Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TD90D - 30.05.18 - klo:11:17
-
New hollanti TD90D, polttoaine menee öljyn sekaan, liekkihehku on jo vaihdettu, mitähän seuraavaksi? Siirtopumppu, vai pitääkö käydä suihkujen kimppuun? Onko kokemuksia? Koneella ajettu vasta 2500 tuntia.
-
Mekaaninen siirtopumppu? Vaihda. Puimuri Perkinsin koneella teki tuon saman joskus.
-
Jos siirtopumppu on mekaaninen niin sitä minäkin veikkaisin. Jos kalvo vuotaa niin polttoaine valuu koneeseen.
-
Kalvopumppu siellä on siirtopumppuna. Se vaihtoon, tosin jos on BCD:n tekele niin siellä on tuplakalvo ja vuotaa juorureiästä polttoaineen ulospäin eikä moottoriin. Alkuperäisenä saattaa olla juurikin yksikalvoinen.
-
Kiitos vastauksista, pumppu on ostettu, huomenna testataan.
-
olis kiva kans saada tollanen , nykysin kun kuluttaa niin perkeleesti öljyä, ja ihan oikeesti jopa haisee poltetulle moottoriöljylle.Koneella ajellaa jopa 50 tuntia vuoddessa, mut öljynkäry on mahtava. Mistä etsis syytä.
-
olis kiva kans saada tollanen , nykysin kun kuluttaa niin perkeleesti öljyä, ja ihan oikeesti jopa haisee poltetulle moottoriöljylle.Koneella ajellaa jopa 50 tuntia vuoddessa, mut öljynkäry on mahtava. Mistä etsis syytä.
Eihän oo pikkuajua että ois pikeentyny? Jos näin ni annas kyytiä välillä että lämpee kunnolla.
-
Pikkuajua,nimenomaan.Kait se on pikeentynyt ja männänrenkaat sitten päästää ohivuotoja.Putkitettu aikoinaan.Mut paska huoli.menee se noinkin. 50 vuotta jo ikääkin.
-
Siirtopumpun kalvot oli ehjät, mutta nyt on kuitenkin uusi paikallaan. Tukin myös liekkihehkulle menevän putken, seuraillaan tilannetta, vieläkö öljy lisääntyy.
-
Siirtopumpun kalvot oli ehjät, mutta nyt on kuitenkin uusi paikallaan. Tukin myös liekkihehkulle menevän putken, seuraillaan tilannetta, vieläkö öljy lisääntyy.
Minkäs se polttoöljy imusarjasta moottoriöljyn joukkoon pääsisi? Olisko kuitenkin pakkas nestettä?
-
Liekkihehkusta menee öljypohjaan jos vuoto iso ja pakoputkeen loput.Syöttöpumpun stefa yksi vaihtoehto.
-
Siirtopumpun kalvot oli ehjät, mutta nyt on kuitenkin uusi paikallaan. Tukin myös liekkihehkulle menevän putken, seuraillaan tilannetta, vieläkö öljy lisääntyy.
Minkäs se polttoöljy imusarjasta moottoriöljyn joukkoon pääsisi? Olisko kuitenkin pakkas nestettä?
Jos kone seisoo pidempään ja imusarjaan valuu merkittävä määrä polttoainetta niin kyllähän siellä joku imuvena on auki josta pääsee männän päälle ja ajan mittaan myös öljyn sekaan alas. Mutta ei ihan yleinen tapahtumasarja kuitenkaan eikä ihan lyhyen seisonnan aikana tapahdu.
-
Siirtopumpun kalvot oli ehjät, mutta nyt on kuitenkin uusi paikallaan. Tukin myös liekkihehkulle menevän putken, seuraillaan tilannetta, vieläkö öljy lisääntyy.
Minkäs se polttoöljy imusarjasta moottoriöljyn joukkoon pääsisi? Olisko kuitenkin pakkas nestettä?
Jos kone seisoo pidempään ja imusarjaan valuu merkittävä määrä polttoainetta niin kyllähän siellä joku imuvena on auki josta pääsee männän päälle ja ajan mittaan myös öljyn sekaan alas. Mutta ei ihan yleinen tapahtumasarja kuitenkaan eikä ihan lyhyen seisonnan aikana tapahdu.
jos nyt oikein muistan niin valmeteissa oli paluupuolella pienenpieni kuppi josta lähti linja tuolle liekkihehkulle ja jos ajon aikana vuotaa niin luulis sen verran olevan vilskettä imusarjassa että tuskin öljyn sekaan kerkeää, oisko miken massikan ja niiden merkkien murheita joissa tankki oli vielä korkeammalla kuin moottori tuo liekkihehkun kautta öljyjen sekaan valuminen koneen seisoessa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Massikassakin on sellainen oma pieni säiliö tuolle jota polttoaineen paluukierto hiljalleen pitää täynnä.
Muutenkin homma lienee mahdollinen lähinnä viikkojen tai kuukausien seisonnassa, ei ajossa. Eiköhän se käydessä pala ainakin osittain kuten muukin polttoaine.
Ilmeisesti rankasti pissivä suutin voi myös aiheuttaa jotain saman tapaista, mutta sen kyllä jo käynnistä ja pakoputkesta pitäisi huomata.
Mulla vuotava liekkihehku sai sen aikaan että noin viikon seisonnan jälkeen ei tahtonut saada millään konetta käymään. Se jotenkin 'hukkui' siihen liikaan löpöön, työnsi vaan savua vaan ei käymään.
Mahdollisesti löpö myös pesee öljyt pois sylinterien seinältä jolloin puristukset voivat jäädä huonoiksi muutenkin väljässä koneessa.
-
Liekkihehkusta menee öljypohjaan jos vuoto iso ja pakoputkeen loput.Syöttöpumpun stefa yksi vaihtoehto.
Ajattelin jotenkin tämän koneen olevan enemmän käytössä, luulisi savuttavankin. Pumpun stefa kuulostaa järkevältä, Stanan pumppu kusee reilusti juorureiästä.
-
olis kiva kans saada tollanen , nykysin kun kuluttaa niin perkeleesti öljyä, ja ihan oikeesti jopa haisee poltetulle moottoriöljylle.Koneella ajellaa jopa 50 tuntia vuoddessa, mut öljynkäry on mahtava. Mistä etsis syytä.
ilmansuodatin tukossa?