Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Susikoski - 14.07.17 - klo:19:19

Otsikko: Paku testi
Kirjoitti: Susikoski - 14.07.17 - klo:19:19
Siinä voittajaksi tuli Mersu. No kyllähän se varmaan ihan kohtalainen on mutta se tärkein kori niissä on kiinan pellistä väkerretty ja todella herkkä ruostumaan.
Katsokaapa käytettyjä jo kolme vuotta vanhassa todella runsaasti ruostetta,sama tauti vaivaa henkilö mersujakin ,mikä siinä on että mersu ei osaa tehdä kunnon koria joka ei ruostu.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Von Göpel - 14.07.17 - klo:19:50
Ne tosiaan tulee kiinasta nuo mersun pellit ei ihme että ruostuu .Lukekaa kirja maon mullistavasta tavasta tehdä terästä aikoinaan,on huvittava kirja,nimeä en muista mutta kirjastossa se on.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Apilas Jr. - 14.07.17 - klo:19:51
Voe helevettiläenen...  :D :D

Tuleeks rääkyjoseltakin kommenttia? Sil on varmaan joka rengillä oma Vito, jolla ne lähtee ain aamulla lämpimästä tallista.  :D :D :D
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Susikoski - 14.07.17 - klo:20:02
Voe helevettiläenen...  :D :D

Tuleeks rääkyjoseltakin kommenttia? Sil on varmaan joka rengillä oma Vito, jolla ne lähtee ain aamulla lämpimästä tallista.  :D :D :D
heti aloitit paskan heitolla niin sitä pitää ! kaikki hyvät ketjut paskotaan !
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: SKN - 14.07.17 - klo:20:04
Siinä voittajaksi tuli Mersu. No kyllähän se varmaan ihan kohtalainen on mutta se tärkein kori niissä on kiinan pellistä väkerretty ja todella herkkä ruostumaan.
Katsokaapa käytettyjä jo kolme vuotta vanhassa todella runsaasti ruostetta,sama tauti vaivaa henkilö mersujakin ,mikä siinä on että mersu ei osaa tehdä kunnon koria joka ei ruostu.

Missäs ne uuden A-sarjan valumötin moottorit kootaan? 

Tiedätkö edes sitäkään?
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Apilas Jr. - 14.07.17 - klo:20:05
Voe helevettiläenen...  :D :D

Tuleeks rääkyjoseltakin kommenttia? Sil on varmaan joka rengillä oma Vito, jolla ne lähtee ain aamulla lämpimästä tallista.  :D :D :D
heti aloitit paskan heitolla niin sitä pitää ! kaikki hyvät ketjut paskotaan !

Cool....
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: kylmis - 14.07.17 - klo:20:18
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: -Joomies- - 14.07.17 - klo:20:27
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: kylmis - 14.07.17 - klo:20:33
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Osta komposiittimuovivalmetti, ne ei ruostu :D

Mun pick-uppi täytti 18 vuotta. Katsastumies sanoi, että jättäisi normaalisti tämän leimaamatta etujousituksen vajaatoiminnan takia, mutta kun autossa ei ole muuten mitään vikaa ja tämä on ikäisekseen todella loistavassa kunnossa, niin antaa olla tämän kerran. Täytyy sitten ensi kesänä vaihtaa ne iskarit.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: SKN - 14.07.17 - klo:20:36
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Osta komposiittimuovivalmetti, ne ei ruostu :D

Mun pick-uppi täytti 18 vuotta. Katsastumies sanoi, että jättäisi normaalisti tämän leimaamatta etujousituksen vajaatoiminnan takia, mutta kun autossa ei ole muuten mitään vikaa ja tämä on ikäisekseen todella loistavassa kunnossa, niin antaa olla tämän kerran. Täytyy sitten ensi kesänä vaihtaa ne iskarit.

Sun piti vaihtaa? Isutsukiin?
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Apilas Jr. - 14.07.17 - klo:20:38
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Osta komposiittimuovivalmetti, ne ei ruostu :D

Mun pick-uppi täytti 18 vuotta. Katsastumies sanoi, että jättäisi normaalisti tämän leimaamatta etujousituksen vajaatoiminnan takia, mutta kun autossa ei ole muuten mitään vikaa ja tämä on ikäisekseen todella loistavassa kunnossa, niin antaa olla tämän kerran. Täytyy sitten ensi kesänä vaihtaa ne iskarit.

Sun piti vaihtaa? Isutsukiin?

Kaivuri nielee kaik rahat?
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: kylmis - 14.07.17 - klo:20:41
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Osta komposiittimuovivalmetti, ne ei ruostu :D

Mun pick-uppi täytti 18 vuotta. Katsastumies sanoi, että jättäisi normaalisti tämän leimaamatta etujousituksen vajaatoiminnan takia, mutta kun autossa ei ole muuten mitään vikaa ja tämä on ikäisekseen todella loistavassa kunnossa, niin antaa olla tämän kerran. Täytyy sitten ensi kesänä vaihtaa ne iskarit.

