Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 10.02.18 - klo:11:59

Otsikko: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 10.02.18 - klo:11:59
Tasan tarkkaan umpikepulille kova paikka.

Kasvattaisi pääkaupunkiseudun valovoimaisuutta ja ylivoimaisuutta, entisestään.

kepulandia jäisi entistä enemmän jälkeen ja jalkoihin,  ja sehän ei sovi, maksoi mitä maksoi kun valtakunnan hyvinvointia ei ajatella, vain omaa napaa.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: 42 - 10.02.18 - klo:12:04
Olikos tää se hanke jolla ei ollut kannattavuutta – vapaavuori vaan ajaa jos muut maksaa ja tukee vuodesta toiseen.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Jätkä - 10.02.18 - klo:12:30
Se olisi Suomen kallein ja suurin siltarumpu projekti
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 10.02.18 - klo:15:14
Olikos tää se hanke jolla ei ollut kannattavuutta – vapaavuori vaan ajaa jos muut maksaa ja tukee vuodesta toiseen.

Eihän sen väliä kun maksaja löytyy.
Eihän tisunkoittaja tundran takaa mitään kannattavuudesta.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 10.02.18 - klo:15:44
Olikos tää se hanke jolla ei ollut kannattavuutta – vapaavuori vaan ajaa jos muut maksaa ja tukee vuodesta toiseen.

Eihän sen väliä kun maksaja löytyy.
Eihän tisunkoittaja tundran takaa mitään kannattavuudesta.

Täysin järettön hanke. Hintalappu kerrotaan kahdella ja tunneliyhtiö vedetään veronmaksajien piikkiin lopulta nurin. Se rovion tyypin hanke n jo järellesempi.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: pice - 10.02.18 - klo:17:10
Eikös tämä olisi paljon kannattavampi tunnelihanke?
https://yle.fi/uutiset/3-8599612
https://www.turkulainen.fi/artikkeli/354587-tunneli-turusta-tukholmaan-paattajat-eivat-taysin-tyrmaa
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002891609.html
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 10.02.18 - klo:20:17
Olikos tää se hanke jolla ei ollut kannattavuutta – vapaavuori vaan ajaa jos muut maksaa ja tukee vuodesta toiseen.

Eihän sen väliä kun maksaja löytyy.
Eihän tisunkoittaja tundran takaa mitään kannattavuudesta.

Täysin järettön hanke. Hintalappu kerrotaan kahdella ja tunneliyhtiö vedetään veronmaksajien piikkiin lopulta nurin. Se rovion tyypin hanke n jo järellesempi.
vapaavuori sitä lehdessä   murehti että eu.lle pitää keksiä joku hieno tarina, tarina kahdesta kaupungista jotka tunneli yhdistää ei saa vielä eu-kirstunvartioita hölläämään lukkoa.


muistuipa siinä mieleen tunnelijuttua lukiessa jotta onkohan sillä himasella kuinka kiireitä töitten puolesta, sehän varmasti lisäisi tarinan uskottavuutta eu-instituutioissa rahoitusta haettaessa kun kun olisi huolella tehty selonteko tarinan muodossa esittää....luulis himaselta onnostuvan kun vaan tarpeeksi tarjotaan ja kannessa vielä kuva komissaari kataisesta, pormestari vapaavuoresta ja filosofi himasesta 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 10.02.18 - klo:20:42
Olikos tää se hanke jolla ei ollut kannattavuutta – vapaavuori vaan ajaa jos muut maksaa ja tukee vuodesta toiseen.

Eihän sen väliä kun maksaja löytyy.
Eihän tisunkoittaja tundran takaa mitään kannattavuudesta.

Täysin järettön hanke. Hintalappu kerrotaan kahdella ja tunneliyhtiö vedetään veronmaksajien piikkiin lopulta nurin. Se rovion tyypin hanke n jo järellesempi.
vapaavuori sitä lehdessä   murehti että eu.lle pitää keksiä joku hieno tarina, tarina kahdesta kaupungista jotka tunneli yhdistää ei saa vielä eu-kirstunvartioita hölläämään lukkoa.


muistuipa siinä mieleen tunnelijuttua lukiessa jotta onkohan sillä himasella kuinka kiireitä töitten puolesta, sehän varmasti lisäisi tarinan uskottavuutta eu-instituutioissa rahoitusta haettaessa kun kun olisi huolella tehty selonteko tarinan muodossa esittää....luulis himaselta onnostuvan kun vaan tarpeeksi tarjotaan ja kannessa vielä kuva komissaari kataisesta, pormestari vapaavuoresta ja filosofi himasesta 8) 8) 8) 8)
Vapaavuorihan kertoi, että tunneli pitää rakentaa siksi, että Helsingillä ei ole muuta huippunähtävyyttä kuin Tallinnan vanhakaupunki. Siksi tunneli.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.02.18 - klo:20:57
Oikeasti pitäisi rakentaa tunneli Kuopiosta Turkuun. Olisi kiva ajaa kesärenkailla koko vuosi.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 10.02.18 - klo:21:06
Olikos tää se hanke jolla ei ollut kannattavuutta – vapaavuori vaan ajaa jos muut maksaa ja tukee vuodesta toiseen.

Eihän sen väliä kun maksaja löytyy.
Eihän tisunkoittaja tundran takaa mitään kannattavuudesta.

