Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dr.Who - 22.02.18 - klo:07:58

Otsikko: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Dr.Who - 22.02.18 - klo:07:58
Joko pitääs laittaa talvilaatua tankkiin, lämpötilat on olleet jonkun aikaa nollan alapuolella.Koneet kyllä lämpimässä silloin kun ei ole töissä, tosin ne jatkuvasti melkein ovat liikkeellä.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Oksa - 22.02.18 - klo:08:26
älä suotta.   jos koko ajan liikkeellä nii sehän jo lämmin valmiiks, mitään jääty.    ja kohtahaa se jo lämpiää ja sit olis tankissa taas väärät aineet.     hanaa, sehän on jo kevät,  -kohta!
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Peltola - 22.02.18 - klo:10:22
Mitäpä sitä sammuttamaan tunnin ruokatunnille saati yöksi. Säästää pari senttiä litra, kunei sammuttele.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: kantola - 22.02.18 - klo:11:01
Tommonen oli uusimmassa kannessa. http://www.raskaskalusto.fi/6539/raskas-kalusto-12018 Ei starttimoottori kulu vaikka Ketä ajais.

...Kummelikin lauloi, "älä lutraa".
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: metsajussi - 22.02.18 - klo:11:09
Sitten kun käy jotain että jääkin kylmäksi yöksi ulos varjoon niin saattaa olla harrastetta tiedossa... mä en voisi ajatella että olisi kesälaatua.
Ellei sitten ole lämmityssysteemejä jotka metsänlaidassa lämmittää suodattimet sun muut myös.

Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Oksa - 22.02.18 - klo:20:02
mutta kuka nyt koneita metän laitaan jättää nykyään?  nehän hukka perii.    ja suotta sitä laatua vaihtaan kun kohta kesä.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: lypsyukko - 22.02.18 - klo:21:25
mutta kuka nyt koneita metän laitaan jättää nykyään?  nehän hukka perii.    ja suotta sitä laatua vaihtaan kun kohta kesä.

Puintiaikana kun alkaa tankkailemaan talvilaatua, niin ei oo talvella ongelmia pön kanssa. Syksyn paskat talvilaadulla ja kevätlevitykset kesälaadulla. Siinä hyvä jako jos ei muuta muistikaavaa löydy.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: montöör - 22.02.18 - klo:22:29
Joko pitääs laittaa talvilaatua tankkiin, lämpötilat on olleet jonkun aikaa nollan alapuolella.Koneet kyllä lämpimässä silloin kun ei ole töissä, tosin ne jatkuvasti melkein ovat liikkeellä.


Ei tarvii talvilaatua. Jos kuskeille ei passaa 12h vuorot, niin verokirja kouraan
ja uusia tilalle. Noottaa kööllää.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: SamiT - 22.02.18 - klo:22:44
Vaihdoin jo syyskuulla talviainet tankkiin, unohtui syksyllä polttoainesuodattimienkin vaihdot traktoreihin mutta hyvin pelasivat tänäänkin, kylmästä säilytyspaikasta käyntiin lohkolämppäristä niin ei ongelmaa. Eikö kesäaine tahmaa kylmenevään tankkiin pidemmillä ajorupeamilla näillä keleillä vaikka lämpimästä lähtee? Kun ei tankitkaan enää ole edes kotimaisissa rungon sisällä.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: metsajussi - 22.02.18 - klo:23:08
mutta kuka nyt koneita metän laitaan jättää nykyään?  nehän hukka perii.    ja suotta sitä laatua vaihtaan kun kohta kesä.

Useimmat metsä- ja maansiirtopuolen härvelit viettävät vapaa-aikansa muualla kuin lämpimässä halllissa. Jos ne ovat hallissa niin silloin ne ovat todennäköisesti rikki...
En minäkään tuota hassua motonpoikasta nylkytä kotiin ellei erityistä syytä ole.

Tietysti ihan perus maatalouskäytön traktorit pääsevät tavallisesti kotiin. Ellei olla sitten niin kaukana kotoa että työmaalle tullaan autoilla.

Joskus myös rikkoutumisen, kiinni jäämisen tai muun epätavallisen syyn takia joutuu jäämään muualle kuin oman pihan lämpimään halliin. Ainakin mulle on niin käynyt, ei tarvitse kuin mennä rengas illalla hankalassa paikassa.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: klapikasa - 23.02.18 - klo:10:25
Meidän kaivurit ja kuormaautot aniharvoin sisällä, mitta sitten nää kotimaiset Willet ei vaan toimi jos on kymmen astetta pakkasta. Boosterilla käyntiin vaikka roikassa ja uudehkot akkut. Piilarit ja jcb lähtenyt käyntiin nätisti, Yhdessä oliko 914 pillarissa kuski sanoii että hehu oli päällä 5 sekuntia kun oli -18 ja lähti käyntiin nätisti.

