Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: paalipoika - 25.01.19 - klo:23:41
-
Onko tuollaisista kokemusta? Kattelin netistä, hintahaarukka aika laaja, 150- 450 äkkiä katsottuna, hinta ja laatu kulkee varmasti käsikädessä. Eikö olisi kovin kätevää kun olisi joka traktorissa oma irtonainen sarja matkassa aina, ei tarttis tehdä niitä kunnostus sulkemisia enään? Ja kärryn lainaaja saisi itse tuskailla valojen kanssa. Mutta toimiiko ne, pysyykö mangnedteilla varmasti kiinni, kestääkö?
-
k-market mainostaa 119 ekua kysy sieltä
-
seuraavassa koneviestissä nuista juttua... lie nuita kokasseet. kait ne lantamannen myymiä ...
-
Jos ei johdolliset kestä, en jaksa uskoa johdottomien toimintaankaan. Joko ne on tyhjät tai hukassa tms. Kyllä se valojen toiminta lähtee penkin ja ratin välistä.
-
ite laitellu kaikkiin noihin isompiin värkkeihin kiinteät valot. jää paljon arvailuja pois. ja kestäneet hyvin jo vuosia. kait niitä varookin hieman..
-
Onko nuo semmoista sorttia joilla tekee talvellakin jotain muutakin kuin ehkä täyttää muodollisuudet pihalta lähtiessä? Metsäkärryssä semmoiset johdolliset ledit, että ne muurautuvat täysin pimeiksi muutaman kilometrin matkalla jos on pari kolme senttiä pöllyävää pakkaslunta tiellä.
-
Onko nuo semmoista sorttia joilla tekee talvellakin jotain muutakin kuin ehkä täyttää muodollisuudet pihalta lähtiessä? Metsäkärryssä semmoiset johdolliset ledit, että ne muurautuvat täysin pimeiksi muutaman kilometrin matkalla jos on pari kolme senttiä pöllyävää pakkaslunta tiellä.
Ihan sama ongelma nykyautojenkin perävaloissa - jos ne nyt yleensä päivällä palavat.
LEDit eivät tuota riittävästi hukkalämpöä että jaksaisi sulatella lumet pois.
-
Hieno systeemi jos oikeesti pelittää.
Ahan tarpeeks monta johtoa korjanneena en johdollisia kaipaa kyllä ollenkaan.
Sekä niitä lamppujen pohjia yms rassannu liikaa.
No ledejä eitarvi rassata mutei nekään kyllä kovinkauaa yleensä kestä. Vaikka kuinka luvataan mutta paskatkestää.
Että sikäli kalliit on moiset jos samoin pehmiää kun esmes työvalot.
Työvalolle luvatun 30 000h käyttöiästä toteutui alle 10osa. Toki palaahan niissä joku ledivielä mutta suurinosa kuolleet on😠
-
Ledit vaatii hyvän kontaktin liittimissä, toimii pienellä virralla, ei paljon "hitsaa" kontaktia kuntoon. Tärinä vai lämpö noita työvaloja tuhoaa, joistakin tulee akvaario?
-
Luulisin että tärinä ja kosteus pilaa nuo.
Huomattavaa lämpöähän ei edes tuollainen 60w ledi kehitä.
-
just tuo kondessivesi on pilannu monta valoa .. vaikka olis millaset luokitukset..
-
Ihan yhtälailla tuntuu nuo halvat ledisarjat hajoilevan. Palavat ja vilkkuvat miten sattuu, kun kontakti taas huono jossain välissä tai vettä päässyt sisään.
-
ja surkeimmilta näyttää nuo niin makeet valojuovat joita joissain autoissa on; muutama leti välistä ei pala ja on kuin olis joku ryssän vehe.. vaikka laatumerkki pitäis olla.. tosa yhen aika uuten ( tai ketustako miä tiiän ku en nuita tunne ) autin perässä ajelin ja kolmannes leteistä ei toiminna... vilkku oli aika nolo..
-
ja surkeimmilta näyttää nuo niin makeet valojuovat joita joissain autoissa on; muutama leti välistä ei pala ja on kuin olis joku ryssän vehe.. vaikka laatumerkki pitäis olla.. tosa yhen aika uuten ( tai ketustako miä tiiän ku en nuita tunne ) autin perässä ajelin ja kolmannes leteistä ei toiminna... vilkku oli aika nolo..
https://youtu.be/pZqpjKI8y5Q?t=32
Tää ainakin on ryssän Audi :D
-
valosou.. lämmässä tallissa uutella autolla hyä...
-
Itsellä ollut vähän aikaa nuo lantamiehen 119€ valot. Pakkasellakin jaksoi päivän palaa mitä tuli kärryä vedettyä. Helppo laittaa. Salkusta töpseli traktorin perään ja valot kärryn takalaitaan. Pysy paikoillaan vaikka hydraulista takalaitaa kolluutin ja oli siinä kiinni. Uskon että voi olla pitkä ikäiset jos vie aina yöksi lämpimään ja lataukseen. Varmaan äkkiä entiset jos pakkasessa säilyttää.
-
onko niissä magneetti kunnolla kiinni, ettei jää runkoo kun vie valoja. kuten tapahtuu noissa yleisesti myynnissä olevista takavalosarjoissa. ite alkannu liimaamaan nuo magneetit nuihin runkoihin.
-
Vastukset vielä siihen antennitöpseli pötikkään että merkkivalo hytissä pelaa ni ei murhetta. Vilkuttaahan se ku kerran merkkivalo vilkuttaa... ;)
-
nii toimiiko nää jollain aurinkokennolla vai, ite en moiseen vaivaudu räpeltään.Valot toimii kärryissä kun ne ovat kunnolla asennettu, tilapäiskäyttöön on irtovalosarja joka sopii siihen missä sitä tarvitaan.Mitään helkutin lisävirityksiä tarvi tehdä.... Noo Oksahan on sähköpuolen nero tykkää ropeloida noiden johtojen kanssa.Ite heitän tuon varalamppusarja kärryn persukseen jos ne kiinteät ei toimi.Kätsy homma.
-
En näkisi näitä mitenkään vaivattomana ratkaisuna, erikois tilanteisiin ja käyttöön.
-
En näkisi näitä mitenkään vaivattomana ratkaisuna, erikois tilanteisiin ja käyttöön.
Kun lainaa kärryä niin kätevä heittää hytistä johdottomat valot kärryn perään eikä tartte polttaa sulakketta kun tuikkaa sen kerran yliajetun töpselin kiinni
-
Itsellä ainakin suurin syy tällaisiin johdottomiin valoihin on se, että ne pysyy puhtaana kun voi asentaa kärryn nousevaan takalaitaan. Johtimilla olevat ei pysy siellä pakkasella ehjänä ja alhaalla kipatessa paska sotkee valot.
-
Ostin täältä, ja lähettivät vielä rahtivapaasti postilla, ja ainakin vielä toiminut mainiosti:-)
https://www.svh.fi/Langaton-Led-per%C3%A4valosarja/4272/351224/
Myy varmaan muutkin...
-
https://www.koneviesti.fi/huolto-tyokalut/artikkeli-1.369374
-
nuo alko heti kiinnostaa ku on parit perään ajot nähny ... kyl on helppo siirtää vastuuta myös muille..