Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkahessu - 07.04.09 - klo:21:49

Otsikko: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: sorkkahessu - 07.04.09 - klo:21:49
Mitsun rekisteri otteessa lukee ettei jarruitta saa vetää kuin 500 kg peräkärryä . Onks muissa autoissa sama jutska .
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: andie - 07.04.09 - klo:22:02
Ainakin Honda Accordissa vm-06
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: Farmari Arttu - 07.04.09 - klo:22:10
Yhtiömme kiittää vinkistä ja tarjoaa oluet jos jossain kohdataan .
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: Petri - 07.04.09 - klo:22:42
Muinoin omistamassani 2CV:ssä raja oli 275 kg, jarrujen kanssa 400 kg. Kulkuneuvon omamassa 600 kg.

Petri
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 07.04.09 - klo:23:00
750 kg on maksimi, ja joillakin malleilla ei saa vetää lainkaan.

Ford Fiestan 100 kg raja menee helposti pelkkään kärryyn, eikä vaikkapa Samaran 300 kg:lläkään paljoa juhlita.

Listan mukaan Chevroletin Tahoe-maasturilla saa vetää kolmen tonnin jarrullista kärryä, mutta jarruton on rajattu 454 kg:hen.

Vanhaa listausta joistakin automalleista:

http://www.ajovalo.net/Vaunupainot.htm
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm

Aika paljon on vaihtelua sekä jarruttomien että jarrullisten kanssa, ja kannattaa ottaa autoa hankkiessa huomioon.

Eipä noita tien päällä kovin tarkasti kyylätä, mutta huonolla säkällä on ikävät seuraukset jos/kun kuorman joutuu jättämään tien poskeen, ja kovin alhaisiin painoihin voi olla valmistajan puolelta joku hyvä syy..

Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: Hakamaa - 08.04.09 - klo:05:16
Mitsun rekisteri otteessa lukee ettei jarruitta saa vetää kuin 500 kg peräkärryä . Onks muissa autoissa sama jutska .

Ja mitä kevyempi ja kehnompi kärry sitä enämpi kuormaa.
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: JiiPee42 - 08.04.09 - klo:08:39
Mitsun rekisteri otteessa lukee ettei jarruitta saa vetää kuin 500 kg peräkärryä . Onks muissa autoissa sama jutska .

Ja mitä kevyempi ja kehnompi kärry sitä enämpi kuormaa.



Niinpä......tuo on se lain kummallisuus .......maalaisjärjellä ajatellen telikärrillä kulkisi suurempi kuorma , mutta kun ei niin ei
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 08.04.09 - klo:15:37
Ja mitä kevyempi ja kehnompi kärry sitä enämpi kuormaa.

Noinhan se on kuorma-autoissakin. Mitä kevyempi auto sitä enemmän voi ottaa kuormaa. Tankkifirmojen rekoissa on alumiinivanteita ihan vain siksi että voi tankata enemmän lientä kyytiin.
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 08.04.09 - klo:17:56
Mesellä jarruitta 750kg jarruilla 2100kg 8)
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: kolapoika - 08.04.09 - klo:19:34
ooooopeli kadett rakensi navetan v.88 suuuukkkkkela kärry ,painavin kuorma sementtilava+475kg saneeraus laastia+äitee takapenkillä löi muuten tyhjää kaasusta vielä nelosellakin,ei voima lopu.
Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: Petri - 08.04.09 - klo:20:38
ooooopeli kadett rakensi navetan v.88 suuuukkkkkela kärry ,painavin kuorma sementtilava+475kg saneeraus laastia+äitee takapenkillä löi muuten tyhjää kaasusta vielä nelosellakin,ei voima lopu.
Lentäville lehmille?

Otsikko: Vs: Rekisteri otteessa
Kirjoitti: SKF - 08.04.09 - klo:22:39

Lentäville lehmille?


[/quote]

Eiko etuveto? ;)