Täysin järettön hanke. Hintalappu kerrotaan kahdella ja tunneliyhtiö vedetään veronmaksajien piikkiin lopulta nurin. Se rovion tyypin hanke n jo järellesempi.
vapaavuori sitä lehdessä   murehti että eu.lle pitää keksiä joku hieno tarina, tarina kahdesta kaupungista jotka tunneli yhdistää ei saa vielä eu-kirstunvartioita hölläämään lukkoa.


muistuipa siinä mieleen tunnelijuttua lukiessa jotta onkohan sillä himasella kuinka kiireitä töitten puolesta, sehän varmasti lisäisi tarinan uskottavuutta eu-instituutioissa rahoitusta haettaessa kun kun olisi huolella tehty selonteko tarinan muodossa esittää....luulis himaselta onnostuvan kun vaan tarpeeksi tarjotaan ja kannessa vielä kuva komissaari kataisesta, pormestari vapaavuoresta ja filosofi himasesta 8) 8) 8) 8)
Vapaavuorihan kertoi, että tunneli pitää rakentaa siksi, että Helsingillä ei ole muuta huippunähtävyyttä kuin Tallinnan vanhakaupunki. Siksi tunneli.
varmasti vapaavuorta vituttaa vieläkin erityisen raskaasti se että kokoomus töpeksi sen kukkenhaim muuseon kanssa kuin niinistö aikoinaan yrityksessä pudottaa maatalous alempaan energiaveroluokkaan yhdessä teollisuuden kanssa, olis edes jotain modernia helsingissä kun oes museo :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: kantola - 10.02.18 - klo:22:27
Tää tunnelointi on vain Bernerin ja Lippi-Paavon yhteisen Jäämeren radan lisukkeita. Pääsee virolaisetkin osalliseksi Kirkkoniemen vientisatamasta.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 10.02.18 - klo:23:09
Tää tunnelointi on vain Bernerin ja Lippi-Paavon yhteisen Jäämeren radan lisukkeita. Pääsee virolaisetkin osalliseksi Kirkkoniemen vientisatamasta.
todellinen väliinputoajahan on tampereen seutu, ajatellaampa niitä kymminiä miljoonia lappiin saapuvia turisteja  jotka sitten päättää piipahtaa helsinki-pietari-tallinna shoppaelureissun lentämällä lapista vantaalle ja loput junalla :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 10.02.18 - klo:23:19
Tää tunnelointi on vain Bernerin ja Lippi-Paavon yhteisen Jäämeren radan lisukkeita. Pääsee virolaisetkin osalliseksi Kirkkoniemen vientisatamasta.
todellinen väliinputoajahan on tampereen seutu, ajatellaampa niitä kymminiä miljoonia lappiin saapuvia turisteja  jotka sitten päättää piipahtaa helsinki-pietari-tallinna shoppaelureissun lentämällä lapista vantaalle ja loput junalla :-\ :-\ :-\ :-\
Siksi Tamperetta ja Vesilahtea kutsutaankin Väli-Suomeksi.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 11.02.18 - klo:06:32
Voi *****, ootte te kepuluserit aika sakkia.
Isoin mure Vapaavuoresta ja Helsingistä, vaikka ette osaa hoitaa edes oman puolueenne asioita.

Ettekö te itse tosiaankaan huomaa yhtikäs mitään.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 11.02.18 - klo:06:54
Voi *****, ootte te kepuluserit aika sakkia.
Isoin mure Vapaavuoresta ja Helsingistä, vaikka ette osaa hoitaa edes oman puolueenne asioita.

Ettekö te itse tosiaankaan huomaa yhtikäs mitään.

Eikös se ole hyvä että suhtaudutaa vähän kriittisesti kun tiedetään ettei ne kustannukset pysy budjetoidussa. Käy vielä samalla tavalla kuin sinun ja Veetin mielestä pohjoisessa tuessa. Roiskitaan rahaa vain ympäriinsä. Kuitenkaan se budjetoitu raha ei riitä kuin suunnittelu pöytään.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 11.02.18 - klo:09:09
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 11.02.18 - klo:09:28
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.
Viljakontti junaan ja menoksi? 😁😁 Olipa taas ökyeläkeläisen älynväläys.
(http://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/07/abe-simpson-gif-17.gif)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 11.02.18 - klo:09:52
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.
luja lapsenusko  on eemelillä  kokoomukseen jos kuvittelee että hesalaiset suostuu vihneitä hieromaan silmistään raotatieasemalla viljajunan pyyhkäistessä pariasattoo tunnelia kohen 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Jätkä - 11.02.18 - klo:10:06
Siitä vaan veetieemeli vuokraamaan radan käyttöoikeuden,kontit ja juna ja myyt sen viljaerän Kiinaan. Voit vuokrata kaluston vaikka  Kazakstanin rautatieyhtiöltä, mikää laki ei estä. Ja Kiinassa on kai riittävän isot markkinat veetieemelin kauralle? Ei kai pidä odottaa 20 vuotta tallinnan tunnelin rakentamista, että pääsisi Keski-Euroopan markkinoille?
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 11.02.18 - klo:10:35
Visioita, kun Eurooppa askeleen lähempänä.

Mutta toki, eihän se kaikille sovi. Niille jotka vielä tavailevat tietoa, mitä markkinatalous tarkoittaa.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:10:43
Siitä vaan veetieemeli vuokraamaan radan käyttöoikeuden,kontit ja juna ja myyt sen viljaerän Kiinaan. Voit vuokrata kaluston vaikka  Kazakstanin rautatieyhtiöltä, mikää laki ei estä. Ja Kiinassa on kai riittävän isot markkinat veetieemelin kauralle? Ei kai pidä odottaa 20 vuotta tallinnan tunnelin rakentamista, että pääsisi Keski-Euroopan markkinoille?

