Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rene - 15.02.09 - klo:12:17

Otsikko: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: rene - 15.02.09 - klo:12:17
Joskus oli muutamat aikuiset miehet sitä mieltä notta laitetahan kunnon konehet ja traktorit alle niin riittää ajoa paremmin ja voi pyytää ajosta parempaa hintaakin. Sanoin ettei ole toiminut ennenkään ja epäilen toimiiko jatkossakaan.
 Taannoin tuttavalle oli vapolta tullut vaatimuksia konekannan suhteen, pitäisi saada uusiakin koneita nevalle. Seuraavana kesänä tuntihinnoissa ei millään pystynyt lähellekään sitä millä vanhat ursukset tulivat töihin. Eipä laskettu mitään lisäarvoa uutuudelle...
  ONKO kanavalla ketään joka maksaisi urakoinnista fentille massikalle huomattavan paljon enemmän kuin valmetille. Jos siis kuski on yhtä hyvä kummassakin?
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: viiri45 - 15.02.09 - klo:12:21
Joskus oli muutamat aikuiset miehet sitä mieltä notta laitetahan kunnon konehet ja traktorit alle niin riittää ajoa paremmin ja voi pyytää ajosta parempaa hintaakin. Sanoin ettei ole toiminut ennenkään ja epäilen toimiiko jatkossakaan.
 Taannoin tuttavalle oli vapolta tullut vaatimuksia konekannan suhteen, pitäisi saada uusiakin koneita nevalle. Seuraavana kesänä tuntihinnoissa ei millään pystynyt lähellekään sitä millä vanhat ursukset tulivat töihin. Eipä laskettu mitään lisäarvoa uutuudelle...
  ONKO kanavalla ketään joka maksaisi urakoinnista fentille massikalle huomattavan paljon enemmän kuin valmetille. Jos siis kuski on yhtä hyvä kummassakin?

Unohtuiko lääkeet. Vai onko rahat loppu ???
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: rene - 15.02.09 - klo:12:34
Joskus oli muutamat aikuiset miehet sitä mieltä notta laitetahan kunnon konehet ja traktorit alle niin riittää ajoa paremmin ja voi pyytää ajosta parempaa hintaakin. Sanoin ettei ole toiminut ennenkään ja epäilen toimiiko jatkossakaan.
 Taannoin tuttavalle oli vapolta tullut vaatimuksia konekannan suhteen, pitäisi saada uusiakin koneita nevalle. Seuraavana kesänä tuntihinnoissa ei millään pystynyt lähellekään sitä millä vanhat ursukset tulivat töihin. Eipä laskettu mitään lisäarvoa uutuudelle...
  ONKO kanavalla ketään joka maksaisi urakoinnista fentille massikalle huomattavan paljon enemmän kuin valmetille. Jos siis kuski on yhtä hyvä kummassakin?

Unohtuiko lääkeet. Vai onko rahat loppu ???
Ei ole vielä lääkitystä. Ja rahat pitäisi rittää toukokuulle.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Monttu Simeon - 15.02.09 - klo:12:40
Eihän se fenttikuski mitään lisätaksaa tarvitse, sehän huvikseen ajaa.

Varmasti en maksa merkistä yhtään enemmän. Tärkeämpää on mitä perässä vedetään, ei sillä tyhjällä fentillä paalia saa aikaan ja lumikin vaan renkaan kohdalta väistyy ilman auraa tai linkoa.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: tuunaaja - 15.02.09 - klo:13:14
Eihän se fenttikuski mitään lisätaksaa tarvitse, sehän huvikseen ajaa.

Oot kyll väärässä-ei ainaskaa meill ajeta huvikseen ventill, huviajoon käy paremmi vaikk moottorikelkka jos o lunta. Tosin työ ventill käy osittain huvista ku isännä käy kyytis joskus niin ne on kun pikkukakarat kun kysymyksii tulee mikämikätoionononon.

Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Ala-Pertti - 15.02.09 - klo:13:14
Maksaiskos Rene minulle tiliä koko ajan, kun odottelen valteemiin tiivisteitä tai etunavan osia viikosta kuuteen viikkoon, tai masseriin vaihdelaatikkoa tai moottoria katkenneen tilalle.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: rene - 15.02.09 - klo:13:41
Maksaiskos Rene minulle tiliä koko ajan, kun odottelen valteemiin tiivisteitä tai etunavan osia viikosta kuuteen viikkoon, tai masseriin vaihdelaatikkoa tai moottoria katkenneen tilalle.
Tästä en nyt tainnut ymmärrettävää pointtia löytää. No ei kai aina tarviikkaan.
  En kuinkaan vähättele kuljettajan työympäristön merkitystä, jos kone maksaa tuplaten niin kyllä sillä hinnalla jotain merkittävää saadaan. Ei sitä nyt sentään yleensä tyhjästä makseta.
 Minun oma periatteeni on että kun koneella on ajettu 10000 tuntia niin se pitäisi olla maksanut itsensä korkoineen. Jos kalliilla fentillä on ajoa parituhatta tuntia vuodessa niin ei siitä hankintahinnan erosta kauheita kustannuksia tuntia kohti tule. Neljänkympin hintaerosta neljä euroa tunnille +korko. Jos taas tunteja tulee vuodessa keskimäärin tunti päivässä niin pelkkä KORKO on jo KUUSI euroa tunnille eli KYMPPI tuntia kohti pääomakuluihin lisää. Tulee kalliita tunteja, toivottavasti on broiskuja kasvamassa.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: rene - 15.02.09 - klo:13:44
Onkohan suoraviivaisesti totta että mitä kalliimpi kone sen kalliimmat huollot, kalliimmat osat ja pidemmät toimitusajat osilla/korjauksilla.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Terminator - 15.02.09 - klo:14:10
Maksaiskos Rene minulle tiliä koko ajan, kun odottelen valteemiin tiivisteitä tai etunavan osia viikosta kuuteen viikkoon, tai masseriin vaihdelaatikkoa tai moottoria katkenneen tilalle.

Ei varmaankaan, kuten minä en maksaisi sinulle kun jontikka on vaihdelaatikon vaihdossa 1-6 viikoa. ;D
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Täpinäreiska - 15.02.09 - klo:14:16
Pari vuotta oon vanhan ventin kanssa touhunnu ja yllätys on ollut suuri miten edullisia huolto- ja muutamat varaosat ovat olleet.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 15.02.09 - klo:15:14
Kyllä siitä hyvästä lisähintaa maksaa ettei varsinkaan rehuntekoon raahata valtraa vuotamaan karheeseen öljyjä.  ;D

Jokos jiireetä saa jarruttaa tikusta vai täytyykö vielä nykyäänkin hyppiä jarrupolkimilla?  ;D
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: apilas - 15.02.09 - klo:15:26
Onkohan suoraviivaisesti totta että mitä kalliimpi kone sen kalliimmat huollot, kalliimmat osat ja pidemmät toimitusajat osilla/korjauksilla.

