Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 09.11.17 - klo:21:22

Otsikko: Nopeti?
Kirjoitti: Heino Leino - 09.11.17 - klo:21:22
http://www.valtra.fi/koneporssi/vaihtokoneet/valtra/n103/721-xat

Tekkeekö tuommosella oekeasti töetä vae onko ihan mopo
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 09.11.17 - klo:21:46
http://www.valtra.fi/koneporssi/vaihtokoneet/valtra/n103/721-xat

Tekkeekö tuommosella oekeasti töetä vae onko ihan mopo

Eikö tuo työkoneeksi ole luotu tai ainakin tarkoitettu. Mä olen tottunut ensinnäkin siihen että mopossa on kaksi pyörää, jos siinä on neljä ja se silti on mopo, niin se on vaarallinen. Joku tarvii voimaa enemmän ja joku toinen vähemmän. Varmaan joku tekniikka nörtti pyöräyttää tuohonkin tarvittavat lukemat -ainakin luulisin. Mä omistin nelipyöräisen "mopon" eli Valtra 6400. Vieläkin saman maallinen mopo maallisine jäänteineen seisoo konesuojassa, mutta nyt sitä vois sanoa traktoriksi - Tai Valametti se silti vaan on. Kuitenkin tappiteho on mitattu 122 hp, muistaakseni vakiona 88hp. Oli se välillä lastuttettunakin, mutta "lastu" alkoi *ittuilemaan. Ihan toinen tuntuma nykyään ... varmasti vähemällä polttoaineella  (kuin vakiona) ja paljon vähemmällä savulla kuin lastutettuna. Mutta tuo linkin Valametti niin uusi, että ei mulla ajatuksia edes unissani, ja niihin ei Valametit enää tuu.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Hervast - 09.11.17 - klo:21:53
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 09.11.17 - klo:22:41
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: JD6630 - 09.11.17 - klo:23:37
Meillä on vastaava massikka ja kyllä sillä heinon koneet pyörisi vaivatta.

Dyna-4 laatikkona on tietenkin huono vetämään, mutta moottori itsessään on sitkeä ja vähä ruokainen.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Hervast - 10.11.17 - klo:18:18
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 10.11.17 - klo:19:08
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.

http://www.ltr-racing.fi/   En voi moitta.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: JD6630 - 10.11.17 - klo:19:37
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 10.11.17 - klo:19:56
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: icefarmer - 10.11.17 - klo:20:55
http://www.valtra.fi/koneporssi/vaihtokoneet/valtra/n103/721-xat

Tekkeekö tuommosella oekeasti töetä vae onko ihan mopo
pie kiirettä ennenku oksa tuon hokkaa, se ku tarttee raktorinki nyt vanhoilla päivillään kun ei polvet kestä kuormaamista :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: JD6630 - 10.11.17 - klo:21:09
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Cultor - 10.11.17 - klo:21:14
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.

Eikös se A93:n kone ole sisäisellä EGR:llä eli kyhmyt nokka-akselissa (33CTA) Pikkuännän moottori on 33 AWI ulkoisella EGR:llä. Tossa mun pakussa ainakin EGR venttiilin oli kiinni kun tehoa oikein otettiin. Nyttemmin se on aina kiinni ;- )
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Hervast - 10.11.17 - klo:22:16
Suhteellisen ylijäreä voimansiirto hieman köykäisen moottorin perässä. Olis ehkä parhaimmillaan jossain pihapyörityksessä, maantiellä todennäköisesti melko onneton menijä.

Pareehan se noin päin on olla. Vajalla tonnilla saa varmaan paljon hyvää aikaa tehorintamalla.

Juu se alaväännön puute aika paha ongelma noissa saastekoneissa. Optimoimalla voi saada suht hyväksi. Ja ehkä myös hieman voimasavua työkierroksille myös.

Itse en ainakaan jaksas A93.n moottorin kanssa vakiona touhuta, jotain tarttis tehdä.

Eikös se A93:n kone ole sisäisellä EGR:llä eli kyhmyt nokka-akselissa (33CTA) Pikkuännän moottori on 33 AWI ulkoisella EGR:llä. Tossa mun pakussa ainakin EGR venttiilin oli kiinni kun tehoa oikein otettiin. Nyttemmin se on aina kiinni ;- )

Olet erittäin todennäköisesti oikeassa ja toivottavasti ännässä on alhaalla vääntöä enempi. Muuten vois olla etukuormainhommat ilman turbiinikytkintä melkoista tökkimistä.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 10.11.17 - klo:22:22
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.

