Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:21:56

Otsikko: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:21:56
sitten sitä kelpaa moottoritietä ensin tissinkoittajan hurahuttaa tampereen ohi ja tunnelia pitkin ite päämajaan työntämään käsiä toisten taskuun  :) ;) :D ;D

https://yle.fi/uutiset/3-9794705

Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: räckals - 24.08.17 - klo:22:03
Olispahan siinä arbeettia taas, kuinkahan sitä ehtii kahuja kasvattelemaankaan kun täytyy laskea betonia muottiin..

Kannatetaan. Ihan jo sen vuoksi että vaikka ne tizinkoittajat ei ole tukkimassa ruuhkaisia katuja matkallaan hakemaan olutta :-)
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Susikoski - 24.08.17 - klo:22:10
Mitä järkeä on keskittää väestöä ja toistaa toisten suurkaupunkien virheet.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:22:13
Mitä järkeä on keskittää väestöä ja toistaa toisten suurkaupunkien virheet.
paperilla jo maksaa 600 miljoonaa, maakuntien rahaa tarvitaan tosielämässä sitte tuplat :o :o :o :o
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: kantola - 24.08.17 - klo:22:14
Paljonkos tuolla kulkee jo entisiä kuiluja? Siinä on väistelemistä ja mäkiä maan alle. Mutta kannattaahan se, kaikki ON kannattavaa kun metropolialueesta on kyse!
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: räckals - 24.08.17 - klo:22:17
Jos ne kaikki muut ihmiset paitsi minä, pohjalaiset reissutyöläiset ja virolaiset duunarit ovat tulleet sinne vapaaehtoisesti. (Ja itseasiassa on meilläkin syymme, €uronkuvat silmissä kiilumassa.) Olisiko tässä syy..

Maakunnat eivät maksa itseänsä kuin siellä missä jalostetaan puuta tai on metallikonepajateollisuutta. En laskisi maataloutta, virastojenpitoa, kunnantalon rappusten lakaisua ns. Tuottavaksi työksi kansantaloudelle.

Jos hankesuunnitelman tekee yksityinen taho niin mikä jottei. Valtion ja kuntien hommissa mennään sillä karvalakkisuunnitelmalla,sitten halutaankin jo pikkumeseä ja lopuksi väyrystä. Julkisten hankintojen hoito on aivan perseestä,mutta niin ne on muuallakin euroopassa.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:22:18
Paljonkos tuolla kulkee jo entisiä kuiluja? Siinä on väistelemistä ja mäkiä maan alle. Mutta kannattaahan se, kaikki ON kannattavaa kun metropolialueesta on kyse!
mehän muistamme että tuolla etelämpänä ihmisillä on tapana silloontällöön tai aika useastikki töksäyttää toistensa perään tai kylkeen ja jos ei edellämainittu toteudu niin ainaki on vielä toistaiseksi mahdollista tankata väärää polttoainetta ja ne pelastustyöt ja hinurimiehen hommat on astetta haastavammat tuolla tunnelissa :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: räckals - 24.08.17 - klo:22:24
Ajelkaa tampereen rantatunnelia tai ykköstä turkuun.
Järjestelmät on sellaiset että katastrofin tekoon vaaditaan jo kyllä kaikki mahdollinen epäonni ja sattumukset.

Peräänajoja ja muuta riittää,mutta siihen kannattaisi tulla ajamaan yhden päivän aamu sekä iltapäiväruuhkaan niin silmät aukeaisi. Sitä autoa kun on joka suuntaan niin ettei sekaan mahdu 😉

Toisekseen,täällä ymmärretään pari asiaa ajamisessa. Annetaan tilaa kaistanvaihtajille ja suojatien kunnioitustakin löytyy vielä. Siitä saisi muut ottaa oppia.

Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Syyllinen - 24.08.17 - klo:22:24
Jotkut tolvanat joutuvat ostamaan vielä erikoispolttoaineentäyttökorkinkin, etteivät tankkaisi väärää polttoainetta autoonsa, kun ovat niin seniilejä, etteivät enää edes muista ajavatko diesel- vai bensiinikäyttöisellä autolla.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:22:45
Ajelkaa tampereen rantatunnelia tai ykköstä turkuun.
Järjestelmät on sellaiset että katastrofin tekoon vaaditaan jo kyllä kaikki mahdollinen epäonni ja sattumukset.

Peräänajoja ja muuta riittää,mutta siihen kannattaisi tulla ajamaan yhden päivän aamu sekä iltapäiväruuhkaan niin silmät aukeaisi. Sitä autoa kun on joka suuntaan niin ettei sekaan mahdu 😉

Toisekseen,täällä ymmärretään pari asiaa ajamisessa. Annetaan tilaa kaistanvaihtajille ja suojatien kunnioitustakin löytyy vielä. Siitä saisi muut ottaa oppia.
mikähän on metrotunnelin ja maanalaisen autobaanan hinnanero jos ajatellaan että 76 tonniset , lähes 5 metriä korkeet vaarallisia aineita kuskaavat rekakki laitetaan tunneliin :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: supersammakko - 24.08.17 - klo:22:48
Toisekseen,täällä ymmärretään pari asiaa ajamisessa. Annetaan tilaa kaistanvaihtajille ja suojatien kunnioitustakin löytyy vielä. Siitä saisi muut ottaa oppia.
Toi suojatien kunnioittaminen on muuten monessa paikassa ihan tuntematon käsite. Suuremmissa kaupungeissa siihen voi luottaa, mutta jossain on kuumottavia hetkiä kun ei ikinä voi tietää makaako hetken kuluttua konepellillä. Siellä missä suojatiekulttuuri on perseestä, niin toinen ärsyttävyys on kun porukka ei uskalla mennä ylitse, vaikka itse selkeästi pysähtyy. Sitten se on sellaista menetkö nyt sinä-minä-sinä nykimistä.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: supersammakko - 24.08.17 - klo:22:48
Ajelkaa tampereen rantatunnelia tai ykköstä turkuun.
Järjestelmät on sellaiset että katastrofin tekoon vaaditaan jo kyllä kaikki mahdollinen epäonni ja sattumukset.

Peräänajoja ja muuta riittää,mutta siihen kannattaisi tulla ajamaan yhden päivän aamu sekä iltapäiväruuhkaan niin silmät aukeaisi. Sitä autoa kun on joka suuntaan niin ettei sekaan mahdu 😉

Toisekseen,täällä ymmärretään pari asiaa ajamisessa. Annetaan tilaa kaistanvaihtajille ja suojatien kunnioitustakin löytyy vielä. Siitä saisi muut ottaa oppia.
mikähän on metrotunnelin ja maanalaisen autobaanan hinnanero jos ajatellaan että 76 tonniset , lähes 5 metriä korkeet vaarallisia aineita kuskaavat rekakki laitetaan tunneliin :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän kukaan ole niitä laittamassa tunneliin.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: SKN - 24.08.17 - klo:22:55
Ajelkaa tampereen rantatunnelia tai ykköstä turkuun.
Järjestelmät on sellaiset että katastrofin tekoon vaaditaan jo kyllä kaikki mahdollinen epäonni ja sattumukset.

Peräänajoja ja muuta riittää,mutta siihen kannattaisi tulla ajamaan yhden päivän aamu sekä iltapäiväruuhkaan niin silmät aukeaisi. Sitä autoa kun on joka suuntaan niin ettei sekaan mahdu 😉

Toisekseen,täällä ymmärretään pari asiaa ajamisessa. Annetaan tilaa kaistanvaihtajille ja suojatien kunnioitustakin löytyy vielä. Siitä saisi muut ottaa oppia.
mikähän on metrotunnelin ja maanalaisen autobaanan hinnanero jos ajatellaan että 76 tonniset , lähes 5 metriä korkeet vaarallisia aineita kuskaavat rekakki laitetaan tunneliin :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän kukaan ole niitä laittamassa tunneliin.