belarus on halvin yllä pidettävin ja karmein ajettavin
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Ala-Pertti - 15.02.09 - klo:15:37
Meitin jonnuissa on rappuset, joten en tiedä laatikoiden vaihdoista enkä tikkujarruista kommentoida, samoinkun masserin ja valtran edustajat seisovat omilla jaloillaan ja enimmäkseen öljytkin oikeilla paikoillaan.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: JOKIAHO - 15.02.09 - klo:16:25
Maksaiskos Rene minulle tiliä koko ajan, kun odottelen valteemiin tiivisteitä tai etunavan osia viikosta kuuteen viikkoon, tai masseriin vaihdelaatikkoa tai moottoria katkenneen tilalle.
Tästä en nyt tainnut ymmärrettävää pointtia löytää. No ei kai aina tarviikkaan.
  En kuinkaan vähättele kuljettajan työympäristön merkitystä, jos kone maksaa tuplaten niin kyllä sillä hinnalla jotain merkittävää saadaan. Ei sitä nyt sentään yleensä tyhjästä makseta.
 Minun oma periatteeni on että kun koneella on ajettu 10000 tuntia niin se pitäisi olla maksanut itsensä korkoineen. Jos kalliilla fentillä on ajoa parituhatta tuntia vuodessa niin ei siitä hankintahinnan erosta kauheita kustannuksia tuntia kohti tule. Neljänkympin hintaerosta neljä euroa tunnille +korko. Jos taas tunteja tulee vuodessa keskimäärin tunti päivässä niin pelkkä KORKO on jo KUUSI euroa tunnille eli KYMPPI tuntia kohti pääomakuluihin lisää. Tulee kalliita tunteja, toivottavasti on broiskuja kasvamassa.

------------------------------------------------------------
Polttoaine kuluissa on iso ero fentin ja nyykkäri välillä.Karkein esimerkki on rehun haku 60km matkaan nyykkäri kuluttaa 45 litraa ja fentti 25.Traktorit ovat saman tehoisia mutta fentti tarvitsee 50km/h vauhtiin 1500krm ja nyykkäri 2400krm,joka selittääkin eron pääsääntöisesti
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: apilas - 15.02.09 - klo:16:30
olisko jossain mennyt pieleen jo ennen traktorin vaihtoa jos rehunhaku matkat on luokkaa 60km 8)
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Wejjo - 15.02.09 - klo:18:12
Polttoaine kuluissa on iso ero fentin ja nyykkäri välillä.Karkein esimerkki on rehun haku 60km matkaan nyykkäri kuluttaa 45 litraa ja fentti 25.Traktorit ovat saman tehoisia mutta fentti tarvitsee 50km/h vauhtiin 1500krm ja nyykkäri 2400krm,joka selittääkin eron pääsääntöisesti

Tuota luokkaa sen kulutuseron olisi varmaan oltava, että tyypillisellä suomalaisella käyttöasteella Fendt tulisi pääomakulut huomioiden edulliseksi.

Sitten on ihan eri asia onko tuollaisella kulutuserolla ja todellisuudella mitään tekemistä keskenään.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: JOKIAHO - 15.02.09 - klo:19:55
olisko jossain mennyt pieleen jo ennen traktorin vaihtoa jos rehunhaku matkat on luokkaa 60km 8)

Jep monikia asia :(.Tämä on näitä kasvukipuja,kun tuntuu että on kaikki kymmenkertaistunut kymmenessä vuodessa,,,paitsi tulot ;D. ;)Toki ei voi kun peiliin katsoa siellä se vika suurimmaksiosaksi on ;).
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: JOKIAHO - 15.02.09 - klo:20:04
Polttoaine kuluissa on iso ero fentin ja nyykkäri välillä.Karkein esimerkki on rehun haku 60km matkaan nyykkäri kuluttaa 45 litraa ja fentti 25.Traktorit ovat saman tehoisia mutta fentti tarvitsee 50km/h vauhtiin 1500krm ja nyykkäri 2400krm,joka selittääkin eron pääsääntöisesti

Tuota luokkaa sen kulutuseron olisi varmaan oltava, että tyypillisellä suomalaisella käyttöasteella Fendt tulisi pääomakulut huomioiden edulliseksi.

Sitten on ihan eri asia onko tuollaisella kulutuserolla ja todellisuudella mitään tekemistä keskenään.

