JD lippis päähän ja tyhmänä kyselemään ::)Jos on Ventti lippis päässä niin esittelijät tulee kysymään, että haluaako herra rahamies koeajaa Agcon lippulaivan, eli uudistun version variosta... ;D
Jos Fendt merkkivaatteisiin verhoutuun niin esittelijät
halvaantuu välittömästi havaitessaan ylivoiman olevan paikalla ;D
JD lippis päähän ja tyhmänä kyselemään ::)ventin miehen kannattaa ostaa koeajamatta, paremman saavat varmasti ;D ;D ;D ;D
Jos Fendt merkkivaatteisiin verhoutuun niin esittelijät
halvaantuu välittömästi havaitessaan ylivoiman olevan paikalla ;D
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.
Aikooko joku hyödyntää Valtrakiertuetta ja käydä ajamassa Versua?
ti 3.3. Salo, Salitunkatu 6
Liljendal, Granholmvägen 14
ke 4.3. Turku, Kärsämäentie 49
Vantaa, Juhanilantie 2
to 5.3. Loimaa, Turuntie 63
Hämeenlinna, Luukkaankatu 2 B
pe 6.3. Huittinen, Autokatu 4
Forssa, Peltokatu 5
Aikooko joku hyödyntää Valtrakiertuetta ja käydä ajamassa Versua?
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.
Tahtoo vaan kuulemma tietyt jonteeret jäädä markille senverta sitkeään seisomaan että syystäkin myyjät niitä vierastaa. Ei ihan niin pahoja kuin Lamborghinit mut melkein. Osuuskaupan perse kai kestää paremmin seisottaa käytettyä rautaa varastossa.
On tuollainen koeajettu ja ehkä vähän pettymys, ettei muuta ole uutta kuiin loota.hyde vivut on kyllä huonossa paikkaa se pisti silmään ja "käteen"
On tuollainen koeajettu ja ehkä vähän pettymys, ettei muuta ole uutta kuiin loota.
Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D
Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D
200k€ traktoriin kiini, niin ei kyllä ole vara ostaa uusia työkoneita. Vedetään 200 heppasella 2,8 metristä esa-patu äestä vuosimallia 1975.
Ylpeys ei anna periksi ostaa 100k€ Valtraa ja loppu rahalla uusia työkoneita. ;D
Sitä ei osteta sentakia kun se on paska.Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D
200k€ traktoriin kiini, niin ei kyllä ole vara ostaa uusia työkoneita. Vedetään 200 heppasella 2,8 metristä esa-patu äestä vuosimallia 1975.
Ylpeys ei anna periksi ostaa 100k€ Valtraa ja loppu rahalla uusia työkoneita. ;D
***Tai rynäveeteetä 80000€:lla
Kateuden kukka se jne.....
On se helevetti kumma miten jaksetaan meuhkata, jos kaikki ei aja valteemilla tai massersmitillä.
Niin aina kun puhutaan fendtistä, niin alkaa moinen kapeli korostetusti, kauhia on kaipuu laatukoneeseen, mutta kun ei ite raski/kehtaa ostaa ku peleko on että kaveri haukkuu sitte pölijäksi niin pitää koittaa mollata minkä kerkiää...
Koeajot on raatilaisten osalta varmasti ajeltu. Mitä jäi mieleen? Mitä Valtran pitäisi vielä parantaa?
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.Perustele ventin vaihdelaatikon vanhanaikaisuus-onko käytännön tietoa vai esson baarin luuloa? Ja jos ventti on kallis-onko samankokoinen Ässsssä valmetti sitten ilmainen..??
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.
Tuloksiin kantaa ottamatta, tuosta linkistä löytyisi vähän hyötysuhdetietoja eri merkeiltä.
http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.
millä lailla siinä huono hyötysuhde taitaa olla tosiasiassa dynä 6 vaihteiston jälkeen paras ;)
lue ruotsinkielinen tractor power siinä puolueeton testi 1dynä vt 7495 2 fendt 820 sitte pitkä väli ja muut. kummassaki sama laatikko ja jos huono hyötysuhde eivät ois pärjänneet testissä
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.
millä lailla siinä huono hyötysuhde taitaa olla tosiasiassa dynä 6 vaihteiston jälkeen paras ;)
lue ruotsinkielinen tractor power siinä puolueeton testi 1dynä vt 7495 2 fendt 820 sitte pitkä väli ja muut. kummassaki sama laatikko ja jos huono hyötysuhde eivät ois pärjänneet testissä
Aivan varmasti on kyllä hyötysuhde huono. En tiedä mitä svedut on tutkinut, mutta fysiikan lakeja tuskin on voitu vääriksi todistaa.
