Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 09.01.18 - klo:16:44
-
manasin tosa et nuo ledit mainioita takavaloina mutta mutta, net ei lämpiä ja siten pysy näkyvinä pakkasilla ajettaessa. onko jollain kokemusta esim. lieriömäisestä suojasta valojen ympärillä? kuten aikoinaan oli mopoilijoilla kun pakkasilla ajelivat, ei naama jäätynnä ja huurre vaivannu. sepe nyt varmaan muistais mut tietääkö etes....
-
Laita magneetilla oleva perävaunun valosarja hytin yläkulmiin, niin jotain valoa näkyy taakse. Saattaa olla laittomat, mutta on ne paremmat kuin ne palavat työvalot, mitä toiset pitävät perävaloinaan.
-
manasin tosa et nuo ledit mainioita takavaloina mutta mutta, net ei lämpiä ja siten pysy näkyvinä pakkasilla ajettaessa. onko jollain kokemusta esim. lieriömäisestä suojasta valojen ympärillä? kuten aikoinaan oli mopoilijoilla kun pakkasilla ajelivat, ei naama jäätynnä ja huurre vaivannu. sepe nyt varmaan muistais mut tietääkö etes....
Linkoile kesällä silloon ei lumipöllyt haittaa.
-
hyvä keino tuokin ja voihan oksa sen mopotötterön lainata sepeteukselta kun sepe on nyt kanarialla vetämässä napanteria kaaliin, hän ei sitä nyt justiinsa tarvi.
-
ei ihan onnaa nuo teitän ohjeet! ( ja taas dr vho polttaa pelihousunsa ) koska nuo valot on lingon perässä ja sellaiset kolmessa rivissä olevat ledivalot siinä kotelossa, hankkijakin myy. ja mulla olis kyllä perävalot nyyn katolla takapuolella mut toinen on nyt sopinut irtisanomisen vaikka piti olla ip68 ! vettä puolillaan. miusta vain olis niiiiin paljon mukavempi kun kukaan ei kehtais tulla sanomaan perässä ajettuaan että eipä tienny mihin mänen. miä olen siirtänny vastuun nuille toisille valovarustuksen kunnossa pitolla. ja työvalothan on vain töihin eikä tievaloiks. ei ku ajovaloiks.
btw, sepellä ei taija olla mopoa eikä tötteröä, sehän on demu!
-
voi voi oksa pienistä sinun murheesi ovat kehkeytyneet,tuollaset ongelmat ovat pois pyyhkäisty xenonvalojen myötä.
-
millasia takavaloja teköövät xenoneina? onks net tiehyväksyttyjä?
-
millasia takavaloja teköövät xenoneina? onks net tiehyväksyttyjä?
Hyvin sanottu *peukku ylös*
Mitä jos kokeilis vaikka ihan 10 litran ämpäristä leikata pohjan irti ja laittaa ihan kunnon "kaulurin" siihen valon ympärille? Auttaiskohan?
-
onkohan rekkamiehille tehty noita takavaloja lämmitettävällä "lasilla", niillähän luulis ongelmien olevan samaa luokkaa kuin linkomiehillä, vanhan kansan poltinvalo tiesti oksallekki paras ratkaisu.
sittenhän on saatavilla semmosia sokeripalan kokoisia lämmitysvastuksia jos semmosen saa vaan lediumpion sisään sopimaan.
sekään ei tiesti auta jos kukkienkastelusumupullon ottaa linkoreissulle mukaan ja silloin tällöin suihkauttaa raakaa jäähdytinnestettä tai tenttua lampun pintaan :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
toimiiko tosiaan tuo pakkasneste? eipä ole tullu kokeiltua. tuo pakkaspöly tarttuu kyllä nätisti noihin mutta ämpäri on kyllä liian iso. pitääpä nakerrella oviverhosta sellanen joustava tötterö noihin ja kokeilla, sithän sen tietää. ihan mustamuovista ei passaa kun rajoittaa sit esim. vilkun näkymistä ihan vain kohtisuoraan taakse. nuo ledit vaan niin hyviä kun kestävät sitä tärinää mitä hehkulamput ei.
-
Pystyiskö vetonivelen suojakumista modifioimaan sopivan?
-
toimiiko tosiaan tuo pakkasneste? eipä ole tullu kokeiltua. tuo pakkaspöly tarttuu kyllä nätisti noihin mutta ämpäri on kyllä liian iso. pitääpä nakerrella oviverhosta sellanen joustava tötterö noihin ja kokeilla, sithän sen tietää. ihan mustamuovista ei passaa kun rajoittaa sit esim. vilkun näkymistä ihan vain kohtisuoraan taakse. nuo ledit vaan niin hyviä kun kestävät sitä tärinää mitä hehkulamput ei.
Asenna pyyhkijät. :D
-
manasin tosa et nuo ledit mainioita takavaloina mutta mutta, net ei lämpiä ja siten pysy näkyvinä pakkasilla ajettaessa. onko jollain kokemusta esim. lieriömäisestä suojasta valojen ympärillä? kuten aikoinaan oli mopoilijoilla kun pakkasilla ajelivat, ei naama jäätynnä ja huurre vaivannu. sepe nyt varmaan muistais mut tietääkö etes....
Oikeastaan pitäisi mennä ongelman alkulähteille. Eli ovatko ledit sittenkään mainioita takavaloina.
-
Ledit on yliarvostettuja.
Talvella sopivalla kelillä turha joka käytössä.
-
Mercedes Benz keksi takavalojen kuraantumisen ja pölyyntymisen estämiseksi
uritetun takavalaisimen S-sarjaan joskus 1970-luvun lopulla. Idea olisi siinä, että
ilmavirta pyyhkisi urissa sitä kuraa ja ne harjat pysyvät kirkkaina ?
Vai oliko päin vastoin ?
(https://drive-my.com/media/k2/galleries/2219/1979-Mercedes-Benz-450-SEL-6-9-05.jpg)
-SS-
-
Ledejä jos käyttää työvaloina, pitää muistaa kaksi asiaa.
1. Niillä ei tee mitään.
2. Jos kuitenkin hommaa niitä, niin pieni wattimäärä / led. Kiukaat kuuluvat saunaan.
-
jepjep.nyt tuli todettua että paljon paremmin pysyy takavalot puhtaana tuolla hennossa pakkaslumessa kun siinä on väljät tötteröt ympärillä. ilma pyyhkii ja pyöreilee näköjään ihan oikeesti ja valot näkyy, jopa ledit.
-
en, pitäis kysyä jos joku pätevämpi osais sen hoitaa.. tai sit kun vilkuna laittaa sen koneviestiin.
-
Kylläpä nuo ledit tahtoo olla aika onnettomia lumipölyn aikaan ilman minkäänmoista suojaa. Tahtoo nuo suojat vaan rajottaa valokulmaa, mutta ovatkai nuo hintansa haukkuneet(120€ 9kpl kiinasta kotia toimitettuna)..