http://www.konedata.net/Traktorit/MF675.htm
Sanotaan jottain kytkimen huonosta kestosta, pitäneekö paikkasa..
Meillä oli aikoinaan takaveto 675 turbolla. Ostohetkellä oli noin 6100h ja kun vaihdettiin pois oli noin 9300h. Kesti ihan hyvin, oli tosin umpilaiska kone. Tupla Junkkarin vedossa meinasi hyytyä. Seuraava kone oli turboton 110-90 Fiiatti, joka Junkkaria huomattavasti paremmin.
TERVE!oisiko kenelläkään käytännön kokemusta traktorista massey ferguson 675?olisin tekemässä traktorikauppoja kyseistestä mallista, onko lujia moottoreita noissa,ja onko traktorit kuinka nopeita maantiellä,ja onko näissä mitään tyyppivikoja?kun traktorillani ajetaan puita,ja lähimpään metsäsaralle on matkaa n.30km!se matka oli tuskallinen 185 ketjut päällä,joten laitoin sen pois,ja nelikkoa tilalle!järkeviä vastauksia kiitos! :)
Aika outoa,jos 110hv Fiat vetää paremmin,kuin 80hv Fergu.
Aika outoa,jos 110hv Fiat vetää paremmin,kuin 80hv Fergu.
Meidän 675 oli siis turbotettu ja myyjä lupasi yli 100 hevosvoimaa.
Aika outoa,jos 110hv Fiat vetää paremmin,kuin 80hv Fergu.
Meidän 675 oli siis turbotettu ja myyjä lupasi yli 100 hevosvoimaa.
Samalla kylällä oli 675T josta ruuvattiin dynossa aika tarkkaan 90hp (tapilta) ja se oli koko ajan paskana, etupää ja kytkin lauki vähän väliä...
Tainnu olla vähän laiha kuukausi myyjällä kun tuommoista luvannut. ;D
Eihän tuo oo kuin vähän vajaan 50% tehonlisäys vakiosta..... :D
Meidän 675(se himmeli johon sai kone rempan tehdä 1000 tunnin välein) lähti aikoinaan ilman turboa jo se 90 kaakkia irti. Siinä olikin vakiota isompi kone. Muistelin mootorin olleen sama kuin 690 ja jostain kuulin että jossain välissä tehtiinkin myös 675 myös tällä mootorilla.
Meidän 675(se himmeli johon sai kone rempan tehdä 1000 tunnin välein) lähti aikoinaan ilman turboa jo se 90 kaakkia irti. Siinä olikin vakiota isompi kone. Muistelin mootorin olleen sama kuin 690 ja jostain kuulin että jossain välissä tehtiinkin myös 675 myös tällä mootorilla.
Ei ole tehty. 168/575/675/275/375 ja vielä 3050 on olleet tuolla A4.236 -koneella.
565:ttä tehtiin kahdella eri moottorilla - 165:n A4.203:lla ja tuolla A4.236:lla.
Eli siis ostitte jostain (rikkonaisen?) isomman A4.248 koneen, iskitte tuohon runkoon ja sitten sai tehdä remonttia? Mistähän syystä se kone oli jäänyt ylimääräiseksi?
niin ja kyselisin vielä,että mikä on tuo synchro power?onko se jokin pikavaihde?
niin ja kyselisin vielä,että mikä on tuo synchro power?onko se jokin pikavaihde?
Meilläkin on valitettavasti ollut joskus 675 turbotettu versio. Siinä oli kolme keppiä jalkojen välissä ja yksi niistä oli se synchro powerin keppi. Tavallaan kytkimellä toimiva pikavaihde, sekä nopeuttava, että hidastava, kun esimerkiksi multi power on vain nopeuttava.
Onpa tuollainen 675T 4wd ollut meidänkin mäellä muutaman vuoden.
