Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Juba - 01.08.17 - klo:05:59
-
Eli mihinkä tuon ls linjan liittää (vai jättääkö liittämättä)?
Etukuormaajan ls näkyy tulevan hydelohkon vasempaan päätyyn eikä päädystä löydy kuin se yksi nipan paikka mikä siis jo käytössä.
-
Jos sulla ei ole liitäntää siihen, niin voit ajella "vanhaan tapaan", eli hydepumppu jatkuvasti päällä. Liität paalaimelle menevän virtausletkun haluamaasi pikaliittimeen ja paluuletkun pitää sitten olla vapaan paluun liittimessä. Se pieni "tunnustelija" letku jää tässä tapauksessa pois.
Varmaan tuohon traktoriin voi asennuttaakkin tarvittavat liittimet, että saa paalaimen toimimaan automaattisesti.
-
Tais löytyä vapaa ls proppu venttiilipenkistä. Eli jus laitan ls linjan liittimen siihen ja paine jostakin vapasta pikaliittimestä ja paluu tankkiin suoraan niin toimiikohan....
-
Meillä on Ls puolelle oma painelinja, en tiedä miten toimii jos laittaa normaalista liittimestä "vivun takaa" paineen. Jos tuossa on samanlainen homma kuin Fusion 2:ssa, niin joudut "kertomaan" paalaimelle onko käytössä suljettu kierto vaiko Ls. Onko sulla ohjekirjaa tuohon koneeseen? Sieltä löytyy nuo hydrauliikkajutut ja miten ne pelaa ja miten paalaimelle kerrotaan käytössä oleva systeemi, tämä netin yli kertominen ilman kuvia on vähän haastavaa.
-
Asian vierestä😄 Mitä käytät ketjuöljynä Fusionissa?
-
Viimeksi on laitettu Nhk:n öljyä. On tuolla motohakkuriakin ollut ja vaikka mitä muuta. 😁
-
Eli mihinkä tuon ls linjan liittää (vai jättääkö liittämättä)?
Etukuormaajan ls näkyy tulevan hydelohkon vasempaan päätyyn eikä päädystä löydy kuin se yksi nipan paikka mikä siis jo käytössä.
Haara siltä etukuormaimen LS:ltä sille "uudelle" LS-haaralle, vaihtovastaventtiilillä tai sitten kaksi vastaventtiiliä+T-haara yms, öljyn pitää päästä jompaa kumpaa signaalilinjaa pitkin pumpulle, mutta signaalilinjojen öljyt ei saa mennä toistensa kanssa "sekaisin."
-
No haaroitetaanko etukuormaimen painelinjasta paine paalaimelle?
-
No haaroitetaanko etukuormaimen painelinjasta paine paalaimelle?
Siitä juuri.
Quickella kuormaimen hydraulisarjan mukana on tullut alumiinista työstetty kolmireikäinen "venttiili" ls-linjan haarotusta varten (koko40x40x30 mm). Reippaasti vaan kyselemään kuormaimenasentajalta minne on hukannut moisen osan.
-
Ei viiti mp liftiltin möröltä kyllä kysellä😂
Tuossa on kolme reikää,paluu ja onkohan kaksi paine lähtöä ja se ls paikka tulpattuna sellasella teräväpäisellä tulpalla. Ei ollu hydeliikkeessä siihen ls propun paikalle käypää nippaa ku oli niin pieni reikä.
-
Tuollanen palikka mistä lähtee ek letkut. Ihan alhaalla näkyy kolmannen propun kanta. Tästä ei ole otettu ls linjaa ek lle vaan koko venttiilin vasemmasta päädystä.
-
Sehän muuten lykkää täydellä tuotolla paalaajaan öljyä tuo ek painelinja. Virtauksensäätöventtiilin vissii vaatii?
-
Sehän muuten lykkää täydellä tuotolla paalaajaan öljyä tuo ek painelinja. Virtauksensäätöventtiilin vissii vaatii?