Niin sä puhuitkin tappitehoista , ymmärrän. tuos 6400 kait ponit saadaan kaavalla tappiteho * 1,18. eli jos sama tehohäviö olis tuollaises N:s niin 110 tapilta ...130 ponia moottoris. Eikö toi oo liian maltillinen , jos siis vakiona 112 ja optimoimalla 130. Mikä malli massikas muuten vastaa tuollaista. ittellä mekaaninen 5470 , mutta se on reilusti enemmän kuin 6400 vakiona, mutta vähemmän kuin se optimoituna. Pidit dyna -4 huonona, eikö nopeuden limitykset sovi. Sehän on selvä että vedätyksessä päävaihteen  vaihtaminen ainakin vanhemmissa kestää kauemmin kuin kädellä kepitettynä.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: JD6630 - 10.11.17 - klo:22:48
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.

Niin sä puhuitkin tappitehoista , ymmärrän. tuos 6400 kait ponit saadaan kaavalla tappiteho * 1,18. eli jos sama tehohäviö olis tuollaises N:s niin 110 tapilta ...130 ponia moottoris. Eikö toi oo liian maltillinen , jos siis vakiona 112 ja optimoimalla 130. Mikä malli massikas muuten vastaa tuollaista. ittellä mekaaninen 5470 , mutta se on reilusti enemmän kuin 6400 vakiona, mutta vähemmän kuin se optimoituna. Pidit dyna -4 huonona, eikö nopeuden limitykset sovi. Sehän on selvä että vedätyksessä päävaihteen  vaihtaminen ainakin vanhemmissa kestää kauemmin kuin kädellä kepitettynä.
5610 on isoin 3-pyttynen, nykyisin kai 5710. En oo varma oliko Valtralla vielä N113 tuollainen pikkunokka, mutta ei niissä ole kai muuta eroa kuin hevosvoimat.

Dyna-4:ssä on liian vähän vaihteita ja raskaan taakan vedossa (esim kärryn veto pellolla) se väli on vaan liian pitkä. Ihan ok loota muuten jos ei tee raskaita hommia, varsinkaan maanmuokkausta. Tuossa 5610:ssä voi säätää itse suunnanvaihdon ja alueenvaihdon terävyyden.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 11.11.17 - klo:08:54
Tuohon kyseiseen koneeseen on kyllä olemassa ohjelma jolla saadaan 110hv ulos. Kolmipyttynen on silti kolmipyttynen ja se vääntökäyrä ei ole koskaan tasainen.

Työkierroksilla vääntöä on riittävästi vakionakin.

Mää kun en ole Valtra uskovainen, niin puhutko sä tuosta aloituksen koneesta? Myyjä ilmoittaa 112hv? Mää en noista mitään tiedä. Mutta ohjelmiakin kait saa noin 10hv porrastuksella. Omas 6400 tapista originellina 88,7 ja ohjelmoituna 122,8 eli pyöreästi se 40hv sinne koneeseen lisää. Siis ponit 105-145 , voi sanoa, että ihan eri kone , muistaakseni alle 900 sis Alv
Niin siis koneelta tapille häviää vakiona yleensä ainakin se 20hv, joten tuossa lienee se noin 80hv tapilta kuten meillä massikassa (tosin valtroissa on yleensä vähemmän tehoa kuin vastaavissa massikoissa). Viritysmies tarjoili siihen ohjelmaa jolla lupasi 110hv tapilta, sellaisia oli kuulemma noihin valmetteihin laitellut.

Niin sä puhuitkin tappitehoista , ymmärrän. tuos 6400 kait ponit saadaan kaavalla tappiteho * 1,18. eli jos sama tehohäviö olis tuollaises N:s niin 110 tapilta ...130 ponia moottoris. Eikö toi oo liian maltillinen , jos siis vakiona 112 ja optimoimalla 130. Mikä malli massikas muuten vastaa tuollaista. ittellä mekaaninen 5470 , mutta se on reilusti enemmän kuin 6400 vakiona, mutta vähemmän kuin se optimoituna. Pidit dyna -4 huonona, eikö nopeuden limitykset sovi. Sehän on selvä että vedätyksessä päävaihteen  vaihtaminen ainakin vanhemmissa kestää kauemmin kuin kädellä kepitettynä.
5610 on isoin 3-pyttynen, nykyisin kai 5710. En oo varma oliko Valtralla vielä N113 tuollainen pikkunokka, mutta ei niissä ole kai muuta eroa kuin hevosvoimat.

