Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: paalipoika - 17.01.18 - klo:22:00

Otsikko: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: paalipoika - 17.01.18 - klo:22:00
Eli moinen kansanvaunu löytyy tallista vuodelta 2005 ja mittarissa 364000. Meillä ollut kohta kymmenen vuotta ja aina vienyt jäähdytysnestettä, nyt menee satasella litra. Ei vuoda ulos, kannentiiviste on oma veikkaus, kun öljy korkki oli nyt viikon aikana tullut mönjään. Onko muita diagnoosi veikkauksia? Mitäköhän tuohon kansiremppa kustantaa?
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.01.18 - klo:22:17
Eikä tule tupaan maton alle? Lämppärin kenno?
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Hervast - 17.01.18 - klo:22:18
Tahtoo noista nelosdiiseleistä haljeta kansi noilla kilometreillä. Uus kansi muutamia satasia, sitten työtä päälle kuten läppääminen ja ehkä uusien ohjureiden ja  venttiilivarren tiivisteiden asennus.  Mut tuonhan näkee kun irrottaa ja ja vie kannen painetestattavaksi.

Toki tuo vikakuvaus ei käy ihan 1:1 kannen halkeamisen kanssa, sillon yleensä pukkaa nesteitä pihalle paisuntasäiliön kautta. Muistelen että öljyistä pystyy testaamaan onko seassa jäähdytysnestettä, ehkä se kannattaisi testata. Korkin alla voi olla myös huohotus/kondenssivettä ?
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: paalipoika - 17.01.18 - klo:22:31
Ei tule tupaankaan ei hallin lattialle, ei siis vuoda ulospäin. Eli kilometrejä meillä tullut 250000 ja kokoajan on mennyt nestettä, alkuun joka toisella tankilla piti lisätä, sitten jokaisella ja nykyään melkein joka reissun jälkeen. Lämmöt pysyy OK, nyt syksyn aikana nopeassa kiihdytyksessä savuttaa (vesihöyryä) paljon
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: 42 - 18.01.18 - klo:07:27
Yhdessä autossa oli meillä salakavala vuoto lohkolämmittimen läpiviennissä o – rengas oli tullut tiensä päähän – vuosi muuten enemmän talvella ja ajossa.
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Sontikka 6420s - 18.01.18 - klo:08:36
Tekeekö painetta paisuntasäiliöön? Jos tekee niin melko varma kansi/kansipaffi vika.
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: kantola - 18.01.18 - klo:08:59
Tuossahan nuo pääsyyt: https://blog.bavauto.com/14550/bmw-and-mini-losing-coolant-but-no-leaks-low-coolant/
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Last Man Standing - 18.01.18 - klo:09:11
Paaliin vain

 8)
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Last Man Standing - 18.01.18 - klo:09:12
>kuten läppääminen

Mitä tarkoittaa läppääminen?
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: kantola - 18.01.18 - klo:09:21
Mitä tarkoittaa läppääminen?
Läppääminen -> lapping -> hiominen?

Pullosta tiivisteet: https://www.youtube.com/watch?v=YL9QjN7AcW8
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Last Man Standing - 18.01.18 - klo:09:36
kysyin lähinnä tuolta hervastilta että tietääkö mistä puhuu
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: kantola - 18.01.18 - klo:10:00
Läppääminen läppää, sanoi Läst Män Läpping ja paalasi auton. :)
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: icefarmer - 18.01.18 - klo:13:06
kysyin lähinnä tuolta hervastilta että tietääkö mistä puhuu
hiotaan tahnalla venttiili tiiviiksi istukkapintaan....
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: iskra - 18.01.18 - klo:16:24
  Kannen osto on varmaan esissä..kokemusta on.. Ei o tainnu nuoriso paljoa joutunut remonttia tekemään kun ihmettelee läppäämistä, se ei ole mun tietääkseni edes mitään murrettakaan niinkuin joku ketä-kieli..
Otsikko: Vs: wv golf 1,9 tdi
Kirjoitti: Hervast - 18.01.18 - klo:16:32
kysyin lähinnä tuolta hervastilta että tietääkö mistä puhuu

Samaa vois kysyä sinulta ? Tottakai tiedän mitä läppääminen on, vaikka enoo tarvinna sitä tehdä kuin vanhempaan ajokkiin yhteen venttiiliin joka piti vaihtaa halkeamisen takia.

Jännä että paisariin paineistumisen yhteydessä ei bemariguru ota esiin kannen halkeamisen mahdollisuutta ? Vai liekö se kannen kieroutuminen ainoa bmw-kansien ongelma, eivät kerkeä iän myötä haljeta ;P

Minähän osaan ainakin periaatteessa jenkkiauton peränkin shimmata, olin apupoikana viime keväänä semmoisessa hommassa. Viimesunnuntaina opin ainakin teoriassa jenkkikasikoneen nokka-akselin laakerien asennuksen. Omat niksinsä siinäkin tuntui olevan. Tai no ens kesänä kun 700 konia jyrähtää ensikerran radalla, niin tiedetään menikö asennus putkeen vai käteen... :P