No samahan se on, jos "vivun takaisesta" liittimestä paineen otat? Ja se kerrotaan myös paalaimelle asetuksissa tjsp.
Ls -ohjaus sitten antaa sen mitä pyydetään, jos paalaimessa se ls-ohjausletku on.
-
Ei ole sama. Vivun takaisessa lohkossa on virtauksen säätöruuvi. Muistaakseni jotain 40L oli tuon paalaimen öljyntarve ja pumppu lykkää 90-100L min niin pakko rajoittaa
-
LS linjasta kone ottaa senverrankuin tarvii. kytkemiseen kannattaa ottaa ihan oikeasti homman osaava asentaja, eikä tehdä kytkentää Agronetin asiantuntemuksella. Asiantuntemattomat huoltomiehetkin on kytkeneet LS:n päin p.tä ja silloin tehoa hukkuu, öljyt lämpenevät ja pumppu kärsii.
-
Nyt on vaihtovastaventtiili sun muut letkut ja nippelit hommattu että saa ek linjat haaroitettua paalaimelle.... Asennettu hilut paikalleen ja se TOIMII just niinkun pitääkin😃
Laitoin vielä paalaimelle lähtevään painelinjaan hanan niin saa turhat virtaukset poikki tiellä ajellessa.
-
Ei siellä pitäis mitään öljyn liikettä olla, jossei peräkone öljyä pyydä.
-
Jossain ls-hydrauliikalla varustetussa sakujen valmistamassa koneessa käsketään irrottaa painelinjan letku tiellä ajettaessa. Kraana ajaa saman asian.
-
Tuli kokeiltua "perinteisellä"tavalla ensin,eli ympäri pumppaavana niin aika kova suhina kuului paalaimen venttiilistä aina kun käänti virtauksen päälle. Nyt ei kuulu mittää
-
Juuri näin. Mutta kai tossa rakkineessa on hydrauliöljyn lämpötilan osoittava mittari?
LS linjasta kone ottaa senverrankuin tarvii. kytkemiseen kannattaa ottaa ihan oikeasti homman osaava asentaja, eikä tehdä kytkentää Agronetin asiantuntemuksella. Asiantuntemattomat huoltomiehetkin on kytkeneet LS:n päin p.tä ja silloin tehoa hukkuu, öljyt lämpenevät ja pumppu kärsii.
-
Juuri näin. Mutta kai tossa rakkineessa on hydrauliöljyn lämpötilan osoittava mittari?
LS linjasta kone ottaa senverrankuin tarvii. kytkemiseen kannattaa ottaa ihan oikeasti homman osaava asentaja, eikä tehdä kytkentää Agronetin asiantuntemuksella. Asiantuntemattomat huoltomiehetkin on kytkeneet LS:n päin p.tä ja silloin tehoa hukkuu, öljyt lämpenevät ja pumppu kärsii.
Periaatteessa kuormantunteva järjestelmä on hyvin looginen jakaa tai haaroittaa. Painelinja vaan yksinkertaisesti haaroitetaan kaikille tarvitseville, samoin paluulinja. LS-linja sitten jaellaan vastaventtiileillä niin että kaikki tuottoa tarvitsevat pystyvät antamaan LS-linjaan painetta pumpulle päin mutta eivät toiseen suuntaan (toisilleen). Sillä se pelaa ja vielä hienosti.
Miten missäkin amerikan traktorissa nuo liitännät löytyvät onkin sitten eri juttu. Samoin laitteet jotka voi säätää ympäripumppaavaan / closed center vakiopaineeseen / kuormantuntevaksi vaativat asentajalta tietoa tuosta nimenomaisesta laitteesta että mitä mihinkin nippaan ja tulppaukseen pitää tehdä. Veikkaamalla ei yleensä voita, edes veikkauksen peleissä...
-
Eka päivä paalausta takana McHalella ja kyllä on viimesenpäälle hyvä paalain. Ei voi muuta kuin kehua.
Kelpuutti ilman mitään temppuiluja hallin nurkassa maanneen vanhan 130cm rontotexin verkonkin😄