Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: sorkkis - 05.08.18 - klo:15:55

Otsikko: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 05.08.18 - klo:15:55
http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/ulkomaat/museokone-sy%c3%b6ksyi-maahan-sveitsiss%c3%a4-20-ihmist%c3%a4-kuoli-%e2%80%93-voiko-helles%c3%a4%c3%a4ll%c3%a4-olla-osuutta-turmaan/ar-BBLvBfH?li=BBr5KbI
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: navettapiika - 05.08.18 - klo:16:46
Niin, helle on vaaraksi myös lentokoneille, eikä vain lava-auto Isuzulle.
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: BACKSPACE - 05.08.18 - klo:17:27
Niin, helle on vaaraksi myös lentokoneille, eikä vain lava-auto Isuzulle.

Lentäjä varmaan pysäytti koneen parkkiin jäähtymään 😂😂
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Dr.Who - 05.08.18 - klo:17:30
kovin se nyt on sorkkiksella tuo helle pinnassa.
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Oksa - 05.08.18 - klo:18:54
no ehkä on jopa viksumpi kirjoittelun aihe kuin nuo kepukäninät.   kun ottaa huomioon kuin kova hellejakso olikaan,   ja nuita kun on se x- kertaa vuosisatassa..    tyhjempääkin länkytystä täältä löytynnä..
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: kantola - 05.08.18 - klo:19:47
no ehkä on jopa viksumpi kirjoittelun aihe kuin nuo kepukäninät.
Ei ehkä vaan on.

Sorkkiksen laaja-alainen kompetenssi yltää Väyrysen jalasmökin ulkopuolellekin, siihen kynnykseen mihin jokainen asia näillä toisilla lakkaa. (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Themes/Agronet/images/post/thumbup.gif)
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: de Citonni - 05.08.18 - klo:20:31
Sorkkiksella Helle mielessä.  ;D

https://www.google.fi/search?q=helle&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjUqs7ttdbcAhUKxqYKHZALAgwQ_AUICigB&biw=1366&bih=631
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: icefarmer - 05.08.18 - klo:21:45
mehän emme saa unohtaa että esimerkiksi matkustajakoneen normikorkeudessa ollaan hyvinkin arktisissa lämpötiloissa  joten itse alkaisin kyllä tutkimaan ensimmäisenä webaston johtosarjaa...

todennäköisempi syy on sitten luultavasti jonkin ohjainpinnan jumittaminen kun alas tultiin kuulemma kuin kivi :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Oksa - 06.08.18 - klo:07:34
eiks nuo koneet yleensä tule maahan kuin kivi?   ei net kovin helposti sammuksissa leiju.     kattonna joskus talviöinä nuita lentoturmatutkintoja.   miten hitossa on kamerat ollu joka kerta valmiina paikalla????
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: icefarmer - 06.08.18 - klo:11:34
eiks nuo koneet yleensä tule maahan kuin kivi?   ei net kovin helposti sammuksissa leiju.     kattonna joskus talviöinä nuita lentoturmatutkintoja.   miten hitossa on kamerat ollu joka kerta valmiina paikalla????
tuon aikaset koneet kyllä mutta nykyaikanen kone taitaa tulla aika kauaskin jos kapteenilla vaan taitoa  piisaa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 06.08.18 - klo:15:49
https://docplayer.fi/8705570-Aerodynamiikka-peruskasitteet-ja-maaritelmat-aerodynamiikassa-tarkastellaan-niita-voimia-jotka-syntyvat-tai-muuttuvat-kun.html
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: UoleviUU - 06.08.18 - klo:16:07
Saadaanko tästäkin joku 50 sivuinen vääntö ja jankkaus aikaiseksi?
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 06.08.18 - klo:16:17
Saadaanko tästäkin joku 50 sivuinen vääntö ja jankkaus aikaiseksi?

Sen näkee sitte .

Muistaakos Oksa : Miksi lentokone putosi kuin kivi vaikka moottorin tehot oli täysillä .
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Jätkä - 06.08.18 - klo:17:11
Vai että Suomen helle vaikuttaa Alpeilakin yli 2500 metrin korkeudessa? Alueen vuorenhuiput on yli 3000 metrin korkeudessa, niin oletettavasti lentokorkeus on ollut hieman ylempänä. Mikähän mahtaakaan olla ilman lämpötila kyseisillä korkeuksissa?

"Onnettomuuspaikka sijaitsee Etelä-Sveitsissä Graubünden alueella noin 2500 metrin korkeudessa, noin 50 kilometriä Zürichistä kaakkoon."
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 06.08.18 - klo:17:16
Vai että Suomen helle vaikuttaa Alpeilakin yli 2500 metrin korkeudessa? Alueen vuorenhuiput on yli 3000 metrin korkeudessa, niin oletettavasti lentokorkeus on ollut hieman ylempänä. Mikähän mahtaakaan olla ilman lämpötila kyseisillä korkeuksissa?

"Onnettomuuspaikka sijaitsee Etelä-Sveitsissä Graubünden alueella noin 2500 metrin korkeudessa, noin 50 kilometriä Zürichistä kaakkoon."