Sunkin nakkirekka ei ihan aina pääse tunneliin, siis se rekka joka kuskaa nakkeja sun rillille.

En todellakaan tarkoittanut että sun rekka ei pääsis tunneliin...
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: räckals - 24.08.17 - klo:22:59
Ja tunneli on kokoojaKATU, ei moottoritie.
Helzinkissä on jo nyt aivan ydinkeskustasta jakeluautoja isommat kielletty. (Poikkeusluvalla yöaikaan eri asia)

Satamien liikenne on vain mechelininkadun/länsiväylän tai rantatien kautta nykyänsäkkin.
Samasta syystä rahti tulee järjestään eckerön tai tallinkin laivoilla pääosin, katajanokka tai olympiaterminaali on vaikeimpia ***sereikiä muutenkin kulkea normaalisti armaassa pääkaupungissa.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: supersammakko - 24.08.17 - klo:23:03
Mielestäni tunnelisuunnitelmat kuulostaa hyviltä. Se, mikä Helsingin liikenteessä ehkä harmittaa on että ryssivät sen lentoaseman radan. 32 minuuttia keskustasta, menen jatkossakin autolla.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: SKN - 24.08.17 - klo:23:04
Ja tunneli on kokoojaKATU, ei moottoritie.
Helzinkissä on jo nyt aivan ydinkeskustasta jakeluautoja isommat kielletty. (Poikkeusluvalla yöaikaan eri asia)

Satamien liikenne on vain mechelininkadun/länsiväylän tai rantatien kautta nykyänsäkkin.
Samasta syystä rahti tulee järjestään eckerön tai tallinkin laivoilla pääosin, katajanokka tai olympiaterminaali on vaikeimpia ***sereikiä muutenkin kulkea normaalisti armaassa pääkaupungissa.

Katajannokka on moommalainen sananmuunnossa jossa esiinty sieviläinen kettutarhuri.

Notta Jan Kakka.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: SKN - 24.08.17 - klo:23:06
Mielestäni tunnelisuunnitelmat kuulostaa hyviltä. Se, mikä Helsingin liikenteessä ehkä harmittaa on että ryssivät sen lentoaseman radan. 32 minuuttia keskustasta, menen jatkossakin autolla.

Junalla....hih...
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: räckals - 24.08.17 - klo:23:12
Lähinnä palvelee vantaan sisäistä liikennettä tällähetkellä valitettavasti, ja sitäkin hemmetin epäluotettavasti.

Kuitenkin lienee pasila ja päärautatieasema ne rajoittavat tekijät tällä hetkellä, ei mahdu enempää junaa parkkiin..
Se pisararata tjsp myöskin tunneli auttaisi tähän pullonkaulaan,  en usko edelleenkään että helsinki tuosta pienenee. Tahdotaan sitä tai ei.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: räckals - 24.08.17 - klo:23:15
Ja tunneli on kokoojaKATU, ei moottoritie.
Helzinkissä on jo nyt aivan ydinkeskustasta jakeluautoja isommat kielletty. (Poikkeusluvalla yöaikaan eri asia)

Satamien liikenne on vain mechelininkadun/länsiväylän tai rantatien kautta nykyänsäkkin.
Samasta syystä rahti tulee järjestään eckerön tai tallinkin laivoilla pääosin, katajanokka tai olympiaterminaali on vaikeimpia ***sereikiä muutenkin kulkea normaalisti armaassa pääkaupungissa.

Katajannokka on moommalainen sananmuunnossa jossa esiinty sieviläinen kettutarhuri.

Notta Jan Kakka.

Notta Kajn akkaa.. Moommalaan saivat sen ohikulkutien niin eiköhän siinä ole aluepolitiikkaa sinnekkin vähäksi aikaa.
Kauhea sota oli päällä kun peltoa meni tien alle muutama hehtaari, tuli seurattua kun majailin tuolla suunnalla.