Luotto kuormaauto Scania 94 lähti käyntiin kävi 10 minuuttia ja sammui. Taistelitiin lämpimän halliin sisään, noh hytin kippiöljyt jäätyneet. Uus pa suodatin ja ilmaus ei vaan saatu ilmattua. Pa nousee käsipumpulla mutta ei siiä etenpäin, Sammuttaja saa sähköä. Piti mennä muihin töihin mutta sisällä se auto oli kun lähdin kotiin.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Varjo79 - 23.02.18 - klo:10:48
Mulla talvilaatu kanssa jo syksystä asti. Jouduin jopa kuivurissakin polttaan sitä viimisellä satsilla ku kesälaadulla alko poltin sammuun vähäväliä.

Pienkuormaaja on yksi semmoinen härveli mikä alkaa nikotteleen jo 0 tietämis kesälaadulla.

Kyllä mulla nyttenkin on kaivuri viettäny talvee tuolla pusikossa
Vuoden vaihteesta asti. Akkuja kävin kerran lataamas ahkiraatilla. Mettä varusteltu rakvaattori on kanssa huilaillu jo 2kk ainaki koskematta tuol hankes. Ei mulla ole kyllä lämpimän hallin puolella koskaan härveleitä muutonko remontin takia.

Kylmässä hallis saattaa joskus deutzi olla. Mutta kyllä ne yleensä pihalla on. Eli talvilaatu pakko ajaa jo aikasin syksyllä että edes jonkun joskus sais käyntiin.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: lypsyukko - 23.02.18 - klo:12:30
Tuos kuunnellu yhdestä uudesta "korealaisesta koneesta" juttua tällä viikolla. Alkuviikosta sitä yritettiin saada alas lavetilta. Kun sitä kait päivän oli harjoiteltu, niin se oli saatukin alas. Hetken käynytkin ja sitten suodattimet tukos, vaikka niissä joku lämmityskin oli ollut. No päivä tai pari ajeltu ja sitten ihmetelty öljynkäryn hajua. Turbo lykkää öljyt pakosarjaan. Tai loppuuhan se kun öljy loppuu :) Näin sivullisena ei voi muuta ajatella, kuin onneksi ei oo mun murhe. Hajosko turbo kylmäkäynnistyksessä vai oliko se paska jo tehtaalta lähties. Onko kylmäkäynnistys myyjän, kuljetusliikkeen vai ostajan vika? Voisin veikata käsien "pesun" nopeusennätystä. Myyjä kait jo ilmoitti, että ei kuulu takuun piiriin :)
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Varjo79 - 23.02.18 - klo:20:55
Tuos kuunnellu yhdestä uudesta "korealaisesta koneesta" juttua tällä viikolla. Alkuviikosta sitä yritettiin saada alas lavetilta. Kun sitä kait päivän oli harjoiteltu, niin se oli saatukin alas. Hetken käynytkin ja sitten suodattimet tukos, vaikka niissä joku lämmityskin oli ollut. No päivä tai pari ajeltu ja sitten ihmetelty öljynkäryn hajua. Turbo lykkää öljyt pakosarjaan. Tai loppuuhan se kun öljy loppuu :) Näin sivullisena ei voi muuta ajatella, kuin onneksi ei oo mun murhe. Hajosko turbo kylmäkäynnistyksessä vai oliko se paska jo tehtaalta lähties. Onko kylmäkäynnistys myyjän, kuljetusliikkeen vai ostajan vika? Voisin veikata käsien "pesun" nopeusennätystä. Myyjä kait jo ilmoitti, että ei kuulu takuun piiriin :)

Oliko keltanen vai oranssi korealainen? Vai joku vielä eksoottisempi😁
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: lypsyukko - 23.02.18 - klo:21:53
Tuos kuunnellu yhdestä uudesta "korealaisesta koneesta" juttua tällä viikolla. Alkuviikosta sitä yritettiin saada alas lavetilta. Kun sitä kait päivän oli harjoiteltu, niin se oli saatukin alas. Hetken käynytkin ja sitten suodattimet tukos, vaikka niissä joku lämmityskin oli ollut. No päivä tai pari ajeltu ja sitten ihmetelty öljynkäryn hajua. Turbo lykkää öljyt pakosarjaan. Tai loppuuhan se kun öljy loppuu :) Näin sivullisena ei voi muuta ajatella, kuin onneksi ei oo mun murhe. Hajosko turbo kylmäkäynnistyksessä vai oliko se paska jo tehtaalta lähties. Onko kylmäkäynnistys myyjän, kuljetusliikkeen vai ostajan vika? Voisin veikata käsien "pesun" nopeusennätystä. Myyjä kait jo ilmoitti, että ei kuulu takuun piiriin :)

