Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Jätkä - 21.11.17 - klo:18:41
-
Kyllä jokaisen ministerin ja kansliapäälikön pitää tehdä oma kädenjälki opetussuunnitelmaan.
https://yle.fi/uutiset/3-9925480 (https://yle.fi/uutiset/3-9925480)
-
Alamäki Suomessa alkoi silloin kun kepu oli hallituksessa demarien apupuolueena ja nuoli vielä perseenkin.
Kaikkia alettiin tasapäistää, keksittiin peruskoulu, opettajalta hävisi auktoriteetti, kun tisunkoittajan pikku-petteriä ei saanut kieltää.
Draumatisoituu vielä.
-
Alamäki Suomessa alkoi silloin kun kepu oli hallituksessa demarien apupuolueena ja nuoli vielä perseenkin.
Kaikkia alettiin tasapäistää, keksittiin peruskoulu, opettajalta hävisi auktoriteetti, kun tisunkoittajan pikku-petteriä ei saanut kieltää.
Draumatisoituu vielä.
Peruskoulu oli ajatuksena tasokursseineen vallan mainio pohja jatko-opinnoille, mutta sitten astui kuvaan nämä laiskat kaupunkilaispennut, jotka olisi pitänyt kaikki laittaa harjaantumiskoulun puolelle tai alimmalle tasokurssille. Sen seurauksena tasokurssit poistettiin ja aloitettiin massiivinen tasapäistäminen.. Saa Eemelikin niitä vatipäitä sitten pottupellolle onkimaan.
-
Kaksi asiaa pisti silmään linkin artikkelissa: Opettajan, jopa rehtorin ei tarvitse olla "pedagogisesti pätevä", kunhan osaa sen, mitä on opettamassa . Täkäläinen yliopistopedagogia on semmoista vähän niin kuin tabu tiedettä, osittain myös politiikkaa ja aatemaailmaa. Pirkkalan marxilainen koulukokeilu ei ollut ainoa, vaikka ainoana "jäi kiinni" sosialistisen aivopesun yrityksestä. Nämä sosialistista maailmankuvaa vahvistavien kouluneuvostojen ajan peruskoulun kasvatit ovat niitä, jotka vieläkin hallitsevat opetushallitusta ja muita virastoja. Siihen uusien pedagogien koulutukseen ei ehkä vieläkään saa suhtautua kriittisesti, koska takana oleva ideologia voisi särkyä. Luonnontieteet ja matematiikka ja tietotekniikka ovat useilla opettajankoulutuksesta valmistuneilla ehkä täysin vieraita asioita; mitenkäs opetat kellekään mitään, jos et itsekään ole asiaa harrastanut.
Toinen piirre, joka oli selvästi havaittavissa, oli koulun työrauhan korostaminen Virossa, Täällä pyritään pitämään ADHD-diagnosoidut ja käytösoireiset, muutenkin mieleltään järkkyneet, ja runsaana esiintyvät FAS-lapset mukana luokassa, ja siihen härdelliin eivät jonkun pienikokoisen naisopettajan rahkeet riitä, vaikka olisi useitakin apuopettajia. Että muuten terveistä poikaoppilaista tulee helposti laiskoja huligaaneja, vaika eivät ennen kouluun menoa sellaisia olisikaan.
-SS-
-
https://matematiikkalehtisolmu.fi/2005/erik/JuhaN.html
"Eteeni on tullut esimerkiksi sellaisia poikia, joilla kädet ovat aina likaiset, koska he korjailevat mopoja ja muita koneita vapaa-aikoinaan. Hiukan toisella kymmenellä he osaavat purkaa mopon moottorin, korjata sen viat ja koota sen uudelleen ilman aikuisen apua. Mutta kun peruskoulu vaatii, että on osattava hyvin matematiikkaa ja kieliä, jotka kuitenkin ovat heille (ei toki kaikille "mustakourille") ylivoimaisia. Heistä olisi tullut alallaan huippuluokan ammattilaisia toisenlaisella koulutuksella."