Junareitti Suomesta Kiinaan ei kulje Tallinnan kautta  ;D

Mut tuollainen teoreettinen junareitti on aika turhaa höpinää.. Todennäköisesti se laivareitti tulee olemaan aina 50 kertaa halvempi tai kilpailussa jopa ilmainen. Siis matkustajaliikenteessä ja turismissa. Viljallakaan ei ole kiire, eikä sitä ole varaa kuskata tuollaisessa tunnelissa.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 11.02.18 - klo:10:46
Kuka helvetti puhuu Kiinasta.
Onhan niitä muitakin käytäjiä.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:10:50
Kuka helvetti puhuu Kiinasta.
Onhan niitä muitakin käytäjiä.

Täällä on vaan sellainen kuvitelma että vielä joskus Suomi ruokkii koko Kiinan  ;D

Kiinaan menisi kyl tuhoton määrä mallasohraa ja sianlihaa. Mitään muuta täältä ei sinne kaivata.

Paitsi navettateknologiaa... Sinne on nyt kai rakenteilla joku iso navetta suomalaisteknologialla  8)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 11.02.18 - klo:10:51
Siitä vaan veetieemeli vuokraamaan radan käyttöoikeuden,kontit ja juna ja myyt sen viljaerän Kiinaan. Voit vuokrata kaluston vaikka  Kazakstanin rautatieyhtiöltä, mikää laki ei estä. Ja Kiinassa on kai riittävän isot markkinat veetieemelin kauralle? Ei kai pidä odottaa 20 vuotta tallinnan tunnelin rakentamista, että pääsisi Keski-Euroopan markkinoille?

Junareitti Suomesta Kiinaan ei kulje Tallinnan kautta  ;D

Mut tuollainen teoreettinen junareitti on aika turhaa höpinää.. Todennäköisesti se laivareitti tulee olemaan aina 50 kertaa halvempi tai kilpailussa jopa ilmainen. Siis matkustajaliikenteessä ja turismissa. Viljallakaan ei ole kiire, eikä sitä ole varaa kuskata tuollaisessa tunnelissa.
Juurikin niin. Bulkkitavaraa, kahukauraa ei ole kannattavaa rahdata 20 miljardia maksavassa tunnellissa. Ihmetyttää myöskin tuo hankkeeseen muka löytyvä yksityinen raha, jolle ei ole merkitystä tunnelin kannattamattomuudella. Kiinalaiset ja eläkeyhtiöt.

Luulisi, että eläkevakuutusfirmojen sijoittamisesta vastaavat henkilöt saisivat heti potkut, jos hassaisivat miljardikaupalla eläkkeiden rahoittamiseen tarkoitettuja varoja täydellisen kannattamattomaan projektiin.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:10:55
Siitä vaan veetieemeli vuokraamaan radan käyttöoikeuden,kontit ja juna ja myyt sen viljaerän Kiinaan. Voit vuokrata kaluston vaikka  Kazakstanin rautatieyhtiöltä, mikää laki ei estä. Ja Kiinassa on kai riittävän isot markkinat veetieemelin kauralle? Ei kai pidä odottaa 20 vuotta tallinnan tunnelin rakentamista, että pääsisi Keski-Euroopan markkinoille?

Junareitti Suomesta Kiinaan ei kulje Tallinnan kautta  ;D

Mut tuollainen teoreettinen junareitti on aika turhaa höpinää.. Todennäköisesti se laivareitti tulee olemaan aina 50 kertaa halvempi tai kilpailussa jopa ilmainen. Siis matkustajaliikenteessä ja turismissa. Viljallakaan ei ole kiire, eikä sitä ole varaa kuskata tuollaisessa tunnelissa.
Juurikin niin. Bulkkitavaraa, kahukauraa ei ole kannattavaa rahdata 20 miljardia maksavassa tunnellissa. Ihmetyttää myöskin tuo hankkeeseen muka löytyvä yksityinen raha, jolle ei ole merkitystä tunnelin kannattamattomuudella. Kiinalaiset ja eläkeyhtiöt.

Luulisi, että eläkevakuutusfirmojen sijoittamisesta vastaavat henkilöt saisivat heti potkut, jos hassaisivat miljardikaupalla eläkkeiden rahoittamiseen tarkoitettuja varoja täydellisen kannattamattomaan projektiin.

Kannattavuus riippuu lippujen hinnoista?

Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 11.02.18 - klo:10:59
Siitä vaan veetieemeli vuokraamaan radan käyttöoikeuden,kontit ja juna ja myyt sen viljaerän Kiinaan. Voit vuokrata kaluston vaikka  Kazakstanin rautatieyhtiöltä, mikää laki ei estä. Ja Kiinassa on kai riittävän isot markkinat veetieemelin kauralle? Ei kai pidä odottaa 20 vuotta tallinnan tunnelin rakentamista, että pääsisi Keski-Euroopan markkinoille?

Junareitti Suomesta Kiinaan ei kulje Tallinnan kautta  ;D

Mut tuollainen teoreettinen junareitti on aika turhaa höpinää.. Todennäköisesti se laivareitti tulee olemaan aina 50 kertaa halvempi tai kilpailussa jopa ilmainen. Siis matkustajaliikenteessä ja turismissa. Viljallakaan ei ole kiire, eikä sitä ole varaa kuskata tuollaisessa tunnelissa.
Juurikin niin. Bulkkitavaraa, kahukauraa ei ole kannattavaa rahdata 20 miljardia maksavassa tunnellissa. Ihmetyttää myöskin tuo hankkeeseen muka löytyvä yksityinen raha, jolle ei ole merkitystä tunnelin kannattamattomuudella. Kiinalaiset ja eläkeyhtiöt.

Luulisi, että eläkevakuutusfirmojen sijoittamisesta vastaavat henkilöt saisivat heti potkut, jos hassaisivat miljardikaupalla eläkkeiden rahoittamiseen tarkoitettuja varoja täydellisen kannattamattomaan projektiin.

