Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kkk - 20.12.17 - klo:17:39
-
Minkälainen profiili on painoonsa nähden jäykintä?
Pitäs tehdä ajosillat tai rampit, jotka kestäis vajaa 2000kg/pari.
Ja kaikenlisäksi pitäisi jaksaa nostaa toista päätä lavan reunalle... :-(
-
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.
Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.
Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.
Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:
http://www.ajosillat.fi
-
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
-
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.
Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.
Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.
Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:
http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.
-
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Sellasta C-profiilia olis kyllä itsellä varastos jonkinverran, mutta taitaa sen hitsaaminen olla vähän liian haastavaa?
-
Suorakaiteen muotoisesta RHS-putkesta rupeaisin värkkäämään.
-
Tekee lehtijousista rampit. Oikein pompsahtaa lavalle.
-
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.
Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.
Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.
Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:
http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.
M100 näyttäisi kantavan ainakin 2330 kg/pari. Hinta 600€/pari alv0%
http://www.masetti.fi/ajosillat.html
-
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Ja kallista kun hitsataan yhteen. Akselivälihän noissa määrää, paljonko kerrallaan kuormitusta, suotta ostaa järempää ramppia jos ei tarvitse.
-
Ennen sai Venäjältä halvalla titaanimateriaalia, olis vetäny vertoja alumiinille..
-
Ennen sai Venäjältä halvalla titaanimateriaalia, olis vetäny vertoja alumiinille..
Miten liitokset noissa? Kylän suurin tiggi ja titaaninvakaa käsi?
-
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.
Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.
Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.
Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:
http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.
Kattotuoli (ristikko) aika optimaalinen , korkea keskeltä missä taivutusmomentti suurin.
-
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.
Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.
Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.
Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:
http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.
Kattotuoli (ristikko) aika optimaalinen , korkea keskeltä missä taivutusmomentti suurin.
Muoto saatta tuottaa haittoja?
-
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Sellasta C-profiilia olis kyllä itsellä varastos jonkinverran, mutta taitaa sen hitsaaminen olla vähän liian haastavaa?
Noo eiseny mitään rakettitiedettä ole alumiinin hitsuu. Menee ihan migillä ja puikollakin. Toki virtaa pyytää enempi kun tavan rauta materiaalit. Ja migin syöttö täytys olla ainaki 4veto toki kahva vetonen olis paras.
-
Ennen sai Venäjältä halvalla titaanimateriaalia, olis vetäny vertoja alumiinille..
Miten liitokset noissa? Kylän suurin tiggi ja titaaninvakaa käsi?
Eikö titaania voi hitsata muullakun kylän suurimmalla tigil🤔
-
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Sellasta C-profiilia olis kyllä itsellä varastos jonkinverran, mutta taitaa sen hitsaaminen olla vähän liian haastavaa?
Noo eiseny mitään rakettitiedettä ole alumiinin hitsuu. Menee ihan migillä ja puikollakin. Toki virtaa pyytää enempi kun tavan rauta materiaalit. Ja migin syöttö täytys olla ainaki 4veto toki kahva vetonen olis paras.
Puikolla on vähän mielenkiintoista, nimimerkki 'joskus kokeilin'.
Alumiineja on kyllä sitten perin montaa sorttia ja niissä on varmaan eroja hitsattavuuden suhteen. AC TIG lienee kova sana kuitenkin.
-
Kyllä siinä tottumattomalta railo helposti valahtaa alta pois.