"Vuoden 1985 uudistus, jossa jätettiin pois tasokurssit, oli yksi syy nykyiseen tilanteeseen. Uudistusta markkinoitiin sillä, että kaikille on taattava "lukiokelpoisuus"."
Että ei tasokurssien poistamisen syynä olleet pelkästään "laiskat kaupunkilaispennut".
-
https://matematiikkalehtisolmu.fi/2005/erik/JuhaN.html
"Eteeni on tullut esimerkiksi sellaisia poikia, joilla kädet ovat aina likaiset, koska he korjailevat mopoja ja muita koneita vapaa-aikoinaan. Hiukan toisella kymmenellä he osaavat purkaa mopon moottorin, korjata sen viat ja koota sen uudelleen ilman aikuisen apua. Mutta kun peruskoulu vaatii, että on osattava hyvin matematiikkaa ja kieliä, jotka kuitenkin ovat heille (ei toki kaikille "mustakourille") ylivoimaisia. Heistä olisi tullut alallaan huippuluokan ammattilaisia toisenlaisella koulutuksella."
"Vuoden 1985 uudistus, jossa jätettiin pois tasokurssit, oli yksi syy nykyiseen tilanteeseen. Uudistusta markkinoitiin sillä, että kaikille on taattava "lukiokelpoisuus"."
Että ei tasokurssien poistamisen syynä olleet pelkästään "laiskat kaupunkilaispennut".
Miten sen ottaa, kun se lukiokelpoisuus piti saada hinnalla, millä hyvänsä. Niin, tämänpäivän koulussa siitä kärsivät eniten siellä ääripäissä olevat. Kun se lukio ei nyt vieläkään ainoa autuaaksi tekevä ole..ja nyt halutaan sinne yliopistoonkin ammattikoululaisia. MInun mielestä jos lukion käynyt joutuu tyytymään ammattikorkeaan niin kyllä silloin on jossakin mennyt pieleen, sehän on nimenomaan tarkoitettu ammattikoulu pohjalta tuleville. Yliopisto on lukion jälkeen ainoa vaihtoehto, joka ei sinne yllä, niin aivan turhaan sen lukion sitten kävi.
-
Alamäki Suomessa alkoi silloin kun kepu oli hallituksessa demarien apupuolueena ja nuoli vielä perseenkin.
Kaikkia alettiin tasapäistää, keksittiin peruskoulu, opettajalta hävisi auktoriteetti, kun tisunkoittajan pikku-petteriä ei saanut kieltää.
Draumatisoituu vielä.
Peruskoulu oli ajatuksena tasokursseineen vallan mainio pohja jatko-opinnoille, mutta sitten astui kuvaan nämä laiskat kaupunkilaispennut, jotka olisi pitänyt kaikki laittaa harjaantumiskoulun puolelle tai alimmalle tasokurssille. Sen seurauksena tasokurssit poistettiin ja aloitettiin massiivinen tasapäistäminen.. Saa Eemelikin niitä vatipäitä sitten pottupellolle onkimaan.
Ainakaan minä en ole koskaan nähnyt uutista/tutkimusta jotta maaseutu-lukioissa oppilaisaines olisi jotenkin poikkeavan lahjakasta, taitaa pikemminkin olla toisinpäin.
Joten taitaa se tisunkoittaja petteripoika olla ihan sitä samaa tasavertalaiskaa
-
" Älä huoli sinun vaikeuksistasi matematiikassa. Voin vakuuttaa, että minulla on suurempia."
- Albert Einstein
-
" En koskaan opeta oppilaitani. Yritän vain luoda heille olosuhteet, jossa he voivat oppia."
- Albert Einstein
-
https://matematiikkalehtisolmu.fi/2005/erik/JuhaN.html
"Eteeni on tullut esimerkiksi sellaisia poikia, joilla kädet ovat aina likaiset, koska he korjailevat mopoja ja muita koneita vapaa-aikoinaan. Hiukan toisella kymmenellä he osaavat purkaa mopon moottorin, korjata sen viat ja koota sen uudelleen ilman aikuisen apua. Mutta kun peruskoulu vaatii, että on osattava hyvin matematiikkaa ja kieliä, jotka kuitenkin ovat heille (ei toki kaikille "mustakourille") ylivoimaisia. Heistä olisi tullut alallaan huippuluokan ammattilaisia toisenlaisella koulutuksella."