Kannattavuus riippuu lippujen hinnoista?
Lauttaliikenteen halvat hinnat estävät junalippujen hintojen nostamisen kannattavalle tasolle.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 11.02.18 - klo:11:10
perin mielenkiintoisia haasteita tuo myös syvenevä taloudellinen indegraatio eoroopan unionissa, yhteinen veropolitiikka, yhteinen alkomahoolipolitiikka, yhteiset palkat, hyvin äkkiä on tunneli kannattamaton ja mikäli jottae aluekiistoja tulee niin suattaapi olla kasapanos kiskoilla, meri sen sijaan on tuopssa ollut ja luultavasti tulee myäs olemaan, ilmatteeks :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:11:14
Koska jäämies aloittaa ananaksen kasvatuksen ?
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Mopomies - 11.02.18 - klo:11:18
Suomi voisi rakentaa tunnelin Uuden-Seelannin ja Australian suuntaan.

Siitä saisi kaupan päälle magmaa. Suurin hyöty kuitenkin olisi se, että Artsi saataisiin esittelemään turisteille HÄNEN OMAA maalämpö voimalaitosta. Siellä mordorissa palaa supon näädätkin.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 11.02.18 - klo:11:40
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.

Taitaa olla eri raidevälit Helsingissä ja Tallinasta etelään. Viro muuttaa raideväliä europpalaiseksi etelä pohjois suunassa. Mikähän parku siinä alkaa kun Eemelin viljakontista Viron mafia repii kunnon suojelu ja kontin siirto rahat.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 11.02.18 - klo:11:45
Koska jäämies aloittaa ananaksen kasvatuksen ?
tokko sorkkis vastusta tämmöisiä kokoomuslaisia alupoliittisia päätöksiä jossa sorkista nyhdetyt rahat  siirretään yksityisten taskuun vai rajoittaako ideologia taloudellista ajattelua pahemmin kuin kepulaisilla
 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:11:46
Koska jäämies aloittaa ananaksen kasvatuksen ?
tokko sorkkis vastusta tämmöisiä kokoomuslaisia alupoliittisia päätöksiä jossa sorkista nyhdetyt rahat  siirretään yksityisten taskuun vai rajoittaako ideologia taloudellista ajattelua pahemmin kuin kepulaisilla
 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Elin ne tunnelirahat pitäis siirtää sinne teille vai?
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Jätkä - 11.02.18 - klo:11:48
Siitä vaan veetieemeli vuokraamaan radan käyttöoikeuden,kontit ja juna ja myyt sen viljaerän Kiinaan. Voit vuokrata kaluston vaikka  Kazakstanin rautatieyhtiöltä, mikää laki ei estä. Ja Kiinassa on kai riittävän isot markkinat veetieemelin kauralle? Ei kai pidä odottaa 20 vuotta tallinnan tunnelin rakentamista, että pääsisi Keski-Euroopan markkinoille?

Junareitti Suomesta Kiinaan ei kulje Tallinnan kautta  ;D

Mut tuollainen teoreettinen junareitti on aika turhaa höpinää.. Todennäköisesti se laivareitti tulee olemaan aina 50 kertaa halvempi tai kilpailussa jopa ilmainen. Siis matkustajaliikenteessä ja turismissa. Viljallakaan ei ole kiire, eikä sitä ole varaa kuskata tuollaisessa tunnelissa.
Juurikin niin. Bulkkitavaraa, kahukauraa ei ole kannattavaa rahdata 20 miljardia maksavassa tunnellissa. Ihmetyttää myöskin tuo hankkeeseen muka löytyvä yksityinen raha, jolle ei ole merkitystä tunnelin kannattamattomuudella. Kiinalaiset ja eläkeyhtiöt.

Luulisi, että eläkevakuutusfirmojen sijoittamisesta vastaavat henkilöt saisivat heti potkut, jos hassaisivat miljardikaupalla eläkkeiden rahoittamiseen tarkoitettuja varoja täydellisen kannattamattomaan projektiin.

Kannattavuus riippuu lippujen hinnoista?
Rahoituskin riippuu että kuka takaa sen 20 miljardin lainan. Luultavasti tulisi lainatakuu valtiolta. Konkurssi kun rahat on käytetty ja valtio rakentaa loppupätkän. Vuokraa kiskot jollekkin operaattorille alihintaan ja huolehtii tunnelin ylläpidosta. Lopputuloksena että tunneli maksoi +40 miljardia ja muutaman kymmenenmiljoonan ylläpitokulut. Ei ne Kiinalaiset ole mitään tyhmiä rahottaessaan mitään hankkeita. Kemijärven sellutehtaallkin on jo hieno ristiintakaus järjestelmä että jos homma kaatuu, niin domino efektin jälkeen maksaja on se veronmaksaja.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 11.02.18 - klo:11:48
Koska jäämies aloittaa ananaksen kasvatuksen ?
tokko sorkkis vastusta tämmöisiä kokoomuslaisia alupoliittisia päätöksiä jossa sorkista nyhdetyt rahat  siirretään yksityisten taskuun vai rajoittaako ideologia taloudellista ajattelua pahemmin kuin kepulaisilla
 :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Elin ne tunnelirahat pitäis siirtää sinne teille vai?
sekin olisi järkevämpää  korostan sanaa järkevämpää kuin tuo tunneli 8) 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Naaraskukko - 11.02.18 - klo:11:52

Taitaa olla eri raidevälit Helsingissä ja Tallinasta etelään. Viro muuttaa raideväliä europpalaiseksi etelä pohjois suunassa.


