Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 03.12.17 - klo:09:06
-
tiiselin suuttimilla? miun nyy on alkannu savustella ja ja käyntiinlähtö on hieman nuhaista. huoltosälli sanoi että suuttimet lopussa, kun mittarissa se reilu 4000 tuntia. onko merkeillä eroja? ivekon alkuperäisten merkkiä tiedä..
-
Casen mittarissa 8500 tuntia, ei savuta ja käyntiin lähtee kuin uutena.Eikä ole suuttimia rassailtu.Ainut moottorille tehty remontti on ollut vesipumpun uusinta.
-
helpointa ja halvinta ne suuttimet on tarkastaa.. sitten seuraavaksi pääsee pumppuu raplaa :-\
-
tiiselin suuttimilla? miun nyy on alkannu savustella ja ja käyntiinlähtö on hieman nuhaista. huoltosälli sanoi että suuttimet lopussa, kun mittarissa se reilu 4000 tuntia. onko merkeillä eroja? ivekon alkuperäisten merkkiä tiedä..
sinä et oo sitä john deeren 2 tahtiöljyy muistanu käyttää tai sitten muuta arvokasta lisäainetta mutta kyllä vähintään tuplat pitäis mennä ilmanki... vähän tässä kyllä epäilen jotta onkohan ne sulle jonku suolahtelaisen rototyypin laittanu nyyksi naamioituna kun siinä kaikki viat ilmenee jota olet valmetissa otaksunu olevan :) ;) :D ;D
-
tuota itekii ihmotellu! olis se aikasempi malli sittenkii pitänny jättää... ja olla vaihtamatta tuota. alkaa jo pikkasen usko mennä tuohon. tai sit sen laittajiin. mut janne ei enää suostu vaihtaan valtuun.. surkia on kohtalo pienellä immeisellä.
-
2000-sarjan Deeressä ikä tuli täyteen 13 000 tunnissa ja toisessa samanlaisessa 14 000 tunnissa.
En tiedä johtuuko siitä, että molemmissa on ollut talvilaatua kesät talvet?
-
2000-sarjan Deeressä ikä tuli täyteen 13 000 tunnissa ja toisessa samanlaisessa 14 000 tunnissa.
En tiedä johtuuko siitä, että molemmissa on ollut talvilaatua kesät talvet?
Vaiha 20-sarjaan,ovat jo syntyissään syöttöpumppu vikasiii tai ainakin tuo oma on ollut.
-
ja peuroissahan ei neloskoneissa missään kestä kannet..
-
ja peuroissahan ei neloskoneissa missään kestä kannet..
Niissä turbollisissa lienee ongelmaa ettei ne kestä kun 2 kertaa Valmetteja kauemmin
-
Ja polttoaineissa ei ole ollut vettä?
-
Eikä oo aiv-pöntöissä kuskattu löpöä koneelle ?
-
tuosta vedestä tosiaan en pysty sanomaan mitään. varmari on joka kerta kun tyhjä, putsattu pohjaropusta ja tuo nyy on valitellu suotimesta niiiin kauan jo.. vaihtoon aina nopsaan, kun ei sitä piipittelyä kehtaa kuunnella.. tankki tyhjätty suuren huollon yhteydessä jne.. eli en ihan usko tuota syyksi. ja pöntöllä ei kuskattu vaan varmarista tankattu.
-
Kannattaa survoa sitä tallaa plaattiaa kohti, pysyy suuttimet auki.
-
iveko ei mitenkäään muuten toimikaan kuin urku auki. mitä muuta luulit?
-
iveko ei mitenkäään muuten toimikaan kuin urku auki. mitä muuta luulit?
Mää en luule mitään mä tiedän että sää ajat nössösti ja kaikki paikat on sitten noessa, uuninpeltiäkään et avaa kuin puolilleen, kahveeta puoli kuppia, leivästä puolet jää syömattä ja matka jää aina puolitiehen.
-
äitiskö tuollasii kertoi? on sulla aika hieno näkökulma asioihin. ja muka tiedät!!! ;D ;D :P :P meikä on oppinna ajamaan fiun kanssa silleen vauhikkaasti kun net on niitä ralliverstaan tuotteita. sen takia en tykänny yhtään 604sta kun se ei kulkenna .. suurimman ja toiseks suurimman vaihteen välikin vajaa 15 kilsaa tunnisa.
-
mikä ihmeen ralliverstas, ei nuo makaroonimaan ukot mitään kunnollista konetta ole saanut aikaan.
-
Saattaahan noissa suuttimissa olla maanantaikappaleitakin. Mulla vaihdettiin yhdestä traktorista kaksi suutinta tehdaskunnostettuihin kun toiset kaksi oli taas ihan kunnossa. Alakierroksilla oli se vähäinenkin voima kateissa ja lähti käyntiin huonosti. Oliskohan tunteja ollut jotain 6000 kieppeillä silloin.
-
nyt kävin hakemassa hankijalta sitä deeren 2 tahtiööliä.. saa nähä kuin vaikuttaa. sano yks ukkeli sielllä että hällä loppu rykiminen valtussa kun laitto sitä.
-
Eikä oo aiv-pöntöissä kuskattu löpöä koneelle ?
Tämän olen kuulut joskus ennenkin, mikä vika aiv-pöntössä on, puhdas se ainakin on kun on hapolla pesty
-
Eikä oo aiv-pöntöissä kuskattu löpöä koneelle ?
Tämän olen kuulut joskus ennenkin, mikä vika aiv-pöntössä on, puhdas se ainakin on kun on hapolla pesty
Muurahaishappo ei varsinaisesti taida voitelu eikä polttoainetta olla. 10900h pikkulohko ainakin linimentillä siistiytyi.
