Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: julkku - 19.12.17 - klo:22:36

Otsikko: Renault Trafic
Kirjoitti: julkku - 19.12.17 - klo:22:36
Rellun lämmityslaitteen puhallin toimii n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sammuu sitten.  Onkohan kellään tietoa/aavistusta viasta?  Autossa on webasto.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: julkku - 20.12.17 - klo:18:59
Arvauksia???
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: Varjo79 - 20.12.17 - klo:19:06
Nii tua kaikilla nopeusalueilla mykkä?  Kai sieläki semmonen perke.leen vastus on mitä nipsaniittiin ja baijerin mutteri virityksee sai vaihtaa minkä vaihtamiseltaan kerkes.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: julkku - 20.12.17 - klo:19:27
Asia selvä, mutta en ymmärtänyt!
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.12.17 - klo:19:30
Pyöriikö kauemin jos et laita lämpöä päälle, jos näin tapahtuu niin moottori, mahdolliset vastukset viallisia. Kytkin tuskin on ilmakanavassa, siihen vaikuttanee pelkkä sähkökuorma? Moottorin hiilet kuluneet? Mä en näistä piinatuista relluista mitään tiedä, mutta yleisesti.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: Yrjö-Einari - 20.12.17 - klo:22:32
Jos relluklubissa ei osata sanoa eikä haku auta niin on etsittävä itse vikaa . Kokemuksesta nääs .
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: kantola - 20.12.17 - klo:22:52
Huono vastus, liitos tai kylmä juotos jossain? Kondensaattori kypsä?
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: SamiT - 21.12.17 - klo:07:58
Puhaltimen moottori voi olla vikaantunut, mutta ensin tarkistaisin liittimet niin etuvastukselta kuin moottoriltakin. Liittimet voivat näyttää hyviltä, mutta erityisesti tietyn tyyppiset etuvastukset tuppaavat keräämään ihme hapettumaa liitinpintoihin niin että näyttävät uudenveroisilta mutta kun niitä terävällä pienellä ruuvarilla raaputtaa niin irtoaa ihan ohut kuori jotakin möhnää ja taas pelaa pitkään sen jälkeen. Näin on ollut muutamassa 307 Pösössä joita olen roplaillut, ja kuulemma muissakin autoissa, joissa vastaavan tyyppinen Nippon Denson etuvastus joka on valettu johonkin keraamisen näköiseen massaan.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: tonto - 21.12.17 - klo:16:53
Rellun lämmityslaitteen puhallin toimii n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sammuu sitten.  Onkohan kellään tietoa/aavistusta viasta?  Autossa on webasto.

Lämmityslaitteen etuvastus tullut tiensä päähän. Sama vika oli kesällä. Tarvikeliikkeestä uusi tilalle ja kovaa ajoa.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: SKN - 21.12.17 - klo:16:58
Rellun lämmityslaitteen puhallin toimii n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sammuu sitten.  Onkohan kellään tietoa/aavistusta viasta?  Autossa on webasto.

Lämmityslaitteen etuvastus tullut tiensä päähän. Sama vika oli kesällä. Tarvikeliikkeestä uusi tilalle ja kovaa ajoa.

Tota varjokin  tarkoitti.

BMW:ssä kulkee nimellä siili.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: de Citonni - 21.12.17 - klo:17:36
Rellun lämmityslaitteen puhallin toimii n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sammuu sitten.  Onkohan kellään tietoa/aavistusta viasta?  Autossa on webasto.

Jos tehdasasennettu Webasto, niin tuon IPCU-releen  voisi tarkistaa.

(http://www.hollenautosahko.fi/shop/images/ipcurele_1312_4ea.jpg)
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: Varjo79 - 21.12.17 - klo:19:43
Rellun lämmityslaitteen puhallin toimii n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sammuu sitten.  Onkohan kellään tietoa/aavistusta viasta?  Autossa on webasto.

Lämmityslaitteen etuvastus tullut tiensä päähän. Sama vika oli kesällä. Tarvikeliikkeestä uusi tilalle ja kovaa ajoa.

Tota varjokin  tarkoitti.

BMW:ssä kulkee nimellä siili.

Juu en huomannu vaan paremmin hätäpäissäni tarkentaa.
Otsikko: Vs: Renault Trafic
Kirjoitti: AC - 21.12.17 - klo:23:11
Jos on perinteinen nopeussäätö niin 4 asentoisessa on kolme vastusta eli 1 on kolme vastusta sarjassa, 2 kaksi vastusta sarjassa jne. 4 on "suora" kytkentä eli ei vastuksia, oman kokemuksen mukaan tuo vika on että moottorissa on hiilet kuluneet tai jotain vastaavaa, kun moottori pyörii jonkun aikaa ja pysähtyy voi kokeilla täräyttää esim. lyömällä puhaltimen koteloa jolloin se voi lähteä toimimaan (itsellä oli vastaava tapaus, niin tehosi lyönti kojetauluun) eli epäilisin moottorin