Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 08.04.18 - klo:11:52
-
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.230697
Syrjässä on syrjän murheet.
KENEN VASTUULLA, JOLLEI MAITOA HAETAKKAAN.
EI HELVATA
Yrittäjällä itsellään on vastuu, tisunkoittajat tundran takana luulee olevansa eri juttu.
Ostaa sitten itse maitoauton jollei muu auta. Tai laittaa kulkeman sitä valokuitua pitkin.
Jos kioskinpitäjällä ei käykkään asiakkaita, kun kioski on syrjässä, kuuluko valtoin tai kunnan tai jonkun muun korvata vahinko.
-
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/artikkeli-1.230615
Iranilainen mamuräätälikin tajuaa että maidontuotanto on jees juttu. Mut eemelin umpiluuhun se ei vaan mene 😁
-
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/artikkeli-1.230615
Iranilainen mamuräätälikin tajuaa että maidontuotanto on jees juttu. Mut eemelin umpiluuhun se ei vaan mene 😁
https://lansi-savo.fi/uutiset/kulttuuri-ja-viihde/bdb6b5f3-f18f-4fe5-a023-3ae567a154b7
Se on tuo paskanhaju ollu ennenkin erottava tekijä. Siksi tizinkoottajien pitää tehdä siitä positiivinen kokemus.
-
Pas ka haisee ja veetieemeli itkee ettei paskanhajua ole siinä Etelä-Suomalaisen taajaman vieressä.
-
Viime syksynä suunnattomia vaikeuksia, lisäkustannuksia juurikkaan ajossa aumasta tehtaalle.
Montako juttua oli kun parutaan kuka lisäkustannukset maksaa.
Niin kuka.
Vai johtuuko, jotta täällä etelässä on totuttu yrittäjyyteen, eikä oleteta olevan Jumalan valittua kansaa.
-
tai sit on vain jätetty se yrittäminen toisten harmiks. eikös just ollu pari päivää takasin kuin ei töihin saa tekijää vaikka on sopimuksetkin tehty? ja nuo on lähinnä etelän yrittäjien iloja . mutta miten sit pitäis mennäkään?
-
Niin, kyllä aivan naurettavaa on tuo luonnonilmiöiden syyttäminen. Tuossa kelirikkologistiikassa kaksi suurinta kärsijää ovat autoilija ja tissinkoittaja. 97 prosenttisesti suurin kärsijä on autoilija. Miten vielä joku kehtaa kyseenalaistaa sitä, että tissinkoittaja ei saisi olla kärsijä? Roudatkoot maitonsa kantavan hyvän tien varteen. Opettaisi hiukan tavoille.
Olisiko hyvä aika ottaa vähän vastuuta? Tietä on perävalojen jälkeenkin. Nyt pitäisi sitten tiet autobaanoittaa jokaiselle tissitilalle, jotta maito kulkee. Mites olis jos kaikki elukat sellaisen huonon tien päästä laitettaisiin lihoiksi. Ja "yrittäjät" pakotettaisiin etsimään uutta työsarkaa?
Ehkä jonain päivänä tämä pelleily loppuu ja banjon soitto vähenee merkittävästi.
-
mutta miten sitten kun nuo huonot tiet on nuita valtionteitä? ykstyistiet kantaa ja on hyässä kunnossa mut yhteiskunnan teitä ei kohta enää ajeta.
-
Eemelin järjellä navetta perustettaisiin Mannerheimintielle niin olis ne mannerheikin palvelutkin.
-
Mitä sillä on väliä, kenenkä tie on? Tokihan aika moni mökkitie jossain kuusen kätkössä on nimenomaan valtion tie. Saattaisi olla parempi yksityistää se.
Fakta on kuitenkin se, että valtion tie ei voi olla avain onneen. Ja kun sitä alempaa tieverkkoa on vitusti, joku alkaa pian laskea, mitä sen korjaaminen maksaa valtiolle.
Yhdenvertaisuusperiaate ei oikein toimi, jos maailman kallein ylläpidettävä tie johtaa johonkin tissinkoittolaan. Viereisen tien mökin mummo joutuu käyttämään omaa moottorikelkkaa tai metsäkonetta, jotta pääsee kauppa-autolle.
-
kallet nyt mitään teitä piä. mut missä vielä kulkoo kauppa-auto? katonnutta kansanperinnettä, kuin tanhut. ja silti nuo maitopalatsit on joutunna ite tiensä rahottaan.. lainalla vaikka.
-
Eemeli: Kyllä minä niin mieleni pahoitin....
-
Mitä sillä on väliä, kenenkä tie on? Tokihan aika moni mökkitie jossain kuusen kätkössä on nimenomaan valtion tie. Saattaisi olla parempi yksityistää se.
Fakta on kuitenkin se, että valtion tie ei voi olla avain onneen. Ja kun sitä alempaa tieverkkoa on vitusti, joku alkaa pian laskea, mitä sen korjaaminen maksaa valtiolle.
Yhdenvertaisuusperiaate ei oikein toimi, jos maailman kallein ylläpidettävä tie johtaa johonkin tissinkoittolaan. Viereisen tien mökin mummo joutuu käyttämään omaa moottorikelkkaa tai metsäkonetta, jotta pääsee kauppa-autolle.
