Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 11.12.07 - klo:16:45
-
>:(
Piti olla Tuhtissa Ruottalaiset laatulaakerit, vaan eipä
ollu. rupesi jyrisemään ja otin auki niin luki "RUSSIA"
laakerin kyljessä, missähänpäin ruotsia semmonen
kylä on. 130 M sarjan kärri, ihan viimesiä, ajettu
todella vähän...
-
>:(
Piti olla Tuhtissa Ruottalaiset laatulaakerit, vaan eipä
ollu. rupesi jyrisemään ja otin auki niin luki "RUSSIA"
laakerin kyljessä, missähänpäin ruotsia semmonen
kylä on. 130 M sarjan kärri, ihan viimesiä, ajettu
todella vähän...
Meillä on WS-sarjalainen, toivottavasti ei ala laakerit rutisee tai saa weckmanin pojat tukkapöllyä. kannattanee reklamoida asiasta?
-
Mullaki ne aekonaan meni tuhtista laakerit meleko pijan, niissä kun ei ollu nippaa. Vaen uusasin laakerit ja laetoen nipat ja oha nuo sitte kestäny.
-
>:(
Piti olla Tuhtissa Ruottalaiset laatulaakerit, vaan eipä
ollu. rupesi jyrisemään ja otin auki niin luki "RUSSIA"
laakerin kyljessä, missähänpäin ruotsia semmonen
kylä on. 130 M sarjan kärri, ihan viimesiä, ajettu
todella vähän...
Meillä on WS-sarjalainen, toivottavasti ei ala laakerit rutisee tai saa weckmanin pojat tukkapöllyä. kannattanee reklamoida asiasta?
tuo ws se maansiirtokärry ???? Siinä pitäs olla italianpoikien tekemä teli ...........
-
>:(
Piti olla Tuhtissa Ruottalaiset laatulaakerit, vaan eipä
ollu. rupesi jyrisemään ja otin auki niin luki "RUSSIA"
laakerin kyljessä, missähänpäin ruotsia semmonen
kylä on. 130 M sarjan kärri, ihan viimesiä, ajettu
todella vähän...
Meillä on WS-sarjalainen, toivottavasti ei ala laakerit rutisee tai saa weckmanin pojat tukkapöllyä. kannattanee reklamoida asiasta?
tuo ws se maansiirtokärry ???? Siinä pitäs olla italianpoikien tekemä teli ...........
Ei, vaan ihan tavan kärri.. muistaakseni (?) WS sarjaa, en ole nyt tontilla niin en voi tarkistaa. ;D
-
mutta voi ne italialaisetkin käyttää venäläisia laakereita, kuten traktorin etuakseleissa!
-
Eihän tuo nyt mikään ihme ole jos on usssr laakerissa kun suomalaisesta vehkeestä on kysymys.Aikoinaan aukaisin murisevan Valumötin vaihdelaatikon niin sellaistahan sieltäkin löytyi laakerin teksteistä.Joku sai kyllä hyvän koneen siitä kun laakeroin uusilla SKF osilla.Sitäpaitsi laakerin yleensä pilaa tiivisteen /stefan rikkoutuminen jolloin sinne pääsee paskaa ym maailman tuskaa,laakeri itsessään kestää merkistä riippumatta.
-
Vaan eipä taida nykyään SKF olla kuin murto-osa hurrien valmistamia, ympäri maailmaa niitä valmistetaan.
-
Ylivoimainen veturi ja alivoimaiset peräkoneet? ::)
-
Ylivoimainen veturi ja alivoimaiset peräkoneet? ::)
Hehe.. Osuvasti sanottu ;) eikös Ojalan pojalla oo fendtin jälkeen varaa enää kunnon kärryihin :P... Noh.. elähän suivaannu.. Kateellisenahan minä vaan sua härnään :D
-
>:(
Piti olla Tuhtissa Ruottalaiset laatulaakerit, vaan eipä
ollu. rupesi jyrisemään ja otin auki niin luki "RUSSIA"
laakerin kyljessä, missähänpäin ruotsia semmonen
kylä on. 130 M sarjan kärri, ihan viimesiä, ajettu
todella vähän...
