Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nautafarmari - 20.08.18 - klo:13:50
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
-
Jos tärinä tuntuu vain ajossa, kannattaa tarkistaa pyörän mutterit ja varmistaa, ettei käsijarru ole päällä.
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
Kuulostaa kuvauksen perusteella aika ikävältä.
Ei kannata hirveesti käytellä vaan suolistaa rohkeesti pumpusta sisäänpäin....
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
Kuulostaa kuvauksen perusteella aika ikävältä.
Ei kannata hirveesti käytellä vaan suolistaa rohkeesti pumpusta sisäänpäin....
Kyllä . Ottaako tuo pomppu voimansa jakopäästä ?
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
Kuulostaa kuvauksen perusteella aika ikävältä.
Ei kannata hirveesti käytellä vaan suolistaa rohkeesti pumpusta sisäänpäin....
Kyllä . Ottaako tuo pomppu voimansa jakopäästä ?
Joo ottaa, huoltomiehen hommiksi menee kun ei omat taidot riitä. Alkaakohan ikä jo tehdä tehtävänsä, kohta 20 vuotta vanha kone.
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
Kuulostaa kuvauksen perusteella aika ikävältä.
Ei kannata hirveesti käytellä vaan suolistaa rohkeesti pumpusta sisäänpäin....
Kyllä . Ottaako tuo pomppu voimansa jakopäästä ?
Joo ottaa, huoltomiehen hommiksi menee kun ei omat taidot riitä. Alkaakohan ikä jo tehdä tehtävänsä, kohta 20 vuotta vanha kone.
Sininen??
Ei vaineskaan...
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
Kuulostaa kuvauksen perusteella aika ikävältä.
Ei kannata hirveesti käytellä vaan suolistaa rohkeesti pumpusta sisäänpäin....
Kyllä . Ottaako tuo pomppu voimansa jakopäästä ?
Joo ottaa, huoltomiehen hommiksi menee kun ei omat taidot riitä. Alkaakohan ikä jo tehdä tehtävänsä, kohta 20 vuotta vanha kone.
Ei ikä noitten fiijujen kanssa ole ongelma , noita menee joskus .
-
sorkis koskella alka ikä painaan, ei enää joka hommaa ite pysty tekemään.
-
sorkis koskella alka ikä painaan, ei enää joka hommaa ite pysty tekemään.
Hyppää kaivoon ongelminesi .
-
Noi on melko varmoi pelei loppujen lopuks. Ei niin hirveen mukavia käyttää, mut asiansa ajaa ja talvellakin saa käymään hyvin. Ehkä kans ottasin sen pumpun ekana irti tutkisin josko siitä vika löytys, pumppu on kyl aika helppo itesekin irrottaa.
-
sorkis koskella alka ikä painaan, ei enää joka hommaa ite pysty tekemään.
Hyppää kaivoon ongelminesi .
Voi helvetti,, voin hypätäkin, mut ongelma on pahemman puoleinen , pumppuhuoneeseen on tikkaat, alumiinisetja kaivo on halkaisijaltaan 15 senttimetriä jossa vielä 1 3/4 putki tilkkeenä.Kovan homman nyt laitoit.Ja mitä se kaivoon hyppiminen auttaa siihen jos et osaa hommias tehdä????
-
Noi on melko varmoi pelei loppujen lopuks. Ei niin hirveen mukavia käyttää, mut asiansa ajaa ja talvellakin saa käymään hyvin. Ehkä kans ottasin sen pumpun ekana irti tutkisin josko siitä vika löytys, pumppu on kyl aika helppo itesekin irrottaa.
Jep . Epäilen kyllä pahempaa , tärinä kuulostaa pahalta , se voi olla merkki ettei jakopäässä ole kaikki kohdallaan .
-
Noi on melko varmoi pelei loppujen lopuks. Ei niin hirveen mukavia käyttää, mut asiansa ajaa ja talvellakin saa käymään hyvin. Ehkä kans ottasin sen pumpun ekana irti tutkisin josko siitä vika löytys, pumppu on kyl aika helppo itesekin irrottaa.
