Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 26.10.17 - klo:14:43
-
vähän siihen suuntaan viittaa lehtien kirjoittelu jotta linja-autofirmoissa saatetaan jo vähän lobata tuon tasoristeysonnettomuuden seorauksena, eihän sitä hiihtäen, suksilla tai marssimalla voi joukkoja siirtää nykypäivänä :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kuvista päätellen tasoristeyksen alueella oli taimikkoa , mutta kuvakulmista ei pysty päättelemään oliko niistä haittaa näkyvyydelle.
Itse muistan 80 luvun alun armeija-ajan kun kaveri komppaniastani nukahti rattiin ja zili meni metsään. No lavalla ei onneksi ollut ketään eikä kuskille käynyt kuinkaan vaikka auto meni romuksi . Auto ja kuljettaja oli komennettu toisen porukan käyttöön ja olivat kuulemma pitääneet kuskeja kiireisinä. Kuski kävi oikeudessa ainakin kuultavana mutta en enää muista mihin päädyttiin eikä kuski puhellut pahemmin asiasta
Kuskien lepoaika oli tuolloin vähän epämääräinen ja ainakin siihen määrättiin jotain ehdottomia lepoaikoja.?
-
Ainakin siinä raskaammassa miehistönkuskausautossa on ymmärtääkseni nykyään ihan kuppipenkit ja vyöt ja siinä istutaan sivuittain menosuuntaan nähden. Oliko niin että ukkoja ei mahu lavalle kuin kymmenkunta ?
-
Ainakin siinä raskaammassa miehistönkuskausautossa on ymmärtääkseni nykyään ihan kuppipenkit ja vyöt ja siinä istutaan sivuittain menosuuntaan nähden. Oliko niin että ukkoja ei mahu lavalle kuin kymmenkunta ?
ei tuohon onnettomuuspirssiinkään mahdu kuin 12, selät vastakkain sivuttain menosuuntaan.
lehtikuvista mitä näkee niin pieni nousu on radalle, syksyn ensi lumi, ehkä ei ole nelivetoa huomattu liksauttaa päälle vaan jääty sutimaan :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kuvista päätellen tasoristeyksen alueella oli taimikkoa , mutta kuvakulmista ei pysty päättelemään oliko niistä haittaa näkyvyydelle.
Samaa katsoin heti. Lisäksi tuo valkovihreä juna on väriltään kuin maastoväreissä, just tälläsessä lumisessa kelissä aika huomaamaton.
Järkyttävä juttu!
-
Kuvista päätellen tasoristeyksen alueella oli taimikkoa , mutta kuvakulmista ei pysty päättelemään oliko niistä haittaa näkyvyydelle.
Samaa katsoin heti. Lisäksi tuo valkovihreä juna on väriltään kuin maastoväreissä, just tälläsessä lumisessa kelissä aika huomaamaton.
Järkyttävä juttu!
vihulainenki saattaa usein raukkamaisuuttaan pukeutua lumi/maastopukuun, tuo perustelu ei oikein toimi huippusotilaiden ollessa kyseessä :-\ :-\ :-\ :-\
-
Kuvista päätellen tasoristeyksen alueella oli taimikkoa , mutta kuvakulmista ei pysty päättelemään oliko niistä haittaa näkyvyydelle.
Samaa katsoin heti. Lisäksi tuo valkovihreä juna on väriltään kuin maastoväreissä, just tälläsessä lumisessa kelissä aika huomaamaton.
Järkyttävä juttu!
vihulainenki saattaa usein raukkamaisuuttaan pukeutua lumi/maastopukuun, tuo perustelu ei oikein toimi huippusotilaiden ollessa kyseessä :-\ :-\ :-\ :-\
Totta joo. Vihulainen ei hyökkää esim. paloautolla sireeni soiden ja vilkut tulessa.
-
Se on aivan sama onko lavalla vai lavan alla kun junan kanssa koittaa.
-
Vieläkös heinäkuorman päällä saa kuljettaa "lastaukseen ja purkuun tarvittavan henkilökunnan"?
-
Vieläkös heinäkuorman päällä saa kuljettaa "lastaukseen ja purkuun tarvittavan henkilökunnan"?
Tjaaaa...... Kuka vastaa jos kuorma sortuu? Oliko kuskilla työturvakortti suoritettu ja kuorma sidottu?
-
Vieläkös heinäkuorman päällä saa kuljettaa "lastaukseen ja purkuun tarvittavan henkilökunnan"?
Olihan lakiin aikoinaan kirjattu termi "säälittävä tapaus" jonka sai ymmärtääkseni ottaa kyytiin vaikka kulkuneuvossa ei olisi asianmukaisia paikkoja kyytiläiselle ?
