Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: suonsaari - 05.01.18 - klo:12:31
-
moi! syttyi linkohommissa öljynpaineenmerkkivalo.mittari ei värähdäkkään öljykellon reijästä mitattaessa.imusiivilä,öljypumppu,varot tarkastettu. turbonputkesta lentää oljy metrinkaaressa startatessa.mittari tarkastettu toisessa casessa ja toimii. alkaa olla itsellä keinot vähissä,olisiko jollakulla jotakin neuvoa antaa?
-
Oisko samaan hälyyn kytketty ilmanputsarin merkkivalo?
Öljykello ja johdot on kuitenkin jo tutkittu.
-
moi! syttyi linkohommissa öljynpaineenmerkkivalo.mittari ei värähdäkkään öljykellon reijästä mitattaessa.imusiivilä,öljypumppu,varot tarkastettu. turbonputkesta lentää oljy metrinkaaressa startatessa.mittari tarkastettu toisessa casessa ja toimii. alkaa olla itsellä keinot vähissä,olisiko jollakulla jotakin neuvoa antaa?
Koititko tavallisella hydr.paine mittarilla ? Mitsuun laitettiin semmonen koska anturit meni sököks vähän väliä .
-
Saatko sitä mittaria viritettyä sinne turpon öljyputkeen, onko siellä painetta minkäverran, jos siellä on paineet OK, niin silloin on tukos jossain niissä öljykanavissa mittarin anturille
-
öljykello ja johdot ok.mittari antaa toisessa koneessa melkein 5 kiloa.pitää koettaa löytää sopiva adapteri turpon putkeen. hieman kummastuttaa että mikä voisi tukkia öljykanavan.toinen varo mikä tulee suodattimenjalan sisäpuolelle oli rikki,vaihdettiin ilman vaikutusta.
-
öljykello ja johdot ok.mittari antaa toisessa koneessa melkein 5 kiloa.pitää koettaa löytää sopiva adapteri turpon putkeen. hieman kummastuttaa että mikä voisi tukkia öljykanavan.toinen varo mikä tulee suodattimenjalan sisäpuolelle oli rikki,vaihdettiin ilman vaikutusta.
Onko mittari sähkötoiminen, jos on niin mekaaninen olis luotettavampi tässä tapauksessa. Oletko kokeillut startilla pyörittää ja vaikka sormella tukkii öljynpainevalon anturin reiän jos ei ole oikeasti painetta niin silloin on pakko tutkia tarkemmin.
Varoventtiili / t on yksi mikä vois olla – jousi kuoleentunut tai poikki, silloin litroja tulee muttei litroja ja painetta.
-
mekaaninenmittari käytössä.varot pitäisi olla kunnossa. kokeilin jo aijemmin sormella painetta koneen käydessä,ei juuri minkäänlaista painetta.
-
kun paineenvalo syttyi oletin öljykello viaksi ja ajoin varmaan 2 tuntia ennenkuin tarkemmin tutkin asiaa.luulisi että jos paineet olisi ollut nollassa olisi leikannutkiinni.
-
kun paineenvalo syttyi oletin öljykello viaksi ja ajoin varmaan 2 tuntia ennenkuin tarkemmin tutkin asiaa.luulisi että jos paineet olisi ollut nollassa olisi leikannutkiinni.
Aika rohkeesti tehty. Sammutin puimurin heti kun valo syttyi ja vikana oli öljypumpun haljennut ratas. Ei olis päässy saraan päähän tai säiliöö täyteen.
-
Onko moottoriöljylle lauhdutinta/ lämmönsiirrintä, eli öljy / jäähdytineste,
Ei olis niin ensimmäinen kerta kun lauhdutin puhki,
Ja tehty perusteellinen moottoriremppa, yleensä kyllä
Glykoli kyllä löytää tiensä moottoriöljyn sekaan.
Moottoriöljysuodin vaihdettu
Turbon tiivisteet pettänyt totaalisesti, näkyy kyllä kun turbon irroittaa,
Imu tai pakopuoli öljyssä.
Orastava moottorivaurio, just ennen kun kilahtaa..
-
tuon ajamisen suhteen tuskin oli rohkeudella mitään tekemistä enempikin tyhmyydellä ;). suodatin ja öljyt uudet, ainakaan öljyjä laskiessa ei nestettä tullut öljyn mukana pitää vilkasta tuo turbon tiiviste.öljypohjan käytin irti siellä näytti kaikki hyväkuntoiselta.onko kannessa mitään lommeja mitkä voisi irrota?