Pumppu ja pumpun akseli uusittu syksyllä, vastusti jo silloin turhan paljon. Jakopäästä se vika varmaankin löytyy, kun moottoriöljyt karkaa, lienee melko kallista.
-
Noi on melko varmoi pelei loppujen lopuks. Ei niin hirveen mukavia käyttää, mut asiansa ajaa ja talvellakin saa käymään hyvin. Ehkä kans ottasin sen pumpun ekana irti tutkisin josko siitä vika löytys, pumppu on kyl aika helppo itesekin irrottaa.
Pumppu ja pumpun akseli uusittu syksyllä, vastusti jo silloin turhan paljon. Jakopäästä se vika varmaankin löytyy, kun moottoriöljyt karkaa, lienee melko kallista.
Siitä kalleudesta ei voi sanoa yhtään mitään ennen kuin jakopää on avattu . Huonolla tuurilla on laakeroinnit uusittava , maksaa se .
-
Moro ! Otappa se hydepumppu irti ja katso sen pumpun ja jakopään välinen kopling tai miksi sitä nyt sanoisi.
Ettet ole vaan kiristänyt sitä liikkaa ja mennyt halki.
Ittellä kävi kerran niin ja ravisti pumpun pultit poikki, siitä öölivuoto.
Uusi tiiviste ja kopling muutaman kympin.
-
Moro ! Otappa se hydepumppu irti ja katso sen pumpun ja jakopään välinen kopling tai miksi sitä nyt sanoisi.
Ettet ole vaan kiristänyt sitä liikkaa ja mennyt halki.
Ittellä kävi kerran niin ja ravisti pumpun pultit poikki, siitä öölivuoto.
Uusi tiiviste ja kopling muutaman kympin.
Tuo kuulostais hyvältä vaihtoehdolta .
-
Noi on melko varmoi pelei loppujen lopuks. Ei niin hirveen mukavia käyttää, mut asiansa ajaa ja talvellakin saa käymään hyvin. Ehkä kans ottasin sen pumpun ekana irti tutkisin josko siitä vika löytys, pumppu on kyl aika helppo itesekin irrottaa.
Pumppu ja pumpun akseli uusittu syksyllä, vastusti jo silloin turhan paljon. Jakopäästä se vika varmaankin löytyy, kun moottoriöljyt karkaa, lienee melko kallista.
Siitä kalleudesta ei voi sanoa yhtään mitään ennen kuin jakopää on avattu . Huonolla tuurilla on laakeroinnit uusittava , maksaa se .
Remonttikohteita monta muutakin kyseisessä koneessa, ja kun viljely/eläinmäärä pienentyy itsellä, niin rupeaa jo miettimään missä vaiheessa tuosta kannattaa luopua. Kakkoskoneen virassa ollut, viime vuonnakin meni jo pari tuhatta kyseiseen koneeseen.
-
Pari noita on ollu.Ja 110 on yksi niin ylimaineinen kone ,että ihmetellä täytyy.Siinä ei oikeasti ole juurikaan mitään hyvää,ja pirun löyhä muutenkin :o
-
Pari noita on ollu.Ja 110 on yksi niin ylimaineinen kone ,että ihmetellä täytyy.Siinä ei oikeasti ole juurikaan mitään hyvää,ja pirun löyhä muutenkin :o
Aina ihmetelly mihin noiden maine perustuu, kai ne ennen 2000 lukua tehdyt oli parempia. Kuulemma pumpun tiivisteen vaihdolla pitäs lakata vuotamasta, ihmetyttää vaan miten se moottoriöljy pääsee hydraulipumpulle. Öljykanava kulkee siinä lähellä, mutta kait sieltä jotain pitäs rikkikin olla, kun moottoriöljyt karkaa.