"Vuoden 1985 uudistus, jossa jätettiin pois tasokurssit, oli yksi syy nykyiseen tilanteeseen. Uudistusta markkinoitiin sillä, että kaikille on taattava "lukiokelpoisuus"."
Että ei tasokurssien poistamisen syynä olleet pelkästään "laiskat kaupunkilaispennut".
Miten sen ottaa, kun se lukiokelpoisuus piti saada hinnalla, millä hyvänsä. Niin, tämänpäivän koulussa siitä kärsivät eniten siellä ääripäissä olevat. Kun se lukio ei nyt vieläkään ainoa autuaaksi tekevä ole..ja nyt halutaan sinne yliopistoonkin ammattikoululaisia. MInun mielestä jos lukion käynyt joutuu tyytymään ammattikorkeaan niin kyllä silloin on jossakin mennyt pieleen, sehän on nimenomaan tarkoitettu ammattikoulu pohjalta tuleville. Yliopisto on lukion jälkeen ainoa vaihtoehto, joka ei sinne yllä, niin aivan turhaan sen lukion sitten kävi.
Ammattikoulu ja lukio pitäisi yhdistää! varmasti saman oppimäärän suorittaa 3-4 vuoteen ammattiluiossa kuin että ammattikoulu ja lukio käydään erikseen. Eihän tuo mitään jos menee lukion jälkeen ammattikorkeaan, mutta kun jotkut menee ammattikouluun. Siinä on jo 3 vuotta tärvätty jo valtion veroeuroja.
-
On mahdollista suorittaa amiksessa lukio (kaksoistutkinto?). Ja mennä jatko-opiskelemaan yliopistoon. Noin niinkuin periaatteessa mahdollista.
-
Kyllä ammattikoulusta voi hakea suoraan yliopistoon, sitä vaan ei tiedä edes kaikki ammattikoulujen opinto-ohjaaajat
-
Kyllä jokaisen ministerin ja kansliapäälikön pitää tehdä oma kädenjälki opetussuunnitelmaan.
https://yle.fi/uutiset/3-9925480 (https://yle.fi/uutiset/3-9925480)
Yx asia virolaisluokan kuvassa pistää silmää – tai siis ei pistä – mikähän se vois olla ? Liitytköhän muuten pisa tuloksiin.
(https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_auto/13-3-9925415.jpg)
-
Nehän nauraa..eikä yhtään tumman väristä mukana kuvassa, ne on laitettu hakemaan kopiokoneelta jotain ja siksi ovat poissa kuvasta.
-
Pisa-tutkimuksessa oli noin 200 mamua, ja keskittyvät kaupunkikouluihin ja Uudellemaalle, sekä etelärannikolle. Uudenmaan kouluissa olivat noin vuoden verran opinnoissa edellä harvaanasutun seudun ikätovereihinsa verrattuna. Pojilla tulokset olivat erityisen alhaiset Itä-Suomessa, jossa maahanmuuttajataustaisia on alle 3%, parhaat tulokset Uudellamaalla, jossa maahanmuuttajataustaisten osuus on 14%
Jokin muukin sosiaalinen tekijä on mukana.
-SS-
-
Pojat voi jakaa kolmeen luokkaan:
Ne jotka lukevat äidinkielen esitelmään vaaditun kirjan.
Ne jotka ottavat kirjan aiheekseen jos siitä on tehty elokuva ja katsovat vain elokuvasovituksen.
Sekä ne jotka ottavat kirjan edellisenä päivänä käteensä ja pitävät esitelmänsä kirjan takakanteen perustuen.
-
mihin unohit net jokka ei tee mitään, nhhhhhhhh!
