Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 18.08.21 - klo:09:25
-
ne kun nämä nämä eemeli, sorkkis ja ohisalo pakkaa usein ottamaan kantaa miten maitotiloilla tulisi talostella jotta ympäristötuista saataisiin paras tulos ja jotain päästövähennystäkin aikaiseksi. turvepelloista tulisi luopua, pienempiä paloja muuten vain metsittää ja karjaakaan ei saisi oikein kasvattaa jos tukieurolla tulosta halutaan. tähän asti ollaan kuitenkin epäonnistuttu surkeasti, riman ali on menty oikein kunnolla suomalaisilla maatiloilla.
mutta luetaampa minkälainen mennestystarina ympäristövaikutuksiltaan on vihreiden joukkoliikenne, lainaan tähän nimimerkki ilkan kirjoituksen, lukee tarkasti ja miettien.
Poikain bussi ainaki alussa kulki turun-hesan väliä 38 vuoroa viikossa, 3 vuoroa arkisin ja viikonloppusin 2 vuoroa per suunta. Matkan hinta n 4 €.
10 000 asiakasta x 4 € --> 40 000 €
38 x 52 vko --> 1976 vuoroa n. 5 asiakasta per vuoro
5 asiakasta /vuoro 'a 4 € --> 20 euroa/vuoro tuloa
Eli jostain on tarvinnut tulla tukea reippaasti jos bussibisnes on ollut tuottavaa, tai sitte poijjaat on maatilalähtösiä.
Sorkkis oliki kaivanu jotain valaisevia LINKKEJÄ pussipisneksestä.
"Elokuussa reitillä liikennöivä OnniBus.com Oy sai kustannustukea puoli miljoonaa euroa, J. Vainion Liikenne Oy 285 000 euroa ja Väinö Paunu Oy (ExpressBus) 436 000 euroa. NanoBus.fi ei saanut tukea. "
Viimeksi muokattu: 16.08.21 - klo:17:26 kirjoittanut ilkka
mietitäämpäs nyt miten tässä on ohisalo onnistunut päästöjen vähennyksessä etelässä ja millä kustannustehokkuudella....
ensinnäkin tuommoinen nanobus poikain setra kaksikerrosbussi, en tiedä mitä tuo painaa mutta veikkaisin että 20 tonnia ei ole kaukana ja tuo sukkoloi siis helsingin ja turun väliä noin 2000 vuoroa vuodessa, keskimmäärin viisi (5) ihmistä kyydissä, kulutus noin 40 litraa per sata kilometriä...
lisäksi reitillä liikennöi onnobus, j vainio ja väinö paunu. tukea tuolle reitile maksettiin 1 221 000 euroa.
kysynkin nyt ohisalolta, eemeliltä ja sorkkikselta miten tuossa on onnistuttu päästöjä vähentämään, onko tukieurolle tullut parempi vai huonompi vaste kuin maatalouden ympäristötuissa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
vai onko kyseessä peräti kaupungistumista edistävä ilmastotueksi naamioitu aluetuki :o :o :o :o
-
Tuo taitaa kyllä olla nykyvasemmistohallituksen matematiikkaa, missä velatkin muuttuvat saataviksi.
-
Kauppa- ja teollisuusmaisterit saavat aina jostain plussan käytettävän rahan merkiksi. Tavallinen ihminen katsoo pankkitietoja ja huomaa, että kauheasti on miinusmerkkistä rahaa tilillä. Joku sen vielä tulee perimään, jos ei maksa kiltisti lyhennyksiä.
Bisnesmaailmalla ei ole tarkoitus tehdä hyväntekeväisyystyötä. Ilmastonmuutos pitää myydä ihmisille kalliilla. Muutoin ilmastonmuutoksesta ei ole mitään hyötyä.
-
Tuo taitaa kyllä olla nykyvasemmistohallituksen matematiikkaa, missä velatkin muuttuvat saataviksi.
miksi ei eemeli, sorkkis ja ohisalo vaadi tuloksellisuutta joukkoliikenteen tukieuroilta, ei ole vaikea kuvitella että tilanne on sama kaikilla helsingin ja eteläsuomen kaupunkien välisillä reiteillä.
ohisalo, eemeli ja sorkkis vaan nyt kovasti ulvoen vaatimaan että kannattamattomat vuorot pitää lopettaa :-\ :-\ :-\ :-\
-
Miksi tuloksellisuutta pitäisi vaatia.
Eihän sitä edellytetä maataloudeltakaan.