Sun piti vaihtaa? Isutsukiin?
Piti vaihtaa pikkuppi, mutta ei siinä olisi ollut mitään järkeä. Uusissa on kaksi vikaa, ensinnäkin törkeen kalliita ja lavatilavuus on aivan onneton. Pitkälavaista mallia ei tee enää muut kuin Toyota, mutta sitäkään ei tuoda Suomen markkinoille. Mennään tällä niin kauan kuin toimii.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: kylmis - 14.07.17 - klo:20:43
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Osta komposiittimuovivalmetti, ne ei ruostu :D

Mun pick-uppi täytti 18 vuotta. Katsastumies sanoi, että jättäisi normaalisti tämän leimaamatta etujousituksen vajaatoiminnan takia, mutta kun autossa ei ole muuten mitään vikaa ja tämä on ikäisekseen todella loistavassa kunnossa, niin antaa olla tämän kerran. Täytyy sitten ensi kesänä vaihtaa ne iskarit.

Sun piti vaihtaa? Isutsukiin?

Kaivuri nielee kaik rahat?
1500h ajettu. Mitä maksaisi, kun olisin vieraalla teettänyt tuon määrän?
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Apilas Jr. - 14.07.17 - klo:20:46
Ehkä niitten ruostuminen ei merkkaa mitään. Sakut kun vaihtelee autoja kohtuu useasti, niitten taloussysteemi perustuu nopeaan tavaran kierrättämiseen.

Sama taitaa olla suurökytukitiloilla. Köyhät joutuu vaan katselemaan pellin ruostumista.

Kyllä niin pitäisi jonkun tehdä testejä 15 vuotta vanhojen pakujenkin välillä. 😢
Osta komposiittimuovivalmetti, ne ei ruostu :D

Mun pick-uppi täytti 18 vuotta. Katsastumies sanoi, että jättäisi normaalisti tämän leimaamatta etujousituksen vajaatoiminnan takia, mutta kun autossa ei ole muuten mitään vikaa ja tämä on ikäisekseen todella loistavassa kunnossa, niin antaa olla tämän kerran. Täytyy sitten ensi kesänä vaihtaa ne iskarit.

Sun piti vaihtaa? Isutsukiin?

Kaivuri nielee kaik rahat?
1500h ajettu. Mitä maksaisi, kun olisin vieraalla teettänyt tuon määrän?

Sata tonnii, plus se mikä olisi mennyt ryyppäämiseen joutoaikana.  :D
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: metsajussi - 15.07.17 - klo:08:54
Siinä voittajaksi tuli Mersu. No kyllähän se varmaan ihan kohtalainen on mutta se tärkein kori niissä on kiinan pellistä väkerretty ja todella herkkä ruostumaan.
Katsokaapa käytettyjä jo kolme vuotta vanhassa todella runsaasti ruostetta,sama tauti vaivaa henkilö mersujakin ,mikä siinä on että mersu ei osaa tehdä kunnon koria joka ei ruostu.

Nimimerkistä tuli mieleen, käytiin muuten eilen Susikosken kahvilassa, paluumatkalla Kotkasta. Hieno paikka auringonlaskun aikaan.
Vaan hienoja olivat isot purjepaatitkin.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: sorkkis - 15.07.17 - klo:09:41
Olen harkinnu pienen kuorma-auton ostoa tai sitte lava-auto .
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Rockmaple - 15.07.17 - klo:10:16
Piti vaihtaa pikkuppi, mutta ei siinä olisi ollut mitään järkeä. Uusissa on kaksi vikaa, ensinnäkin törkeen kalliita ja lavatilavuus on aivan onneton. Pitkälavaista mallia ei tee enää muut kuin Toyota, mutta sitäkään ei tuoda Suomen markkinoille. Mennään tällä niin kauan kuin toimii.

Amerikasta saa sen pituisella lavalla kuin haluaa, joskin tuo toinen mainitsemasi vika on niissäkin. Toisaalta omalla Dodgellani on ikää 28 vuotta ja kilometrejä takana vähän alle 0.5 miljoonaa, eikä se vielä ole lähelläkään loppua. Ehkä se kuitenkin tulee halvemmaksi kuin indokiinalaiset, kun niitä olisi jo kulunut 2 kpl.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Oksa - 16.07.17 - klo:16:13
on muuten hölmöä että nykyään avolavat on niiiin onnettomia lavoiltaan... ja kantavuuskin on niin ja näin..  miksi sen kopin pitää olla se 5+3 mallia kun harva ajaa perheen kanssa mutta lavalla ylleensä paljonkin roinaa ja isoakin...
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Susikoski - 16.07.17 - klo:16:17
Suomen viranomaisilla ja eduskunnalla on vihasuhde autoiluun  ,lait säädetään niin vaikeaksi ja kustannuksia nostavaksi kuin suinkin mahdollista ja nyt vielä ympäristö vouhotus.
Yhteen aikaan piti maahantuojan lyhentää picupin lavaa muutamalla sentillä ,on se touhua ollu ja sama v........ jatkuu osa siitä pistetään eu syyksi.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Mopomies - 16.07.17 - klo:16:42
Olen harkinnu pienen kuorma-auton ostoa tai sitte lava-auto .