Edelleen silti täyspäinen, ja lopullisesti apilanlehtimafiaan uskonsa menettänyt. 😷😅
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:23:15
Ajelkaa tampereen rantatunnelia tai ykköstä turkuun.
Järjestelmät on sellaiset että katastrofin tekoon vaaditaan jo kyllä kaikki mahdollinen epäonni ja sattumukset.

Peräänajoja ja muuta riittää,mutta siihen kannattaisi tulla ajamaan yhden päivän aamu sekä iltapäiväruuhkaan niin silmät aukeaisi. Sitä autoa kun on joka suuntaan niin ettei sekaan mahdu 😉

Toisekseen,täällä ymmärretään pari asiaa ajamisessa. Annetaan tilaa kaistanvaihtajille ja suojatien kunnioitustakin löytyy vielä. Siitä saisi muut ottaa oppia.
mikähän on metrotunnelin ja maanalaisen autobaanan hinnanero jos ajatellaan että 76 tonniset , lähes 5 metriä korkeet vaarallisia aineita kuskaavat rekakki laitetaan tunneliin :-\ :-\ :-\ :-\
Eihän kukaan ole niitä laittamassa tunneliin.
eikös tuo rekkaliikenne nimenomaan pitäis sieltä saada pois tunneleilla :-\ :-\ :-\ :-\

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/284492-paisuva-satama-pelottaa-jatkasaaressa-jaamme-jalkoihin
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: kantola - 24.08.17 - klo:23:23
Ja jäätiköiden sulaessa merenpinta nousee sen 50-60 meetriä niin avot, sinne haudattiin tundran kallioon taas Veetin rahat.

Nuo miljarditunneloinnit uppelehtivat jo paaljon ennemmin, kannattaisi törsätä ne rahat päälle eikä alle.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:23:26
Ja jäätiköiden sulaessa merenpinta nousee sen 50-60 meetriä niin avot, sinne haudattiin tundran kallioon taas Veetin rahat.

Nuo miljarditunneloinnit uppelehtivat jo paaljon ennemmin, kannattaisi törsätä ne rahat päälle eikä alle.
nii,i, perämeren pohjukan tietämillä maankohoaminen sentillä pär vuosi kompensoi koko touhun :o :o :o :o
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: supersammakko - 24.08.17 - klo:23:26
Lähinnä palvelee vantaan sisäistä liikennettä tällähetkellä valitettavasti, ja sitäkin hemmetin epäluotettavasti.

Kuitenkin lienee pasila ja päärautatieasema ne rajoittavat tekijät tällä hetkellä, ei mahdu enempää junaa parkkiin..
Se pisararata tjsp myöskin tunneli auttaisi tähän pullonkaulaan,  en usko edelleenkään että helsinki tuosta pienenee. Tahdotaan sitä tai ei.
Se täytyy radan eduksi mainita, että kun pysäköi perinteisesti P4B alueelle kastuu vähemmän kun pääsee aseman kautta terminaaliin. =)
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: kantola - 24.08.17 - klo:23:32
Ja jäätiköiden sulaessa merenpinta nousee sen 50-60 meetriä niin avot, sinne haudattiin tundran kallioon taas Veetin rahat.

Nuo miljarditunneloinnit uppelehtivat jo paaljon ennemmin, kannattaisi törsätä ne rahat päälle eikä alle.
nii,i, perämeren pohjukan tietämillä maankohoaminen sentillä pär vuosi kompensoi koko touhun :o :o :o :o
Kokoomus-viher-logiikalla Hailuodon silta ei missään nimessä kannata mutta tunneli kannattaa niimmmaanbirusti.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.17 - klo:23:56
Ja jäätiköiden sulaessa merenpinta nousee sen 50-60 meetriä niin avot, sinne haudattiin tundran kallioon taas Veetin rahat.

