Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: sorkkis - 05.08.18 - klo:15:55
-
http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/museokone-sy%c3%b6ksyi-maahan-sveitsiss%c3%a4-20-ihmist%c3%a4-kuoli-%e2%80%93-voiko-helles%c3%a4%c3%a4ll%c3%a4-olla-osuutta-turmaan/ar-BBLvBfH?li=BBr5KbI
-
Niin, helle on vaaraksi myös lentokoneille, eikä vain lava-auto Isuzulle.
-
Niin, helle on vaaraksi myös lentokoneille, eikä vain lava-auto Isuzulle.
Lentäjä varmaan pysäytti koneen parkkiin jäähtymään 😂😂
-
kovin se nyt on sorkkiksella tuo helle pinnassa.
-
no ehkä on jopa viksumpi kirjoittelun aihe kuin nuo kepukäninät. kun ottaa huomioon kuin kova hellejakso olikaan, ja nuita kun on se x- kertaa vuosisatassa.. tyhjempääkin länkytystä täältä löytynnä..
-
no ehkä on jopa viksumpi kirjoittelun aihe kuin nuo kepukäninät.
Ei ehkä vaan on.
Sorkkiksen laaja-alainen kompetenssi yltää Väyrysen jalasmökin ulkopuolellekin, siihen kynnykseen mihin jokainen asia näillä toisilla lakkaa. (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/thumbup.gif)
-
Sorkkiksella Helle mielessä. ;D
https://www.google.fi/search?q=helle&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjUqs7ttdbcAhUKxqYKHZALAgwQ_AUICigB&biw=1366&bih=631
-
mehän emme saa unohtaa että esimerkiksi matkustajakoneen normikorkeudessa ollaan hyvinkin arktisissa lämpötiloissa joten itse alkaisin kyllä tutkimaan ensimmäisenä webaston johtosarjaa...
todennäköisempi syy on sitten luultavasti jonkin ohjainpinnan jumittaminen kun alas tultiin kuulemma kuin kivi :o :o :o :o
-
eiks nuo koneet yleensä tule maahan kuin kivi? ei net kovin helposti sammuksissa leiju. kattonna joskus talviöinä nuita lentoturmatutkintoja. miten hitossa on kamerat ollu joka kerta valmiina paikalla????
-
eiks nuo koneet yleensä tule maahan kuin kivi? ei net kovin helposti sammuksissa leiju. kattonna joskus talviöinä nuita lentoturmatutkintoja. miten hitossa on kamerat ollu joka kerta valmiina paikalla????
tuon aikaset koneet kyllä mutta nykyaikanen kone taitaa tulla aika kauaskin jos kapteenilla vaan taitoa piisaa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
https://docplayer.fi/8705570-Aerodynamiikka-peruskasitteet-ja-maaritelmat-aerodynamiikassa-tarkastellaan-niita-voimia-jotka-syntyvat-tai-muuttuvat-kun.html
-
Saadaanko tästäkin joku 50 sivuinen vääntö ja jankkaus aikaiseksi?
-
Saadaanko tästäkin joku 50 sivuinen vääntö ja jankkaus aikaiseksi?
Sen näkee sitte .
Muistaakos Oksa : Miksi lentokone putosi kuin kivi vaikka moottorin tehot oli täysillä .
-
Vai että Suomen helle vaikuttaa Alpeilakin yli 2500 metrin korkeudessa? Alueen vuorenhuiput on yli 3000 metrin korkeudessa, niin oletettavasti lentokorkeus on ollut hieman ylempänä. Mikähän mahtaakaan olla ilman lämpötila kyseisillä korkeuksissa?
"Onnettomuuspaikka sijaitsee Etelä-Sveitsissä Graubünden alueella noin 2500 metrin korkeudessa, noin 50 kilometriä Zürichistä kaakkoon."
-
Vai että Suomen helle vaikuttaa Alpeilakin yli 2500 metrin korkeudessa? Alueen vuorenhuiput on yli 3000 metrin korkeudessa, niin oletettavasti lentokorkeus on ollut hieman ylempänä. Mikähän mahtaakaan olla ilman lämpötila kyseisillä korkeuksissa?
"Onnettomuuspaikka sijaitsee Etelä-Sveitsissä Graubünden alueella noin 2500 metrin korkeudessa, noin 50 kilometriä Zürichistä kaakkoon."
Lentokorkeus n 2500 metriä , lämpötila laskee muutamalla asteella tuolla korkeudella .
Helteellä virtaukset muuttuu . Miten se vaikuttaa kuullaan sitte kunnes asia on tutkittu .
-
https://yle.fi/uutiset/3-9737321
-
https://yle.fi/uutiset/3-9737321
Ja nyt jäi Sorkkiksenkin lomamatka sitten tekemättä..vaan jos Isuzulla, sitten rospuuttokelillä.
