Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Moottoripolkupyörä Man - 11.05.21 - klo:14:54
-
Etelässä on teitä ja kiskoja tehty sinne tänne. Pellot ovat rikkinäisiä.
Mutta pellolle meno on mukavampaa, kun on eritasoliittymät. Ei tarvitse leikkiä valtateillä.
Lannanlevitys ja muut peltotyöt kärsivät. Just.
Todennäköisesti syy valittamiseen on se, että menee joku hehtaari uuden tien alle. Jos tämä hehtaarimäärä lopettaa tilan pidon, voi vaan sanoa että tervetuloa todellisuuteen.
Toisaalta herää kysymys, tarvitaanko uutta tietä oikeasti, jos metsät ja kaikki muutkin suojellaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11907506
-
Yksi virasto haluaa isoja teitä, kaksi muuta virastoa haluavat lopettaa henkilöautoilun. Italiassa yksi edellisistä hallituksista kaatui luotijunariitaan. Venetsiasta pitäisi päästä Pariisiin nopeasti. Minkähän takia ? Mä ymmärrän kyllä, että Venetsiasta pitäisi päästä nopeasti pois, mutta että takaisinkin. :o Slow life, slow food, jatko voisi olla slow travelling.
-
hauska tuo tunnin juna! mihinkä se mahtaa keretä tunnissa? kun on nykyäänkin että vr ei hirmu täsmällinen kuskaaja ole, milloin lehtiä ratalla, milloin lunta tai jotain muuta. tuo ratojen turvallisuusraivaukset oli kyllä kanssa hauska tapaus. kaatoivat metsän ratanvarresta mutta jättivät lyhyen pätkän puuta ratapenkan taakse ja nyt on joka syksy siitä joku puu ratalla..vallitsevat tuulet nääs.
-
mietitäämpäs tilannetta suuren innoittajamme sorkkiksen näkökulmasta helsinkiläisittäin, ajatelkaamme että tuossa tilan kohdalla on esimerkiksi vihreiden mielestä lokeille rakas luoto ja tie sen nyt uhkaa tuhota :o :o :o :o :o
tässähän ei silloin olisi mitään ongelmaa olemassa varsin helposti voidaan aina lohkaista verovaroista sen verran muutama satatuhatta eoroa että lokeille saadaan vastaava luoto tehtyä.
miksi tämä ei toimisi myös tämän tilan kohdalla, osaako eemeli, sorkkis tai ss nähdä jotain eroa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Etelässä on teitä ja kiskoja tehty sinne tänne. Pellot ovat rikkinäisiä.
Mutta pellolle meno on mukavampaa, kun on eritasoliittymät. Ei tarvitse leikkiä valtateillä.
Lannanlevitys ja muut peltotyöt kärsivät. Just.
Todennäköisesti syy valittamiseen on se, että menee joku hehtaari uuden tien alle. Jos tämä hehtaarimäärä lopettaa tilan pidon, voi vaan sanoa että tervetuloa todellisuuteen.
Toisaalta herää kysymys, tarvitaanko uutta tietä oikeasti, jos metsät ja kaikki muutkin suojellaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11907506
Ootko koskaan ajatellut paljonko liikenne virrat eroaa lohkolle mennessä kasvinviljelty tilalla ja karjatilalla ? Pikkuusen enemmän on trafiikkia molempiin suuntiin karjatilalla. Mutta taidat tosiaan olla hiukan pihalla todellisuudesta.
-
Hollolassa on vanhalla nelostiellä 10 lypsävän tilaa varten tehty eläinten 'kevyenliikenteen' tunneli. Siitä taitaa joku vielä kulkea - maastopyöräilijät ?
https://www.google.com/maps/@60.904477,25.539649,3a,75y,288.12h,64.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIfgFhTGUEG6HMpZAQfN4zA!2e0!7i13312!8i6656
-
Hollolassa on vanhalla nelostiellä 10 lypsävän tilaa varten tehty eläinten 'kevyenliikenteen' tunneli. Siitä taitaa joku vielä kulkea - maastopyöräilijät ?
https://www.google.com/maps/@60.904477,25.539649,3a,75y,288.12h,64.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIfgFhTGUEG6HMpZAQfN4zA!2e0!7i13312!8i6656
Kyllä noita laidunnus alikäytäviä on jonkin verran tehty ennen muinoin nykyään "valtateiksi" kutsuttavien teiden alta. Mutta ei niistä millään maataistelu vehkeellä mahdu kulkemaan.
-
Etelässä on teitä ja kiskoja tehty sinne tänne. Pellot ovat rikkinäisiä.
Mutta pellolle meno on mukavampaa, kun on eritasoliittymät. Ei tarvitse leikkiä valtateillä.
Lannanlevitys ja muut peltotyöt kärsivät. Just.
Todennäköisesti syy valittamiseen on se, että menee joku hehtaari uuden tien alle. Jos tämä hehtaarimäärä lopettaa tilan pidon, voi vaan sanoa että tervetuloa todellisuuteen.
Toisaalta herää kysymys, tarvitaanko uutta tietä oikeasti, jos metsät ja kaikki muutkin suojellaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11907506
Ootko koskaan ajatellut paljonko liikenne virrat eroaa lohkolle mennessä kasvinviljelty tilalla ja karjatilalla ? Pikkuusen enemmän on trafiikkia molempiin suuntiin karjatilalla. Mutta taidat tosiaan olla hiukan pihalla todellisuudesta.
En ole ajatellut. Kaikki on suhteellista. Ykskin käy kylvämässä jotain seoskasvustoa ja käy niittämässä sen tuoreena joskus kun ehtii. Joku perunaukko saattaa käydä kesällä ruiskun kanssa pellolla aika tiuhaan. Tai muut erikoiskasvinviljelijät.
Lannanlevityslogistiikka tietenkin aiheuttaa ajelua, mutta ei eritasoliittymät tai ali-/ylikulut mikään huono keksintö ole. Sitten sen huomaa, jos liikennettä oikeasti on aika paljon. Ei pienet kiertotiet haittaa.
-
Lahti-Järvenpää-motarille tehtiin aika nöyrästi alikulkuja. Riitti, että isäntä ei halunnut osallistua yksityistien kuluihin ja väitti pääsyn jollekin lohkolle estyvän. Sittemmin valmistuneen alikulkureitin keskellä kasvoi puita. Nyt näyttää olevan auki. Sorry mä en osaa lyhentää linkkiä linuxilla.
https://www.google.com/maps/@60.8799697,25.5823394,3a,75y,274.88h,74.39t/data=!3m7!1e1!3m5!1s65ruVO_zozd4w48s5pq9_Q!2e0!5s20140801T000000!7i13312!8i6656 (https://www.google.com/maps/@60.8799697,25.5823394,3a,75y,274.88h,74.39t/data=!3m7!1e1!3m5!1s65ruVO_zozd4w48s5pq9_Q!2e0!5s20140801T000000!7i13312!8i6656)