Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Gerbi - 12.03.09 - klo:19:32
-
Tahtoisin tietää millaisia toiveita ihmisillä on tuollaisista pienkuormaajista. Merkkejähän noita on vaikka mitä nykyisin jo mm Bobcat ja Avant.
Mutta nyt kysytäänkin millainen sen pitäisi olla. Koko, teho, diesel/bensa, katettu/kattamaton, liukuohjattu/runko-ohjattu tuossa nyt muutama toivottu tieto, mielellään muitakin voi esittää. Nyt kaikki ajatukset ja toiveet esille niin lähdetään kenties kehittämään ajatusta eteenpäin.
Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista. :)
-
Hirmuinen nostoteho, etenemiskyky, vetoteho ja tukevuus.
Olematon polttoaineen kulutus, melu, omapaino, ulkomitat ja hinta.
Runko-ohjaus ainut oikea. Jos ei ahtaissa rakennuksissa käänny, pitää rakentaa uudet.
8)
-
Tahtoisin tietää millaisia toiveita ihmisillä on tuollaisista pienkuormaajista. Merkkejähän noita on vaikka mitä nykyisin jo mm Bobcat ja Avant.
Mutta nyt kysytäänkin millainen sen pitäisi olla. Koko, teho, diesel/bensa, katettu/kattamaton, liukuohjattu/runko-ohjattu tuossa nyt muutama toivottu tieto, mielellään muitakin voi esittää. Nyt kaikki ajatukset ja toiveet esille niin lähdetään kenties kehittämään ajatusta eteenpäin.
Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista. :)
Mitäs tommosia kyselet? Tuleeko susta isona kauppias? Kaupoista saa jo nyt ihan mitä tarvitaankin.
-
Tahtoisin tietää millaisia toiveita ihmisillä on tuollaisista pienkuormaajista.
***Hyvä ja halpa. Samassa koneessa.
-
Hirmuinen nostoteho, etenemiskyky, vetoteho ja tukevuus.
Olematon polttoaineen kulutus, melu, omapaino, ulkomitat ja hinta.
Runko-ohjaus ainut oikea. Jos ei ahtaissa rakennuksissa käänny, pitää rakentaa uudet.
8)
Nelipyöräohjaus ja runko-ohjaus samaan pakettiin, painoa max 1000kg, ulottuvuus ja nosto-kyky paremmaksi kuin 600 sarjan avantissa.
Kyllähän sä gerbi varmaan tuommosen teet, ja niin että myyntihinta puolet avantista..... ;D
-
Hirmuinen nostoteho, etenemiskyky, vetoteho ja tukevuus.
Olematon polttoaineen kulutus, melu, omapaino, ulkomitat ja hinta.
Runko-ohjaus ainut oikea. Jos ei ahtaissa rakennuksissa käänny, pitää rakentaa uudet.
8)
Traktori on edullinen ja tehokas ja vielä monikäyttöinenkin. Pienkuormaimet on leluja, joilla yritetään paikata mokia rakennussuunnittelussa.
-
Näitä on tarjolla euroalueella ainakin 25 eri merkkiä, joista ainakin 3 kiinasta. On sähköllä ja dieselillä. Runko, 4-Wheel, liuku, takapyörä ohjattuja, 3 ja 4 renkaalla 2,3 ja 4 vedolla. Kiinteillä akseleilla ja teleskooppiakseleilla. Aika hi-tec saa olla uutuus noilla markkinoilla, sittenkin kilpailu on kovaa.
-
Traktori on edullinen ja tehokas ja vielä monikäyttöinenkin. Pienkuormaimet on leluja, joilla yritetään paikata mokia rakennussuunnittelussa.
Entä kun suuri osa rakennuskannasta rakennettu hevosten aikakaudella? Pitäisikö kaikki purkaa ja rakentaa nykypäivän mukaan vaikka ovat vielä käyttökelpoisia?
Itsekin niitä aikaisemmin leluina pidin, mutta kun testasin 500-sarjalaista Avantia, niin kyllä sillä ennemmin ajan kuin case 956:lla.
Tosin en sillä rupeaisi teitä auraileen tai vastaavaa, koneet hommien mukaan.
-
Näitä on tarjolla euroalueella ainakin 25 eri merkkiä, joista ainakin 3 kiinasta. On sähköllä ja dieselillä. Runko, 4-Wheel, liuku, takapyörä ohjattuja, 3 ja 4 renkaalla 2,3 ja 4 vedolla. Kiinteillä akseleilla ja teleskooppiakseleilla. Aika hi-tec saa olla uutuus noilla markkinoilla, sittenkin kilpailu on kovaa.
ja onhan noita telavetoisiakin ;)
-
Vanha kunnon Bobcat on varsin tehokas ja ketterä kuormaaja ahtaissa tiloissa, pääsee kyllä näyttämään kyntensä väljemmissäkin. Tekee kuorman paljon nopeammin kuin traktori.