-
Mitenkähän sen "Dubain lentokenttä" sarjan lentokentän kautta lentää 83 000 000 ihmistä vuodessa, jos koneet ei pääse lentoon korkean kuumuuden takia. Siellähän on 40-50 astetta lämmintä melkein joka päivä
-
52 ollu mikään turbiinikone vaan bmw.n tähtimoottoreilla muistaakseni varustettu, onko sorkkis hokannu jotta se bmw.n logo tuleekin juuri pyärivästä ropellista, luultavasti et, bmw on sitten lyhenne baijerin moottori werstaasta...
Siihen, pystyykö lentokone nousemaan ilmaan, vaikuttaa lämpötilan lisäksi moni muukin asia.
Kiitotien pituus, kentän sijainti suhteessa merenpintaan, koneen, matkustajien, rahdin ja polttoaineen paino sekä konetyyppi ratkaisevat lopullisesti matkaan lähdön.
ja tuossahan oltiin jo turvallisesti ilmassa, sorkkis kun ei ole lentokoneiden tekniikasta perillä niin voin kertoa että esimerkiksi tuommonen taisteluhävittäjä kun ampasee lyhkääsellä kentällä ilmaaan niin sillon on kaikki pelissä mutta normaali taistelutoiminta sitten suoritetaan noin 67-72 % työntövoimilla, muuten jouduttais topata ylöspäin suuntautuvan jälkipolttimet päällä suoritetun jyrkemmän kaarroksen jälkeen jäähdyttelemään ;) :D ;D 8)
-
52 ollu mikään turbiinikone vaan bmw.n tähtimoottoreilla muistaakseni varustettu, onko sorkkis hokannu jotta se bmw.n logo tuleekin juuri pyärivästä ropellista, luultavasti et, bmw on sitten lyhenne baijerin moottori werstaasta...
Siihen, pystyykö lentokone nousemaan ilmaan, vaikuttaa lämpötilan lisäksi moni muukin asia.
Kiitotien pituus, kentän sijainti suhteessa merenpintaan, koneen, matkustajien, rahdin ja polttoaineen paino sekä konetyyppi ratkaisevat lopullisesti matkaan lähdön.
ja tuossahan oltiin jo turvallisesti ilmassa, sorkkis kun ei ole lentokoneiden tekniikasta perillä niin voin kertoa että esimerkiksi tuommonen taisteluhävittäjä kun ampasee lyhkääsellä kentällä ilmaaan niin sillon on kaikki pelissä mutta normaali taistelutoiminta sitten suoritetaan noin 67-72 % työntövoimilla, muuten jouduttais topata ylöspäin suuntautuvan jälkipolttimet päällä suoritetun jyrkemmän kaarroksen jälkeen jäähdyttelemään ;) :D ;D 8)
Onko ohjaus pinta sitten jumiutunut ?
Kyseessä ei ollut taistelukone vaan matkustajakone .
Sääolosuhteet vaikuttaa lenkokoneiden turvallisuuteen .
-
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005295209.html
-
mahtavaa! turvallisuus ekana, ei mitään kärsällisyydestä tahi nokallisuudesta. kantturat tykkää.
-
52 ollu mikään turbiinikone vaan bmw.n tähtimoottoreilla muistaakseni varustettu, onko sorkkis hokannu jotta se bmw.n logo tuleekin juuri pyärivästä ropellista, luultavasti et, bmw on sitten lyhenne baijerin moottori werstaasta...
Siihen, pystyykö lentokone nousemaan ilmaan, vaikuttaa lämpötilan lisäksi moni muukin asia.
Kiitotien pituus, kentän sijainti suhteessa merenpintaan, koneen, matkustajien, rahdin ja polttoaineen paino sekä konetyyppi ratkaisevat lopullisesti matkaan lähdön.
ja tuossahan oltiin jo turvallisesti ilmassa, sorkkis kun ei ole lentokoneiden tekniikasta perillä niin voin kertoa että esimerkiksi tuommonen taisteluhävittäjä kun ampasee lyhkääsellä kentällä ilmaaan niin sillon on kaikki pelissä mutta normaali taistelutoiminta sitten suoritetaan noin 67-72 % työntövoimilla, muuten jouduttais topata ylöspäin suuntautuvan jälkipolttimet päällä suoritetun jyrkemmän kaarroksen jälkeen jäähdyttelemään ;) :D ;D 8)
Sorkkis ei tuommosilla vajaan kolmen vartin tehoilla saa rouvaan minkäänlaista vaikutusta, aina pitää painaa täysillä...että tuommoset osateho hommat tuntemattomia...
-
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005295209.html
SJ'n kiskotkin menevät helteellä ässälle. Tietää kaaosta junaliikenteessä. ;D
https://www.expressen.se/dinapengar/extremvadret-orsakar-tagkaos-infor-helgen-risk-for-solkurvor/