-
Pari noita on ollu.Ja 110 on yksi niin ylimaineinen kone ,että ihmetellä täytyy.Siinä ei oikeasti ole juurikaan mitään hyvää,ja pirun löyhä muutenkin :o
Aina ihmetelly mihin noiden maine perustuu, kai ne ennen 2000 lukua tehdyt oli parempia. Kuulemma pumpun tiivisteen vaihdolla pitäs lakata vuotamasta, ihmetyttää vaan miten se moottoriöljy pääsee hydraulipumpulle. Öljykanava kulkee siinä lähellä, mutta kait sieltä jotain pitäs rikkikin olla, kun moottoriöljyt karkaa.
Mulloon 1989, eka pupujussimalli.
Ei oo mitään isoa vielä ollu, ne nostolaitekynkän helat ja stefat laitoin sillon ku ostin. Jotain ulinaa on kuulunu repusta viimeiset 4 vuotta muttei vielä (kop koo) ole tullu exodusta.
Ne viimeiset siniset on ihan paskoja, kuulemma.
-
Hydraulipumpun(laipan) välistä rupesi otsikon mukainen kone vuotamaan moottoriöljyä, tärinää ottaa melko reippaasti suodattimeen, pumppuun, mikähän on rikki? Pulttien kiristys ei auttanut, täristää uudestaan löysälle, syksyllä uusittu pumpun akseli ja hydraulipumppu.
Kuulostaa kuvauksen perusteella aika ikävältä.
Ei kannata hirveesti käytellä vaan suolistaa rohkeesti pumpusta sisäänpäin....
Kyllä . Ottaako tuo pomppu voimansa jakopäästä ?
Joo ottaa, huoltomiehen hommiksi menee kun ei omat taidot riitä. Alkaakohan ikä jo tehdä tehtävänsä, kohta 20 vuotta vanha kone.
Ei mulla oo yhtään noin uutta rattoria :)
-
Pumpun koplinki melkovarmasti rikki. Rikkonut täristäessä pumpun joka vetää akselin ja stefan välistä moottoriöljyä perään.
-
Edelleenkin, jos pumpun koplig on uusittu, ja kierretty liian kireälle se on haljennut, ja se ravistaa ja saa npumpun
pultit löystymään tai jopa katkeamaan. Tämä siis ainoastaan jos pumpun päähän on vaihdettu uusi kopligin osa. Eli
siis kun pumpun akselissa on kartio, ja siihen tulevan koplingin osan kierrät liian tiukkaan. se halkeaa ja seuraukset
on edellisen kaltaiset.
-
Pumpun koplinki melkovarmasti rikki. Rikkonut täristäessä pumpun joka vetää akselin ja stefan välistä moottoriöljyä perään.
Pumpun käytttöakselin sakara oli taas katkennut, syksyllä katkesi uuden pumpun sisäosatkin, eli mikä tuon aiheuttaa, laakeripuslat uudet leikanneet kiinni. Tulikohan tuolla peräti kymmenen tuntia ajettua, 200 eur tunti remonttikulut, huoltomiehen tekemänä. Muuten näytti osat olevan ehjät.
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
On tiivisteet, liekö jakopään laakerit väljät, kuten varaosamyyjä syksyllä epäili.
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
On tiivisteet, liekö jakopään laakerit väljät, kuten varaosamyyjä syksyllä epäili.
Tuota epäilen kanssa , vielä pahempaa jos kampiakselin laakerit menneet .
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
Tai jos hykrauliikan painheita nosteltu liikaa. Voipii olla ettei paikat kestä... ???
Älä höpötä .
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
Tai jos hykrauliikan painheita nosteltu liikaa. Voipii olla ettei paikat kestä... ???
Älä höpötä .
No perhana... 🎅
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
Tai jos hykrauliikan painheita nosteltu liikaa. Voipii olla ettei paikat kestä... ???
Älä höpötä .
No perhana... 🎅
Pumppu noin paljon voimaa ota .
-
Jäämä oottamhan viiattimiesten lausuntoja... 🎅
-
Muutaman Fiiatin kokeneena voin kertoa että kertomukset kestävyydestä ovat legendaa.
