Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aaknuuti - 03.03.09 - klo:13:46

Otsikko: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: aaknuuti - 03.03.09 - klo:13:46
Aikooko joku hyödyntää Valtrakiertuetta ja käydä ajamassa Versua?

ti 3.3.      Salo, Salitunkatu 6
               Liljendal, Granholmvägen 14
ke 4.3.    Turku, Kärsämäentie 49
               Vantaa, Juhanilantie 2
to 5.3.     Loimaa, Turuntie 63
               Hämeenlinna, Luukkaankatu 2 B 
pe 6.3.    Huittinen, Autokatu 4
               Forssa, Peltokatu 5
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ojala - 03.03.09 - klo:14:52
JD lippis päähän ja tyhmänä kyselemään  ::)
Jos Fendt merkkivaatteisiin verhoutuun niin esittelijät
halvaantuu välittömästi havaitessaan ylivoiman olevan paikalla  ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SomeBody77 - 03.03.09 - klo:15:14
JD lippis päähän ja tyhmänä kyselemään  ::)
Jos Fendt merkkivaatteisiin verhoutuun niin esittelijät
halvaantuu välittömästi havaitessaan ylivoiman olevan paikalla  ;D
Jos on Ventti lippis päässä niin esittelijät tulee kysymään, että haluaako herra rahamies koeajaa Agcon lippulaivan, eli uudistun version variosta...  ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Terminator - 03.03.09 - klo:16:24
Fendt lippis päähän niin myyjä tietää että tuolle ei tarvii antaa alennuksia, korkeintaan hinta pitää tuplata. ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cynic - 03.03.09 - klo:18:07
Pitää kyllä käydä, kunhan tulevat tännepäin. Alkaa vanha kalusto hajota käsiin joten ehkä vuoden päästä uskaltais ottaa tarjouksen muutamasta tuon kokoluokan koneesta, kun te muut ensin olette hieman kokeilleet mistä hajoaa...  :D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: icefarmer - 03.03.09 - klo:18:12
JD lippis päähän ja tyhmänä kyselemään  ::)
Jos Fendt merkkivaatteisiin verhoutuun niin esittelijät
halvaantuu välittömästi havaitessaan ylivoiman olevan paikalla  ;D
ventin miehen kannattaa ostaa koeajamatta, paremman saavat varmasti ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Heino Leino - 03.03.09 - klo:18:22
näkkyhän ne selekosessaki esittelevän, vaen heino on niin ujo että jeäpi vitjamunniin jalakoehin, hyvä jos nurkan takkaa ehin kuikistaa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: realisti - 03.03.09 - klo:18:36
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kantola - 03.03.09 - klo:19:11
Tietävät muuttaa euron kurssia heti, kun rahamies Ventin kamppeissa ilmaantuu paikalle. :P
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Hervast - 03.03.09 - klo:21:07
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.

Tahtoo vaan kuulemma tietyt jonteeret jäädä markille senverta sitkeään seisomaan että syystäkin myyjät niitä vierastaa. Ei ihan niin pahoja kuin Lamborghinit mut melkein. Osuuskaupan perse kai kestää paremmin seisottaa käytettyä rautaa varastossa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ropsoni - 03.03.09 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: realisti - tänään kello 18:36
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.

Tahtoo vaan kuulemma tietyt jonteeret jäädä markille senverta sitkeään seisomaan että syystäkin myyjät niitä vierastaa. Ei ihan niin pahoja kuin Lamborghinit mut melkein. Osuuskaupan perse kai kestää paremmin seisottaa käytettyä rautaa varastossa.

Höhöö. Eipä sillä VALTRALLAKAAN sen paremmin mene, takuukoneita menee kovalla tahdilla Suolahteen takasi ja koppeja menee oikasuhoitoon Härmään. Kopit sen takia kun ovat niin hirveellä mutkalla ettei lasit pysy ehjänä niissä, poksahteleevat omia aikojaan. Ventti porskuttaa, onko sitä myyty jo melkein 50 kpl?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Verku - 03.03.09 - klo:21:37
Aikooko joku hyödyntää Valtrakiertuetta ja käydä ajamassa Versua?

ti 3.3.      Salo, Salitunkatu 6
               Liljendal, Granholmvägen 14
ke 4.3.    Turku, Kärsämäentie 49
               Vantaa, Juhanilantie 2
to 5.3.     Loimaa, Turuntie 63
               Hämeenlinna, Luukkaankatu 2 B 
pe 6.3.    Huittinen, Autokatu 4
               Forssa, Peltokatu 5

Laita ny vielä omat tuntomerkkis että harhaanjohdettavat tietää että kuka myyjä siellä huutelee...... ;D

Ettei vaan mene provikat väärään taskuun kaiken tämän vaivannäön jälkeen.... ;)

"Hyödyntää valtrakiertuetta", viikon paras letkautus.... :D :D :D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: KJL - 04.03.09 - klo:20:21
Aikooko joku hyödyntää Valtrakiertuetta ja käydä ajamassa Versua?



Eipä tuo mitään ihmeellistä tarjonne, kun direktikin on jo koettu...
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: realisti - 04.03.09 - klo:20:46
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.