-
tuon ajamisen suhteen tuskin oli rohkeudella mitään tekemistä enempikin tyhmyydellä ;). suodatin ja öljyt uudet, ainakaan öljyjä laskiessa ei nestettä tullut öljyn mukana pitää vilkasta tuo turbon tiiviste.öljypohjan käytin irti siellä näytti kaikki hyväkuntoiselta.onko kannessa mitään lommeja mitkä voisi irrota?
eikä öljypumpusta kiila tms olis pettäny, että pyörähtäs tyhyjää painetta vaste?
miten se varo suodattimen jalas oli rikki, löytykö kaikki osat? tuliko se oikeen päin onko maharollista mennä väärinkää? oliko korvaava osa ehejä?
-
Mitenköhän se öljykellon kanava tulee - lohkon porauksissa vai sisäpuolisella putkella? Jälkimmäisessä saattaisi olla putki murtunut poikki tms.
-
Kone purkuun ja tutkimaan .
-
mekaaninenmittari käytössä.varot pitäisi olla kunnossa. kokeilin jo aijemmin sormella painetta koneen käydessä,ei juuri minkäänlaista painetta.
Dodii . Öljypohja auki viipymättä .
-
ei siinä varmaan muu auta kun ruveta suolistamaan.
-
Jos öljyn kierrossa ylipaine ventiilin jousi pettänyt?
-
Suodattimenjalassa näyttää olevan 54 mm pitkä jousi varovantiilistä, ja sitten vielä onko varmaa että öljypumppu pyörii kunnolla, menasin sitä akselin kiilaa jota jo aiemmin ehdotettiin.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr52223ar754607bi4406279-7
-
Eräällä valmistajalla ainakin 30-sarjan koneissa öljypumpun ratas akselissa krymppiliitoksella. Eräissä tapauksissa liitos vähän liian löysä eli painetta vastaan mittari näyttää nollaa mutta ilman vastapainetta lentää komeassa kaaressa
-
vaihdoin uuden öljypumpun ensimmäiseksi.liekkö muualla varoja kun öljynsuodattimenjalassa?
-
vaihdoin uuden öljypumpun ensimmäiseksi.liekkö muualla varoja kun öljynsuodattimenjalassa?
Varoista en tiedä, olisi kyllä ihmeellistä jos olisi muitakin. Kerro ny kuinka kävi, eikös tuo cummins
pitänyt olla maailman paras moottori paitsi se jakopään kiila.
-
ootella että kelit himppu lauhtuu ja ruveta tutkimaan uudelleen,tiaisentalissa mukavia nuo purkuhommat.
-
jos hiljaiselon jälkeen rupeaisi taas tutkimaan tuota vekotinta. sen verran uutta tutkimusta suoritettu että pumpulta suodattimelle tulevassa kanavassa on kovapaine. myös öljykellon reijästä tulee reilummin öljyä joka on tosi ilmansekaista vaahtoa,painetta ei kuitenkaan löydy.
-
tuon ajamisen suhteen tuskin oli rohkeudella mitään tekemistä enempikin tyhmyydellä ;). suodatin ja öljyt uudet, ainakaan öljyjä laskiessa ei nestettä tullut öljyn mukana pitää vilkasta tuo turbon tiiviste.öljypohjan käytin irti siellä näytti kaikki hyväkuntoiselta.onko kannessa mitään lommeja mitkä voisi irrota?
Vääräntyyppinen öljynsuodatin?, näissä suodatintyypeissä saa olla
Tänäpäivänä aika tarkkana. Eli uusi öljynsuodatin.
-
orginelli suodatin.
-
jos hiljaiselon jälkeen rupeaisi taas tutkimaan tuota vekotinta. sen verran uutta tutkimusta suoritettu että pumpulta suodattimelle tulevassa kanavassa on kovapaine. myös öljykellon reijästä tulee reilummin öljyä joka on tosi ilmansekaista vaahtoa,painetta ei kuitenkaan löydy.
Ootko putkittanut öljykellon repijän läpinäkyvällä muoviputkella josta näkysi varmasti öljyn seassa oleva ilma?
Nimittäin jos on ilmaa sen täytyy tulla imupuolelta pumppua ja jos näin on sitten tehdä liitin vaikka vahasta öljynsuodattimesta ja paineilmaa perään, öljypumpun tulpattu imuputki ja ite pumppukin suihkutellaan CRC llä vuotava paikka näkyy kuplina.
-
no nyt viimein rupeaa vika selviämään.puhallettiin paineilmaa lohkoon lähtevään linjaan,vastus olematon.nokkaakselin rataan takana noin 20mm lommi tehmyt katoamistempun ja öljy kiersi jakopäänkotelon kautta takaisin öljypöhjaan.