Dyna-4:ssä on liian vähän vaihteita ja raskaan taakan vedossa (esim kärryn veto pellolla) se väli on vaan liian pitkä. Ihan ok loota muuten jos ei tee raskaita hommia, varsinkaan maanmuokkausta. Tuossa 5610:ssä voi säätää itse suunnanvaihdon ja alueenvaihdon terävyyden.

Suunnanvaihdon voi säätää noissa vanhemmissakin. Jostain syystä koko ajan mulla on aika ajoin tullut sellainen "vika" tuohon liikkeelle lähtöön, että se repäisee vaikka lähtö säädetty jouhevaksi. Harmittava ominaisuus, esim kersojen paalatessa. Sen saa kyllä pois vedellen muutaman kerran suunnanvaihtoa eteen, taakse, mutta kersat ei oo opetellut peruuttamaan :) Eikä ne tiedä koska se repäisee ja koska ei. Huollossa tuohon vikaan ei kyllä uskota, tai puhutaan vaan kytkimen kalibroinnin tarpeesta ja kalibroitumisesta,eli pitäis polkea kytkintäkin. Mutta se vaan ei mulla auta. Onneksi mulla on pieneksi jääneet työkoneet, niin dyna-4 pärjää.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Hervast - 11.11.17 - klo:09:35
Voihan siellä olla joku säätö tai anturointitieto persiillään, jolloin kone vaihtaa suuntaa "perusohjelmalla", joka on monesti pakkojen suojaamiseksi tuollainen kovatoiminen. Mut huollonhan pitäs kyllä tuommoiset asiat tietää...
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: nestori2 - 11.11.17 - klo:09:40
Mootori on aika erikoisilla säädöillä tehdaskuntoisena. Vastaa kaasuun viiveellä, joka on todella ärsyttävä ominaisuus. A93H:ssa on sama kone, mutta kone kuin eri maasta, lähtee, kun painaa kaasua. Että tie vie lastutusfirmaan, jossa kone herätetään henkiin ja sitten kyllä kulkee kuten pitääkin.
Kannattaa siis koeajaa ennen ostoa, onko konetta säädetty tehtaalta lähdön jälkeen.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: metsajussi - 11.11.17 - klo:09:49

Suunnanvaihdon voi säätää noissa vanhemmissakin. Jostain syystä koko ajan mulla on aika ajoin tullut sellainen "vika" tuohon liikkeelle lähtöön, että se repäisee vaikka lähtö säädetty jouhevaksi. Harmittava ominaisuus, esim kersojen paalatessa. Sen saa kyllä pois vedellen muutaman kerran suunnanvaihtoa eteen, taakse, mutta kersat ei oo opetellut peruuttamaan :) Eikä ne tiedä koska se repäisee ja koska ei. Huollossa tuohon vikaan ei kyllä uskota, tai puhutaan vaan kytkimen kalibroinnin tarpeesta ja kalibroitumisesta,eli pitäis polkea kytkintäkin. Mutta se vaan ei mulla auta. Onneksi mulla on pieneksi jääneet työkoneet, niin dyna-4 pärjää.

Mulla on Dyna-6 vähän vastaava vika ollut lähes uudesta asti. Suunnanvaihtimesta käytettynä nykäisee eteenpäin lähdettäessä, ei kuitenkaan ihan aina.
Ei korjaannu bittejä vekslaamalla. Vika lienee takertelevassa sähköventtiilissä joka ohjaa öljynpaineita suunnanvaihtimen pakalle.
Varsinkin käynnistyksen jälkeen kylmänä eka lähtö on aika kiivas jos vaan vivusta komentaa. Tuntuu että se ensin nappaa lyhyesti kiinni ja alkaa vastaa sitten pehmeän lähdön. Ensin sutaisee ja sitten lähtee kiihtymään normaalisti.
Taaksepäin toimii kuin ajatus ja tottelee säätöjäkin eri lailla.