Junat ovat kulkeneet Suomen ja Ruotsin välillä yli 100 vuotta. Raideleveyksien ero ei ole haitannut, tai oikeammin on tietty haitannut, mutta ei ole ollut este.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: junttieinari - 11.02.18 - klo:11:54
Englannin kanaalin tunnelihan on rakennettu yksityisellä rahalla. 20 vuotta meni ennenkuin tunneliyhtiö alkoi lyhentämään
lainojaan, eli ei mikään hätäisen rahoittajan bisnes.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 11.02.18 - klo:12:09
Kannatettava hanke se on. Junalla Hesasta Tallinnann nopeammin kuin lentäen.  ;D
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 11.02.18 - klo:12:16
Tallinnaan pääsee Helsingistä vaikka moottorikelkalla. Kesällä😁
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/311440-lk-lapinmiehen-huima-suoritus-moottorikelkalla-vetta-pitkin-helsingista-tallinnaan
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: 42 - 11.02.18 - klo:12:17
Englannin kanaalin tunnelihan on rakennettu yksityisellä rahalla. 20 vuotta meni ennenkuin tunneliyhtiö alkoi lyhentämään
lainojaan, eli ei mikään hätäisen rahoittajan bisnes.
Brittejä on jotain 65 miljoonaa ja on ranskassakin asukkaita, siitä vertaamaan onko järkeä.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:12:37
Liittyykö tämä vastustus nyt vain lähinnä siitä pelosta että tuon jälkeen maitoa lähtisi oikeasti tulemaan Virosta Suomeen😒😒😒

Jos näin on, niin sitten Veeti on ihan oikeasti voittanut verbaalisotansa tällä palstalla 😂😂😂

Tuskin kukaan rahamies tai päättäjä on edes ajatellut että joku tunneli tarvitaan maitojunalle, kun ko. tuotteen roudaaminen onnistuu jo nyt kannattavasti 😂 Paremmin tietty autoilla kun jakelu voi lähteä liikkeelle ilman seisomista juna-asemalla 😂
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:12:46
Liittyykö tämä vastustus nyt vain lähinnä siitä pelosta että tuon jälkeen maitoa lähtisi oikeasti tulemaan Virosta Suomeen😒😒😒

Jos näin on, niin sitten Veeti on ihan oikeasti voittanut verbaalisotansa tällä palstalla 😂😂😂

Tuskin kukaan rahamies tai päättäjä on edes ajatellut että joku tunneli tarvitaan maitojunalle, kun ko. tuotteen roudaaminen onnistuu jo nyt kannattavasti 😂 Paremmin tietty autoilla kun jakelu voi lähteä liikkeelle ilman seisomista juna-asemalla 😂

Jaa'a .

Tunneli Ruotsin ja Suomen välillekkin toteutuu varmasti joskus .
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: pice - 11.02.18 - klo:12:48
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.
Kyllä Tukholman alue ja Ruotsi ovat paljon Tallinnaa ja Eestiä suurempi talousalue ja myös väestömäärältään suurempia.
Tunneli Turusta Tukholmaan olisi paljon Suomenlahden alitusta kannattavampi hanke.
Maan taloudellekin parempi että talouselämä ja väestö jakautuu laajemmalle kuin pelkästään kehä kolmosen sisälle.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 11.02.18 - klo:12:55
Liittyykö tämä vastustus nyt vain lähinnä siitä pelosta että tuon jälkeen maitoa lähtisi oikeasti tulemaan Virosta Suomeen😒😒😒

Jos näin on, niin sitten Veeti on ihan oikeasti voittanut verbaalisotansa tällä palstalla 😂😂😂

Tuskin kukaan rahamies tai päättäjä on edes ajatellut että joku tunneli tarvitaan maitojunalle, kun ko. tuotteen roudaaminen onnistuu jo nyt kannattavasti 😂 Paremmin tietty autoilla kun jakelu voi lähteä liikkeelle ilman seisomista juna-asemalla 😂
Vastustus johtunee siitä, että yksityisten tahojen aloittamat kannattamattomat mammuttihankkeet päätyvät usein veronmaksajien harteille. Ja optimistiset kustannusarviot ylitetään yleensä ainakin 50 prosenttisesti.

Ei kaikki liity maitoon. Haloo?😁😁
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Jätkä - 11.02.18 - klo:13:02
Liittyykö tämä vastustus nyt vain lähinnä siitä pelosta että tuon jälkeen maitoa lähtisi oikeasti tulemaan Virosta Suomeen😒😒😒

Jos näin on, niin sitten Veeti on ihan oikeasti voittanut verbaalisotansa tällä palstalla 😂😂😂

Tuskin kukaan rahamies tai päättäjä on edes ajatellut että joku tunneli tarvitaan maitojunalle, kun ko. tuotteen roudaaminen onnistuu jo nyt kannattavasti 😂 Paremmin tietty autoilla kun jakelu voi lähteä liikkeelle ilman seisomista juna-asemalla 😂
Jos nopeampi reitti nostaa Virolaisen maidon hintaa, niin onko Suomalainen kuluttaja valmis maksamaan hinnan korotuksen katteineen?
Jos Suomalaisen maidon kuluttajahinta ei pärjää kilpailussa, niin silloin olisi pelkoa.
https://www.prismamarket.ee/products/17474 (https://www.prismamarket.ee/products/17474)
https://www.e-maxima.ee/Products/sook-ja-jook/Piimatooted-munad-ja-juust/Piim.aspx (https://www.e-maxima.ee/Products/sook-ja-jook/Piimatooted-munad-ja-juust/Piim.aspx)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Eemeli - 11.02.18 - klo:13:21
Mutta missä on autotallimeijeri valio
vai onko Virossa jo markkinatalous valloillaan.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:13:21
EU rahaa tunnelihanke ei saanut . Se siitä
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 11.02.18 - klo:14:12
Eli olisi ok. Rahoittaa viru maitua tunnelin kautta, muttei Suomi maitua pohjoisen tuella?
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Mopomies - 11.02.18 - klo:14:41
Kannattavuudella ei tällä hetkellä taida olla mitään tekemistä tunnelihankkeiden kanssa.