Kaikki perustuu onnettomaan referenssi harhaan.
Sillä tarinoiden mukaan, yksi mies ei saa ajettua Fiiattia rikki. Totta mutta mies vain loppuu sillä Fiiatilla
ajellessa paljon ennemmin.
LOL
-
Huoltomies jutteli jo monen monta vuotta sitten, että on laittanut turbon 7:ään fiiattiin ja 6:een niistä on tehty sittemmin vaihteistoremontti.
-
Huoltomies jutteli jo monen monta vuotta sitten, että on laittanut turbon 7:ään fiiattiin ja 6:een niistä on tehty sittemmin vaihteistoremontti.
Nähnyt useita turbotettuja fiateita , hyvin toimineet.
Kyllä niihin vikoja tulee kuten muihinkin traktoreihin .
-
Onko pumppujen alla tiivistepaperit? Jos molemmat pelkällä silikonilla niin voi ahdistaa liikaa, kun pumput menee syvemmälle jakopään sisään.
Hommana kyllä melko aikaa vievä rojekti. Etupää irti ja jakopään kopan avaus.
On tiivisteet, liekö jakopään laakerit väljät, kuten varaosamyyjä syksyllä epäili.
Tuota epäilen kanssa , vielä pahempaa jos kampiakselin laakerit menneet .
Mitenkä hydraulipumppu vaikuttaa kampiaksilan laakereihin?
Ei pumppu vaikutakkaan mutta rikkimennyt laakeri kyllä vaikuttaa .
-
Höpö höpö siellä mitään laakeri vikaa ole. Jos olisi niin hampaattomia rattaita siellä olisi eikä katkinaista sakaraa. Ja jos ne käyttöakselin helat on jurpannut kiinni niin liekkö asennettu kovakouraisesti ja välys jäänyt liian tiukaksi.
Eikä se sakara tarvi kuin vuotavan imuputken, isomman pumpun ja kaasua heti käynnistyksessä niin johan ilmavaivat paukuttaa pumpun voiman välitys osia.
-
Voi perkules teidän kanssa.......Jos sen pumpun koplingin kiristää liian tiukkaan niin se saattaa haljeta ,tai siitä irtoaa pala,
niinkuin on kyseisessä tapauksessa käyny.
Pumpun ja jakopään välissä pitää olla semmoinen tiiviste missä "runko" on peltilätkä, ja mihin on vulkanoitu kumitiiviste.
Vähän niinkuin O-rengas pellissä kiini.
-
Varaosista/huollostakin on jokainen veikannut eri vikaa, jakopään laakereita eniten epäilty.
-
Varaosista/huollostakin on jokainen veikannut eri vikaa, jakopään laakereita eniten epäilty.
Auki jakopää , se on varminta .
-
Siis mistä se pala puuttuu? Siitä pumpun päähän kiristettävästä vääntiöstä vai jakopään käyttöakselista? Jos pumpusta niin uusi vääntiö eikä yli kiristystä.
-
Muutaman Fiiatin kokeneena voin kertoa että kertomukset kestävyydestä ovat legendaa.
Kaikki perustuu onnettomaan referenssi harhaan.
Sillä tarinoiden mukaan, yksi mies ei saa ajettua Fiiattia rikki. Totta mutta mies vain loppuu sillä Fiiatilla
ajellessa paljon ennemmin.
LOL
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Noinkin voi asia olla :D :D :D :D
-
Pitkällinen projekti tulee, jakopään laakereihin/moottorin puolelle pahasti viittaa. Hydraulipumpun käyttöakseli oli hakkautunut väljäksi, sakara katkennyt akselista, uusittu viime syksynä, kuten laakeripuslat ja pumppu, öljyt uudet. Kestiköhän se peräti kymmenen käyttötuntia, mukavan kallis kone. Jos kovin iso vikaa löytyy, saa jäädä talliin koristeeksi, eihän tuon fiiatin arvo enää lähes 20 vuotta vanhana ihmeitä ole. :(