-
Mielenkiintoista oli myös se, että ruotsinkieliset menestyivät ruotsinkielisissä kouluissa heikommin, varsinkin jos ensisijainen kotikieli ei ollut ruotsi, vaan suomi ? Toinen mielenkiintoinen seikka on Liettua, jonka tulokset ovat lähes päinvastaiset Viroon verrattuna, vaikka turvapaikkapolitiika on lähes identtinen Viron kanssa. Lisäksi heikoin pohjoismaa on Islanti, jossa on vähän lähi-Idästä ja Afrikasta olevia maahanmuuttajia.
-SS-
-
"Sverige sticker också ut när det gäller skillnader mellan elever med och utan invandrarbakgrund.
Av länderna i Pisa-studien är skillnaden allra störst i Sverige."
-
Pisa-tutkimuksessa oli noin 200 mamua, ja keskittyvät kaupunkikouluihin ja Uudellemaalle, sekä etelärannikolle. Uudenmaan kouluissa olivat noin vuoden verran opinnoissa edellä harvaanasutun seudun ikätovereihinsa verrattuna. Pojilla tulokset olivat erityisen alhaiset Itä-Suomessa, jossa maahanmuuttajataustaisia on alle 3%, parhaat tulokset Uudellamaalla, jossa maahanmuuttajataustaisten osuus on 14%
Jokin muukin sosiaalinen tekijä on mukana.
-SS-
Ullatus, nelikakkosen arjalaisteoria ei kestänyt tarkempaa tilastojen tutkimista.
-
Pisa-tutkimuksessa oli noin 200 mamua, ja keskittyvät kaupunkikouluihin ja Uudellemaalle, sekä etelärannikolle. Uudenmaan kouluissa olivat noin vuoden verran opinnoissa edellä harvaanasutun seudun ikätovereihinsa verrattuna. Pojilla tulokset olivat erityisen alhaiset Itä-Suomessa, jossa maahanmuuttajataustaisia on alle 3%, parhaat tulokset Uudellamaalla, jossa maahanmuuttajataustaisten osuus on 14%
Jokin muukin sosiaalinen tekijä on mukana.
-SS-
Mikähän olisikaan ero, jos pääkaupunkiseudullakaan maahanmuuttajien osuus ei olisi kuin tuo 3% ?
" Maahanmuuttajanuorten koulutukseen siirtyminen on Suomessa monimutkaisempaa kuin monissa muissa maissa, arvelee tutkijatohtori Mira Kalalahti. Hän havaitsi, että maahanmuuttajataustaisten nuorten asema on ristiriitainen: he suhtautuvat koulutukseen myönteisesti mutta kohtaavat oppimis- ja opiskeluvaikeuksia."
Ihmekös tuo, kun kerran meno on tällaista maahanmuuttajalasten toimesta; ohessa kopiota Uuden Suomen artikkelista:
"Rankka kyselytulos Opettaja-lehdessä: ”Maahanmuuttajat rasittavat”
"Opettajat kokevat ylimääräistä rasitusta, jos koululuokassa on runsaasti maahanmuuttajia, paljastaa Opettaja-lehden kysely. Vastauksissaan opettajat kertovat, että maahanmuuttajaoppilailla on vaikeuksia koulun käytäntöjen kanssa ja myös heidän vanhempansa kaipaisivat opastusta koulun ja kodin välisestä yhteistyöstä.
Opettajista 41 prosenttia haluaisi kouluihin kiintiöt maahanmuuttajille, Opettaja-lehden tekemästä kyselystä ilmenee.
Kiintiöitä kannattavista lähes puolet asettaa maahanmuuttajien kiintiön rajan 20 tai 30 prosenttiin."
Joka neljäs opettaja sanoo, että maahanmuuttajien suuri osuus lisää hälinää ja melua luokkahuoneessa sekä kasvattaa väkivallan määrää koulussa. Kyselyn perusteella opettajat katsovat, että maahanmuuttajien suuri osuus oppilaista haittaa monikulttuurisuuden omaksumista.
Suurin osa opettajista kokee työmäärän kasvavan jopa kohtuuttomaksi, jos maahanmuuttajalapsia on luokassa paljon. Samalla opetuksen laatu kärsii ja tasoa on laskettava. Opettajien mukaan maahanmuuttajien opettaminen on ylimääräinen rasite ja lisätyö, joka ei tunnu opettajan palkassa ja johon ei kouluteta.