-
Vain jos pänikkä olis puhdas materiaalista liukenee muovia tai jotain.Sahabensaa joskus otin huoltsikalta. rähmää tuli suotimeen ei hyvä.Oksa nyt lie saanut lisäaineiilla nyrkkikyllikkinsä pelaan ja oppii että tallaa painetaan.
-
tai sit ei! dr vho on niiiiiiin pihalla kuin vain olla voi.
-
Onko sulla jokin ongelma, kerro ihmeessä.Nyykkärikö edelleen savuttaa vai jälkeiset taas jäi lehmän*****un.Mitä sää moisesta mesoot ihan normaalia se on.Paa Lenovo laulamaan jätkän humpaa ja tilaa pari pussintyhtääjää.Sit nosta housus ja leuhki niille kosseille että pääsit satulaan................ tai jotain.Aammula sitten taas pääset utareeseen kiinni.
-
Eikä oo aiv-pöntöissä kuskattu löpöä koneelle ?
Tämän olen kuulut joskus ennenkin, mikä vika aiv-pöntössä on, puhdas se ainakin on kun on hapolla pesty
Muurahaishappo ei varsinaisesti taida voitelu eikä polttoainetta olla. 10900h pikkulohko ainakin linimentillä siistiytyi.
Happopönttö pitää emäksellä pestä ja huuhtoo hyvin. Vesi pelkästään ei riitä.
Eikä oo omakohtaisia kokemuksia,perimätietoa sanoisinko vaikka.
On noita astioita muitakin ku hapon jäljeltä,en oo moisia polttoainehommiin tarvinnu.
-
hehhheh, voivoi, ddr vho on taas niiiiiin kireenä. mutta ei nyy normaalisti savuta kuin vasta siinä vaiheessa kun alkaa sammumaan vedossa.. mutta mistäpä siäö siitä mitään tietäisi..
-
hehhheh, voivoi, ddr vho on taas niiiiiin kireenä. mutta ei nyy normaalisti savuta kuin vasta siinä vaiheessa kun alkaa sammumaan vedossa.. mutta mistäpä siäö siitä mitään tietäisi..
No eihän se sitten kauaa savuta :D
-
juu, mutta nyt alkannu pölläyttelemään savua silloin tällöin tasasessa ajossakin. jotain kait on. ja tuo savu miusta tummahkoa eikä harmaata. ööliä ei mene normia enemmän että siksi kiva olis tietää..
-
Jos siinä on turbo niin se oireilee tuolleen ennenkuin leviää laakereistaan kokonaan. tiivisteet valskaa ööliä sinne pakoptkeen ja silloin tällöin syttyy palamaan siellä, mulla parissakin vehkeessä ollut samat oireet, turpo kiireesti remonttiin kun vielä pääsee remontilla ettei mene kokonaan uusiks..
-
okei, kukaan turposta mitään maikninnukaan. saattaapi ollakin ihan asiallista kattoa tuo. hyvä huomio. näkyykö muuten ulospäin turpovaiva? vuotava öljynoro esim.?
-
okei, kukaan turposta mitään maikninnukaan. saattaapi ollakin ihan asiallista kattoa tuo. hyvä huomio. näkyykö muuten ulospäin turpovaiva? vuotava öljynoro esim.?
turbolta lähtevä tai tuleva ilmaputki öljyssä
-
okei, kukaan turposta mitään maikninnukaan. saattaapi ollakin ihan asiallista kattoa tuo. hyvä huomio. näkyykö muuten ulospäin turpovaiva? vuotava öljynoro esim.?
Ei sitä välttämättä ulospäin näy muussa kun siinä tuprahduksessa silloin tällöin kun se ööli syttyy palamaan siellä pakoputkessa eihän ne lähtevät ja tulevat putket saisi vuotaa, jos vuotavat niin samoinhan ne tihkuvat sit öljyä on se turpo ehjä tai rikki..
-
okei, kukaan turposta mitään maikninnukaan. saattaapi ollakin ihan asiallista kattoa tuo. hyvä huomio. näkyykö muuten ulospäin turpovaiva? vuotava öljynoro esim.?
[/quote
Imusarja turbon jälkeen öljynnen, kylmänpuolen laakerilta vuoto imusarjaan, voihan tuo vuotaa myös pakopuolelta mutta pitää olla iso ennen kuin näkyy ja pakoputkessa on painetta ainakin ha:lla estää jonkun verran
-
okei, kukaan turposta mitään maikninnukaan. saattaapi ollakin ihan asiallista kattoa tuo. hyvä huomio. näkyykö muuten ulospäin turpovaiva? vuotava öljynoro esim.?
kyllä se sulla näkyy ja hiukan haiskahtaakin.
-
putki puhtas ja seula selvä. elikä on löpövaivasta kyse. noooo, katellaan mitä peuraööli teköö..
-
Mulla on kanssa alkanu vanha 605 valmetti tuprauttelemaan kierroksilla savua. Mustaa nimenomaan, että suuttimia vois pikkuhiljaa tutkia.
Käyntiin lähtee kylläkin kuin palmun alta. Tunteja on
n 9th eikä ne vielä ole irti ollu.
-
putki puhtas ja seula selvä. elikä on löpövaivasta kyse. noooo, katellaan mitä peuraööli teköö..
Se pitäisi näkyä moottoriöljyn kulutuksessa jos laakerit/tiivisteet vuotaa
-
tossa yks toinen asentelija arveli että on jotain moskaa suuttimissa, kun on ollu helpolla syksyllä, lyhyttä ajoa ja silleen, noooo, kateltava mitä tuo tekee. nyt ainakii vielä toimii.. löpöä palannu ihan kivasti jo.