Nuo miljarditunneloinnit uppelehtivat jo paaljon ennemmin, kannattaisi törsätä ne rahat päälle eikä alle.
nii,i, perämeren pohjukan tietämillä maankohoaminen sentillä pär vuosi kompensoi koko touhun :o :o :o :o
Kokoomus-viher-logiikalla Hailuodon silta ei missään nimessä kannata mutta tunneli kannattaa niimmmaanbirusti.
jotainhan muujussimaista maaseutuvihaahan tossa täytyy kokoomuksen puolelta olla kun ei monen miljoonan säästöt vuodessa kelpaa :o :o :o :o

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/maakuntahallitus-valtio-s%C3%A4%C3%A4st%C3%A4isi-miljoonia-rakentamalla-hailuotoon-sillan-1.201873
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: kantola - 24.08.17 - klo:23:59
Ja jäätiköiden sulaessa merenpinta nousee sen 50-60 meetriä niin avot, sinne haudattiin tundran kallioon taas Veetin rahat.

Nuo miljarditunneloinnit uppelehtivat jo paaljon ennemmin, kannattaisi törsätä ne rahat päälle eikä alle.
nii,i, perämeren pohjukan tietämillä maankohoaminen sentillä pär vuosi kompensoi koko touhun :o :o :o :o
Kokoomus-viher-logiikalla Hailuodon silta ei missään nimessä kannata mutta tunneli kannattaa niimmmaanbirusti.
jotainhan muujussimaista maaseutuvihaahan tossa täytyy kokoomuksen puolelta olla kun ei monen miljoonan säästöt vuodessa kelpaa :o :o :o :o

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/maakuntahallitus-valtio-s%C3%A4%C3%A4st%C3%A4isi-miljoonia-rakentamalla-hailuotoon-sillan-1.201873
"Kruunusilta" on nyt rakenteilla väärään paikkaan. Johtuu sijainnista jottei kelpaa. Helsingissä kannattaa vaikka lasikatto meritunneliin.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Eemeli - 25.08.17 - klo:05:25
Eihän se teiltä pois ole, jos hesaan jotakin rakennetaan.
Ja ihmisiä tundran takaa tässä valmistellaan ottamaan vastaan, kun tissinkoiton kultakausi on takana ja se ei ole edes kaukana.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Ärrpää - 25.08.17 - klo:06:13
Eihän se teiltä pois ole, jos hesaan jotakin rakennetaan.
Ja ihmisiä tundran takaa tässä valmistellaan ottamaan vastaan, kun tissinkoiton kultakausi on takana ja se ei ole edes kaukana.

 Montako maitoböndee on kaikkiaan ja paljonko on hesan väestömäärän nettokasvu vuodessa?
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Oksa - 25.08.17 - klo:08:16
nooo, ne netot on vain ulkomailta kerääntyneitä.   montaa maitoparonia ei stadissa nähdä.
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Hervast - 25.08.17 - klo:10:28
Eihän se teiltä pois ole, jos hesaan jotakin rakennetaan.
Ja ihmisiä tundran takaa tässä valmistellaan ottamaan vastaan, kun tissinkoiton kultakausi on takana ja se ei ole edes kaukana.

 Montako maitoböndee on kaikkiaan ja paljonko on hesan väestömäärän nettokasvu vuodessa?

Eemeli varmaan tarkoitti kamelin- ja vuohenlypsäjiä välimeren takaa 😀
Otsikko: Vs: simonkadulle oma maihinnousu
Kirjoitti: Ärrpää - 25.08.17 - klo:10:44
Eihän se teiltä pois ole, jos hesaan jotakin rakennetaan.
Ja ihmisiä tundran takaa tässä valmistellaan ottamaan vastaan, kun tissinkoiton kultakausi on takana ja se ei ole edes kaukana.

 Montako maitoböndee on kaikkiaan ja paljonko on hesan väestömäärän nettokasvu vuodessa?

Eemeli varmaan tarkoitti kamelin- ja vuohenlypsäjiä välimeren takaa 😀

 Ja osa Saharan takaa, jos tälläistä eemimäistä mittayksikköä on soveliasta soveltaa...