Tahtoo vaan kuulemma tietyt jonteeret jäädä markille senverta sitkeään seisomaan että syystäkin myyjät niitä vierastaa. Ei ihan niin pahoja kuin Lamborghinit mut melkein. Osuuskaupan perse kai kestää paremmin seisottaa käytettyä rautaa varastossa.

oli viimeskin meijän vaihokki niin iäkäs ettei siitä kovin paljoa varastotappiota... Möivät agrista sen pois parissa kuukauvessa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: zetor8045 - 04.03.09 - klo:21:17
myyjiä ei paljoo kiinnostanut tulla esittelemään turussa uutta versua... tai ehkä mulla oli sitten vaan liian kuraset vaatteet ja toivoivat että häivyn etten vaan istu sinne hyttiin  :o
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kuu - 04.03.09 - klo:23:23
On tuollainen koeajettu ja ehkä vähän pettymys, ettei muuta ole uutta kuiin loota.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: zetor8045 - 04.03.09 - klo:23:38
On tuollainen koeajettu ja ehkä vähän pettymys, ettei muuta ole uutta kuiin loota.
hyde vivut on kyllä huonossa paikkaa se pisti silmään ja "käteen"
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ojala - 05.03.09 - klo:13:33
On tuollainen koeajettu ja ehkä vähän pettymys, ettei muuta ole uutta kuiin loota.

http://www.youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwA

0-9 sekunnin välissä totuus... !   ;D

"Elämää suurempi puheenvuoro, LEGENDA"  ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: natikka - 05.03.09 - klo:16:20
onkohan nuolla ventti miehillä joku aiva oma kieli ??? hölökölökön kölökön se tulee nii se menee hölönkölön klö menee se tulee kölökönkölökön, ja lopuuksi se puhuu selevää paskaa ;D.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Valtramies - 05.03.09 - klo:17:36
Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Terminator - 05.03.09 - klo:17:41
Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D

200k€ traktoriin kiini, niin ei kyllä ole vara ostaa uusia työkoneita. Vedetään 200 heppasella 2,8 metristä esa-patu äestä vuosimallia 1975.
Ylpeys ei anna periksi ostaa 100k€ Valtraa ja loppu rahalla uusia työkoneita. ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Timppa - 05.03.09 - klo:19:53
Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D

200k€ traktoriin kiini, niin ei kyllä ole vara ostaa uusia työkoneita. Vedetään 200 heppasella 2,8 metristä esa-patu äestä vuosimallia 1975.
Ylpeys ei anna periksi ostaa 100k€ Valtraa ja loppu rahalla uusia työkoneita. ;D

***Tai rynäveeteetä 80000€:lla
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: +200 - 05.03.09 - klo:19:58
Taas täytyy ihmetellä, että mihin on isäntien rahat menny, kun YLIVOIMAISELLA raputtomalla venttiilillä vedetään 5-6 tn Tuhteja ja Velsoja... Ei jumal... Kummelia lainaten: Kaikki häpee teitä, teidän muijanneki häpee teitä ;D ;D ;D

200k€ traktoriin kiini, niin ei kyllä ole vara ostaa uusia työkoneita. Vedetään 200 heppasella 2,8 metristä esa-patu äestä vuosimallia 1975.
Ylpeys ei anna periksi ostaa 100k€ Valtraa ja loppu rahalla uusia työkoneita. ;D

***Tai rynäveeteetä 80000€:lla
Sitä ei osteta sentakia kun se on paska.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ala-Pertti - 05.03.09 - klo:20:54
Kateuden kukka se jne.....

On se helevetti kumma miten jaksetaan meuhkata, jos kaikki ei aja valteemilla tai massersmitillä.

Kukaan ei kuitenkaan kanna huolta kun kaikki ei köröttele nissanilla tai itäsuomen tuotteilla. Saahtana jotkut tollonkopit röyhistää merssuila tai pitkäkattoisilla volvottimilla tai autiilla ja jopa niillähi peeämveellä.
Fiddu ja sen milijoona kertaa kalliimmilla vekottimilla, kuin joku kuussatanen viijatti, jolla vois törötellä tientukkona ja bensa palais siinäkuin kalliimmillakin. :D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Halliorja - 05.03.09 - klo:21:13
Kateuden kukka se jne.....

On se helevetti kumma miten jaksetaan meuhkata, jos kaikki ei aja valteemilla tai massersmitillä.

Niin aina kun puhutaan fendtistä, niin alkaa moinen kapeli korostetusti, kauhia on kaipuu laatukoneeseen, mutta kun ei ite raski/kehtaa ostaa ku peleko on että kaveri haukkuu sitte pölijäksi niin pitää koittaa mollata minkä kerkiää...

Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: aaknuuti - 16.03.09 - klo:09:39
Koeajot on raatilaisten osalta varmasti ajeltu. Mitä jäi mieleen? Mitä Valtran pitäisi vielä parantaa?

Kankealta vaikuttaa edelleen, ilmeisesti etujousitus vie liikaa tilaa. Ohjaamo oli hiljainen ja mukava. Olisi ollut mukava ajella perättäin New Hollandin kanssa niin olisi voinut verrata vaihteiston toimintaa ja mukavuutta tuoreella muistilla. Pikavaihde tuntui nykivän ilman kuormaa ajettaessa.

Tämä vaihteisto oli muuten suomalaisen osaamisen/valmistamisen kannalta aivan ehdottoman tärkeä. Kyllä vaihteistojen tekeminen olisi pikku hiljaa ajettu alas jos olisi Fendtin laatikko nyt otettu. Tähän tulee hammastettavia/sorvattavia osia suomesta ja italiasta, mutta osaaminen(know how) on suomalaista.

P.S. Mielenkiintoista että suomalaiset taistelee ZF:ää ja muita isoja vastaan yksin. Tulee mieleen alihankinta/itse tekeminen vertailu. Mikä on traktoritehtaan ydinosaamista ja mitä voi ulkoistaa..
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: ijasja2 - 16.03.09 - klo:10:32
Koeajot on raatilaisten osalta varmasti ajeltu. Mitä jäi mieleen? Mitä Valtran pitäisi vielä parantaa?

Alueen vaihto jäi mieleen,hetkellinen tyhjä kohta jolloin kaasupohjassa kierrokset käväs korkealla,liekö häikkää ohjelmoinnissa vai onko eka versiot tälläisia ennen päivityksiä. Muuten pelitti mukavasti,vaihtoi riittävän pehmeästi ja oikeaan aikaan.