Löytyhän se 43 pykälä
4. Kuorma- ja pakettiautoa ei saa, ellei tieliikennelain 57 §:stä muuta johdu, käyttää muihin kuin tässä pykälässä tarkoitettuihin matkustajien kuljetuksiin. Kuitenkin on tällaisen auton kuljettajalla oikeus säälittävissä tapauksissa ottaa tien varrelta kuljetettaviksi matkustajia edellyttäen, että kuljetus voi tapahtua turvallisesti.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021243
-
Sitä Leksvallintietä kun tulee ylikäytävälle pohjoisesta, niin Tammissaresta päin tuleva juna jää oikealle takaviistoon, joten autonkuljettajan on vaikeaa havaita sitä.
-
Sitä Leksvallintietä kun tulee ylikäytävälle pohjoisesta, niin Tammissaresta päin tuleva juna jää oikealle takaviistoon, joten autonkuljettajan on vaikeaa havaita sitä.
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Varusmiehet sentään muodostavat valtaosan kustakin miesten ikäluokasta, ja jokusen naisenkin. Koska väkeä on paljon, myös onnettomuuksia osuu paljon, vaikka todennäköisyys olisi pienikin. "Normaaleissa" siviililiikenneonnettomuuksissa kuolee vajaat kolme varusmiestä vuosittain (94% kaikista varusmiesten liikennekuolemista) . Esimerkiksi varusmiesten itsemurhia tapahtuu yli kaksi kappaletta vuodessa.
-SS-
-
Kuski ei radan kohdalla edes näe tosiaan sinne takaviistoon. Helvetin huono tasoristeysliittymä.
-
Kuski ei radan kohdalla edes näe tosiaan sinne takaviistoon. Helvetin huono tasoristeysliittymä.
Autossa kun on suomalaisten tekemä valmetin lämmityslaite ja pusikosta tulee camo-maalattu juna, niin soppa on valmis :-\
-
Olen jo aikaisemmin ihmetellyt miksei junan tai kiskobussin katolle voida laittaa voimakasta punaista vilkkuvaloa, tätä on ehdotettu jo aiemminkin, mutta kun se ei käy herroille niin ei se käy.
Onnettomuustutkintakeskus: Raaseporin tasoristeys erittäin vaikea – juna tulee takaviistosta
(https://im.mtv.fi/image/6634060/landscape16_9/1024/576/b5cda94209c380d4e0851555a45d84cb/cq/onnettomuuskartta.jpg)
(https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl_lossy,q_auto/13-3-9901552.jpg)
https://www.aamulehti.fi/uutiset/puolustusvoimien-onnettomuusajoneuvo-ei-ollutkaan-masi-200488315/
(https://d3ncwv2e9zpfbf.cloudfront.net/200300594-800x_.jpg)
(https://d3ncwv2e9zpfbf.cloudfront.net/200300600-800x_.jpg)
Kiskobussi ajossa, ei liity tapaukseen.
https://www.youtube.com/watch?v=_jtRn8ccwHc
-
Kiskobussin huippunopeus 120 km/h eli 33 m/ s. Millä nopeudella ajoi ja mikä oli alueella nopeusrajoitus kiskobussille ei ole tiedossa.
-
Kuski ei radan kohdalla edes näe tosiaan sinne takaviistoon. Helvetin huono tasoristeysliittymä.
Autossa kun on suomalaisten tekemä valmetin lämmityslaite ja pusikosta tulee camo-maalattu juna, niin soppa on valmis :-\
itsekkin eilen vähän arvuuttelin että montako henkeä hytissä on ollut, varmasti on lasit voinu olla huurussa jos tuolta räntäsateesta on pari hikistä ukkoa varusteineen autoon hypänny, mutta silloin kyllä pitäisi osata pudottaa lasit alas risteykseen tultaessa ja silloin voi varmaan kysyä siltä vierustoverilta tuleeko junaa, toisaalta taas jos se vieruskaveri on näitä hesalaisia se ei osaa mieltää että kiskobuussi on jokseenki synonyymi junalle ja yhtä turmiollinen lopputuloksen kannalta joten se saattaa sanoa jotta ei tuu :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Onnettomuustutkintakeskus: Raaseporin tasoristeys erittäin vaikea – juna tulee takaviistosta
(https://im.mtv.fi/image/6634060/landscape16_9/1024/576/b5cda94209c380d4e0851555a45d84cb/cq/onnettomuuskartta.jpg)
Samanmoinen takaviisto radan ylitys oli Seinä Joen ylistarossa neljä vuotta sitten, kun viljarekka ajoi junan alle. Syyksi muistaakseni epäiltiin just tota, ettei kuormurin kopista varsinkaan pysty tuohon takakulmaan edes katsomaan ja näkemään.