---------------------------
Eipä ole tapana satuja kertoa ;D.Kyllä nämälukemat ovat täysin vertailukelpoisia.Sama kärry,matka ja tankilta tankille.Molemmat traktorit omassa käytössä,joten ei ole syytä nyykkäriä mollata.Muuten minusta nyykkäri on mainettaan parempi traktori,tosin 5000  vasta ajettu,eikä mitään ihmeellistä.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Ala-Pertti - 15.02.09 - klo:20:24
Kyllä urakoitsijana tuo polttoainetalous sekä huolto/huollon -varmuus ovat aikas ratkaisevia valintaperusteita ja siksi mieltymys vihreisiin traktoreihin erivärisillä vanteilla.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: JOKIAHO - 15.02.09 - klo:20:30
Kyllä urakoitsijana tuo polttoainetalous sekä huolto/huollon -varmuus ovat aikas ratkaisevia valintaperusteita ja siksi mieltymys vihreisiin traktoreihin erivärisillä vanteilla.

---------------------
Minulla on karmeita tarinoita repussa noista vihreistä ,keltaisilla vanteilla.Niistä myöhemmin,katsotaan miten Agimarketti hoitaa ensin hommansa loppuun kaverin kohdalla.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Peltipailakka - 15.02.09 - klo:20:45
 En kuinkaan vähättele kuljettajan työympäristön merkitystä, jos kone maksaa tuplaten niin kyllä sillä hinnalla jotain merkittävää saadaan. Ei sitä nyt sentään yleensä tyhjästä makseta.


***Tässä minä koin Fendtin kohdalla suuren pettymyksen. Koppi oli hallintalaitteineen varsin aneeminen. Tässä suhteessa en kokenut rahalle saatavan vastinetta. Muuten kone voisi ihan hyvä ollakin. Minä en vain viihtynyt siinä kopissa. Kokeella ollut kone oli siis 820.
Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: Jobbari - 15.02.09 - klo:21:00
Urakointi hommissa se vähä mitä niistä ymmärrän on kahden laisia.
Niitä jotka tekee mitä lupaa ja vielä ajallaan sekä niitä jotka lupaa.

Itse tunti hinnoittelu hommissa olen varmasti ylivoimaisesti kallein.
JA tulen olemaan.

Ihmettelen suuresti että asiakkaat jotka ovat, jonain edeltäneenä vuonna, haukkuneet rosvoiksi, kyselevät jälleen palveluksia.

Tarkoitan vain että ajantasaisella kunnossa olevalla kalustolla hommat hoituu keskimäärin huomattavasti edullisemmin tehtyä yksikköä kohden, merkistä riippumatta, mikäli yksiköitä tehdään kauteen riittävästi.

Otsikko: Vs: Joko nyt teoria toimii?
Kirjoitti: handetonttu - 15.02.09 - klo:21:54
Joskus oli muutamat aikuiset miehet sitä mieltä notta laitetahan kunnon konehet ja traktorit alle niin riittää ajoa paremmin ja voi pyytää ajosta parempaa hintaakin. Sanoin ettei ole toiminut ennenkään ja epäilen toimiiko jatkossakaan.
 Taannoin tuttavalle oli vapolta tullut vaatimuksia konekannan suhteen, pitäisi saada uusiakin koneita nevalle. Seuraavana kesänä tuntihinnoissa ei millään pystynyt lähellekään sitä millä vanhat ursukset tulivat töihin. Eipä laskettu mitään lisäarvoa uutuudelle...
  ONKO kanavalla ketään joka maksaisi urakoinnista fentille massikalle huomattavan paljon enemmän kuin valmetille. Jos siis kuski on yhtä hyvä kummassakin?

itse olen suosinut täpinöinneissä kuutio, paali, km yms yksikköperusteisia hintoja. Ehkä noin 5% liikevaihdosta tulee tuntitöissä. Samoiten teetettävissä töissä miellän em hinnoittelun paremmaksi jos siihen vain urakoitsija suostuu.
Eli vastaus kymysykseesi, mahdollisesti olen maksanut enemmän fentikuskille jos työ on sujunut nopeammin/tehokkaammin. Luulisin että vain näin on kalliimmilla ja paremmilla/suuremmilla koneilla mahdollista saada huomattavasti parempaa tuntihintaa, edellyttäen että myös kuskin ammattitaito on kaluston mukaista.