Kankea oli ännäläinen kyllä mutta suurimpana huomiona näin pitkästä aikaa uudemman Valtran puikoissa että hytistä hiton huono takanäkyvyys,vahvat takapilarit,isot lokasuojat ja istuin suht kaukana takalasista. Valtralla päivittäin ajavat ei sitä moittineet eli siihen kai tottuu mutta ei se "pimeyttä" poista...
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: natikka - 16.03.09 - klo:18:15
eikö se valametti käänny vieläkään :P????
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kuu - 16.03.09 - klo:18:30
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: tuunaaja - 16.03.09 - klo:21:34
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.
Perustele ventin vaihdelaatikon vanhanaikaisuus-onko käytännön tietoa vai esson baarin luuloa? Ja jos ventti on kallis-onko samankokoinen Ässsssä valmetti sitten ilmainen..??
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: lappalainen - 16.03.09 - klo:21:56
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.

millä lailla siinä huono hyötysuhde taitaa olla tosiasiassa dynä 6 vaihteiston jälkeen paras  ;)
lue ruotsinkielinen tractor power siinä puolueeton testi  1dynä vt 7495 2 fendt 820 sitte pitkä väli ja muut. kummassaki sama laatikko ja jos huono hyötysuhde eivät ois pärjänneet testissä
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cepu - 16.03.09 - klo:22:13
Tuloksiin kantaa ottamatta, tuosta linkistä löytyisi vähän hyötysuhdetietoja eri merkeiltä.

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: lappalainen - 16.03.09 - klo:22:25
Tuloksiin kantaa ottamatta, tuosta linkistä löytyisi vähän hyötysuhdetietoja eri merkeiltä.

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cepu - 17.03.09 - klo:18:24
onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .
[/quote]

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

Kyllä tuolta löytyy ihan "oikeita" lukuja eikä prosentuaalisia, eli paljonko voimanotossa on tehoa milläkin kierroksilla ja paljonko renkailla milläkin ajonopeudella. Moottoria eivät sentään ole ruvenneet irroittamaan joten konetehon kohdalla on luottaminen valmistajan ilmoituksiin.

Esim. MF7495 em. testien mukaan:

MAX     pto         168.6hp / 1900rpm
MAX   renkailta    134.8hp / 7.64km/h

Nyt kun vielä tietää paljonko valmistaja ilmoittaa moottoritehoiksi, niin pystyy laskemaan hyötysuhteita moottorin, voimanoton ja rengastehon väliltä.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia testejä löytyy tuolta.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kuu - 17.03.09 - klo:20:01
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.

millä lailla siinä huono hyötysuhde taitaa olla tosiasiassa dynä 6 vaihteiston jälkeen paras  ;)
lue ruotsinkielinen tractor power siinä puolueeton testi  1dynä vt 7495 2 fendt 820 sitte pitkä väli ja muut. kummassaki sama laatikko ja jos huono hyötysuhde eivät ois pärjänneet testissä

Aivan varmasti on kyllä hyötysuhde huono. En tiedä mitä svedut on tutkinut, mutta fysiikan lakeja tuskin on voitu vääriksi todistaa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cynic - 17.03.09 - klo:20:31
Miksi valitatte vaihteiston hyötysuhdetta joka on kuitenkin yli 80%. Soittakaa moottorienvalmistajille, heidän paskat dieselkoneet eivät edes pääse yli 40%...
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: lappalainen - 17.03.09 - klo:21:20
On koeajettu. Fendtin laatikko on auttamati vanhanaikainen jo nykyään, surkea hyötysuhde ja pirun kallis. En tiedä saako Fentiin nykyään ajovoimanottoa, aiemmin ei saanut.

millä lailla siinä huono hyötysuhde taitaa olla tosiasiassa dynä 6 vaihteiston jälkeen paras  ;)
lue ruotsinkielinen tractor power siinä puolueeton testi  1dynä vt 7495 2 fendt 820 sitte pitkä väli ja muut. kummassaki sama laatikko ja jos huono hyötysuhde eivät ois pärjänneet testissä

Aivan varmasti on kyllä hyötysuhde huono. En tiedä mitä svedut on tutkinut, mutta fysiikan lakeja tuskin on voitu vääriksi todistaa.

eihän mikään fysiikan laki osoita ,et variossa huono hyötysuhde  ;)
niinpä ruotsalaiset on testannu käytännössä ja mitäpä sitä selviä lukemia väärin väittämään ruotsalaisilla ei ole omaa traktorin valmistusta joten pystyvät tekeen puolueettoman testin . omat testit kans osoittaa ,että vario laatikossa on hyötysuhde kohillaan .
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kuu - 17.03.09 - klo:23:05
Hydrauliveto on väkisin hyötysuhteeltaan huono. Näin luki myös Koneviestissä joten eiköhän pidä paikkansa
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: koivumaki - 19.03.09 - klo:12:09
Hydrauliveto on väkisin hyötysuhteeltaan huono. Näin luki myös Koneviestissä joten eiköhän pidä paikkansa

--Niin,käsittääkseni hydevedon hyötysuhde on noissa varioviritelmissä luokkaa 75-80%.
--'Mekaanisen' voimansiirron ilmeisesti 85-90%.
--jos sitten portaattomassa hydraulisen osuus on vaikka 25% niin sehän huonontaa koko hyötysuhdetta
vain 2,5%.
--mun mielestäni tää portaattoman hyötysuhdekeskustelu menee sikäli väärille urille,että suurin osa ajasta traktorilla ajetaan osateholla jolloin hyötysuhteen merkitys vähenee.toisaalta portaaton tekee sen aikaa töitä kun mekaanisella voimansiirrolla varustettua kepitetään(aika harvoin nykykoneilla tosin pysähtymään joutuu).
--Valtrahan on nyt Directissä koettanut minimoida hydraulisen osuuden,kuinka hyvin on onnistunut jää testattavaksi.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: retku - 19.03.09 - klo:16:43
onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

Kyllä tuolta löytyy ihan "oikeita" lukuja eikä prosentuaalisia, eli paljonko voimanotossa on tehoa milläkin kierroksilla ja paljonko renkailla milläkin ajonopeudella. Moottoria eivät sentään ole ruvenneet irroittamaan joten konetehon kohdalla on luottaminen valmistajan ilmoituksiin.