Jalalla ja kytkimellä onnistuu pehmeäkin lähtö kun hitaasti nostaa poljinta. Varomattomasti toimien silläkin riuhtaisee. 20 tonnia koukussa muuten vähentää huomattavasti turhia nykäyksiä.... :-)

En ole jaksanut paneutua ao. venttiilin vaihtoon kun selkäytimeen on muutenkin luutunut jalkakytkimen käyttö useimmissa piha-ajeluissa.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 11.11.17 - klo:14:27

Suunnanvaihdon voi säätää noissa vanhemmissakin. Jostain syystä koko ajan mulla on aika ajoin tullut sellainen "vika" tuohon liikkeelle lähtöön, että se repäisee vaikka lähtö säädetty jouhevaksi. Harmittava ominaisuus, esim kersojen paalatessa. Sen saa kyllä pois vedellen muutaman kerran suunnanvaihtoa eteen, taakse, mutta kersat ei oo opetellut peruuttamaan :) Eikä ne tiedä koska se repäisee ja koska ei. Huollossa tuohon vikaan ei kyllä uskota, tai puhutaan vaan kytkimen kalibroinnin tarpeesta ja kalibroitumisesta,eli pitäis polkea kytkintäkin. Mutta se vaan ei mulla auta. Onneksi mulla on pieneksi jääneet työkoneet, niin dyna-4 pärjää.

Mulla on Dyna-6 vähän vastaava vika ollut lähes uudesta asti. Suunnanvaihtimesta käytettynä nykäisee eteenpäin lähdettäessä, ei kuitenkaan ihan aina.
Ei korjaannu bittejä vekslaamalla. Vika lienee takertelevassa sähköventtiilissä joka ohjaa öljynpaineita suunnanvaihtimen pakalle.
Varsinkin käynnistyksen jälkeen kylmänä eka lähtö on aika kiivas jos vaan vivusta komentaa. Tuntuu että se ensin nappaa lyhyesti kiinni ja alkaa vastaa sitten pehmeän lähdön. Ensin sutaisee ja sitten lähtee kiihtymään normaalisti.
Taaksepäin toimii kuin ajatus ja tottelee säätöjäkin eri lailla.

Jalalla ja kytkimellä onnistuu pehmeäkin lähtö kun hitaasti nostaa poljinta. Varomattomasti toimien silläkin riuhtaisee. 20 tonnia koukussa muuten vähentää huomattavasti turhia nykäyksiä.... :-)

En ole jaksanut paneutua ao. venttiilin vaihtoon kun selkäytimeen on muutenkin luutunut jalkakytkimen käyttö useimmissa piha-ajeluissa.

Kytkinpolkimen "ohjelmia" on aina joskus päivitetty huollossa. Oikein en edes muista miten se tällä kertaa polkimesta toimii. Joskus on saanut  nypytettyä kippikärryä tyhjäksi, muistaakseni nykyisellä ohjelmalla ei. Tuohon kertomaani "vikaan" se ei ikinä ole vaikuttanut. Mä lähden kait yleensä käsivivulla, normaalisti jouhevampi lähtö ja paalatessa esim ainut järkevä. Mutta .... välillä tuo vaan nyppää, mutta se loppuu muutamalla edes taakse liikkeellä ja tietysti ikinä ei ole "vika" päällä kun se on ollut huollossa. Joku kytkin polkimen botikka on vaihdettu, koska kytkin lakkas "liiraamasta" oli todellinen on/off. Mutta muuten tykkään ... jos olis rahaa taitaisin ostaa toisen samanmoisen .... käytettynä. Näppärä hankisääski ja ihan riittävästi tehoakin mulle.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Oksa - 11.11.17 - klo:20:41
hei, onko muissakin merkeissä kuin nyyssä tuo ominaisuus???   miä aina huollossa kironnu tuota nyykkärin mösjöö lähtökytkentää!   mutta ei vaikutusta se vaan on tollanen!       helkutin kiva lastata rukkihaarukalla jotain kun ei koskaan tiedä kuin pitkä on loikka.           kun tuo oli siellä vaihelaatikkorempassa niin kattovat että ajolevy oli ihan finaalissa, vaikka tunteja vasta joku 3000!!!                    ei taija vaihtamalla tuokaan parantua.    peurassa ei kesdtä kone ja valtua ei saa ostettua matalana ja verkuun ei saa enää osia, alkaa vaihtoehot olla vähissä.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: lypsyukko - 11.11.17 - klo:22:19
hei, onko muissakin merkeissä kuin nyyssä tuo ominaisuus???   miä aina huollossa kironnu tuota nyykkärin mösjöö lähtökytkentää!   mutta ei vaikutusta se vaan on tollanen!       helkutin kiva lastata rukkihaarukalla jotain kun ei koskaan tiedä kuin pitkä on loikka.           kun tuo oli siellä vaihelaatikkorempassa niin kattovat että ajolevy oli ihan finaalissa, vaikka tunteja vasta joku 3000!!!                    ei taija vaihtamalla tuokaan parantua.    peurassa ei kesdtä kone ja valtua ei saa ostettua matalana ja verkuun ei saa enää osia, alkaa vaihtoehot olla vähissä.

