Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 13.11.19 - klo:02:15
-
perin mietteliääksi vetää, sorkkiksenki kannattaa suhtautua autokaupoilla varauksella vakuutteluihin hinkkaus/hankaussähköstä jos koeajole lähtiessä räpsähtää oikeen kunnolla haalarin nappien osuessa ovenpieliin vaikka myyjänä olisikin helsinkiläinen luotettavan oloinen kaveri ;) :D ;D ::)
mutta onko tämä voortimiesten puhtoinen, ympäristöä säästävä hybridiautoelu sittenkään egolokisempaa kuin kepulaisten e-sarjalainen 200d merseily, onko kyseessä samanlainen fantasia kuin unelma jätevetensä puhdistavasta helsingistä :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.youtube.com/watch?v=tMfP2nVx_M8
-
perin mielenkiintoista, mitenkähän tuommonen kosla pohjolan pakkasissa, akut oikoosessa ja auto seisoo laskettelurinteen juurella viikon kun omistaja laskettelee juovuspäissään, akut pullottaa kuin sepen lompssa rinteen hallituksen loppusuoralla :o :o :o :o
-
sekin on mielenkiintoista maksaako maalla vanhalla dieselmersulla autoileva kokoomuslainen vakuutusmaksuissaan kompensaatiota helsinkiläiselle vihreälle, mehän tuiedämme helsinkiläisten riskit peräänajoihin lumisateen kohdatessa kaupungin, auto lienee lunastuskunnossa melko helpolla jos tuo tavaratilan pohjaan piilotettu akusto vaurioituu :o :o :o :o
-
eiks nykykoslat mene jo pelkillä parkkipaikkakolhuilla lunastukseen. kuullu kuin paljon remppa pikkutönäsystä osaa maksaa. ei kestä net miljuunat anturit ja kamerat sun muut härpäkkeet etes penkkahipasua. tutun volvosta lähti iso lasku kun ajoi penkkaan viime talvena, ja penkka ei etes ollut kova tammikuussa..
-
Luonto kiittää eiku Volvo.
-
Vetyautot on se tulevaisuiden auto.
Tässä sähköautohommassa käy samalla tavalla kuin energiansäästölamppujen kanssa. Kun hehkulamput kiellettiin, niin alettiin myymään epäkäytännöllisiä energiansäästölamppuja, mutta moni hoksasi että ledilamput on kätevämpiä, ja ne valtasi markkinat hehkulamppujen korvaajina, ja nyt ei näitä hölmöjä energiansäästölamppuja osta enää kukaan.
Sähköautot on kömpelö välivaihe ennen polttokennomoottoriautoja.
-
perin mietteliääksi vetää, sorkkiksenki kannattaa suhtautua autokaupoilla varauksella vakuutteluihin hinkkaus/hankaussähköstä jos koeajole lähtiessä räpsähtää oikeen kunnolla haalarin nappien osuessa ovenpieliin vaikka myyjänä olisikin helsinkiläinen luotettavan oloinen kaveri ;) :D ;D ::)
mutta onko tämä voortimiesten puhtoinen, ympäristöä säästävä hybridiautoelu sittenkään egolokisempaa kuin kepulaisten e-sarjalainen 200d merseily, onko kyseessä samanlainen fantasia kuin unelma jätevetensä puhdistavasta helsingistä :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.youtube.com/watch?v=tMfP2nVx_M8
Sähköautojen akkujen kesto laittaa harkintaan ostaa tuollainen . Sähkötrukkien akut kesti ja kesti , miksei autojenkin . Kaasu autot alkaa yleistymään , ajaminen halvempaa ja mahdollistaa uusiutuvien kaasujen käytön esim jäätikköfermerin pierun .
-
Vetyautot on se tulevaisuiden auto.
Tässä sähköautohommassa käy samalla tavalla kuin energiansäästölamppujen kanssa. Kun hehkulamput kiellettiin, niin alettiin myymään epäkäytännöllisiä energiansäästölamppuja, mutta moni hoksasi että ledilamput on kätevämpiä, ja ne valtasi markkinat hehkulamppujen korvaajina, ja nyt ei näitä hölmöjä energiansäästölamppuja osta enää kukaan.
Sähköautot on kömpelö välivaihe ennen polttokennomoottoriautoja.
Ongelmana on akut . Kaupunki liikenteessä ihan hyvä ja juuri kaupungeissahan päästöjä pitää pienentää .
-
Mitä jos liisaa sen kotteron ? Kun se menee rikki, niin pyytää omistajaa viemään romunsa pois.