Esim. MF7495 em. testien mukaan:

MAX     pto         168.6hp / 1900rpm
MAX   renkailta    134.8hp / 7.64km/h

Nyt kun vielä tietää paljonko valmistaja ilmoittaa moottoritehoiksi, niin pystyy laskemaan hyötysuhteita moottorin, voimanoton ja rengastehon väliltä.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia testejä löytyy tuolta.
[/quote]

***näyttäs 7430 jonnun porttaattomassa tulevan sama teho pyöriltä kun 8550 valmetissa. n.125hv molemmissa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: heinänen - 20.03.09 - klo:19:35
kestävä koppi ainaki ventissä.                            http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: koivumaki - 21.03.09 - klo:08:09
onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

Kyllä tuolta löytyy ihan "oikeita" lukuja eikä prosentuaalisia, eli paljonko voimanotossa on tehoa milläkin kierroksilla ja paljonko renkailla milläkin ajonopeudella. Moottoria eivät sentään ole ruvenneet irroittamaan joten konetehon kohdalla on luottaminen valmistajan ilmoituksiin.

Esim. MF7495 em. testien mukaan:

MAX     pto         168.6hp / 1900rpm
MAX   renkailta    134.8hp / 7.64km/h

Nyt kun vielä tietää paljonko valmistaja ilmoittaa moottoritehoiksi, niin pystyy laskemaan hyötysuhteita moottorin, voimanoton ja rengastehon väliltä.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia testejä löytyy tuolta.

***näyttäs 7430 jonnun porttaattomassa tulevan sama teho pyöriltä kun 8550 valmetissa. n.125hv molemmissa.
[/quote]

---testissähän voi käydä niin,että satutaan vetämään portaattomalla semmoisella pykälällä että hydepuoli onkin lukossa.Tai toisaalta jopa niin,että osutaan hydrauliikan max.osuuden kohtaan..
---tosin ainakin ZF Eccomissa ajattelua sekoittaa monilevykytkinten osuus,paljonko niiden hallintaan missäkin kohdassa kuluu tehoa..ja onko silläkään kovin suurta merkitystä loppujen lopulta..
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Reino - 21.03.09 - klo:09:08
kestävä koppi ainaki ventissä.                            http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related

Paras oli kun se ylipainoinenhevirölli kömpi takalasista pihalle.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 21.03.09 - klo:11:01
kestävä koppi ainaki ventissä.                            http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related

Noita turvaohjaamon esittelyjä taisi suomessa olla joskus 70-80 -luvun maatalousnäyttelyissä, joskus kaatoivat ensi avotraktorin ja sitten jonkun kopillisen 165:n.

Tuolla eivät ole vielä vakuuttuneita ohjaamoiden turvallisuudesta kun pitää vieläkin järjestää näytöksiä?

Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: koivumaki - 21.03.09 - klo:12:39
kestävä koppi ainaki ventissä.                            http://www.youtube.com/watch?v=4dKmgHNRxbo&feature=related

Paras oli kun se ylipainoinenhevirölli kömpi takalasista pihalle.

--just tommonen harmittaa.... ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Timppa - 21.03.09 - klo:19:50
--mun mielestäni tää portaattoman hyötysuhdekeskustelu menee sikäli väärille urille,että suurin osa ajasta traktorilla ajetaan osateholla jolloin hyötysuhteen merkitys vähenee.toisaalta portaaton tekee sen aikaa töitä kun mekaanisella voimansiirrolla varustettua kepitetään(aika harvoin nykykoneilla tosin pysähtymään joutuu).


***Keskustelu portaattomista on yleensä kateellisten DynaVt:ttömien pers´aukista jorinaa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: natikka - 21.03.09 - klo:20:01
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ojala - 21.03.09 - klo:20:22
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.

Seuraavaksi moottoriton NH  ::)
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 21.03.09 - klo:21:29
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.
Mitä tekee portaattomilla tai monilla pikavaihteilla, kun vaan voimaa on tarpeeksi 8)
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kolapoika - 21.03.09 - klo:21:29
tarjous uusi rapullinen vastaa 171a väliraha 80ke huhhuijaa enemmän kuin tienaan poisto aikana.ei ole pers aukisten hommaa.nyk kalusto 8050htt 99,6800tiimaa.ikä itellä 43 ja vituttaa tää köyhyys ???
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ala-Pertti - 21.03.09 - klo:21:48
te ja teirän portaattomat, aiva kummallisia villityksiä. aiva aluuksi oli hytitön, nyt portaaton. seuraavaksi joku lokariton? tai perätön.
Mitä tekee portaattomilla tai monilla pikavaihteilla, kun vaan voimaa on tarpeeksi 8)

Juurikin noin. Nuo pirkan jutut maailman vahvimmasta hauskasti huvittaa :D. Ja sitäpaitsi kun koneessa on kunnon rappuset, onhan niiltä hulakka kusta kesken työpäivän,ei tavii senkään takia pysäyttää.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: natikka - 21.03.09 - klo:22:49
kattoo vaan jottei kuse etehe päin, viima pirottaa kuset naamalle.etenki jos kovin taivasta kohti sihtaa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cynic - 26.03.09 - klo:21:56
Tuli käytyä männä viikolla kokeilemassa. Ihan mielenkiintoiselta tuo vaikuttaa, hieman nykimistä ja miettimistä alueiden välillä ja outo logiikka aluksi (automaattivaihto vaikutti vähän sekavalta), kun ei ollut oikein aikaa perehtyä. Fendtikin näytti hieman referenssiä siinä sivussa, on se vaan aika veikeä vekotin vaikka hytti on ahdas ja kones ruma. Kunhan Valmetti saa prototyypit ensin hajotettua niin pitää oikein tutustua tarkemmin.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Konemies - 29.03.09 - klo:13:11
Ei säväyttäny. Reuhkutti ja vaihtoi nykimällä ilman järjellistä toimintaa..samalla tavalla kuten nyykkärit / caset joten ei kiitos. Vanha kunnon keppiloota mieluisempi, eikä tartte joka perkuleen pykälää latoa läpi joka kerta 0-50.

