Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ookkeri3 - 21.11.19 - klo:22:03
-
Omakohtaisia kokemuksia noista oniarin maakärryystä. Paskan ja viljan ajoon.
-
Kukas noita nyt myy?
-
Läntmannella oli käytetyt maakärryt . Mutta läntmannen myy ainaki uusia oniarin mettäkärryjä.
-
myykö? mistä oisin kuullu että ei enää evusta moista merkkiä. ja oliko koko virmaa enää? kait myyty jollkein toiselle..
-
Läntmannella oli käytetyt maakärryt . Mutta läntmannen myy ainaki uusia oniarin mettäkärryjä.
Myyvät varmaan varastossaan olevat pois, kysyppä myyjältäsi :-X Firman kokonaan maailmankartalta häviämisselle ei ole ainakaan mulla faktaa.
-
Näkyy Oniarilla olevan uusi maahantuoja.
http://www.konesa.fi/
-
Läntmannella oli käytetyt maakärryt . Mutta läntmannen myy ainaki uusia oniarin mettäkärryjä.
Myyvät varmaan varastossaan olevat pois, kysyppä myyjältäsi :-X Firman kokonaan maailmankartalta häviämisselle ei ole ainakaan mulla faktaa.
Ei näyttäisi pankrottia olevan.
Oniar OÜ
Yleistä tietoa
Oikeudellinen muoto: Osakeyhtiö (OÜ)
Rekisterinumero: 10936116
Rekisteröintipäivä: 18.3.2003 (16)
Aikaisemmat toiminimet: OYJ: N YHTIÖ YHTIÖ ONIAR METALWORK
YHTIÖ YHTIÖ ONIAR METAL TYÖYHTIÖ
ITW YRITYKSET
aika Kansalliset verot Työvoimaverot Verollinen liikevaihto Työntekijöiden lukumäärä
2019 a. 0,00 dollaria 144 739,96 dollaria 3 884 692,71 dollaria 71
2019 a. 2. kerros 0,00 dollaria 147 423,27 dollaria 4 206 140,42 dollaria 71
2019 a. III 51 088,08 dollaria 154 797,84 dollaria 2 982 336,74 dollaria 75
-
mut lantmannen on jättänny virman. miksi? ei tietoa ja mikä korvaava?
-
https://youtu.be/Rtcmi26vjaI
-
https://youtu.be/Rtcmi26vjaI?t=178
Ei kaukana kaato ::)
Tuossakin näkyy puomin alapinnan vahvike tai suoja paremminkin.
-
Omakohtaisia kokemuksia noista oniarin maakärryystä. Paskan ja viljan ajoon.
Täytyy avata sanallista arkkua hiukan ....eli tuon linkin hallikuvassa näkyvät kärrit tuli miulle ajoon heti näyttelyn jälkeen (oletan että kuva Jyväskylän koneagriasta ) . Runko on rakenteeltaan hyvä ja järeä , vetoaisan kiinityksessä on muutama pulttiliitos joiden kireälläpysymistä joutuu tarkkailemaan ja tiukkaamaan . Vetoaisan takapäässä ei ole rasvanippaa vaan vulkanoitu kumi joka pitää holkin aloillaan . Aisajousitus on ihan ok ja samallalailla toteutettu kuin muillakin . Allaoleva rengastus on mielestäni hyvä ja parannus tätä aiemmin himaamaani kärriin oli valtava . Tällä pystyi kapealla savihyllyllä peruuttamaan täydellä kuormalla raiteiden vieressä ,mikä ei aiemmin onnistunut . Kaivurikuskit moitti lavaa liian kapeaksi ...kun keskimäärin 40 tonnisissa lastauskoneissa luiskakauhat sitäluokkaa että reilu kymmenen senttiä jäi puolelleen tilaa.. Ainakin tuossa ensimmäisessä Suomeen tuodussa kärrissä oli "lastentautina" tappien lukitukset ....kippisylinterin yläpäässä ei kestä normaali lukkorengas lukitteena ...onneksi huomasin ajoissa . Takalaidan niveltapit lukittu kolmella uppokanta sinkkauspultilla...jokakerta kun tulit kopista ulos kuselle niin käy kuusiokolo avaimen kanssa tiukkaamassa ne . Yhtenä viikonloppuna käytin koko yhdistemän hallilla pesussa ja huollossa ja liimasin nuo kuusiokolot kierrelukitteella kiinni . Kaikista näistä huomioista annoin tehtaan porukalle palautetta kun paikalla kävivät ..... Tämän jälkeen firmaan tullu kaks uutta maansiirtokärriä lisää muttei yhtään Oniaria ...