Faktahan on ,kainuulaisetkin on oppineet niin huonoihin teihin ettei etelän vetelät voi etes kuvitella.Pohjosesta viimeisetkin pinnat teistä pois,että etelän vetelät pääsee pankolta viisi minuuttia nopeammin uutta tietä pitkin viinakauppaan.Ja homo-moppeli voi työntää sen banjon sinne omaan reikään mihin päivä ei paista kesälläkään,banjolla on siellä enemmän käyttöä.Eetun kanssa voitte käyttää yhdessä,jos se sitten tuo neitimäinen käytös vähän laantuisi.Sokerijuurikkaan kuljetustuki,voi helvata,kaikkea sitä tuetaankin etelässä vielä kaiken muun lisäksi.
-
Mitä sillä on väliä, kenenkä tie on? Tokihan aika moni mökkitie jossain kuusen kätkössä on nimenomaan valtion tie. Saattaisi olla parempi yksityistää se.
Fakta on kuitenkin se, että valtion tie ei voi olla avain onneen. Ja kun sitä alempaa tieverkkoa on vitusti, joku alkaa pian laskea, mitä sen korjaaminen maksaa valtiolle.
Yhdenvertaisuusperiaate ei oikein toimi, jos maailman kallein ylläpidettävä tie johtaa johonkin tissinkoittolaan. Viereisen tien mökin mummo joutuu käyttämään omaa moottorikelkkaa tai metsäkonetta, jotta pääsee kauppa-autolle.
Faktahan on ,kainuulaisetkin on oppineet niin huonoihin teihin ettei etelän vetelät voi etes kuvitella.Pohjosesta viimeisetkin pinnat teistä pois,että etelän vetelät pääsee pankolta viisi minuuttia nopeammin uutta tietä pitkin viinakauppaan.Ja homo-moppeli voi työntää sen banjon sinne omaan reikään mihin päivä ei paista kesälläkään,banjolla on siellä enemmän käyttöä.Eetun kanssa voitte käyttää yhdessä,jos se sitten tuo neitimäinen käytös vähän laantuisi.Sokerijuurikkaan kuljetustuki,voi helvata,kaikkea sitä tuetaankin etelässä vielä kaiken muun lisäksi.
Jos ymmärtäisit jotain, tietäisit ettei maitoautoilija haluaisi missään tapauksessa vapaaehtoisesti ajella ilmajousikanikalla paskoja teitä pitkin. Se ei ole tottumisesta kiinni, vaan silkasta rahasta.
-
Ja a rautajouset sitte joo.
Mutta niinkauan kun autoilua laskutetaan Suomessa hullumaisesti käyttömaksut autoverot polttoaine verot jne.
Pitää valtion huolehtia keräämiensä varojen kohdentumisesta tieverkkoon. Muttakun ei kohdennu per~kele menee neeke.rin perseeseen ja muuhun paskaan suurin osa liikentee verovaroista.
Tässäkin on taas iso paska sanko jota poliitikon paskapäät hämmentää tapansamukaan.
-
On noita huonoja kelirikkoteitä etelässäkin . Valtio noihin pikkuteihin paljoa panosta . Yks naurettava tapaus löytyy , kunnanhallitus otti kantaa yhteen valtiotiehen äänekkäästi koska viljanviljelijöiden valtiontie määrättiin yksityistettäväksi . Liedossa sattui tapaus jossa kanamunientuottaja olisi lanannut tien jottei kananmunat särkyisi kuljetuksessa , ei onnistunut eikä valtio parantanut tie kuntoa.
-
On noita huonoja kelirikkoteitä etelässäkin . Valtio noihin pikkuteihin paljoa panosta . Yks naurettava tapaus löytyy , kunnanhallitus otti kantaa yhteen valtiotiehen äänekkäästi koska viljanviljelijöiden valtiontie määrättiin yksityistettäväksi . Liedossa sattui tapaus jossa kanamunientuottaja olisi lanannut tien jottei kananmunat särkyisi kuljetuksessa , ei onnistunut eikä valtio parantanut tie kuntoa.
ennen oli hyvin kun valtionyhtiö huolehti tiet auki, oli tiekarhuja enempi kuin oikeita karhuja nyt on toisin, ei tartte viikottain käydä tienhuaroo siivoamassa kun lokomo kävi pyyhkäösemässä polanteen tasaseks ja vähiinpäin :( :( :( :( :(
-
tuossa eilen huastelin yhen urakoijan kaa ja hää nauro että yksityistiet on paremmassa kunnossa kuin valtion. hääkään ei saanu aurata 10 sentin lunta ja silti liikenne rullas, sit kun joku valitti niiin helevatin kalliilla raappas sen polanteen pois. aurauksella sitä ei olis tarvinna. kolmen tonnin käytöllä sai neljän satan säästön.
-
Eikös johtaja sibilä ja vaalilupaus.
Tiet ihan ykkösprioriteetissä.
Ai niin kun ääniä kalastellaan kaupungeissa, toisaalle pyllistellään.
-
mutta illäs perneri raiteet laittais kun petteri ei anna rahoja. kaupuntissa jo asvaltti on valmiina. joskin helevatun huonona.
-
Kokoomuskansanedustaja Ville Rydman osaakin pyllistää kahteen suuntaan.
Helsingin kaupunginvaltuustossa Rydman vastusti SOTEa eli hän pyllisti kokoomuksen eduskuntaryhmälle ja Petteri Orvolle. Sitten kun SOTE tulee eduskuntaan päätettäväksi, niin Rydman kannattaa SOTEA eli silloin hän pyllistää Helsingin kaupunginvaltuustolle ja Jan Vapaavuorelle.
Kokoomuslaista perseilyä.😁