Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ansseus - 27.11.17 - klo:10:51
-
Elikkäs kone valtra N103 H5,tunteja 670 ja koneeseen piti lisätä 1,5 litraa öljyä että max.merkkiin asti pinta tuli.Muistelen myös että 0,5-1 litraa olisi pitänyt lisätä jo aikaisemminkin huoltomiehen toimesta 500 tunnin huollon jälkeen. Ei öljyvuotoja joten polttelee siis kaiken.Onko muilla minkälaisia kokemuksia moisesta.Ja onko olemassa jotain raja-arvoja normaalikulutukselle
-
Isolohko Prentti kuulemma syö öljynvaihdon välissä moninkertaisen määrän moottoriöljyä eikä takuukorjaukseen kuulemma ole tarvetta.
-
massikan noukalla olevaan sisuun mäkin joskus olen joutunut lisäämään. Määristä en osaa sanoa, mutta lähes alaviivasta yläviivaan :) Varmaan jollain 200 h ajolla , voi olla vähemmälläkin. 6400 noukalla olevaan en oo tainnut lisätä kertaakaan. Siinähän on niin pitkä ja väärä tikkukin, että kait se kastuu jos jostain vähänkin putkeen öljyä löytyy.
-
Linnavuoren koneissa ei onneksi taida olla DPF suodatinta. Se ei kyllä tuollaista öljynpolttoa kestäisi.
-
Onko Valtra muuten ollu miesten töissä ollenkaan? Se on edelleen dieselmoottorin hyvinvoinnille tärkeää että sillä tehdään muutakin kun käytetään tyhjäkäyntiä puutavaranosturin kanssa.
-
Onko Valtra muuten ollu miesten töissä ollenkaan? Se on edelleen dieselmoottorin hyvinvoinnille tärkeää että sillä tehdään muutakin kun käytetään tyhjäkäyntiä puutavaranosturin kanssa.
Juu ei ole ollut raskaissa töissä ollut,toimenkuvana viime talvella lumitöitä rivaripihoilla ruuvilinko/siipikauha ja kesäaikaan peräkärrihommia,esim. maansiitoja maantienopeuksilla,mutta silloinkin kuormien painoina kohtuu 5-10 tonnia,eli ei nyt koville siinäkään joutunu oo.Tunneista iso osa siis tieajoa isoilla kierroksilla.
-
Kyllä tuo tieajo sentään pitää koneen iskussa, outo on öljynkulutus kun ikivanhat ja paljon ajetutkaan eivät meillä vaihtovälillä lisää pyydä. Oliko tämän koneen huolto-ohjelma 400h vai 500h öljynvaihtovälillä? Ja moottoriöljyssä tähän moottoriversioon riittävät luokitukset?
-
Kyllä tuo tieajo sentään pitää koneen iskussa, outo on öljynkulutus kun ikivanhat ja paljon ajetutkaan eivät meillä vaihtovälillä lisää pyydä. Oliko tämän koneen huolto-ohjelma 400h vai 500h öljynvaihtovälillä? Ja moottoriöljyssä tähän moottoriversioon riittävät luokitukset?
Epäilen jotain häikkää koneessa olevan,mutta onneksi takuuta vuosi vielä jäljellä niin kerkiää pitää kulutuksen nyt erityistarkkailussa.500 tuntia on öljynvaihtoväli ja öljynä valtran oma engine 10-30
-
Tunteja on niin vähän että kovalla ajolla ei vika poistu.Kuinka te uskallatte ajaa noin kauan samoilla öljyillä?
-
mike näköjään kerkesi ensin. Meinasin kirjoittaa, että eikö tuo ajotuntimäärä ole vielä sisäänajoa ja moottori ei ole vielä hioutunut. Muutoinhan nuo sisun koneet on perinteisesti olleet vähän öljyä kuluttavia, jos ei kerran vuoda mistään.
-
Ainoa oikea moottori keulalle on MWM
-
Ainoa oikea moottori keulalle on MWM
Näin on..Ventinkin keulalla nykyset Deutsit ovat paljon paha-äänisempiäkin..
-
Komatsun ajokoneessa (linnavuori diesel)hyväksyttävä öljynkulutus 3% polttoaineen määrästä. Hiukkasloukku moottoreissa pitää ehdottomasti olla tuhkaantumatonta ööliä.
-
Eli 100 litraa polttoöljyä ja 3 litraa moottoriöljyä? Joopa joo.
-
Mitä näitä uusia suolahen tuotteita ollu ni kyllä tuo nelos töötti kyllä tuntuu nielevän mottiöljyä
-
Ei minun 103:seen ole tarvinnut öljyä lisätä huoltojen välillä. Siellä on koneessa jotain häikkää.
-
Ei minun 103:seen ole tarvinnut öljyä lisätä huoltojen välillä. Siellä on koneessa jotain häikkää.
Sama täällä, ei oo tarttenu lisäillä moottoriöljyä 500h huoltovälillä. nyt 1050h ajettu kone.
-
Näemmä uusien Valtran moottorien ominaisuus on öljynkulutus
Sisäänajossa, 1000 h tienoolle saakka, näin kävi oman
Versu 163 kanssa, 1000h jälkeen öljynkulutus pieneni, jos nyt 2l 500 h ajalla.
Tai sitten komponenttivika, melkeinpä se turbo on syyllinen öljynkulutukseen,
Ja vie paljon öljyä huomaamatta , jos ei saavutusta huomaa.
-
Sitten sun turbos on rikki?
-
Jos se on aika-ajosäädöissä? Polttaa öljyä kuin Mercedes lisätehojen toivossa.