Ehkä se Direct sitte olis viisaampi.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: e0777 - 29.03.09 - klo:13:37
ei kyllä tarvi versussakaan joka pykälää latoa läpi.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: +200 - 29.03.09 - klo:19:34
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: handetonttu - 29.03.09 - klo:19:41
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o

maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..? 
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: +200 - 29.03.09 - klo:19:46
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o

maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..? 
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: handetonttu - 29.03.09 - klo:19:47
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o

maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..? 
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.

hyvä että rotoja rääkätään... muistit kai antaa perusteellisen palautteen ?  ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ala-Pertti - 29.03.09 - klo:19:57
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o

maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..? 
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.

hyvä että rotoja rääkätään... muistit kai antaa perusteellisen palautteen ?  ;D

Lelulaatikkokamaa :D

Kyllä tuollainen nyytti lähtee liikkeelle suht v...uilemati kun moottorin kyljessä teksti made in USA tai USSR ja runkonivelellä voi vielä ohjatakin.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: kuu - 30.03.09 - klo:15:47
Lainaus
Vanha kunnon keppiloota mieluisempi, eikä tartte joka perkuleen pykälää latoa läpi joka kerta 0-50.

Juuri tuo, ettei voi hypätä välityksen yli tekee laatikosta täysin käyttökelvottoman.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: KJL - 31.03.09 - klo:14:13
On täs leikitty kalkin kans,haettiin kuorma portaattomalla prototyypin valtulla.Yhistelmäpaino oli noin 39tn.Kun ajettiin auraamattomalle pellolle n15cm lunta,ei valtu lähteny pakilla suoraa liikkeelle.Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa muttei paikaltaan lähteny kun heijaamalla liikkeelle.On testivaltu mutta jos tuotantomalli on samanlainen ei niitä töihin kannata laittaa :o

maantiealue päällä tai säädöt hukassa muuten..? 
Ko koneeseen oli jotain koitettumuuttaa ja se oli kuulemma parantunu.Mutta ne muutokset oli tehty ennen meidän leikkimisiä.

Jontikkamies Valtun hytis jo sellasenaan on epäyhtälö, joka ei voi toimia... :D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: renki68 - 31.03.09 - klo:15:25
Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa

Jos kaasupolkimen alla oli kissa päiväunilla, tarkistitko? ;)
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: aaknuuti - 31.03.09 - klo:21:31
Olen samaa mieltä et aluevaihdon yhteydessä nykäsi, tosin ei pikavaihdekaan miltään pehmeältä tuntunut. Vaihteiston hyvä puoli taitaa olla se, et vaihteita voi hyppiä. En testannut, mutta ymmärsin et kun painaa sen nappikytkimen pohjaan ja pikavaihdetta niin se vaihtaa alueen suoraan suuremmalle vaikka olis pikavaihteen ykkösporras käytössä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 31.03.09 - klo:21:39
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Ojala - 31.03.09 - klo:21:43
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Varioo jo lähes 5000 tuntia käskeneenä kun istuu uuden Valtun
koppiin nii nappuloiden sekamelska ihan mahoton, Variossa kaikki
on niin Saksalaisen yksinkertaista ja selvää  :o
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 31.03.09 - klo:21:46
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Varioo jo lähes 5000 tuntia käskeneenä kun istuu uuden Valtun
koppiin nii nappuloiden sekamelska ihan mahoton, Variossa kaikki
on niin Saksalaisen yksinkertaista ja selvää  :o
No käskee voi vaikka akkaa painumaan *****un, mut kerro mihen sää niitä kaikkea systeemeitä tarviit? ???
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Kontuveikko - 31.03.09 - klo:22:20
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Sain Fendtin heti liikkeelle.

Versun saa lapsikin liikkeelle, mutta aluevaihteita en löytänyt  :-[



Versussa oli ihan järkyttävästi katkaisimia. Mielestäni Fendt oli selkeämpi. Eihän siinä ollut kun se monitoimijoysticci, etu ja takanostolaitteen hallinnat ja näyttö.

Versu nappia täys, vaikkei siinä mitään ollutkaan. Ja napit missä sattuun. Nolotti ihan Valtramiesten puolesta, niin huono vaihteisto mielestäni oli.. Mitä uutta tuossa oli? Ei niin yhtään mitään, niskat vaan meni kipeäksi.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 31.03.09 - klo:22:27
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?
Sain Fendtin heti liikkeelle.

Versun saa lapsikin liikkeelle, mutta aluevaihteita en löytänyt  :-[



Versussa oli ihan järkyttävästi katkaisimia. Mielestäni Fendt oli selkeämpi. Eihän siinä ollut kun se monitoimijoysticci, etu ja takanostolaitteen hallinnat ja näyttö.

