Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Agrologi - 23.10.19 - klo:22:41
-
Traktorin vaihto ajankohtainen. Kuumetta siis pukkaa.
Neljää käytettyä konetta lähdössä katsomaan. Onko ryhmäläisillä kokemuksia ja näkemyksiä ko. merkeistä?? Liikennemalleja jousituksilla. Kaikilla vehkeillä ajettu liki 10 000 h.
-
osta vaan se valtu niin pääset vähemmällä. ei tule niiiin paljon haukkumista ja se kuitenkin vähiten ajettu. tunteja vaan kertyy tallissakin..
-
Tuo TVT Nyykkäri perustuu Steyrin s-matik portaattomaan lootaan ja on oikeastaan Steyr kokonaisuudessaan. Kannattaa tarkistaa osien saatavuus ja hinnoittelu. En tiedä, onko saksankielisessä Euroopassa ollut kuinka suosittu yhdessä Casen vastaavan mallin kanssa. Tuo 190 MXM, mikäli oikein ymmärsin, niin on Nyykkärin TM 190 sisarmalli ja niihin kumpaankin osia löytyy ja kohtuu hinnalla. Valtrasta en tiedä.
-
valtra on ainakin varma nuilla tunneilla, tai osia löytyy kyllä jos jtn hajoaa. normaali käytöllä ei pitäisi isompia olla.. muuten tekniikaltaan huomattavasti yksinkertaisin nuista neljästä. ja karuin
-
mutta onko se huono asia? moni ei kaipaa niiiiin juhlallisia työoloja nuisa hommissa. kunhan tekniikka pelaa.
-
Unohda ainakin se tvt, jotkin osat kiven alla. MXM ehkä jos viimeisiä vuosimalleja. Muista en osaa sanoa.
-
kuin voi kotimaisen tekeleen osat olla kiven alla? ei voi käsittää ku on nuita muita merkkejä joihin saa osan kuin osdan alle kolmen päivän. jopa vkloppuna.
-
TVT:n ei löydy Agritekin tiskiltä osia, vai toimitus hidasta?
Valtra taitaa olla paljon keposempi kuin muut, joskus hyväkin asia.
Doitsi olisi ainakin mielenkiintoinen.
-
Eikö se on ihan sama kun case tai steyr toi tvt? Siis vain teipit ja maali erone, ei sillä tavalla kun nykyset että on miltei sama mutta eri palikoita kuitenkin.Toiko agritek niitä sinisenä Suomeen lainkaan? Casena ne ainakin toi, Aika pieni koppí noissa on.
-
onko siinä isossa kopissa joitain puolia jonka takia? eiks nuo valtun kopitki ole aika pieniä nykyään. tolpat ja lasipinnat kait sen kuution tekee erinäköseks.
-
Eikö se on ihan sama kun case tai steyr toi tvt? Siis vain teipit ja maali erone, ei sillä tavalla kun nykyset että on miltei sama mutta eri palikoita kuitenkin.Toiko agritek niitä sinisenä Suomeen lainkaan? Casena ne ainakin toi, Aika pieni koppí noissa on.
Mitään selvää tuosta kirjotuksestasi ei saa, mutta ne on niinkuin joku tuossa yllä kirjoitti. TVT on sama kun steyr tai joku case malli ulkoa en muista. Toi mxm on sama ku tm ja enemmän sellanen "peruskone". Noilla tunneilla voi olla jo ihan mitä tahansa vikaa ja itse en ainakaan maksaisi paljon mitään noin loppuun ajetuista vehkeistä. Jos toi valtra on joku perustraktori ilman mitään hienouksia niin sitten se jos joku pitää noista valita. Se on vain niin että noilla tunneilla alkaa muissa kuin perustraktoreissa olla jo kaikennäköistä. Hinta sen määrää jos on varaa tehdä remppaa niin sitten mikä vaan.
-
kuin voi kotimaisen tekeleen osat olla kiven alla? ei voi käsittää ku on nuita muita merkkejä joihin saa osan kuin osdan alle kolmen päivän. jopa vkloppuna.
Viljeletkin ilmeisesti nykyään Itävallassa jos TVT:t kotimaisia.
-
ai sori. luin väärin tuon. mutta kyl nuo osat kait euroopasta tuloo aika nopsaan kuin suomessa. ainakin joillain osat on nopiaan kotona kun tilaa enne puoltapäivää. ja ei kait noita valtun osiakaan ole hirveesti suomessa kun on niiin monta alihankkijaa ulkomailla.
-
ai sori. luin väärin tuon. mutta kyl nuo osat kait euroopasta tuloo aika nopsaan kuin suomessa. ainakin joillain osat on nopiaan kotona kun tilaa enne puoltapäivää. ja ei kait noita valtun osiakaan ole hirveesti suomessa kun on niiin monta alihankkijaa ulkomailla.
kyllä ainakin tuohon otsikon valtraan löytyy osat kuin osat suomesta
-
Ihan hyvin saa osia myös nyykkäriin.
-
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/ainpb.html
-
Onko tässä tvt nyyskässä sisun moottori?
Joissain oli.
Sikäli kotimainen
-
Casena ja Steyrinä ainakin oli sisukiisseli. Ihan sen aikuiseksi vehkeeksi moderni loota esim. poljinajo ja speed droop- säätö eli millä kierroksilla vetää kuormitettuna. Suunanvaihto oli sitten hiukan ei-niin-nätti, jos vertaa vaikka tuohon hiteciin tai cnh:n power commandiin, jossa tosin pakkeja vain kuusi, eikä kulje kovaa taaksepäin. Kylmissä oloissa joutuu hiukan normaalia enempi lämmittelemään, että pääsee töihin. Pari elämää sitten tuli ajeltua ja testailtua tuollaista. Ohjaamosta en niin pitänyt.
-
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agricultural-machinery/tractors/wheeled-tractors/bxlkcx.html
Ei Kannata liikaa maksaa kotimaan vaihtokoneriveissä seisovista. Ilmaa on paljon hinnoissa joka paikassa
https://www.nettikone.com/case-ih/cvx170/1879308
Mikä ihme tuossaki maksaa, Vanha vehe
-
Johan mä kiiruhtaisin kaupoille heti kun noin halpa kone on. On vaan liian iso. Ilmoituksessa lukee rehellisesti 1 vika, hehkut ei toimi. (kvelsvece nestrada) Renkaatkin ihan hyvät.