-
https://m.facebook.com/LapinVihreat/photos/a.10150615881071079/10158616111491079/?type=3&source=57
Kysy Ice noilta . ;D ;D ;D
-
no mutta sorkkis ja eemeli, ohisalo syyttää että ynpäristötuki on tehoton keino vähentää maatalouden päästöjä
samaan aikaan hesan työmatkailuun ohjattu tuki lisää päästöjä koska neljä bussiyhtiötä ajattaa tyhjiä linja-autoja miljoonatuilla montaa vuoroa hesan turun väliä, eli yhteiskunnan tuilla lisätään ympäristön kuormitusta:o :o :o :o
mitä tässä tarvii enää lapin vihreiltä kysyä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?
Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi? ;D
-
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?
Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi? ;D
:o :o :o :o
itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\
itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\
onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\
jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
-
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?
Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi? ;D
:o :o :o :o
itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\
itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\
onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\
jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Älä vaivaa päätäsi noin tyhmillä ajatuksilla . Kaupunginjoukkoliikenne siirtyy sähköiseksi ajan mittaan .
Mieti ennemmin miten Lapissa jossa asukkaita vähemmän kuin etelän kaupungissa saadaan kustannustehokas jolloin aluepoliittisista tuista voidaan luopua .
-
Maaseudussakin jotta maatalouden päästöjen vähentäminen pysyy paikallaa. Se mikä muilla toimilla saadaan vähennettyä, on peltoraiviot tuhonneet sen.
Parempi ensin putsata oma pesä, ennekuin huutelee toisiin pöytiin.
-
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?
Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi? ;D
:o :o :o :o
itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\
itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\
onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\
jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Nykyiset bussit ovat aika kaupunkiystävällisiä. Melua ei tule yhtään, verrattuna esimerkiksi johonkin Tohatsuun ja varsinkin jos siellä Tohatsun lavalla vielä kolistaa jokin sorkkapukin näköinen häkkyrä. ;D
-
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?
Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi? ;D
:o :o :o :o
itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\
itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\
onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\
jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Nykyiset bussit ovat aika kaupunkiystävällisiä. Melua ei tule yhtään, verrattuna esimerkiksi johonkin Tohatsuun ja varsinkin jos siellä Tohatsun lavalla vielä kolistaa jokin sorkkapukin näköinen häkkyrä. ;D
Mikä on tohatsu ?
Taidat olla kateellinen mulle koska olen osannut sellaisen tehdä . Sinulta ei onnistu , et osaa .
-
Lisäksi ”Ohisalojen” vaatimuksesta tehtiin Turun moottoritiehen mutkia liito-oravien pesäpuiden takia. Kuinkas monta ajoneuvoa vuodessa kiertää niitä pesäpuita ja lisäävät osaltaan päästöjä?
Kannattaisiko tarkistaa vieläkö oravat pesivät siellä, vai ovatko muuttaneet jo muualle, että voisi tien oikaista matka-ajan lyhentämiseksi ja päästöjen vähentämiseksi? ;D
:o :o :o :o
itse olen tässä päivän mittaan vähän miettinyt tuota joukkoliikennettä erityisesti tuolla helsingin ympäristössä, onkohan nyt niin että joukkoliikenne luetaan automaattisesti ympäristöystävälliseksi vailla sen suurempaa kriittistä tarkastelua :-\ :-\ :-\ :-\
itse kun alkaa miettiä että bussi on kuitenkin pirunpinava kapistus, kaupungissa tulee jatkuvia kiihdytyksiä ja pysäytyksiä kun yhtä ihmistä otetaan kyytiin ja toista päästetään heti seuraavalla pysäkillä pois ja pakollinen automaattivaihteisto ei ole yhtä taloudellinen kuin maantiebussissa :-\ :-\ :-\ :-\
onkohan kukaan roffessori laskenu kuinka onta ihmistä bussissa pitää olla että oikeaa päästövähennystä alkaa tulemaan henkilöautoon verrattuna :-\ :-\ :-\ :-\
jotenkin vaan tulee mieleen että joukkoliikenne on tuolla etelässä melkoinen aluetuki paikallisille asukkaille :-\ :-\ :-\ :-\
Nykyiset bussit ovat aika kaupunkiystävällisiä. Melua ei tule yhtään, verrattuna esimerkiksi johonkin Tohatsuun ja varsinkin jos siellä Tohatsun lavalla vielä kolistaa jokin sorkkapukin näköinen häkkyrä. ;D
Mikä on tohatsu ?
Taidat olla kateellinen mulle koska olen osannut sellaisen tehdä . Sinulta ei onnistu , et osaa .
Eihän tuossa sinua mainittu. ::)
-
Mietin vaan että Sorkkis on niin narsistinen, että löytää itsensä mainittavan jokaisessa lauseessa.
-
Mietin vaan että Sorkkis on niin narsistinen, että löytää itsensä mainittavan jokaisessa lauseessa.
Mietin vaan et olet monella nimimerkillä täällä riitaa haastamassa .