Ps. Linkki unohtui ..
https://www.lantmannenagro.fi/tuotteet/peravaunut/traktorin-peravaunut/oniar-18t-d-trailer-maansiirtovaunu/
-
Mulla 18 t ERT. Siitä ei suurempaa valittamista, pieniä lapsuksia kyllä. On jämy kärry, vihdoinkin kärry joka ei notku ja kierry vaikka nyytti olisi vähän toispuoleinenkin eikä lava ole solmussa ensimmäisestä pudotetusta kamista. Lapsuksia viljakasetin perälautarakenteen tiiviys (korjattu ikkunatiivisteellä) ja kasetin hieman hankala asennus/irroitus peräosan pulttien suhteen. Nyt on oppinut oikeat kikat ja työkalut jotta reiät saa täsmäämään eri osien suhteen. Viljakasetilla aika korkea.
Toisen kippitunkin alapään rasvanippa sojottaa suuntaan johon ei ainakaan mun prässien suukappaleet taivu.. valitsemani kiinalaiset 700:set renkaat positiivinen yllätys, paitsi se että kuvio kerää ärsyttävästi sopivia pikkukiviä. Raksin niitä aina välillä pois etteivät hierrä rengasta pilalle. Jaksaa kipata täyden maakuorman loppuun saakka vaikka on peruutettu ylämäkeen penkkaan eikä etuosa kuormasta lähde heti luistamaan mukaan, ainakin masserin paineilla.
Painavahan tuo on, jotain 4 ja 5 tonnin väliin tyhjänä ja kippi vaatii paljon ööliä... maalaus ei mikään näyttelyesitys mutta ei näy ainakaan parin vuoden jälkeen kukkivan vaikka asuu paljon Pohjolan tallissa... eikä hilseile mistään. Alkuun vähän ihmetytti kun lavaa ei oltu maalattu sisäpuolelta kuin vähän reunoilta, mutta turhaahan se olisikin ollut silloin kun lava on kovassa maansiirtokäytössä. Eikä Hardox näköjään ole kovin äkäinen ruostumaankaan. Mukana tuli oikein pari kilikalipurkkia varamaalia mutta eipä ole tarvinnut. Hitsisaumat ovat oikein asiallisen näköisiä, ja laitaan osuneet kauhan pikkuhipaisut eivät ole saaneet aikaan juuri muuta kuin traktorikuskin torkut keskeyttävän jysähdyksen. Mulla ei ole eteen 50 km/h vetäjää joten en osaa sanoa miten kulkisi kovempaa. Hitaammissa kyydeissä kulkee kuluneen junavertauksen mukaisesti. Aisajousena on tässä kumi, paineakkujousituksenkin olisi halutessaan voinut valita.
Telin keinuvara on aika pieni, mutta topparit sellaiset että uskaltaa peruuttaa pyörää tyhjän päällekin - jossain tuo on hyvä ominaisuus kun pääsee kippaamaan vähän taaemmaksi kuin muuten pääsisi. Maakärryn laidan viistot alanurkat haittaavat kappaletavaran kuskausta, samoin lavalla olevat sidontalenkit. En kuitenkaan ole alkanut niitä poiskaan rälläköimään, kunnollisen tukevia kun ovat. Viistot nurkat nyt ovat periaatekysymys - hyvä maakärry on tehty maakärryksi eikä muuksi. Pressun sidontapaikkoja on sivuilla jotenkin heikosti.
Ostaisin samanlaisen jos tarvetta olisi, tuolla on nyt jyvien ja muun lisäksi ajettu maata ehken 2000 t ilman mainittavaa moittimista. Värkissä on sellainen työhön tehty tuntuma, ei turhia hifistelyjä. Sähkötkin (LEDit) toimivat yhä kaikki. Kaatanut en (vielä) ole...
-
Komppaan pääosin Metsäjussia. Muutaman vuoden kokemuksella Ertistä (Granger) muutamia huomioita. Kauppias sanoi aikoinaan pohjan maalamattomuudesta että on jätetty tarkoituksella, että asiakas näkee pohjan teräslevyn materiaalin. Ettei kukaan pääse epäilemään viron poikia vilungista materiaalin suhteen. Lavan saranatappien lukitus kannattaa tarkistaa, jostain syystä väännättää tappia niin, että lukituspultti katkeaa vaikka voitelu kunnossa. Kannattaa simmata sivuttaisvälys tapeista pois. Ne lavan sisäpuolen lenkit on vain nostamista varten. (Kertoi eräs virolainen rekkakuski kun nostelin kerran kaivinkoneella perävaunuja alas rekan lavalta) Omasta kärrystä leikattu pois, kun pakkaa tarttumaan kaikenlaista kipatessa. Kippi tosiaan öljyrohmu, laskee hitaasti vaikka linja rakennettu 3/4" letkusta. Jostain ahdistaa. 710 Tianlin renkaat pompottaa tyhjänä ajettaessa 45-47 km/h, muuten rauhallinen ja kevyt vetää myös täydellä kuormalla. Ei ole kokeiltu rengaspaineiden vaikutusta ilmiöön.
HInta/laatusuhde OK.
-
Käytiin ert tehtaalla laatu vakuutti.Kuvia tehtaalta you tubessa (mait antsov ert keittiö).