Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: K.Kusti - 25.11.17 - klo:21:02
-
Koneviestin jutusta jäi se käsitys että ihan mahdon tietää mistä purkista voi kaata mihinkin. Eli tyhjää koko järjestelmä ja täytä uusilla aineilla. Oliko tuo tilaus juttu litkujen myyjiltä? Onko sekaantumisesta oikeasti jotakin harmia? Siis nesteiden ei naapurin muijaan.
-
En lukenut juttua. Itse olen ratkaissut asian laittamalla15 moottoriin vihreän "halvan" glykolin. Kaikki ovatkin tehotäppärin mielestä museokamaa, vaikka hevosvoimat ovat aitoja ilman takaisinkierrätyksiä. Yhdessä uudemmassa autossa "punainen", jota ei ole tarvinnut vielä itse lisätä. Motonetin mainoksessa vihreää ei suositella uusiin autoihin. Joku viisaampi avaa syyn ja kertoo onko vaaraa kuitenkaan. Ensimmäisenä varmaan Varaeeron alukone poksahtaa.
-
En lukenut juttua. Itse olen ratkaissut asian laittamalla15 moottoriin vihreän "halvan" glykolin. Kaikki ovatkin tehotäppärin mielestä museokamaa, vaikka hevosvoimat ovat aitoja ilman takaisinkierrätyksiä. Yhdessä uudemmassa autossa "punainen", jota ei ole tarvinnut vielä itse lisätä. Motonetin mainoksessa vihreää ei suositella uusiin autoihin. Joku viisaampi avaa syyn ja kertoo onko vaaraa kuitenkaan. Ensimmäisenä varmaan Varaeeron alukone poksahtaa.
menee puuroks jos vihreetä sekaa oranssiin tai punaseen, väri väriin vaan turvallisin tapa. käsittääkseni nuo eksoottiset metallit juurikin vaatii noita erivärisiä nesteitä. autoissahan tahtoo nuo nesteet vaihtua automaattisestikkin kun jakohihnan myötä menee monesti vesipumppukin vaihtoon :-\ :-\ :-\ :-\
-
http://autojen.com/pakkasnestetta/
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
Papparaisten on opittava markoista euroihin... eikä laskea kilowatteja hevosvoimissa. Kyllä pitäisi jalat, tuumat ja gallonatkin jo häätää.
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
Papparaisten on opittava markoista euroihin... eikä laskea kilowatteja hevosvoimissa. Kyllä pitäisi jalat, tuumat ja gallonatkin jo häätää.
joo, niin se maailma muutuu mikään ei oo puhää, seon alapertinki vaan luovuttava kortista vaikka aivan varmasti oli nopeus viisarin paksuuden alle viidenkympin siinä s-marketin kulmalla :) ;) :D ;D
-
Ala-Pertin detroittilaisissa ei ilmeisesti tarvitse sekoittaa nesteitä, pelkkä ilma riittää. https://www.youtube.com/watch?v=PbX4CuE8auY
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
SI- järjestelmä on ollut jo aikoja. Hehtolitrat ja hevosvoimat ja muut joutaa jo romukoppaan.
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
SI- järjestelmä on ollut jo aikoja. Hehtolitrat ja hevosvoimat ja muut joutaa jo romukoppaan.
Munan Koneen koosta putoaa se neljännes pois, kun siirrytään hepoista kilowatteihin. :) :) :)
-
>Hehtolitrat ja hevosvoimat ja muut joutaa jo romukoppaan.
Romuillahan tässä on muutenkin pakko touhuta,jos meinaa että tästä jotain jää
-
heh, ja puolassa eun vanhimmat autot!
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
SI- järjestelmä on ollut jo aikoja. Hehtolitrat ja hevosvoimat ja muut joutaa jo romukoppaan.
Ohan se paljo helpompi sanoo hehto kuin satakuutiodesimetriä :o
-
Ufonvihreä neste jäätyi viimetalvena mazdan paisariin -32 pakkasessa. Auto oli yön roikassa ja seuraavanapäivänä ajoin 50 km. Harmi etten ite ollut edellisiä nesteita vaihtanut,mutta auto plus käyttövalmis -36 nesteessä sama neonvihreä väri. Onneksi ei mitään särkynyt. Loppusysksystä vaihdoin varmuudeksi uudet nesteet.
-
Minoon aina ottanut pelkkää vettä koskipaikoista. Niiden vesi ei jäädy vaik olis mimmonen pakkanen.
-
Koneviestin jutusta jäi se käsitys että nesteen väri ei kerro mitään sisällöstä.
-
En ole ko artikkeliin tutustunut, mutta autoihin joissa alumiiniseosteinen kansi olisi hyvä käyttää sitä punaista nestettä.