Miksei siihen ferkkuun saa osia :) Saa luultavasti k:sta ja Turun konekeskukselta. Ja kuka tietää mikä pulju sitä ferkkua myi vaikka 5v päästä. Varmasti myidään ,mutta onko enää Turkkulaisilla. Ja jos ostat uuden ferkun nyt, niin voi olla että et suodattimia kummempaa edes tarvi muutamaan vuoteen. Sen verta ferkku ihmisenä täytyy sanoa, että sivusta seuranneena taitaa se käytetty ferkku olla hinta/ laatusuhteeltaan paras. Hinnan romahdus harmittais, jos olis tarkoitus joskus vaihtaa, mutta onneksi ei oo :)
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: John Ferguson - 13.11.17 - klo:12:47
hei, onko muissakin merkeissä kuin nyyssä tuo ominaisuus???   miä aina huollossa kironnu tuota nyykkärin mösjöö lähtökytkentää!   mutta ei vaikutusta se vaan on tollanen!       helkutin kiva lastata rukkihaarukalla jotain kun ei koskaan tiedä kuin pitkä on loikka.           kun tuo oli siellä vaihelaatikkorempassa niin kattovat että ajolevy oli ihan finaalissa, vaikka tunteja vasta joku 3000!!!                    ei taija vaihtamalla tuokaan parantua.    peurassa ei kesdtä kone ja valtua ei saa ostettua matalana ja verkuun ei saa enää osia, alkaa vaihtoehot olla vähissä.
Osta hyvä mies portaaton traktori, mieluiten Vario tai DynaVt, pehmeämpää liikkeelle lähtijää ei olekaan ja vaihteisto toimii todella tarkasti.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Hervast - 13.11.17 - klo:14:19
Tai kannattasko niitä suulin läpiä hieman suurentaa jotta niistä mahtus vähä isommalla koneella ?

Ps. Nyt tarvii lähteä tekemään sentintarkkaa trukkihaarukkahommaa hitechillä. Kohta 11000 tuntia mittarissa, mut suunnanvaihto toimii kuin uutena.
Otsikko: Vs: Nopeti?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 13.11.17 - klo:17:16
hei, onko muissakin merkeissä kuin nyyssä tuo ominaisuus???   miä aina huollossa kironnu tuota nyykkärin mösjöö lähtökytkentää!   mutta ei vaikutusta se vaan on tollanen!       helkutin kiva lastata rukkihaarukalla jotain kun ei koskaan tiedä kuin pitkä on loikka.           kun tuo oli siellä vaihelaatikkorempassa niin kattovat että ajolevy oli ihan finaalissa, vaikka tunteja vasta joku 3000!!!                    ei taija vaihtamalla tuokaan parantua.    peurassa ei kesdtä kone ja valtua ei saa ostettua matalana ja verkuun ei saa enää osia, alkaa vaihtoehot olla vähissä.
Osta hyvä mies portaaton traktori, mieluiten Vario tai DynaVt, pehmeämpää liikkeelle lähtijää ei olekaan ja vaihteisto toimii todella tarkasti.
Pian rippikouluikäinen AP Jörn Donner ei loiki vaikka ei poljinajoa olekkaan. Hyvä sekin on kun ei paremmasta tiedä.