Ostat vuoden 85- lancerin.

Hitsaat takaovet kiinni ja rälläköit ja laitat peltiä sinne tänne.

Siinä sulle lava-auto. Pärjäät hyvin sillä.

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Lancer_4gen.jpg)



Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Dr.Who - 16.07.17 - klo:16:51
Suomen viranomaisilla ja eduskunnalla on vihasuhde autoiluun  ,lait säädetään niin vaikeaksi ja kustannuksia nostavaksi kuin suinkin mahdollista ja nyt vielä ympäristö vouhotus.
Yhteen aikaan piti maahantuojan lyhentää picupin lavaa muutamalla sentillä ,on se touhua ollu ja sama v........ jatkuu osa siitä pistetään eu syyksi.
Vai että lyhentää, kyllä se oli esim Ford Rangerissa jatkoohjaamomallissa, että sitä jatkettiin typerällä 10 sentin muovikötöstyksellä.Sää kirjoittelet vähän mitäs sattuu.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Oksa - 16.07.17 - klo:20:27
niin, eiks just net muutaman sentin jatkot ole suomi-ilmiö?   muistan noita malleja olleen monta ja kaikissa oli se ruostevaurio valmiina...
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: John Ferguson - 16.07.17 - klo:20:31
Eikö Vitossa ole 15v ruostumattomuustakuu, ainakin henkilömallin Mersuis on? Toki tuo vaatii sen että korin tutkii ammattimies silloin tällöin ja eihän siitä ole vara maajusilla maksaa 60€ kun pitäisi kossuakin saada. :D

Mikä on nyky pakuista paras sitten raadin mielestä? Siis uusista, ei mikään 90-luvun kidutuskammio.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Rockmaple - 16.07.17 - klo:20:49
on muuten hölmöä että nykyään avolavat on niiiin onnettomia lavoiltaan... ja kantavuuskin on niin ja näin..  miksi sen kopin pitää olla se 5+3 mallia kun harva ajaa perheen kanssa mutta lavalla ylleensä paljonkin roinaa ja isoakin...

Nythän on niin, että pick-up on erittäin epäkäytännöllinen laite tavaran kuljetukseen, joten ei lavan koolla ole paljon väliä. Ei sinne mitään isompaa saa lastattua kun ei laitoja saa auki eikä itämaisiin edes sovi trukkilava kyytiin. Jos tavaraa on tarkoitus kuljetella, niin joku alumiinilavainen tavarankuljetusauto tai umpipaku.

On mullakin ollut pick-up vuodesta -83 ja on edelleen, mutta tämä viimeisin (amerikkalainen) on nykyään vaan kesähupiajossa ja maitokaupassa joskus tulee käytyä sillä. Näihin ajoihin hauska lelu.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Susikoski - 16.07.17 - klo:22:02
https://tekniikanmaailma.fi/autot/vuoden-pakettiauto-ja-pick-up-2016-valittu/

uusi mersu picup eikun nissan
  https://www.jokamies.fi/tassa-se-nyt-on-mersun-uusi-pickup-ensiesittelyssa/

https://www.jokamies.fi/audi-a7-paloi-poroksi/

Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: Dr.Who - 17.07.17 - klo:07:55
niin, eiks just net muutaman sentin jatkot ole suomi-ilmiö?   muistan noita malleja olleen monta ja kaikissa oli se ruostevaurio valmiina...
Itellä oli Rangeri ja se oli tuolla viiden kymmenen sentin "jatkoperällä" kun oli pitkä ohjaamo josta poistettu penkki.
Mut ei sitä lyhennetty oltu niinkuin tuo Susikoski väitti.Liian lyhyt viranomaisten mielestä.Eipä siitä jatkosta mitään hyötyä ollut lainkaan.Muuten oli kyllä hyvä pikkuppi.
Pakettiautoina kyllä ransiitit taitaa niitä parhaita olla.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: montöör - 17.07.17 - klo:09:18
Eikö Vitossa ole 15v ruostumattomuustakuu, ainakin henkilömallin Mersuis on? Toki tuo vaatii sen että korin tutkii ammattimies silloin tällöin ja eihän siitä ole vara maajusilla maksaa 60€ kun pitäisi kossuakin saada. :D

Mikä on nyky pakuista paras sitten raadin mielestä? Siis uusista, ei mikään 90-luvun kidutuskammio.

Kysessä lienee puhkiruostumattomuustakuu. Edellyttää koko takuuajan säännöllisesti tehtäviä maahantuojan dokumentoimia tarkastuksia. Autonomistaja teettää havaittujen vikojen korjaamisen. Tuolla kuudellakympillä ei tässä kuviossa sanota edes päivää.
Otsikko: Vs: Paku testi
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 17.07.17 - klo:09:31
Olen harkinnu pienen kuorma-auton ostoa tai sitte lava-auto .

Hitsaat takaovet kiinni ja rälläköit ja laitat peltiä sinne tänne.
Siinä sulle lava-auto. Pärjäät hyvin sillä.


Jenkkilässä joku firma tekee muunnossarjaa volkkariin, audiin ja chargeriin

https://www.smythkitcars.com