Opettajista näyttää selkeästi siltä, että kaupunkien koulut ovat jakautumassa maahanmuuttajien vuoksi hyviin ja huonoihin. Yli puolet opettajista ajattelee näin, Opettaja-lehti kertoo.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/109562-rankka-kyselytulos-opettaja-lehdessa-%E2%80%9Dmaahanmuuttajat-rasittavat%E2%80%9D
-
Pisa-tutkimuksessa oli noin 200 mamua, ja keskittyvät kaupunkikouluihin ja Uudellemaalle, sekä etelärannikolle. Uudenmaan kouluissa olivat noin vuoden verran opinnoissa edellä harvaanasutun seudun ikätovereihinsa verrattuna. Pojilla tulokset olivat erityisen alhaiset Itä-Suomessa, jossa maahanmuuttajataustaisia on alle 3%, parhaat tulokset Uudellamaalla, jossa maahanmuuttajataustaisten osuus on 14%
Jokin muukin sosiaalinen tekijä on mukana.
-SS-
Tässä lisää kokonaiskuvasi hahmottamiseksi:
– Toiset oppilaat eivät kunnioita enää opettajiaan. Varsinkin islaminuskoisten perheiden lasten arvot ja kulttuuriset käsitykset ovat täysin ristiriidassa niiden käytäntöjen kanssa, joihin suomalaisissa kouluissa on totuttu ja jonka varaan perusopetus rakentuu. Esimerkiksi naispuolisia opettajia helposti vähätellään ja heille haistatellaan. Jotkut pojat kokevat jopa nöyryyttäväksi naisopettajan aseman auktoriteettina, opettaja kertoo.
https://www.suomenuutiset.fi/luokassa-riehuviin-maahanmuuttajalapsiin-kyllastynyt-opettaja/
-
He SS, tää on hiukan teidän ilmansuunnaltapäin:
"Tämän viikon keskiviikkona maahanmuuttajalapset aloittivat koulunsa Märynummella. Keskiviikkona meno oli todella villiä koulun pihalla. Tapahtui potkimista, lyömistä, hyppynarulla kuristamista, hiusten vetoa, tönimistä, tavaroiden ottoa koulun kaapista sekä ilttiksen ulkovarastosta. Kiroilua, reppujen ottamista ja niillä huitomista, pallolla toisiapäin potkimista. Tämä kohdistui osin Märyn oppilaisiin, osin maahanmuuttajien kesken."
http://www.finnleaks.net/maahanmuuttajalasten-kanssa-ongelmia-marynummen-koulussa-valitunnit-jarjestetty-erikseen/
-
Pisa-tutkimuksessa oli noin 200 mamua, ja keskittyvät kaupunkikouluihin ja Uudellemaalle, sekä etelärannikolle. Uudenmaan kouluissa olivat noin vuoden verran opinnoissa edellä harvaanasutun seudun ikätovereihinsa verrattuna. Pojilla tulokset olivat erityisen alhaiset Itä-Suomessa, jossa maahanmuuttajataustaisia on alle 3%, parhaat tulokset Uudellamaalla, jossa maahanmuuttajataustaisten osuus on 14%
Jokin muukin sosiaalinen tekijä on mukana.
-SS-
Ullatus, nelikakkosen arjalaisteoria ei kestänyt tarkempaa tilastojen tutkimista.
Hoh hoijaa, ootko sä tyhmä vai ootko vain lahjakas siltä näyttämään ?
On mamuja, mamuja. Enemmistö ”mamusta” suomessa lienee venäläisiä sitten on itäeuropasta tai muualta euroopasta, on Kaukoidän vietnamilaista sun muuta esim Kaukoidän asukkaat lienevät keskivertoa älykkäämpiä, kun taas keskiverto afrikkalaisen tai irakilaisen Aö on jotain 70 – siis fiksun saksanpaimenkoiran tasoa ei siinä pisa tuloksia tuolla aineksella nosteta.