***** Tyypillistä kotimaista konevalmistusta, osa komponenteista
tulee alihankkijoilta, kasaa,maalaa ja toimittaa valmistajalle,
pojat kasaa ,tietty rasvat uupuu navasta, eiku kone
maakuntaan ja käyttöön,laakerit kuivina. ja lopputulos taattu.
kyllä se "russia" laakeri (ensiasennuslaatua&made in china...)
kestää kun kunnon vaseliinit välissä.
mikä ihme siinä rasvanipassa ja nokareessa vaseliinia maksaa
verrattuna takuureklamaatioihin, ja puskaradio laulaa.. ;D ::)...
-
Kyl niistä tuhtin maansiirtokärreistäkin on tiettävästi USSR laakereita vaihdeltu. Ainakin ensimmäisestä malliversiosta.
-
>:(
Piti olla Tuhtissa Ruottalaiset laatulaakerit, vaan eipä
ollu. rupesi jyrisemään ja otin auki niin luki "RUSSIA"
laakerin kyljessä, missähänpäin ruotsia semmonen
kylä on. 130 M sarjan kärri, ihan viimesiä, ajettu
todella vähän...
taitaa olla just sitä itä ruotsia ;D
-
jf:n niittokoneessa oli kans venäläiset pyöränlaakerit.. oli mahtava niittää ku rengas tippu päisteessä. :D
-
jf:n niittokoneessa oli kans venäläiset pyöränlaakerit.. oli mahtava niittää ku rengas tippu päisteessä. :D
Osaahan se veli venäläinen tehdä asehia, miksei sitten laakeria.. ??? Samapa tuo, ei niitä tarvis olla omissa vehkeissä.
-
Onhan ne käyny avaruudessakin,kumma kun ei osaa laakereita tehdä.Vai meinaatteko että juri gagarin mietti koko ajan että "voi vidu ne laakerit". ::)
-
Ylivoimainen veturi ja alivoimaiset peräkoneet? ::)
Tosi niin , pitäs olla 65 km/h napaset kärrissä joka Varion
perään laitetaan... 8)
-
Kyl niistä tuhtin maansiirtokärreistäkin on tiettävästi USSR laakereita vaihdeltu. Ainakin ensimmäisestä malliversiosta.
oli ussr laakerit mutta muistini mukaan se oli italiassa valmistettu teli...........ainakin tehtaan mukaan. Niissä ensimmäisissä maansiirtokärryissä oli telin ulommainen tukilaakeri kapea kuulalaakeri , toki halkaisijaa siitä löytyi mutta laakerin sisällä kuulaan kohdistuva paine oli valtava .............
-
Mitä olen nähnä tuhtikärrien napoja, kaikki jotain ihmepainosta, eivät ole nähneetkään italiaa. 16 tn kärrissä vasta makaronien navat,nyt taitaa olla uusissa D12 dumppereissa paremmat navat ja tupla keinunlaakerit. Tuosta vanhemmasta D12 kärristä sai kaikki laakerit vaihtaa, muutekin napojen valu hento ja akseli tiivisteenä peltirikka. Upotus maalaavat kärrit navassa puolet on kovettunutta maalia ja ussr laakerit, liijan vähän rasvaa, sitten vedetään viittäkymppii tiellä rupee kysymään laakereita. tehtaalta laittovat takuseen kaikki uudet laakerit, katselin niitä ja yllättäin luki poland..he..he. Kyllä koneitten valmistajat etsii vain halpoja komponetteja. Nyt on skf laakerit navoissa ja toinen keinun laakeri korvattu isolla nivellaakerilla. Jos yhtähuonosti laakeroitaisiin raskaan liikenne, ois autoa kumossa joka puolella ja irtopyöriä jatkuvasti ilmassa.
-
Ehkä laakerissa lukikin Russin, sehän on ruotsia... ;D