-
Traktori on edullinen ja tehokas ja vielä monikäyttöinenkin. Pienkuormaimet on leluja, joilla yritetään paikata mokia rakennussuunnittelussa.
Entä kun suuri osa rakennuskannasta rakennettu hevosten aikakaudella? Pitäisikö kaikki purkaa ja rakentaa nykypäivän mukaan vaikka ovat vielä käyttökelpoisia?
Itsekin niitä aikaisemmin leluina pidin, mutta kun testasin 500-sarjalaista Avantia, niin kyllä sillä ennemmin ajan kuin case 956:lla.
Tosin en sillä rupeaisi teitä auraileen tai vastaavaa, koneet hommien mukaan.
Toistetaan;
Pienkuormaimet on leluja, joilla yritetään paikata mokia rakennussuunnittelussa.
Kyllä tietty silloin kannattaa, jos rakennus muuten käyttökelponen.
Kyllä mäkin tietty mieluummin jollain gramerilla kuin 956 kormicilla..
-
Traktori on edullinen ja tehokas ja vielä monikäyttöinenkin. Pienkuormaimet on leluja, joilla yritetään paikata mokia rakennussuunnittelussa.
Entä kun suuri osa rakennuskannasta rakennettu hevosten aikakaudella? Pitäisikö kaikki purkaa ja rakentaa nykypäivän mukaan vaikka ovat vielä käyttökelpoisia?
Itsekin niitä aikaisemmin leluina pidin, mutta kun testasin 500-sarjalaista Avantia, niin kyllä sillä ennemmin ajan kuin case 956:lla.
Tosin en sillä rupeaisi teitä auraileen tai vastaavaa, koneet hommien mukaan.
Toistetaan;
Pienkuormaimet on leluja, joilla yritetään paikata mokia rakennussuunnittelussa.
Kyllä tietty silloin kannattaa, jos rakennus muuten käyttökelponen.
Kyllä mäkin tietty mieluummin jollain gramerilla kuin 956 kormicilla..
Bobcat ei ole lelu!!
-
Vanha kunnon Bobcat on varsin tehokas ja ketterä kuormaaja ahtaissa tiloissa, pääsee kyllä näyttämään kyntensä väljemmissäkin. Tekee kuorman paljon nopeammin kuin traktori.
Lelu mikä lelu.
Muutama vuosi sitten tehtiin sellaiseen tilaan lattia, mihin ei traktorilla mahtunu ja ajettiin maata popparilla ulos ja voi taivas mitä tuhertamista, eihän se mene mihinkään jos ei ole kuivaa betonia alla.
Saman homman olis pikkuvaltterilla tehny tunnissa, mihin popparilla kulu koko päivä. Seuraavassa vastaavassa projektissa tehtiin seinään traktorin kokoinen reikä, niin suju puolet nopeemmin.
Jollain popparilla ei edes ylety lantakärryyn (2,5 metriä korkeus) saati sitten sellasella pikkukipolla kukaan viitti lappaa. Lanta liikkuu, ku kauhaan menee puoltoistamottia kerralla, reilu kymmenen laakia ja menox..
-
Lelu mikä lelu.
Muutama vuosi sitten tehtiin sellaiseen tilaan lattia, mihin ei traktorilla mahtunu ja ajettiin maata popparilla ulos ja voi taivas mitä tuhertamista, eihän se mene mihinkään jos ei ole kuivaa betonia alla.
Saman homman olis pikkuvaltterilla tehny tunnissa, mihin popparilla kulu koko päivä. Seuraavassa vastaavassa projektissa tehtiin seinään traktorin kokoinen reikä, niin suju puolet nopeemmin.
Jollain popparilla ei edes ylety lantakärryyn (2,5 metriä korkeus) saati sitten sellasella pikkukipolla kukaan viitti lappaa. Lanta liikkuu, ku kauhaan menee puoltoistamottia kerralla, reilu kymmenen laakia ja menox..
Miksi haukkua konetta jos kuskissa vika? Kaikki koneet ei vaan sovi kaikkien käteen?
En kyllä itse edes harkitsisi 15 motin lastaamista pienkuormaajalla varsinkin jos useemman kuorman verran ajettavaa.
Toistetaan:
Koneet hommien mukaan.
-
Lelu mikä lelu.
Muutama vuosi sitten tehtiin sellaiseen tilaan lattia, mihin ei traktorilla mahtunu ja ajettiin maata popparilla ulos ja voi taivas mitä tuhertamista, eihän se mene mihinkään jos ei ole kuivaa betonia alla.
Saman homman olis pikkuvaltterilla tehny tunnissa, mihin popparilla kulu koko päivä. Seuraavassa vastaavassa projektissa tehtiin seinään traktorin kokoinen reikä, niin suju puolet nopeemmin.