Oliko keltanen vai oranssi korealainen? Vai joku vielä eksoottisempi😁

Kyseistä konetta en ole nähnyt, mutta kyllä se kait toinen noista  "pääväreistä" on. Mun nyt on ihan turha moittia kyseistä väriä, joten jätän sen tekemättä. Mielenkiinnolla kyllä kuuntelen, mikä tulee lopulta olemaan mahantuojan/ myyjän lopullinen kanta rikkoon. Oliko sitten kyse laadusta vai epätavallisesta suomalaisesta kylmyydestä. Tosin kyllähän sitä lavetilla vähän viimaista voi olla reilussa 20 pakkasasteessa.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: SamiT - 23.02.18 - klo:22:20
Minkämoiset voiteluöljyt mahtaa olla tehtaan jäljiltä? Onko tropiikki vai tundra enemmän vaikuttanut tehdasöljyn valintaan? Melko erilaiset vaatimukset lämpötilojen suhteen.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: eevertti - 24.02.18 - klo:08:22
Siis eihän kesä ja talvilaadussa ole mitään merkittävää hintaeroa jos ei nyt ihan mottitolkulla kulutusta ole talvenaikana. Voiteluominaisuudet tietysti vähän erilaiset mutta on se suodattimen putsailu kovalla pakkasella niin ikävää hommaa että ei viitsisi muutaman kympin takia suorittaa.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Varjo79 - 24.02.18 - klo:08:24
Tuos kuunnellu yhdestä uudesta "korealaisesta koneesta" juttua tällä viikolla. Alkuviikosta sitä yritettiin saada alas lavetilta. Kun sitä kait päivän oli harjoiteltu, niin se oli saatukin alas. Hetken käynytkin ja sitten suodattimet tukos, vaikka niissä joku lämmityskin oli ollut. No päivä tai pari ajeltu ja sitten ihmetelty öljynkäryn hajua. Turbo lykkää öljyt pakosarjaan. Tai loppuuhan se kun öljy loppuu :) Näin sivullisena ei voi muuta ajatella, kuin onneksi ei oo mun murhe. Hajosko turbo kylmäkäynnistyksessä vai oliko se paska jo tehtaalta lähties. Onko kylmäkäynnistys myyjän, kuljetusliikkeen vai ostajan vika? Voisin veikata käsien "pesun" nopeusennätystä. Myyjä kait jo ilmoitti, että ei kuulu takuun piiriin :)

Oliko keltanen vai oranssi korealainen? Vai joku vielä eksoottisempi😁

Kyseistä konetta en ole nähnyt, mutta kyllä se kait toinen noista  "pääväreistä" on. Mun nyt on ihan turha moittia kyseistä väriä, joten jätän sen tekemättä. Mielenkiinnolla kyllä kuuntelen, mikä tulee lopulta olemaan mahantuojan/ myyjän lopullinen kanta rikkoon. Oliko sitten kyse laadusta vai epätavallisesta suomalaisesta kylmyydestä. Tosin kyllähän sitä lavetilla vähän viimaista voi olla reilussa 20 pakkasasteessa.

Joo en sitä sillä että toinen olis välttämättä huonompiko toinen noista. Toisesta väristä on kokemusta jonninverran enämpi ko toisesta. Mutta maahantuoja saattaa olla paree toisella🤔
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: lypsyukko - 24.02.18 - klo:08:58

Joo en sitä sillä että toinen olis välttämättä huonompiko toinen noista. Toisesta väristä on kokemusta jonninverran enämpi ko toisesta. Mutta maahantuoja saattaa olla paree toisella🤔

No aika kummana mä ainakin tuota maahantuojan ekaa kommenttia pidin, jos sekään nyt sitten noilla sanoilla on mennyt. Juoruilla ja huhuilla on aina tapana hieman muuntua eteenpäin kulkiessaan. Silti uskon että lopputulema joskus kyllä selviää mullekkin. Kuuluu se "huuto" linnuntietäkin sen verta hyvin :) Kenen vastuulla ne valmistajan laittamat öljyt edes on ? Jos nyt syyllinen niissä olis. Tuskin ostajan vastuulla mitään 0h huoltoa on järjestää.
Otsikko: Vs: Talvilaatua ?
Kirjoitti: Varjo79 - 24.02.18 - klo:09:32

Joo en sitä sillä että toinen olis välttämättä huonompiko toinen noista. Toisesta väristä on kokemusta jonninverran enämpi ko toisesta. Mutta maahantuoja saattaa olla paree toisella🤔

No aika kummana mä ainakin tuota maahantuojan ekaa kommenttia pidin, jos sekään nyt sitten noilla sanoilla on mennyt. Juoruilla ja huhuilla on aina tapana hieman muuntua eteenpäin kulkiessaan. Silti uskon että lopputulema joskus kyllä selviää mullekkin. Kuuluu se "huuto" linnuntietäkin sen verta hyvin :) Kenen vastuulla ne valmistajan laittamat öljyt edes on ? Jos nyt syyllinen niissä olis. Tuskin ostajan vastuulla mitään 0h huoltoa on järjestää.

Niin kyllä maahantuojan kuuluu yehdä ns maahantuonti huolto.
Jos ei tehtaan kanssa ole muuta so*****. Mutta yleensä maahantuoja kuuluis hoitaa.