Versu nappia täys, vaikkei siinä mitään ollutkaan. Ja napit missä sattuun. Nolotti ihan Valtramiesten puolesta, niin huono vaihteisto mielestäni oli.. Mitä uutta tuossa oli? Ei niin yhtään mitään, niskat vaan meni kipeäksi.
KYSYMYS KUULUU: MIHEN NOITA KAIKKEA TARVII NORMAALILLA MAATILALLA ??? Ei taida ko. koneiden omistajat itsekään tietää.... ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: natikka - 01.04.09 - klo:00:14
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Varioo jo lähes 5000 tuntia käskeneenä kun istuu uuden Valtun
koppiin nii nappuloiden sekamelska ihan mahoton, Variossa kaikki
on niin Saksalaisen yksinkertaista ja selvää  :o
valmetti tosiaan täynnä nappia, vanhat advancetki jo. mihin ne kaikki o?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: sirkussonni - 01.04.09 - klo:00:35
Ei ne tiä.... ;D ;D
Emmää kans oo kaivannu edes nykyisestä kaikkia hituskihnuttimia, vaikka ei mikkää portaaton ookka, nii ja ihan yks vaihdekeppi on selvyydeks.
Kyl ennenwanhaan oli tyät yksinkertasia, heti ku pellolle pääsi, heti alko tapahtua. Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: natikka - 01.04.09 - klo:00:44
on se ku nykyään pitää kaikki automaattiohjauksekki olla..... hmm... vois ittekkä värkätä natikkaan sellaasen, vois ottaa eväspullon matkahan mukaan ;D. ja kattua mihinkä menöö.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cynic - 01.04.09 - klo:08:06
Lainaus
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.

Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?

Lainaus
Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.

Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Konehemmo - 01.04.09 - klo:08:40
Kyllä alakaa mennä tuo vallujenki teko liian hienoks.. Niinku kaikki nykypäivänä tehyt raktorit.. Ja yhdyn tuohon satakolomeviitosseen ja viiskuusvitoseen. Samallaisia sais olla nuo raktorit....Energiansäästööhän pitäs myötäillä, ku niihin vempelleisiin mennee sähköö. Vaijeriohjaukset hydrauliikkaan jne.  ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 01.04.09 - klo:16:03
Lainaus
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.

Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?

Lainaus
Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.

Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.

Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: JarJar - 01.04.09 - klo:17:59
Lainaus
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.

Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?

Lainaus
Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.

Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.

Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???

Mikä ominaisuus esim. Fendtissä oli mitä ei mihinkään tarvi?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: +200 - 01.04.09 - klo:18:04
Lainaus
Tässä kun topiikkia lukee, tulee mieleen et sametilla ja silkilläkö te pyyhitte perseenne? On kaikenlaista ongelmaa... huonoa lootaa, tärinää, paskaa penkkiä, jnejne... voi juma. Kattelin sitä uutta venttiä. Kovapäisimmälle ostajalle ei riitä 6kk kurssi kansanopistolla et oppii kaikki toiminnot. MIssä helvetissä niitä kaikia tarvitaan? On potikkaa, namiskukkelia, hitusvinkainta, zoikkaria, diginäyttöö, potentiometriä, keinuvipua ja painonappia. Toimintoa ja säätöä on enemmän kun uuden lentokoneen ohjaamossa. Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Eivät kaikki niitä tarvi. Mutta katso vähän oman tonttisi ulkopuolelle, sieltä löytyy niitä jotka tarvii. Suurilla tiloilla rupeaa olemaan jo niin monipuoliset koneet että kädet saa käydä tuulimyllyn lailla päisteissä kun kaikkia lohkoja ohjataan. Ja se että sinä et ymmärrä tekniikan päälle ei tarkoita että muut eivät ymmärtäisi.

Minä en Fendtiä tarvi, mutta jotta kehitys menisi eteenpäin on hyvä että joku näyttää mallia (paitsi estetiikassa...). Miksi kehityksen pitäisi pysähtyä nykyisiin malleihin, miksei olla tyytyväisiä MF135:iin ja Valmetin 565:iin? Miksi hevonen ei muka kelpaa?

Lainaus
Ei tarvinnu varttia ohjelmoida et sai vaikka ny äkeen lohkot alas, otti vaan vivusta reippaasti kiikki ja mitä enempi veti, sen nopiampaa lohkot laski..... Yksinkertaista, mutta toimivaa.

Jos nykypäivän maajussi ei edes siitä selviä, niin rakennemuutos on enemmän kuin paikallaan. Ohjekirjoja löytyy ja kaikkia on opetettu koulussa lukemaan.

Et sää nyt vastannu mihen niitä tarvitaan ???

Mikä ominaisuus esim. Fendtissä oli mitä ei mihinkään tarvi?
Ahdas ovi ja jyrkät rappuset :P
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cynic - 01.04.09 - klo:18:10
Lainaus
Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Voit hallinnoida eri lohkojen ja työsuoritusten tehoa helposti, lisäksi voit käyttää tietojärjestelmän seurantaa esim hinnoittelua varten, tai työkoneen suorituskyvyn optimointiin, ettet aja tappiolla. Fendtin voimansiirtoa voi käyttää optimoimaan työsuorituksen koska on mahdollista tehdä pienikin nopeusmuutos helposti. Tai sitten valitset mahdollisimman polttoainetaloudellisen ajosuorituksen.

Siihen voit käyttää kaikkia Fendtin toimintoja. Mutta ei se tarkoita että Fendt on välttämätön kaikille, ajoa pitää olla runsaasti ennenkuin hintaeron saa takaisin.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 01.04.09 - klo:20:51
Lainaus
Kertoisko joku nyt mihen esim. niitä uuden ventin kaikkia toimintoja voi käyttää maatilakäytössä?

Voit hallinnoida eri lohkojen ja työsuoritusten tehoa helposti, lisäksi voit käyttää tietojärjestelmän seurantaa esim hinnoittelua varten, tai työkoneen suorituskyvyn optimointiin, ettet aja tappiolla. Fendtin voimansiirtoa voi käyttää optimoimaan työsuorituksen koska on mahdollista tehdä pienikin nopeusmuutos helposti. Tai sitten valitset mahdollisimman polttoainetaloudellisen ajosuorituksen.