- Nurkkaan häpeämään tollonen ja aasihattu päähän.
-
Miksi hermostut, jos Pisa-tutkimuksen tuloksia et saa väännetyksi rotukysymykseksi.
Peruskoulun alkuajoista asti on työrauhaongelmia ollut, mutta niin vaan kouluista valmistutaan ja edetään töihin ja jatko-opiskeluun. Täkäläisissä yläasteen kouluissa on työrauhaongelmia, vaikka luokassa ei ole yhtään toisenväristä. Salossa oli vielä 1970-luvun alussa kansalaiskoulu ja apukoulu Moisiossa. Keskikoulua kävivät ne, jotka osasivat olla paikallaan 45 minuuttia. Kaikista kuitenkin on tullut aikuisia ja suurimmaksi osaksi työtätekeviä kansalaisia, että ehkä silloin osattiin sopeuttaa opetusta oppilaitten mukaan.
Märynummen koulun "uutista" on levitetty jo vuodesta 2015 asti, vaikka sieltä on alaluokat siirretty homeen takia pois jo aikaisemmin.
-SS-
-
Miksi hermostut, jos Pisa-tutkimuksen tuloksia et saa väännetyksi rotukysymykseksi.
Peruskoulun alkuajoista asti on työrauhaongelmia ollut, mutta niin vaan kouluista valmistutaan ja edetään töihin ja jatko-opiskeluun. Täkäläisissä yläasteen kouluissa on työrauhaongelmia, vaikka luokassa ei ole yhtään toisenväristä. Salossa oli vielä 1970-luvun alussa kansalaiskoulu ja apukoulu Moisiossa. Keskikoulua kävivät ne, jotka osasivat olla paikallaan 45 minuuttia. Kaikista kuitenkin on tullut aikuisia ja suurimmaksi osaksi työtätekeviä kansalaisia, että ehkä silloin osattiin sopeuttaa opetusta oppilaitten mukaan.
Märynummen koulun "uutista" on levitetty jo vuodesta 2015 asti, vaikka sieltä on alaluokat siirretty homeen takia pois jo aikaisemmin.
-SS-
Mää vastaisin muuten mutta kun ei ollut mulle suunnattu.
-
Miksi hermostut, jos Pisa-tutkimuksen tuloksia et saa väännetyksi rotukysymykseksi.
Peruskoulun alkuajoista asti on työrauhaongelmia ollut, mutta niin vaan kouluista valmistutaan ja edetään töihin ja jatko-opiskeluun.
-SS-
Kuka siirtyy ja kuka ei...
"Maahanmuuttajien lasten todennäköisyys saada toisen asteen tutkinto suoritettua on matalampi kuin kantaväestön. Asiaa tutkittiin Turun yliopistossa."
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708162200329853_u0.shtml
Maahanmuuttajat eivät pärjää koulussa muissakaan maissa:
" Education at a Glance 2011-julkaisussa vertaillaan sosio-ekonomisen taustan vaikutusta oppimistuloksiin PISA-tulosten pohjalta ja todetaan, että lukutaidon erot sosio-ekonomisen taustan mukaan ovat suuret erityisesti Uudessa-Seelannissa ja Ranskassa. Alemmista sosiaaliryhmistä tulevat suoriutuvat muita heikommin. Myös maahanmuuttajataustaisten tulokset ovat heikommat kuin oppilaiden keskimäärin. Koko OECD:ssä ensimmäisen polven maahanmuuttajalasten todennäköisyys sijoittua osaamiseltaan heikoimpaan neljännekseen on kaksinkertainen verrattuna maassa syntyneisiin lapsiin."
http://www.muc.fi/oecd-raportti-suomalaiset-suorittavat-toisen-asteen-tutkinnon-samassa-ajassa-kuin-oecdssa-keskimaarin
Ja lopuksi:
"Pisa-tuloksissa maahanmuuttajataustaiset oppilaat pärjäsivät kuitenkin useita kymmeniä Pisa-pisteitä huonommin.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/310337-tutkimus-suomalaiset-opettajat-suosivat-maahanmuuttajaoppilaita-arvosanoissa