Tarvitaan aika paljon jengiä ja rojua kulkemaan edestakaisin, että tunnelin hinta saadaan kuitattua. Ja matkan hinnan pitää olla myös halvempi kuin laivamatkan, jotta edes joku järki siinä olisi.

Mutta jos ei katso kannattavuutta, niin kyllähän niitä tehdä voi jos jollain on tarpeeksi fyffeä.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Make - 11.02.18 - klo:15:28
Taitaa tunneli-ideointi tapahtua umpitunnelissa.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:15:32
Taitaa tunneli-ideointi tapahtua umpitunnelissa.
;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Jätkä - 11.02.18 - klo:16:08
Mutta missä on autotallimeijeri valio
vai onko Virossa jo markkinatalous valloillaan.

veetieemelin kannattais lukea ne vanhat MT tarkemmin. Valiolla on meijeri ollut Virossa jo 23 vuotta
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:16:14
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:16:19
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:16:22
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .

No ei sitä rakenneta.

Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:16:40
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .

No ei sitä rakenneta.

Ei tiedä . Jos joku lähtee rahoittamaan niin miksei .
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 11.02.18 - klo:18:02
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .

Mihin se sepelimäärä haudataan mikä siitä tunnelista tulee? ei kait sillä tehdä meren rantaan uutta rakennusmaata?
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 11.02.18 - klo:18:14
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .

Mihin se sepelimäärä haudataan mikä siitä tunnelista tulee? ei kait sillä tehdä meren rantaan uutta rakennusmaata?

Siitä rakennetaan maasilta tunnelin päälle 😂😂😂

Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: sorkkis - 11.02.18 - klo:18:34
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .

Mihin se sepelimäärä haudataan mikä siitä tunnelista tulee? ei kait sillä tehdä meren rantaan uutta rakennusmaata?

Siitä rakennetaan maasilta tunnelin päälle 😂😂😂
;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 11.02.18 - klo:19:37
Nää nyt vaan on sellaisia ideoita että joku kehitysyhtiö laskuttaa muutaman kymmenen miljoonaa tuosta ajattelusta.

Mut parempi tietty kuin vaikka joku Talvivaara jossa tehtiin miljardilla oikeasti vain iso kuopallinen jätevettä 😂😂😂

Älä paremmin sano . Tunnelihanke ei välttämättä vielä kariutunut .

Mihin se sepelimäärä haudataan mikä siitä tunnelista tulee? ei kait sillä tehdä meren rantaan uutta rakennusmaata?

Siitä rakennetaan maasilta tunnelin päälle 😂😂😂

Nonstoppina viru maitu ajaa korkkaa. Suomessa purkajat lakossa ja virossa lastaajat lastaa vain lisää maitua.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 11.02.18 - klo:21:26
estääköhän joku pikkusiekuinen ay-politrukki vetämäöstä sammoo tunnelia pitkin sekä luotijunan, maakaasuputken, suurjännitelinjan ja valokuidun, tarttis enää merenpohjasta kaevaa raskasmetalleja kaapeleita ja putkia  uppeluksiin aoraamallaauraamalla, siinähän oes niitä synergiaetuja kun tarttis junallekkaan erikseen vetää sähköpiuhoo :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 12.02.18 - klo:11:43
Mitäs väliä budjetissa pysymisessä, jos maksajana yksityinen taho.

Tallinnassa vajaa 500 000 asukasta, koko Viro 300 kilometrin säteellä 1,3 miljoonaa ihmistä, väylä keskiseen Euroopaan aikanansa

Meillä 2-3 miljoonaa asukasta vaikutusalueella.

Pikkasen eri näkökulma kuin maailman katselu oman paskaluukun ovesta.

Pienempien erien ,esim. vilja vienti tulisi kannattavaksi, ilman vientikauppioiden satama-mafiaa.
Kontti junaan ja menoksi.
Kyllä Tukholman alue ja Ruotsi ovat paljon Tallinnaa ja Eestiä suurempi talousalue ja myös väestömäärältään suurempia.
Tunneli Turusta Tukholmaan olisi paljon Suomenlahden alitusta kannattavampi hanke.
Maan taloudellekin parempi että talouselämä ja väestö jakautuu laajemmalle kuin pelkästään kehä kolmosen sisälle.

Onhan pengertietä mantereelta Ahvenenmaalle mietitty jo ties kuinka kauan, mutta ahvenanmaalaisilta on tullut aina jyrkkä EI. Tunneli Ahvenanmaalta Ruotsiin on toki puolet lyhyempi, kuin Hesasta Tallinnaan. Uskoisin kuitenkin, että Peter on punninnut sitäkin suuntaa, mutta päätynyt kuitenkin Tallinna vaihtoehtoon.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Jätkä - 12.02.18 - klo:14:44
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 12.02.18 - klo:17:11
Kyllä eemeliä rupeaa kohta närästämään Veetin kanssa kun kuulevat että suunnitellaan rataa Suomen halki jäämerelle.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: supersammakko - 12.02.18 - klo:17:21
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 12.02.18 - klo:18:25
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Nyt jo laivayhtiöt ajaa matkustajia käytännössä ilmaiseksi yli.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: - 12.02.18 - klo:19:12
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)


"Tunneli maksaisi tekniikkoineen ja junineen 9–13 miljardia euroa. Puolet summasta rahoitettaisiin lainalla, joka voitaisiin maksaa lipputuloilla takaisin 35–40 vuodessa.