Siihen voit käyttää kaikkia Fendtin toimintoja. Mutta ei se tarkoita että Fendt on välttämätön kaikille, ajoa pitää olla runsaasti ennenkuin hintaeron saa takaisin.
Voit hallinnoida eri lohkojen ja työsuoritusten tehoa helposti
Eli virtaukset ja paineet saa säädetyä litran ja baarin tarkkuudella.
tietojärjestelmän seurantaa esim hinnoittelua varten
MItä sisältää tietojärjestelmä?
tai työkoneen suorituskyvyn optimointiin, ettet aja tappiolla.
Minkä työkoneen? Jos ajat tappiolla on hinnoittelu persiillään.
Fendtin voimansiirtoa voi käyttää optimoimaan työsuorituksen koska on mahdollista tehdä pienikin nopeusmuutos helposti
Jaa, sulle on toi optimointi tarttunu... Paalauksessa ymmärtää, EHKÄ.
Kovin on tynkä selitys, eihän tossa ole kun promille niistä toiminnoista.. ;D
Lisää selitystä missä tarvitaan ???
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: viiri45 - 02.04.09 - klo:11:59

Lisää selitystä missä tarvitaan ???


Vähän niin kuin... Kaupunkilaiselle selittäis maataloutta. Kyllä kaupunkilaiset tietävät vaikka ei nillä ole kokemusta. Tietävät silti paremmin. ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 02.04.09 - klo:15:42

Lisää selitystä missä tarvitaan ???


Vähän niin kuin... Kaupunkilaiselle selittäis maataloutta. Kyllä kaupunkilaiset tietävät vaikka ei nillä ole kokemusta. Tietävät silti paremmin. ;D
No taitaa vaan olla et ei noita osaa ees kukaan kaikkia käyttää....  ;D Saati tarvita ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Hiippailija - 02.04.09 - klo:15:56
Pientä kateutta ilmassa ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 02.04.09 - klo:19:04
Pientä kateutta ilmassa ;D
;D ;D Joo, keppivaihteisia valluja.... ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: ss3 - 02.04.09 - klo:19:20

Lisää selitystä missä tarvitaan ???


Vähän niin kuin... Kaupunkilaiselle selittäis maataloutta. Kyllä kaupunkilaiset tietävät vaikka ei nillä ole kokemusta. Tietävät silti paremmin. ;D
No taitaa vaan olla et ei noita osaa ees kukaan kaikkia käyttää....  ;D Saati tarvita ;D

Juu taitaa noi kampunkilaiset kohta  ruveta ymmärtämää miksi ruoka  ;) maksaa
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Cynic - 02.04.09 - klo:20:52
Lainaus
Lisää selitystä missä tarvitaan

Onko sinulla traktoria? Mikset käytä hevosta? Mihin traktoria tarvit?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: SKN - 02.04.09 - klo:20:57
Lainaus
Lisää selitystä missä tarvitaan

Onko sinulla traktoria? Mikset käytä hevosta? Mihin traktoria tarvit?
Sää oot varmaan sen ikänen et tiedät mitä hevosella tehdään pellolla ;D En mää mitään omaa rattoria tarvi, noista sun antamista teknisistä toiminnoista riittää vielä mun karhin eteenkin ihan tarpeeks tehoja...ja säätöjä.... ;D
Eikai vaan kysymys "koskettanu" kuten Asko Kallonen joskus mainitsi idolssissa... Kun ei nyt niitä käyttökohteita edes ole tullu. *****ilua ja naperoiden viisastelua.... ;D
Otsikko: Vs: Versu nykii ja tökkii !
Kirjoitti: Ojala - 05.04.09 - klo:10:08
http://www.duell.fi/product_info.php?cPath=332_339_713&products_id=93319

Tämmösen kun laittaa kaulansa ympärille niin on turvallista ajella  ;D
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: suomileijona - 25.04.09 - klo:20:07
onkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi.. aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon 8)
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: nautafarmari - 25.04.09 - klo:20:28
onkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi.. aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon 8)


Mikäs malli?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Konemies - 25.04.09 - klo:20:41
Tosi lyhyt on tosiaan kaasupolkimen liikku cr-koneisissa. Vanhempi mekaaninen pesee 100-0 mutta onhan tuolla uudellaki oppinu ajeleen. Voishan mahdollisiin säätömahdollisuuksiin tietysti vähä perehtyä..
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: suomileijona - 25.04.09 - klo:22:25
onkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi.. aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon 8)


Mikäs malli?
151 hitekki
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: redbull - 25.04.09 - klo:23:32
onkohan agronettilaisilla tietoa että miten uusien valtrojen kaasupoljinta sais paranneltua vähä vakaammaksi..
>>No tietysti vaihtamalla sen PEURAAN :P :P ;D
 aika huono epätasaisessa maastossa.. jostain oon kuullu että laittaa kaasujousen sinne.. mutta minne?? muuten huippukone vaan tuo pitäs saaha vielä kuntoon..
Nimenomaan tämmöisten pikku*****maisuuksien takia on valttu saanu jäädä multa kauppaan;humppakaasu,viimeistelemätön laatu hytissä(kaikenlaisilla torxipäisillä kipsilevyruuveilla listat ym..rököstelty kiinni) Sellainen halvalla tehdyn makuinen monesta kohtaa. Jakkara nytkyy sinne sun tänne, nappulaa niinkun dc;10;n cabiinissa ja hanikkaa ties mihinkä, eikä edes puoliakaan tarvitse kuin ehkä kerran vuodessa..Nämä kaikki olleet jo 05-sarajalaisissa ja kehitystä ei vaan tapahdu ??? >:(
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Oskari1 - 14.05.11 - klo:18:23
Ollut versu nyt muutaman päivän koeajossa.
 Eniten kummastuttaa vaihteiston hitaus pikavaihteet nyt on ihan siedettävät, mutta alueen vaihto todella hidasta  risteyksissä lähinnä hävettää kun valtra miettii vaihtamista eikä mitään tapahdu sama peli vaihtaako automaatilla vai napittaako itse.