Hankin sen noin tuhat tuntia ajettuna, itte ajettiin noin3000t jona aikana kansi remonttia piisasi,ei kestänyt huudattaa linkoa talvella(metsäautoteiden aukomista suurteho lingolla) ja silppuria kesällä, meni aina venttiilit ja istukat sököks kerran vuoteen. Jos joku laiskuutta valittaa niin syy voipi olla just tuolla. Mikään vauhti hirmu se ei tiellä ollut. Muuten peruskestävä kone.
Tuli sillä metsässäkin rymyttyä, onneton maavara. Koneen alla Nelivedon kardaani kulkee keskeltä konetta ja se nelikon koppa vielä alempana jossa vielä hydraulinen nelikon kytkennän letku oli oikein namupaikalla keräämään kaikki oksan karhakat ja sitten naps. poikki.
varmasti tuossa hintaluokassa löytyy parempiakin vehkeitä kuin kyseinen malli.
Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?
Mitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?
Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Onko synchro power ja super sama,jos ei,niin mikä sitten tuo *Super* on?ja kulkeeko lujaa nuo sp/superit
Mitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?
Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Tarttis ymmärtää että nelivetoisena ei kovin
ripeä voi olla jos tehoa on hurjat 68 konia.
Tolkutonta turbotusta ei kestä ilman öljyn
jäähdytystä vaikka sama kone löytyy
698:sta ja 3070:stä.
On vähä kummia nuo massika miehet :(Jos masikaa haukkuu niin ne ei tykkää,jos sitä kehuu ne ei tykkää siitäkään ??? :P ;DMitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?
Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Mee sä siitä hinkkaamaan öljyä motin kyljestä ja toivo että joku vielä sun suo-vikatikin ostais pois..... ;D Valmetin rahoiskuvio tulis muuten (taas) niin kalliiks.... :D
390 on ihan kelpo kone, kopin melu vaan on kova ja toteutus karu mutta työkone..... 11 vuotta ollunna... Mutta tarvii tosiaan myöskin järeän pohjapanssarin kun englannissa metsätyöt vieras käsite. :)
Verku miehet todisti juuri ittensä lapsiks, jotka ei oo koskaan ajanu sillä koneella, mutta kuka huomaa että missä :P :D ;)
On vähä kummia nuo massika miehet :(Jos masikaa haukkuu niin ne ei tykkää,jos sitä kehuu ne ei tykkää siitäkään ??? :P ;DMitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?
Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Mee sä siitä hinkkaamaan öljyä motin kyljestä ja toivo että joku vielä sun suo-vikatikin ostais pois..... ;D Valmetin rahoiskuvio tulis muuten (taas) niin kalliiks.... :D
390 on ihan kelpo kone, kopin melu vaan on kova ja toteutus karu mutta työkone..... 11 vuotta ollunna... Mutta tarvii tosiaan myöskin järeän pohjapanssarin kun englannissa metsätyöt vieras käsite. :)
:D :D :D :D :D :DVerku miehet todisti juuri ittensä lapsiks, jotka ei oo koskaan ajanu sillä koneella, mutta kuka huomaa että missä :P :D ;)
Siinä oikeen kunnon keskonmies, hölökön-kölökön-pölö-pölö ja kukaan ei tajua mitään.... :D Ajettu on monia koneita ja tullaan ajamaan. ;)On vähä kummia nuo massika miehet :(Jos masikaa haukkuu niin ne ei tykkää,jos sitä kehuu ne ei tykkää siitäkään ??? :P ;DMitä te ymmärtämättömät massikkaa haukutte ::).Joo jos merkki on valittu niin esim. 375 tai 390 masseri kanssa ihan soivia pelejä, 18+4 laatikolla kun vielä löydät..... 12+12 en vaan tykkää sen suunnanvaihtajan takia, on häjy kuten tälläkin foorumilla on sata kertaa kirjoiteltu... :-\
Se aluevaihde ja sen jousi taisivat kyllä olla samanlaiset myös 18+4 laatikossa?
Ei kai se aluevaihde paska oo vaan suunnanvaihtaja, sitä mä oon aina siinä moittinu..... ???
