on joskus aika mystinen juttu. Omakohtaisia kokemuksia ylilyönneistä ei ole, mutta sellaisia tuttuja jotka on vienyt iltapäivällä ja hakenut aamulla pois tai vastaavia ja tunnit ihan hurjia. Yks jo eläkkeellä oleva ainakin oli sanonut, että illalla ja yöllä tehty suunnittelu tietenkin laskutetaan 8)Voihan koneen kimpussa olla 3-4 ukkoa.
Niin voi. Mutta tuo josta tuli mieleen toimi yksin. Tosin turhaan muistelen, ei omakohtaisia kokemuksia "oudoista" tunneista.
Se tuo korjaamon kellon käyminen on joskus aika mystinen juttu. Omakohtaisia kokemuksia ylilyönneistä ei ole, mutta sellaisia tuttuja jotka on vienyt iltapäivällä ja hakenut aamulla pois tai vastaavia ja tunnit ihan hurjia.
Yks jo eläkkeellä oleva ainakin oli sanonut, että illalla ja yöllä tehty suunnittelu tietenkin laskutetaan 8)