Ohjaamojousina koneessa on puoliaktiiviset ilmajouset jotka tiellä ovat kyllä mainiot poistamaan pituus suuntaisia iskuja,mutta kun pellolla ajaa esim. kyntövakoon tai montturykelmään tiellä niin jouset eivät riitä sivuttain tuleviin iskuihin ja kova kumina ja kopin natina valtaa pääkopan. Lisäksi ohjaamosta kun pesin koneen jostain kopin vasemmasta takakulmasta vesi tuli koppiin ei tosin takalasin tiivisteistä, kuuluunee ominaisuuksiin?  Kokonaisuutena jousituksen suhteen pidän vertailukohtana olevaa jontikkaa kuitenkin parempana juuri ohjaamonjousituksen takia, vaikka ilmajousitettu etuakseli valmetissa on parempi.

Ohjaamosta takanäkyvyys ei myöskään päätä hurmannut koska palkit tekevät kovan katvealueen juuri vaikkapa niittomurskaimen kohtaan.

Hallinta kyynärnoja sais olla kans pehmeempi kun joistikillä käyttää hydrauliikka kyynärpää ärtyy epätasasessa maastossa kun se on niin kovaa värkkiä.

Ohjauksen väljyyttä en myöskään voi käsittää, ajonautinto kaatui viimeksikin kun valtra kuume oli ratissa olevaan klappiin ja nyt sama peli. Minun mielestäni ohjauksen kuuluu olla just eikä melkein eikä samanlainen kuin 25 tuhatta tuntia ajetussa koneessa, tosin vaadin hyvän ohjauksen koska oppinut kuorma-autoilla ajaessa että auto menee suoraan vaikka ei  ratista juuri kiinni pitäisi.

Jos jotain hyvää pitää löytää niin moottorin ääni siitä oli saatu hyvin pois.

Lopputulos koeajosta on se että valtra kuume meni taas pitkälle kaukaisuuteen ja matka jatkuu keltavanteisella.
 
Tosiaan oli hyvä, että sai koeajaa kunnon töissä niin kaikki hohto kotimaista kohtaan lähti.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Verku - 14.05.11 - klo:23:10
Olipas Oskari melko hyvin kirjoitettu vertailu!

Mikä Jonnu/Valtu sulla vertailuparina?
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Oksa - 15.05.11 - klo:11:06
kunnollista rakentavaa kritiikkiä on hieno lukea!    kiitti siitä!        kuumetta en ole sairastanut mutta toisaalta on sama mikä merkki kun on mielekäs käyttää!
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: koivumaki - 15.05.11 - klo:15:56
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.
Otsikko: Vs: Versu nykii ja tökkii !
Kirjoitti: Teroman - 15.05.11 - klo:16:00
http://www.duell.fi/product_info.php?cPath=332_339_713&products_id=93319

Tämmösen kun laittaa kaulansa ympärille niin on turvallista ajella  ;D

Linkki ei Aukene

Mutta lienee kyseessä KYpärä ?

Kun kyse valtusta

å,,,åå
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Verku - 15.05.11 - klo:20:43
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.

No joo, hyvän koneen ovat annettuun aikaan nähden saaneet aikaan, toivottavasti tulee "versio 2" parin vuoden sisällä ettei kilpailijat aja yli.

Se että pomppas myynnin kärkeen hetkeksi kertoo lähinnä sen, että patoutunut ostohalu portaattomaan yhdistettynä merkkiuskollisuuteen pääsi purkautumaan.

Ensi vuoden (2012) tilastot tosi mielenkiintoista luettavaa kun "piikin" pitäis olla tasottunut.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: - 15.05.11 - klo:21:10
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.

No joo, hyvän koneen ovat annettuun aikaan nähden saaneet aikaan, toivottavasti tulee "versio 2" parin vuoden sisällä ettei kilpailijat aja yli.

Se että pomppas myynnin kärkeen hetkeksi kertoo lähinnä sen, että patoutunut ostohalu portaattomaan yhdistettynä merkkiuskollisuuteen pääsi purkautumaan.

Ensi vuoden (2012) tilastot tosi mielenkiintoista luettavaa kun "piikin" pitäis olla tasottunut.

Versu ei ole portaaton vaan direct!
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Verku - 15.05.11 - klo:21:18
Eipä ole tullut ajettua metriäkään Versulla.
Tuossa ihan toissapäivänä kuuntelin erään käyttäjän esitelmää aiheesta Versu,vaihteisto ei oikein kehuja saanut.Tiellä kuulemma hyvä ajettava,verrokkina T190.

No joo, hyvän koneen ovat annettuun aikaan nähden saaneet aikaan, toivottavasti tulee "versio 2" parin vuoden sisällä ettei kilpailijat aja yli.

Se että pomppas myynnin kärkeen hetkeksi kertoo lähinnä sen, että patoutunut ostohalu portaattomaan yhdistettynä merkkiuskollisuuteen pääsi purkautumaan.

Ensi vuoden (2012) tilastot tosi mielenkiintoista luettavaa kun "piikin" pitäis olla tasottunut.

Versu ei ole portaaton vaan direct!

Kato meni perkele mallit sekasin.

Noo, on ne ensi vuoden luvut silti mielenkiintosia nähdä, eikä se tuota sisältöä muuta.
Otsikko: Vs: Versu koeajo/kokemukset
Kirjoitti: Oskari1 - 16.05.11 - klo:10:49
Olipas Oskari melko hyvin kirjoitettu vertailu!

Mikä Jonnu/Valtu sulla vertailuparina?


Jd 6830 premium autoguad plus laatikolla ja t 162 versu