Jollain popparilla ei edes ylety lantakärryyn (2,5 metriä korkeus) saati sitten sellasella pikkukipolla kukaan viitti lappaa. Lanta liikkuu, ku kauhaan menee puoltoistamottia kerralla, reilu kymmenen laakia ja menox..
Miksi haukkua konetta jos kuskissa vika? Kaikki koneet ei vaan sovi kaikkien käteen?
En kyllä itse edes harkitsisi 15 motin lastaamista pienkuormaajalla varsinkin jos useemman kuorman verran ajettavaa.
Toistetaan:
Koneet hommien mukaan.
Niin olis tarvinnu varmaan itte ajaa ;) ;D
No töissä oli kokenut urakoitsija, joka osas kyllä piruetteja kahdella pyörällä, mutta maapohjalla ei silti edenny, ei sitten millään.
Ps. shittikärryn vesitilavuus 17 mottia.
-
Meillä on käytössä liukuohjattava pienkuormaaja. Sen tekemää työtä = rehunjako ei voi tehdä traktorilla, sillä traktori ei mahdu navettaan. Ennen homma tehtiin käsin kottikärryä apuna käyttäen, mutta koska emäntä aikoi tehdä hommia vielä jonkin aikaa niin itseään säästääkseen investoi toistakymmentä tuhatta euroa uuteen pienkuormaajaan. Järkeä tai ei, mutta kyllä sitä ikävä oli sen pari viikkoa kun siihen yritettiin saada uutta kannentiivistettä...
EI pysty nostelemaan pyöröpaaleja, EI voi käyttää trukkipiikkejä mihinkään (kun ei ole peräpainoa + liukuohjaavalla muutenkin vähän haastavaa), EI voi ajaa nurmikolla ellei ole tarkoitus uusia nurmikkoa. Mutta on pirun kätevä siihen, mihin sitä käytetään. Ei siihen kyllä tuu kuin 200 tuntia vuodessa.
Mitä ottaisin: sellaisen, joka (ei tärkeysjärjestyksessä)
a) maksaa kymppitonnin ja tukee silti merkittävällä osuudella kotimaista konepajateollisuutta
b) nostaa tonnin kolmeen metriin
c) on kapealla pöydällä ajettaessa liukuohjattava = tenniksen peluu onnistuu+kääntyy paikoillaan ympäri
d) on pihalla ajettaessa runko-ohjattava/nelipyöräohjattava, ei kiertyvää runkoa
e) omaa nousevan/laskevan työkonekiinnikeen myös takana = tarvittaessa esim. painot siihen - silti riittävän lyhyt
f) mahtuu metrisestä ovesta ja pysyy silti pystyssä sillä tonnin kuormalla
Ai niin, tähän pyydettiin asiallisia vastauksia... :)
-
Halpa, näppärän kokoine, helppo käyttää, vähäpäästöine, kattamaton, diesel, hiljainen ja etenkin turvallinen että ei esim. lehemä tunge kieltään ja saa sähkäriä siitä.
-
Pitäisköhän lähteä 520 kanssa Talvivaaraan tienuuseen..
-
No mikä ettei. Suatat ehkä päivän selevitä enne ku jiät tumpperin alle. Kuski suattaapi aatella:"olipa iso kivi.."
Mut onnee yritykselle.
-
Hankinta
hinnaltaan edullinen.
Ehdottomasti toimintavarma. Ei lastentauteja, kuten joissakin vihreissä boonusta kerryttävien, suurempaan kauppaketjuun kuuluvien maatalousmyymälöiden tuotteissa.
Kuski takavaunuun linkussa.
-
Hyvinhän tuo sinne joukkoon sopisi.
Ei kauaa tarviisi varrota kuorman täyttymistä, ja kun tumpperit hyytyy ylämäkeen, niin voisi sujahtaa vattan alta ohitte..
-
Asiallinen vastaus:
- Runko-ohjattava
- nostaa min.1500kg yli 2,6m:iin ja pysyy vakaana
- kaatokuorma linkussakin tonnin pintaan
- painaa alle 1700kg
- kiskoo kaikissa tilanteissa kaikista neljästä nurkasta
- takanostolaite
- hinta halpa tietenkin ja valmistaja maksaa remonttipäivät
- ajonopeus 20km/h
- hydraulinen kauhanvaihto
- euro-kiinnikkeet
- mahdollisuus auttaa ajohydrauliikkaa työhydrauliikalla tiukemmissa nousuissa
- muki-/tölkkiteline
- alhainen käyntiääni
- vakaaja ja kellunta
-
Suattas yhen kauhallisen jäläkeen olla isäntä vuatimassa kuormaajalta korvauksia kun teki ison lastin. sutaas olla kone ja kärri rutussa alta aikayksikön.. ;D
-
Asiallinen vastaus:
- muki-/tölkkiteline
Totta,kuka sitä avantilla ny selvinpäin pyörii ;D