Toinen puolikas olisi Siipon mukaan EU:n ja valtioiden tukea, joka ei kuolettuisi vielä 40 vuoden tähtäyksellä"

Ja nyt on hintalappu noussut 20 miljardiin
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 12.02.18 - klo:20:33
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: supersammakko - 12.02.18 - klo:21:34
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: 42 - 12.02.18 - klo:23:00
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.
Junassa meren alla on taas se huonopuoli että notta jos joku päättää räjäyttää junan meren alla uskontonsa puolesta hukkuma kuolema on varma, laivassa on edes mahdollisuus.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: KallePP - 12.02.18 - klo:23:06
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.
Junassa meren alla on taas se huonopuoli että notta jos joku päättää räjäyttää junan meren alla uskontonsa puolesta hukkuma kuolema on varma, laivassa on edes mahdollisuus.
Älä vaan ikinä eksy lentokoneesen...

No mut jos koneellinen suvakkeja putoaa lentokoneen mukana,niin haitanneeko tuo kettään....

Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: BACKSPACE - 13.02.18 - klo:04:41
Kyllä eemeliä rupeaa kohta närästämään Veetin kanssa kun kuulevat että suunnitellaan rataa Suomen halki jäämerelle.

Jaa.... eli tehdään oikopolkua etelästä sulanneelle jäämerelle.. Ja lopetetaan pohjoisten satamakaupunkien kehittäminen ?
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: kantola - 13.02.18 - klo:06:41
Eipä meillä ole pohjoisia satamakaupunkeja, vain muutama "välimerellinen". :P
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Terminator II - 13.02.18 - klo:07:20
Kyllä eemeliä rupeaa kohta närästämään Veetin kanssa kun kuulevat että suunnitellaan rataa Suomen halki jäämerelle.

Jaa.... eli tehdään oikopolkua etelästä sulanneelle jäämerelle.. Ja lopetetaan pohjoisten satamakaupunkien kehittäminen ?

No eiköhän niitä kehitetä sitten kun tunneli täyttyy vedellä.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 13.02.18 - klo:10:50
"Swecon selvitykset perustuvat siihen, että junalipun hinta olisi 36 euroa, auton vieminen junassa maksaisi 70 euroa ja rekan 450 euroa."
€urotunnelissa saa 10£ auto tai 30£ auto+  max 9 matkustajaa Englannin kanaali ali. Mitenkä nopeasti tulisi hinnantarkistus tälle Tallinnantunnelin matkalipuille?
Laivayhtiöt kuitenkin haluavat pitää asiakkaistaan kiinni. Turisti saa jo nyt eri jäsenetuna auton tai matkustajat ilmaiseksi Tallinnaan. Turisti ostaa kuitenkin laivan palveluja.
Puolalaisen rekkakuskin reitti kulkee sitämukaan, mikä on edullisempi tapa liikkua pisteen A ja B välillä.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta (https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265859-tallinnan-tunneli-alkaisi-pasilasta)
36 euroa junalipusta välillä Helsinki Tallinna ei ole paljoa. Tampere - Helsinki on 21 euroa.

Kyllä sen verran pikakyydistä maksaa mielellään, on se laivamatka niin tylsää. Copterlinekyyti muuten maksoi 258-358 euron välillä tur-retur.
Ja junassa on sekin hyvä puoli verrattuna satamiin tai lentokenttiin, että asemat ovat valmiiksi kaupungin keskustoissa.

Eikä myrskyjen takia tarvitse junavuoroja perua, eikä jäätkään haittaa talvella kulkua.
Ehdoton vaatimus kuitenkin on, että junissa pitää olla ensimmäisen luokan vaunuja, ettei tarvitse matkustaa samassa vaunussa kaljasalkkuja raahavien örveltäjien kanssa.  ;D
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: kantola - 13.02.18 - klo:11:21
Norjalaiset ovat rakentamassa meille vientisatamaa. ÄngriPöörts-ukon kiinalaiset voisivat maksaa kiskot Tallinnasta Kirkkoniemeen saakka.

"Ministeri Bernerillä on isoja näkemyksiä, miten Suomen ja Euroopan liikenneverkkoa pitäisi kehittää." :P
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.224140
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Varjo79 - 13.02.18 - klo:11:23
Satana tekisivät sillan. Sese vit~tuttas ruskeja ku eipääsis kulkeen ko sukellusveneellä ja jollain pikku paateilla😂😂😂😂😂
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 13.02.18 - klo:11:54
Juu, mä muistelen lukeneeni jostain, että Venäjän vastustelusta johtuen tää tunnelin rakentaminen ei ole saanut aikaisemmin tuulta purjeisiin. Siinä olisi jo tarpeeksi syytä polkaista louhiminen nopeasti käyntiin.  ;D
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 13.02.18 - klo:12:01
Juu, mä muistelen lukeneeni jostain, että Venäjän vastustelusta johtuen tää tunnelin rakentaminen ei ole saanut aikaisemmin tuulta purjeisiin. Siinä olisi jo tarpeeksi syytä polkaista louhiminen nopeasti käyntiin.  ;D
Kyllähän siitä ilosta, että Venäjää harmittaisi, maksaisi kannattamattomasta kauratunnelista mielellään 20 miljardia.😁
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Puuha-Pete - 13.02.18 - klo:12:02
Juu, mä muistelen lukeneeni jostain, että Venäjän vastustelusta johtuen tää tunnelin rakentaminen ei ole saanut aikaisemmin tuulta purjeisiin. Siinä olisi jo tarpeeksi syytä polkaista louhiminen nopeasti käyntiin.  ;D
Kyllähän siitä ilosta, että Venäjää harmittaisi, maksaisi kannattamattomasta kauratunnelista mielellään 20 miljardia.😁