Hydrauliveto on väkisin hyötysuhteeltaan huono. Näin luki myös Koneviestissä joten eiköhän pidä paikkansa
onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .
onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .
http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
Kyllä tuolta löytyy ihan "oikeita" lukuja eikä prosentuaalisia, eli paljonko voimanotossa on tehoa milläkin kierroksilla ja paljonko renkailla milläkin ajonopeudella. Moottoria eivät sentään ole ruvenneet irroittamaan joten konetehon kohdalla on luottaminen valmistajan ilmoituksiin.
Esim. MF7495 em. testien mukaan:
MAX pto 168.6hp / 1900rpm
MAX renkailta 134.8hp / 7.64km/h
Nyt kun vielä tietää paljonko valmistaja ilmoittaa moottoritehoiksi, niin pystyy laskemaan hyötysuhteita moottorin, voimanoton ja rengastehon väliltä.
Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia testejä löytyy tuolta.
kestävä koppi ainaki ventissä. http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related
kestävä koppi ainaki ventissä. http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related
kestävä koppi ainaki ventissä. http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related
Paras oli kun se ylipainoinenhevirölli kömpi takalasista pihalle.
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.Mitä tekee portaattomilla tai monilla pikavaihteilla, kun vaan voimaa on tarpeeksi 8)
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.Mitä tekee portaattomilla tai monilla pikavaihteilla, kun vaan voimaa on tarpeeksi 8)
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o
maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..?
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o
maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..?
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o
maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..?
hyvä että rotoja rääkätään... muistit kai antaa perusteellisen palautteen ? ;D
Vanha kunnon keppiloota mieluisempi, eikä tartte joka perkuleen pykälää latoa läpi joka kerta 0-50.
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o
maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..?
Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
No käskee voi vaikka akkaa painumaan *****un, mut kerro mihen sää niitä kaikkea systeemeitä tarviit? ???Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Varioo jo lähes 5000 tuntia käskeneenä kun istuu uuden Valtun
koppiin nii nappuloiden sekamelska ihan mahoton, Variossa kaikki
on niin Saksalaisen yksinkertaista ja selvää :o
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?Sain Fendtin heti liikkeelle.
KYSYMYS KUULUU: MIHEN NOITA KAIKKEA TARVII NORMAALILLA MAATILALLA ??? Ei taida ko. koneiden omistajat itsekään tietää.... ;DTässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?Sain Fendtin heti liikkeelle.
Versun saa lapsikin liikkeelle, mutta aluevaihteita en löytänyt :-[
Versussa oli ihan järkyttävästi katkaisimia. Mielestäni Fendt oli selkeämpi. Eihän siinä ollut kun se monitoimijoysticci, etu ja takanostolaitteen hallinnat ja näyttö.
Versu nappia täys, vaikkei siinä mitään ollutkaan. Ja napit missä sattuun. Nolotti ihan Valtramiesten puolesta, niin huono vaihteisto mielestäni oli.. Mitä uutta tuossa oli? Ei niin yhtään mitään, niskat vaan meni kipeäksi.
valmetti tosiaan täynnä nappia, vanhat advancetki jo. mihin ne kaikki o?Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Varioo jo lähes 5000 tuntia käskeneenä kun istuu uuden Valtun
koppiin nii nappuloiden sekamelska ihan mahoton, Variossa kaikki
on niin Saksalaisen yksinkertaista ja selvää :o
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.
Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???LainausTässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.
Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?LainausEi tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.
Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.
Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???LainausTässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.
Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?LainausEi tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.
Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.
Ahdas ovi ja jyrkät rappuset :PEt sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???LainausTässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.
Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?LainausEi tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.
Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.
Mikä ominaisuus esim. Fendtissä oli mitä ei mihinkään tarvi?
Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Voit hallinnoida eri lohkojen ja työsuoritusten tehoa helpostiLainausKertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Voit hallinnoida eri lohkojen ja työsuoritusten tehoa helposti, lisäksi voit käyttää tietojärjestelmän seurantaa esim hinnoittelua varten, tai työkoneen suorituskyvyn optimointiin, ettet aja tappiolla. Fendtin voimansiirtoa voi käyttää optimoimaan työsuorituksen koska on mahdollista tehdä pienikin nopeusmuutos helposti. Tai sitten valitset mahdollisimman polttoainetaloudellisen ajosuorituksen.
Siihen voit käyttää kaikkia Fendtin toimintoja. Mutta ei se tarkoita että Fendt on välttämätön kaikille, ajoa pitää olla runsaasti ennenkuin hintaeron saa takaisin.
Lisää selitystä missä tarvitaan ???
No taitaa vaan olla et ei noita osaa ees kukaan kaikkia käyttää.... ;D Saati tarvita ;D
Lisää selitystä missä tarvitaan ???
Vähän niin kuin... Kaupunkilaiselle selittäis maataloutta. Kyllä kaupunkilaiset tietävät vaikka ei nillä ole kokemusta. Tietävät silti paremmin. ;D
Pientä kateutta ilmassa ;D;D ;D Joo, keppivaihteisia valluja.... ;D
No taitaa vaan olla et ei noita osaa ees kukaan kaikkia käyttää.... ;D Saati tarvita ;D
Lisää selitystä missä tarvitaan ???
Vähän niin kuin... Kaupunkilaiselle selittäis maataloutta. Kyllä kaupunkilaiset tietävät vaikka ei nillä ole kokemusta. Tietävät silti paremmin. ;D
Lisää selitystä missä tarvitaan
Sää oot varmaan sen ikänen et tiedät mitä hevosella tehdään pellolla ;D En mää mitään omaa rattoria tarvi, noista sun antamista teknisistä toiminnoista riittää vielä mun karhin eteenkin ihan tarpeeks tehoja...ja säätöjä.... ;DLainausLisää selitystä missä tarvitaan
Onko sinulla traktoria? Mikset käytä hevosta? Mihin traktoria tarvit?
onkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi.. aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon 8)
151 hitekkionkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi.. aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon 8)
Mikäs malli?
onkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi..
>>No tietysti vaihtamalla sen PEURAAN :P :P ;D
aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon..
Nimenomaan tämmöisten pikku*****maisuuksien takia on valttu saanu jäädä multa kauppaan;humppakaasu,viimeistelemätön laatu hytissä(kaikenlaisilla torxipäisillä kipsilevyruuveilla listat ym..rököstelty kiinni) Sellainen halvalla tehdyn makuinen monesta kohtaa. Jakkara nytkyy sinne sun tänne, nappulaa niinkun dc;10;n cabiinissa ja hanikkaa ties mihinkä, eikä edes puoliakaan tarvitse kuin ehkä kerran vuodessa..Nämä kaikki olleet jo 05-sarajalaisissa ja kehitystä ei vaan tapahdu ??? >:(
http://www.duell.fi/product_info.php?cPath=332_339_713&products_id=93319
Tämmösen kun laittaa kaulansa ympärille niin on turvallista ajella ;D
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.
No joo, hyvän koneen ovat annettuun aikaan nähden saaneet aikaan, toivottavasti tulee "versio 2" parin vuoden sisällä ettei kilpailijat aja yli.
Se että pomppas myynnin kärkeen hetkeksi kertoo lähinnä sen, että patoutunut ostohalu portaattomaan yhdistettynä merkkiuskollisuuteen pääsi purkautumaan.
Ensi vuoden (2012) tilastot tosi mielenkiintoista luettavaa kun "piikin" pitäis olla tasottunut.
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.
No joo, hyvän koneen ovat annettuun aikaan nähden saaneet aikaan, toivottavasti tulee "versio 2" parin vuoden sisällä ettei kilpailijat aja yli.
Se että pomppas myynnin kärkeen hetkeksi kertoo lähinnä sen, että patoutunut ostohalu portaattomaan yhdistettynä merkkiuskollisuuteen pääsi purkautumaan.
Ensi vuoden (2012) tilastot tosi mielenkiintoista luettavaa kun "piikin" pitäis olla tasottunut.
Versu ei ole portaaton vaan direct!
Olipas Oskari melko hyvin kirjoitettu vertailu!
Mikä Jonnu/Valtu sulla vertailuparina?