-
tie on kuitenki leveä, ainakin iltalehden ilmakuvista tuossa pystyy kyllä auton ajolinjoillaki vaikuttamaan näkyväisyyteen mutta järetön risteys kyllä on. onko tuo yleisesti käytetty reitti ampumaradalle vai oliko tuo satunnaista ajoa. mehän emme tiedä mitä tuohon tien linjaukseen sisältyy, onko hankalia maanomistajia, tokko liittymää saa siirtää vr.n tai valtatien pitäjän mielestä :-\ :-\ :-\ :-\
-
tie on kuitenki leveä, ainakin iltalehden ilmakuvista tuossa pystyy kyllä auton ajolinjoillaki vaikuttamaan näkyväisyyteen mutta järetön risteys kyllä on. onko tuo yleisesti käytetty reitti ampumaradalle vai oliko tuo satunnaista ajoa. mehän emme tiedä mitä tuohon tien linjaukseen sisältyy, onko hankalia maanomistajia, tokko liittymää saa siirtää vr.n tai valtatien pitäjän mielestä :-\ :-\ :-\ :-\
Tiedän yhden vastaavan paikan jossa on tielinjaus muutettu suoraksi radan yli.
Tuolla eteläsuomessa taitaa pyrokratian rattaat vain hidastaa muutostyötä vuosikausiksi, kun kaikki aloitteet, suunnitelutyö, ympäristökatselmukset, tarjouspyynnöt ja valituskierrokset on lakipykälien mukaan viety läpi. Tuskin niitä ton risteyksen pusikkojakaan saa raivata ilman ympäristölupapäätöstä.
-
Ihmetellyt miksi näin gps ja 4g aikana ei voida paikannukseen perustuvia varoitusvaloja laittaa tasoristeykseen. Jostain vain ledi lampulle sähkö ja se vilkumaan kun juna tulee.
-
Ihmetellyt miksi näin gps ja 4g aikana ei voida paikannukseen perustuvia varoitusvaloja laittaa tasoristeykseen. Jostain vain ledi lampulle sähkö ja se vilkumaan kun juna tulee.
Liikennevirasto esittää puomien vaihtoehdoksi aurinkokennolla toimivaa varoitusvaloa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005424065.html (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005424065.html)
Mitäs kun aurinko ei juuri koskaan paista? :-\
-
On niitä aurinkokennolla ja akulla toimivia varoitusvaloja jo tasoristeyksissä toiminnassa. Ei se ledlamppu niin suuria tehoja
vaadi vähän liikennoitävillä reiteillä, muutaman kerran päivässä vilkkuen ja onhan se huomattavasti halvempi ratkaisu puomeihin
verrattuna, ihme säästämistä vaan.
Ranskassa nähnyt katuvalojakin aurinkokennosysteemillä.
-
Ainakin siinä raskaammassa miehistönkuskausautossa on ymmärtääkseni nykyään ihan kuppipenkit ja vyöt ja siinä istutaan sivuittain menosuuntaan nähden. Oliko niin että ukkoja ei mahu lavalle kuin kymmenkunta ?
Ennen sopi masin lavalle useampi kymmenen sotilasta lavalle ja niin on myös tositilanteessa lavalle pistetään niin monta ukkoo kun menee.
-
Varmasti tämä pernerin plikka perustaa jonkin parlamenttaarisesti kootun työryhmän, johon valitaan entisiä kepupoliitikkoja
jotka heivattu edellisestä suojatyöpaikastaan.
Kait se hys hyss hyssälän edellinenkin työryhmä joskus valmistuu.
Työryhmä polttaa kustannuksiinsa muutaman tasoristeyksen vartiolaitteet ja loppulauselmassaan toteaa,
jos kerran miehet ei selviä lavalla hengissä, nostetaan lavoja ja laitetaan miehet koteloon lavan alle.
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
-
Kieltämäti tulee jutuista mieleen, että onko sorkkis käynyt Suomen vai venäjän armeijan ?
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
Me kaikki ollaan luultu että olit hevoskomppaniassa ja opit kaiken eläinlääketieteestäsi siellä
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
Me kaikki ollaan luultu että olit hevoskomppaniassa ja opit kaiken eläinlääketieteestäsi siellä
Semmosia ei ole ollut pitkään aikaan . Rantalasta yritettiin hevos"miestä" . Söi hevosten heinät joten sekin peruuntu .
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
Me kaikki ollaan luultu että olit hevoskomppaniassa ja opit kaiken eläinlääketieteestäsi siellä
Semmosia ei ole ollut pitkään aikaan . Rantalasta yritettiin hevos"miestä" . Söi hevosten heinät joten sekin peruuntu .
Mää olin alikessu sentään 8)
Saan nätimmän leiman paperiin jos saan kuulan rintamalla päähän 8)
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
Me kaikki ollaan luultu että olit hevoskomppaniassa ja opit kaiken eläinlääketieteestäsi siellä
Semmosia ei ole ollut pitkään aikaan . Rantalasta yritettiin hevos"miestä" . Söi hevosten heinät joten sekin peruuntu .