-
ite piti lukea tuo juttu uudelleen ja todella; mikä on tuon jutun pihvi? ite laitan värit väreihin. mutta entä jos on värisokea? nykyään pitää motokuskia varten rajata leimikkokin sateenkaarenvärein!! punavihersokeita kuskeja.
-
Tosimiehet on kertoneet että ongelmia tulee jos sekoittelee.
-
siksi niissä kait jotkin luokitukset. mutta tuo värivamma on kait aika kinkkinen vaiva..
-
Harvemmin sekoituksesta tulee hyvää.esim. musta ja valkoinen paitsi jos kahviin sekoittaa kirkasta ja valkoista siitä tulee hyvä toti.
-
Etyleeni tai monooeteleeniglykoli ns.perinteistä,vihreää/sinistä. Propyleeniglykoli sitä uudempaa joka punaisena tuli tutuksi. Eli etyä ja propyä ei saa sotkea.
Nykyään molempia on punaisena että lukasee purkin kyljestä mitä siellä on.
-
JD CoolGard jokaisen traktorin ja kurottajan jäähdytysjärjestelmässä. Ei tarvi hämmästellä värejä tai laimentamista. Jos paisari on vajaa, niin lisätään valmista nestettä.
-
>vaikka hevosvoimat ovat aitoja
Koneviesti paskalehti kun väkisin tuputtavat niitä kilovatteja
SI- järjestelmä on ollut jo aikoja. Hehtolitrat ja hevosvoimat ja muut joutaa jo romukoppaan.
Kyllä risupartaisen vihreän viitasammakon luomuviljelijänä pitäisi puhua tynnyrinaloista ja kapanaloista. :D
-
Joo sekava kuva jäi tuosta neste-jutusta. Pitänee tavata uudestaan. Vielä ei ole onneksi mennyt Fordin lohkoja puhki vaikken alkuperäisnesteitä ole niihin laittanut. Vai puhuttiinko jutussa niistä -600 sarjan lohkoista seiskyt luvun loppupulikkaan ajoilta?
96 tuli oltua engelsmannien maassa kesätöissä ja silloin opettelivat tätä metristä järjestelmää (sitä en tiedä siirtyivätkö siihen lopulta) ja useammankin kerran naureskeltiin, kun meni pikkaisen vanhemman asentajan kanssa ajatukset ristiin, kun se mulle antoi mittoja, minkä mukaan piti rautaa katkoa. Ei sattunut aina ihan metrit ja millit oikeaan lokeroon. Ei kun uusiksi...
Eikös ne jenkitkin vielä mittaile gallonoilla, busheleilla, eekkereillä, paunoilla ja jossain dieettiohjelmassa (britti?) taisi olla kivikin painomittana. Kyllä se hevosvoima vaan on hevosvoima, ei siitä mihinkään pääse. kW on sähkömoottoreita varten.
-
Joo sekava kuva jäi tuosta neste-jutusta. Pitänee tavata uudestaan. Vielä ei ole onneksi mennyt Fordin lohkoja puhki vaikken alkuperäisnesteitä ole niihin laittanut. Vai puhuttiinko jutussa niistä -600 sarjan lohkoista seiskyt luvun loppupulikkaan ajoilta?
96 tuli oltua engelsmannien maassa kesätöissä ja silloin opettelivat tätä metristä järjestelmää (sitä en tiedä siirtyivätkö siihen lopulta) ja useammankin kerran naureskeltiin, kun meni pikkaisen vanhemman asentajan kanssa ajatukset ristiin, kun se mulle antoi mittoja, minkä mukaan piti rautaa katkoa. Ei sattunut aina ihan metrit ja millit oikeaan lokeroon. Ei kun uusiksi...
Eikös ne jenkitkin vielä mittaile gallonoilla, busheleilla, eekkereillä, paunoilla ja jossain dieettiohjelmassa (britti?) taisi olla kivikin painomittana. Kyllä se hevosvoima vaan on hevosvoima, ei siitä mihinkään pääse. kW on sähkömoottoreita varten.
Parempi pysyä vain SI-järjestelmän perusyksiköissä ja ilmottaa teho kg*m^2/s^3 Ei pääse sitten tulemaan mitään yksikkösekaannuksia esim kiihtyvyyden laskemisessa.
-
Kerran piti laittaa Fergun vihreän joukkoon punaista, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut saatavilla juuri silloin. Päätin huuhdella järjestelmän ja vaihtaa kaikki nesteet myöhemmin, kun aikaa ja aineita on paremmin.
En huomannut mitään erikoista, ei ollut ainakaan paakkuuntunut.