-
Vetyautot on se tulevaisuiden auto.
Tässä sähköautohommassa käy samalla tavalla kuin energiansäästölamppujen kanssa. Kun hehkulamput kiellettiin, niin alettiin myymään epäkäytännöllisiä energiansäästölamppuja, mutta moni hoksasi että ledilamput on kätevämpiä, ja ne valtasi markkinat hehkulamppujen korvaajina, ja nyt ei näitä hölmöjä energiansäästölamppuja osta enää kukaan.
Sähköautot on kömpelö välivaihe ennen polttokennomoottoriautoja.
Vesikaasu on kaikkein ympäristöystävällisintä, vedestä eroitetaan happi ja vety erikseen ja tehdään niistä uusi seos joka käytetään moottorin polttoaineena. Palamistuloksena on puhdasta vettä joka voidaan taas laittaa kierron alkupäähän kaasuneroitukseen.. Päätalokohan se kirjoitti että oli nähnyt sodan aikana pohjoisessa kun saksalaiselta sotilaalta oli pensa loppunut moottoripyörästä, fritsi oli ottanut joesta vettä ja kaatanut tankkiin, jonkun pillerin oli myös lisännyt ja sit taas menoksi..
-
Jos vain vesimolekyyli saataisiin hajoamaan helposti, niin ei muuta kuin menoksi. Ameriikkalaisille ainakin myydään elektrolyysipaketteja, joilla saadaan auton laturin voimalla hajoitettua vettä palavaan muotoon. Hyötysuhde on sitten mitä on.
Todennäköisesti Päätalo on nähnyt poljettavalla pappamopolla ajavan suomijuopon, joka on käynyt juomassa vähän vettä ja samalla heittänyt kymmenen pervitiiniä kitaansa. Sitten se on jatkanut polkemista ja pörissyt samalla.
-
päätalo ei itse ollut nähnyt vaan joku oli tullut päätalon kaveriporukalle retostelemaan että oli ehkä joutunut sotasalaisuuden silminnäkijäksi, saksalaisen akantappajasta oli bensiini loppunu sopivasti lammen rantaan. saku oli pälyillyt ensin ympärilleen kuin sepeteus citymarkettiin astuessaan, sitten hakenut jollain pussilla vettä lammesta, kaattanut sen mopon tankkiin ja sitten ottanut taskustaan jonkun pötkön ja tipauttanut sen tankkiin. käärepaperinki oli liitostanut asetakin taskuun ja tehnyt sitten vielä muistikirjaan merkinnän. ravistanu vähän pyörää ja lähteny kuin sorkkis savosta, vähän enempi oli tullut savua kuin normaalilla bensiinillä.
mopomieskään tiedä oliko nuo natsien sotapyörät nelitahteja vai kakstahteja :-\ :-\ :-\ :-\
-
perin mietteliääksi vetää, sorkkiksenki kannattaa suhtautua autokaupoilla varauksella vakuutteluihin hinkkaus/hankaussähköstä jos koeajole lähtiessä räpsähtää oikeen kunnolla haalarin nappien osuessa ovenpieliin vaikka myyjänä olisikin helsinkiläinen luotettavan oloinen kaveri ;) :D ;D ::)
mutta onko tämä voortimiesten puhtoinen, ympäristöä säästävä hybridiautoelu sittenkään egolokisempaa kuin kepulaisten e-sarjalainen 200d merseily, onko kyseessä samanlainen fantasia kuin unelma jätevetensä puhdistavasta helsingistä :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.youtube.com/watch?v=tMfP2nVx_M8
Sähköautojen akkujen kesto laittaa harkintaan ostaa tuollainen . Sähkötrukkien akut kesti ja kesti , miksei autojenkin . Kaasu autot alkaa yleistymään , ajaminen halvempaa ja mahdollistaa uusiutuvien kaasujen käytön esim jäätikköfermerin pierun .
Sähkötrukeissa on vanhat kunnon märät lyijyakut, joita voi kierrättää helposti ja myös romua akuista maksetaan noin 420€ / tn. Sähköauton akut on taas ongelmajätettä joka jossain päin maailmaa kuopataan merenpohjaan, koska uuden akun tekeminen on paljon halvempaa kuin vanhan metallien kierrättäminen.
-
trukissa myös akuston paino on oikeastaan pelkkää plussaa ja akut ei altistu tärinälle ja trukissahan akkua ei yleensä ladata vaan vaihdetaan uuteen ja tyhjentynyt jää laturiin ja vieläpä lämpimään paikkaan.