Mää olin alikessu sentään 8)
Saan nätimmän leiman paperiin jos saan kuulan rintamalla päähän 8)
Muutaman kertauksen jälkeen vaikka ylikessu.
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
Me kaikki ollaan luultu että olit hevoskomppaniassa ja opit kaiken eläinlääketieteestäsi siellä
Semmosia ei ole ollut pitkään aikaan . Rantalasta yritettiin hevos"miestä" . Söi hevosten heinät joten sekin peruuntu .
Mää olin alikessu sentään 8)
Saan nätimmän leiman paperiin jos saan kuulan rintamalla päähän 8)
Muutaman kertauksen jälkeen vaikka ylikessu.
Mulle riittää se, että joka kymmenes kuula osuus 8)
-
Semmosta vähän ajattelinkin . Armeija aikana oli tuuria ja varjellusta : yks aukin jätkä nosti harjoituskarun kartullissa väärinpäin syliinsä , kranu tippu kiven päälle , onneks ei naliin osunu . Yks autokuski ajo kurvissa pitkäks ojaa katsin , oltiin pressun alla laitojen yli laittomasti kuormattuna , mittän ei sattunu mutta hilkulla oli . Sama katsi kuski ajo ampumaradalla väärään paikkaan , vaunu raskas kk ampu pressun riekaleiks , jätkät lavalla selvis hengissä koska kerkisivät vetää ittensä littanaks lavan pohjalle . Kaikkee sattu . Rovajärvellä motokuskit oli hermostuneena koska moto jäänyt vaara-alueelle , tykistön kranut meni onneks väärään paikaa joten nou hätä .
Noista selviytymisistä vois antaa jo veteraanitunnuksen.
Tuon perusteella koko armeija on asetettava tutkinnan alle ja mieluusti lopetettava, kansalaisille aiheuttamansa vaaran takia.
Kyllä siellä tarkkaa oli mutta tekevälle sattuu . Niistä vahingoista ei juurikaan uutisoitu eikä itsemurha yrityksistä . Ojaan hukuttaumis yritykset rangaistiin putkalla . Yks kaveri hyppäsi katolta , jäi henkiin mutta elinikäiseksi vammautuneena . Kaikki sitä ei kestänyt .
Missä ihmeen hullujenhuoneessa sä oot oikein ollut armeija-aikana, olitko sää siellä sivarina vai muuten vain?
Parolassa . Jääkäri komppania oli tarkkailussa joten siellä ei montaakaan , jaa , kolme itsemurha yritystä tais olla , se yks oli katolta hypännyt . Pioneereilla oli kova kuri mutta lomat niillä pyöri hyvin . Meillä pst:eessä lomat pyöri huonosti loppuaikana paremmin . Vaunu komppaniaa oli kuulemma *****mainen paikka . Parola oli tuolloin tarkkailussa simputuksien vuoksi . Koulutuskiellossa oleva henkilökunta oli komennettu huoltoon . Huomas kyllä kun ne oli valvojina , sellaisia Rantalan tapasija .
Me kaikki ollaan luultu että olit hevoskomppaniassa ja opit kaiken eläinlääketieteestäsi siellä
Semmosia ei ole ollut pitkään aikaan . Rantalasta yritettiin hevos"miestä" . Söi hevosten heinät joten sekin peruuntu .
Mää olin alikessu sentään 8)
Jos miehistö ei siivoa tupaa tekee tuvanesimies sen . HK , Parola . Psteessä miehistö siivosi , alikessulla tuvan lattiaa ;D ;D ;D
Saan nätimmän leiman paperiin jos saan kuulan rintamalla päähän 8)
Muutaman kertauksen jälkeen vaikka ylikessu.
Mulle riittää se, että joka kymmenes kuula osuus 8)
-
Kieltämäti tulee jutuista mieleen, että onko sorkkis käynyt Suomen vai venäjän armeijan ?
noilla pohjatiedoilla veikkaisin esikuntakomppaniaa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Se Ala-Perttikään uskalla nyt jenkkikopilla lähtiä liukkaille kun olette pelotelleet tarpeeksi.
-
Se Ala-Perttikään uskalla nyt jenkkikopilla lähtiä liukkaille kun olette pelotelleet tarpeeksi.
sehän on uskossaan amerikkalaisen autoteollisuuden ylivertaisuuteen niin vahva että vain sääli vr.n vetureita kohtaan estää jättämästä jenkkipeliä radalle esimerkiksi sen naisen kanssa mustikkametsään mentäessä :) ;) :D >:(
-
Perttihän mainitsi joskus että "kunnossa oleva jenkkihän on tunteeton urille ja sivutuulille"... mikseipä siis kiskobusseille? :D :D