KYLLÄ!!!
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Syyllinen - 13.02.18 - klo:12:13
Juu, mä muistelen lukeneeni jostain, että Venäjän vastustelusta johtuen tää tunnelin rakentaminen ei ole saanut aikaisemmin tuulta purjeisiin. Siinä olisi jo tarpeeksi syytä polkaista louhiminen nopeasti käyntiin.  ;D
Kyllähän siitä ilosta, että Venäjää harmittaisi, maksaisi kannattamattomasta kauratunnelista mielellään 20 miljardia.😁

KYLLÄ!!!
Menomatkalla Tallinnaan Veetieemelin kahukauraa ja tulomatkalla mamuja. Niin se kai suunniteltiin? Mamuille vaivattomampaa, kun pääsee suorempaa reittiä eikä tarvitse kahlata läpi kaikenmaailman Saksoja, Tanskoja ja Ruotseja. 😁
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 13.02.18 - klo:20:01
Vaikeempi taitaa olla Baltian kautta matkustaminen. On monta porttia matkalla. Puola, Liettua, Latvia ja Eesti. Ruotsista huomattavasti helpompi, taisi olla ilmainen junamatka hela vägen Skånesta Haparandaan.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Sepeteus - 13.02.18 - klo:20:04
Vaikeempi taitaa olla Baltian kautta matkustaminen. On monta porttia matkalla. Puola, Liettua, Latvia ja Eesti. Ruotsista huomattavasti helpompi, taisi olla ilmainen junamatka hela vägen Skånesta Haparandaan.

Ei tuolla Baltiassa rajoilla mitään portteja ole. https://fi.wikipedia.org/wiki/Schengen-alue
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: kylmis - 13.02.18 - klo:20:06
Kyllä toi tunneli olisi ihan välttämätön, sääli, että on niin kallis. Mutta ehkä kinuskeja saadaan sponsoriksi.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 13.02.18 - klo:20:12
Vaikeempi taitaa olla Baltian kautta matkustaminen. On monta porttia matkalla. Puola, Liettua, Latvia ja Eesti. Ruotsista huomattavasti helpompi, taisi olla ilmainen junamatka hela vägen Skånesta Haparandaan.

Ei tuolla Baltiassa rajoilla mitään portteja ole. https://fi.wikipedia.org/wiki/Schengen-alue

Kun ovat Puolassa kieltäytyneet ottamasta pakolaisia, niin kaipa ne rajalla tarkistavat, jos kerran Tanskassa on rajatarkastukset Saksan rajalla ja Ruotsissa Tanskan rajalla.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: pig24 - 31.08.19 - klo:17:39
Peter Vesterbacka on lausunut, että tämänkokoisessa hankkeessa löysä maa-aines ei ole ongelma. Liekö silti parempi, että kiinalaiset tekevät louhintatyöt ?  ;D https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006222840.html
Olen kirjoittanut videoketjussa 3,3 mrd €:n junatunnelista, jossa tehdään tällä hetkellä jollien avulla töitä. Onhan se vaihtelua mainareille.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: iskra - 31.08.19 - klo:18:23
Satana tekisivät sillan. Sese vit~tuttas ruskeja ku eipääsis kulkeen ko sukellusveneellä ja jollain pikku paateilla😂😂😂😂😂
  Ai meinaat ponttoonisiltaa, eihän tavallinen silta laivoja pidättele jos on tarpeeksi korkealla,
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: icefarmer - 31.08.19 - klo:18:46
Tuleeko tuo tunneli muuten hallituksen käsittelyyn vai voiko helsinki yksistään päättää tunnelin rakentamisesta. eduskunnassahan on vastuullisia poliitikkoja joten hanke tyssännee, helsingissä taas on vain näitä wannabe kokoomuslaisia ja vihreitä jotka nuolevat vapaavuoren persettä lähes samalla hartaudella kuin veetieemelit :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: pig24 - 01.09.19 - klo:08:05
Millaiseen ongelmaan Vesterbackan tunneli tuo ratkaisun ? Matka-aika veden päällä lautalla on 2 tuntia. Junalla Barcelonaanko ? Taitaa olla aika marginaalista.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Oksa - 01.09.19 - klo:08:09
mites se muuten oli tuo raiteleveys?    oliko sama joka paikkaan?      ja ohan se kivenpi kaivella hötökalliota kuin jotain kunnon kraniittia.        ja vesikin voiteluun helpommin saatavilla..
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 01.09.19 - klo:14:22
Millaiseen ongelmaan Vesterbackan tunneli tuo ratkaisun ? Matka-aika veden päällä lautalla on 2 tuntia. Junalla Barcelonaanko ? Taitaa olla aika marginaalista.

Se saa uuden hupparin änkri pöördsin tilalle.

Yksittäisen ihmisen wannabeeailua.
Otsikko: Vs: Tallinna-tunneli
Kirjoitti: de Citonni - 01.09.19 - klo:20:18
Millaiseen ongelmaan Vesterbackan tunneli tuo ratkaisun ? Matka-aika veden päällä lautalla on 2 tuntia. Junalla Barcelonaanko ? Taitaa olla aika marginaalista.

Laivamatkaan lisäksi maihinnousuun tarvittava aika sekä matkatavaroiden raahaus ja matka asemalle.
Junalla puoli tuntia, pieni pysähdys asemalla ja matka jatkuu.  ;D


mites se muuten oli tuo raiteleveys?    oliko sama joka paikkaan?      ja ohan se kivenpi kaivella hötökalliota kuin jotain kunnon kraniittia.        ja vesikin voiteluun helpommin saatavilla..

Rail Baltikalla sama läsi-Euroopan raideleveys.