Lentokorkeus n 2500 metriä , lämpötila laskee muutamalla asteella tuolla korkeudella .
Helteellä virtaukset muuttuu . Miten se vaikuttaa kuullaan sitte kunnes asia on tutkittu .
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 06.08.18 - klo:18:34
https://yle.fi/uutiset/3-9737321
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: navettapiika - 06.08.18 - klo:19:35
https://yle.fi/uutiset/3-9737321
Ja nyt jäi Sorkkiksenkin lomamatka sitten tekemättä..vaan jos Isuzulla, sitten rospuuttokelillä.
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Jätkä - 06.08.18 - klo:19:53
Mitenkähän sen "Dubain lentokenttä" sarjan lentokentän kautta lentää 83 000 000 ihmistä vuodessa, jos koneet ei pääse lentoon korkean kuumuuden takia. Siellähän on 40-50 astetta lämmintä melkein joka päivä
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: icefarmer - 07.08.18 - klo:00:07
52 ollu mikään turbiinikone vaan bmw.n tähtimoottoreilla muistaakseni varustettu, onko sorkkis hokannu jotta se bmw.n logo tuleekin juuri pyärivästä ropellista, luultavasti et, bmw on sitten lyhenne baijerin moottori werstaasta...

Siihen, pystyykö lentokone nousemaan ilmaan, vaikuttaa lämpötilan lisäksi moni muukin asia.

Kiitotien pituus, kentän sijainti suhteessa merenpintaan, koneen, matkustajien, rahdin ja polttoaineen paino sekä konetyyppi ratkaisevat lopullisesti matkaan lähdön.

ja tuossahan oltiin jo turvallisesti ilmassa, sorkkis kun ei ole lentokoneiden tekniikasta perillä niin voin kertoa että esimerkiksi tuommonen taisteluhävittäjä kun ampasee lyhkääsellä kentällä ilmaaan niin sillon on kaikki pelissä mutta normaali taistelutoiminta sitten suoritetaan noin 67-72 %  työntövoimilla, muuten jouduttais topata ylöspäin suuntautuvan jälkipolttimet päällä suoritetun  jyrkemmän kaarroksen jälkeen jäähdyttelemään ;) :D ;D 8)
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 07.08.18 - klo:06:35
52 ollu mikään turbiinikone vaan bmw.n tähtimoottoreilla muistaakseni varustettu, onko sorkkis hokannu jotta se bmw.n logo tuleekin juuri pyärivästä ropellista, luultavasti et, bmw on sitten lyhenne baijerin moottori werstaasta...

Siihen, pystyykö lentokone nousemaan ilmaan, vaikuttaa lämpötilan lisäksi moni muukin asia.

Kiitotien pituus, kentän sijainti suhteessa merenpintaan, koneen, matkustajien, rahdin ja polttoaineen paino sekä konetyyppi ratkaisevat lopullisesti matkaan lähdön.

ja tuossahan oltiin jo turvallisesti ilmassa, sorkkis kun ei ole lentokoneiden tekniikasta perillä niin voin kertoa että esimerkiksi tuommonen taisteluhävittäjä kun ampasee lyhkääsellä kentällä ilmaaan niin sillon on kaikki pelissä mutta normaali taistelutoiminta sitten suoritetaan noin 67-72 %  työntövoimilla, muuten jouduttais topata ylöspäin suuntautuvan jälkipolttimet päällä suoritetun  jyrkemmän kaarroksen jälkeen jäähdyttelemään ;) :D ;D 8)

Onko ohjaus pinta sitten jumiutunut ?

Kyseessä ei ollut taistelukone vaan matkustajakone .

Sääolosuhteet vaikuttaa lenkokoneiden turvallisuuteen .
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: sorkkis - 07.08.18 - klo:07:00
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005295209.html
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Oksa - 07.08.18 - klo:07:30
mahtavaa!   turvallisuus ekana, ei mitään kärsällisyydestä tahi nokallisuudesta.    kantturat tykkää.
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: Ärrpää - 07.08.18 - klo:07:51
52 ollu mikään turbiinikone vaan bmw.n tähtimoottoreilla muistaakseni varustettu, onko sorkkis hokannu jotta se bmw.n logo tuleekin juuri pyärivästä ropellista, luultavasti et, bmw on sitten lyhenne baijerin moottori werstaasta...

Siihen, pystyykö lentokone nousemaan ilmaan, vaikuttaa lämpötilan lisäksi moni muukin asia.

Kiitotien pituus, kentän sijainti suhteessa merenpintaan, koneen, matkustajien, rahdin ja polttoaineen paino sekä konetyyppi ratkaisevat lopullisesti matkaan lähdön.

ja tuossahan oltiin jo turvallisesti ilmassa, sorkkis kun ei ole lentokoneiden tekniikasta perillä niin voin kertoa että esimerkiksi tuommonen taisteluhävittäjä kun ampasee lyhkääsellä kentällä ilmaaan niin sillon on kaikki pelissä mutta normaali taistelutoiminta sitten suoritetaan noin 67-72 %  työntövoimilla, muuten jouduttais topata ylöspäin suuntautuvan jälkipolttimet päällä suoritetun  jyrkemmän kaarroksen jälkeen jäähdyttelemään ;) :D ;D 8)

 Sorkkis ei tuommosilla vajaan kolmen vartin tehoilla saa rouvaan minkäänlaista vaikutusta, aina pitää painaa täysillä...että tuommoset osateho hommat tuntemattomia...
Otsikko: Vs: Helle
Kirjoitti: de Citonni - 09.08.18 - klo:12:17
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005295209.html

SJ'n kiskotkin menevät helteellä ässälle. Tietää kaaosta junaliikenteessä.  ;D

https://www.expressen.se/dinapengar/extremvadret-orsakar-tagkaos-infor-helgen-risk-for-solkurvor/