Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JiiPee42 - 10.03.09 - klo:21:12
-
taitavat olla kestäviä vehkeitä
http://www.youtube.com/watch?v=zE5-qoy4pC4&feature=related
-
taitavat olla kestäviä vehkeitä
http://www.youtube.com/watch?v=zE5-qoy4pC4&feature=related
Ehkä Pekka löytää meille semmosen veturin niin voimme vaihtaa FX:it pois ;D ;D ;D
-
taitavat olla kestäviä vehkeitä
http://www.youtube.com/watch?v=zE5-qoy4pC4&feature=related
Ehkä Pekka löytää meille semmosen veturin niin voimme vaihtaa FX:it pois ;D ;D ;D
***** fx lähtee hautaan mukaan...... ;)
-
Kyllähän nuo ku nuapurilla on kait noin 5 vuotta ollu semmone saatan pienellä noukkijalla ja sivulla kulukeva tarkkuusvehe ollu, kerran vua pyörä rikki muut pelannu ainakii miun tietosesti hyvi. Mut turka kai sitä lelua on verrata noihin urakkavempeleisiin niinku tossa linkisä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=22kqK2--ueI
Junkkarin super chop ois varmaankin aika solmussa jos 370hv voimalla pyörittäs päivän. :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=22kqK2--ueI
Junkkarin super chop ois varmaankin aika solmussa jos 370hv voimalla pyörittäs päivän. :D
Junkkarille näytti riittävän puolituntia ja 200hv...
-
http://www.youtube.com/watch?v=22kqK2--ueI
Junkkarin super chop ois varmaankin aika solmussa jos 370hv voimalla pyörittäs päivän. :D
Junkkarille näytti riittävän puolituntia ja 200hv...
Miten tuossa 1355 jf:ssä on voimansiirto rakennettu ???
-
Kestäväksi jos ei muuten..
-
http://www.youtube.com/watch?v=22kqK2--ueI
Junkkarin super chop ois varmaankin aika solmussa jos 370hv voimalla pyörittäs päivän. :D
Junkkarille näytti riittävän puolituntia ja 200hv...
Miten tuossa 1355 jf:ssä on voimansiirto rakennettu ???
Mun mielestä samoin kuin 1350:ssä, akseleilla. Noukkimelle ja syöttölaitteille voima menee kiilahihnojen kautta jotka pyörittää alennuslaatikkoa, nämä kiilahihnat löysäämällä löytyy syöttölaitteiden pakki aivan kuten pienemmissäkin. Suurimpana erona näiden kahden mallin välillä hakkuri,tuossa uudessa teriä 8 per kierros(40) kun vanhasssa 6(30).
Ihmettelen kuinka noissa on kytkimet säädetty ettei noukinta lyö tukkoon, vanhemmassa syötön kytkinlevyt kulutustavaraa mikäli kosteaa/möykkyistä karhoa. Riitti 200heppaa pehmittämään kitkalevyt,kertaakaan ei oo traktori eteen sammunut,aina on noukin mennyt ensimmäisenä tukkoon ??? Suurin vetotehon tarve kummallakin mallilla samaa luokkaa,tuo 370 heppaa olisi ainakin oman silppurin edessä ollut melkoisen työttömänä tai sitten mulla käytössä olevat hepat tehokkaampia ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=22kqK2--ueI
Junkkarin super chop ois varmaankin aika solmussa jos 370hv voimalla pyörittäs päivän. :D
Junkkarille näytti riittävän puolituntia ja 200hv...
Miten tuossa 1355 jf:ssä on voimansiirto rakennettu ???
Mun mielestä samoin kuin 1350:ssä, akseleilla. Noukkimelle ja syöttölaitteille voima menee kiilahihnojen kautta jotka pyörittää alennuslaatikkoa, nämä kiilahihnat löysäämällä löytyy syöttölaitteiden pakki aivan kuten pienemmissäkin. Suurimpana erona näiden kahden mallin välillä hakkuri,tuossa uudessa teriä 8 per kierros(40) kun vanhasssa 6(30).
Ihmettelen kuinka noissa on kytkimet säädetty ettei noukinta lyö tukkoon, vanhemmassa syötön kytkinlevyt kulutustavaraa mikäli kosteaa/möykkyistä karhoa. Riitti 200heppaa pehmittämään kitkalevyt,kertaakaan ei oo traktori eteen sammunut,aina on noukin mennyt ensimmäisenä tukkoon ??? Suurin vetotehon tarve kummallakin mallilla samaa luokkaa,tuo 370 heppaa olisi ainakin oman silppurin edessä ollut melkoisen työttömänä tai sitten mulla käytössä olevat hepat tehokkaampia ;)
1355 tietääkseni noukkimen kierrokset kovemmat joten asitä kautta kestää vetää lujempaa .1350 kestää märällä rehulla noin 200hv ottaa voa kierrokset 1080 ja siinä rupee oleen rajolla tukkiiko ja tosi kuivalla kestää 270hv ottaa kohtuudella ,enemmästä ei tietoa mutta jos kierrokset sais voimanottoon 1200-1300 niin varmaan kärsis ottaa tuon 370hv kuivalla .
-
hyvin on jf:ät kestäneet. Naapureilla on ollut urakkakäytössä. Toisella kaksi 900:sta ja toisella kolme 900:sta ja yks 1050. Molemmat ajaneet suuria määriä koneilla veturina toisella ollut 200hp kone. taitaa olla että jf on tarkkus-silppurien kingi. ja luotettavuus omaa luokkaansa.
-
http://www.youtube.com/watch?v=22kqK2--ueI
Junkkarin super chop ois varmaankin aika solmussa jos 370hv voimalla pyörittäs päivän. :D
Junkkarille näytti riittävän puolituntia ja 200hv...
Miten tuossa 1355 jf:ssä on voimansiirto rakennettu ???
Mun mielestä samoin kuin 1350:ssä, akseleilla. Noukkimelle ja syöttölaitteille voima menee kiilahihnojen kautta jotka pyörittää alennuslaatikkoa, nämä kiilahihnat löysäämällä löytyy syöttölaitteiden pakki aivan kuten pienemmissäkin. Suurimpana erona näiden kahden mallin välillä hakkuri,tuossa uudessa teriä 8 per kierros(40) kun vanhasssa 6(30).
Ihmettelen kuinka noissa on kytkimet säädetty ettei noukinta lyö tukkoon, vanhemmassa syötön kytkinlevyt kulutustavaraa mikäli kosteaa/möykkyistä karhoa. Riitti 200heppaa pehmittämään kitkalevyt,kertaakaan ei oo traktori eteen sammunut,aina on noukin mennyt ensimmäisenä tukkoon ??? Suurin vetotehon tarve kummallakin mallilla samaa luokkaa,tuo 370 heppaa olisi ainakin oman silppurin edessä ollut melkoisen työttömänä tai sitten mulla käytössä olevat hepat tehokkaampia ;)
225 heppaa näkyi olleen valmistajan maksimi suositus tuolle 1355:lle ja päävoimansiirron kytkin kestää 2100 nm .............