Mee sä siitä hinkkaamaan öljyä motin kyljestä ja toivo että joku vielä sun suo-vikatikin ostais pois..... ;D Valmetin rahoiskuvio tulis muuten (taas) niin kalliiks.... :D
390 on ihan kelpo kone, kopin melu vaan on kova ja toteutus karu mutta työkone..... 11 vuotta ollunna... Mutta tarvii tosiaan myöskin järeän pohjapanssarin kun englannissa metsätyöt vieras käsite. :)
Ne on niin valtavan hyviä vehkeitä ettei niistä edes saa kirjoittaa jos oma ykköskone on muu kuin Masseri. ;DKaikki jotka jaksaa kirjottaa tälle foorumille on vähän sakeita, vähintäänkin... ;)[move]Vastuu on lukijalla[/move]
TERVE!oisiko kenelläkään käytännön kokemusta traktorista massey ferguson 675?olisin tekemässä traktorikauppoja kyseistestä mallista, onko lujia moottoreita noissa,ja onko traktorit kuinka nopeita maantiellä,ja onko näissä mitään tyyppivikoja?kun traktorillani ajetaan puita,ja lähimpään metsäsaralle on matkaa n.30km!se matka oli tuskallinen 185 ketjut päällä,joten laitoin sen pois,ja nelikkoa tilalle!järkeviä vastauksia kiitos! :)
1984 kototilalle hankittiin tuommoinen 675T, oli vuoteen 2001 asti, 1997 lisättiin etukuormaaja.
Huomioitavia juttuja, Vakiokone (turbomalli) ja/tai ilman etukuormaajaa:
- Ketterä
- Pirteä
- Ohjaamo sopivan väljä
- Oli muuten loppuun asti tiivis kone
- Väännön nousu hyvä (omaan makuun, kun jonkun pitää kuitenkin sekaantua)
- Jos hankit konetta joka on vielä "ruuvaamaton", älä nosta syöttöä/kierroksia kuin korkeintaan aavistus, syyt seuraavaksi
Huomioitavia juttuja, jo "ruuvattu" kone ja/tai etukuormaajalla:
- Etuakselin ripustus pettää
- Etunavat pettää
- Kytkin pettää (ei kestä liikaa tehoa eikä kasojen siirtelyä)
Noin 6700h oli mittarissa ilman ongelmia meidän koneessa vuonna '97, sitten laitettiin etukuormaaja ja sen jälkeen alkoikin kytkin/etuakseli rempat. Vaihteensiirtäjän (1+2+3+R) haarukka katkes kaksi kertaa, kuormaajan lisäyksen jälkeen.
Eli jos kuormaajaa ei ole keulalla niin varmaankin turvallinen ostos, jos on niin en voi kyllä suositella, vaikka massikka onkin.... :o
Jos kone tosiaan on Turboton laite, ruuvaamaton, on se varmaankin melko hyvä voimansiirroltaan/koneeltaan. 675 turboa ei valmistettu tehtaalla vaan ne tehtiin suomessa joten 675:n teholla ei laatikko ja konetta kyllä (pitäis) saada rikki.
Näihin koneisiin saa myös edelleen täydellisiä turbopaketteja jos lisäpaukkuja kaipaat. Sen 15-20 heppaa saa tosi halvalla, ei vaan pidä innostua ettei voimansiirto rupea temppuamaan.
Ajonopeus ei kyllä paljoa kasva MF 185 verrattuna, meidän kone kulki noin 35km/h, se oli vakiovehje. Rengaskoon muutos ja pikkuisen lisää kierroksia.
Metsätyöt sillä tehtiin vuoteen '97 asti, silloin kakkoskone vaihtui nelikoksi jolla ruvettiin tekemään metsähommat, 13 vuotta sillä siis puut haettiin ja juu, oli reilu pohjapanssari.
On se ihan ok kone.
Toivottavasti näistä jotain apua!